Instagram képméretek 2021-ben [Hirdetések és Videók is!]

Written by: roihacks.hu
Utolsó módosítás:

Függetlenül attól, hogy csak organikus Instagram tartalomról beszélünk, vagy Instagram hirdetésről, kifejezetten fontos, hogy az Instagram által preferált képméretekkel jelenjünk meg a platformon, hiszen az ideális képméret szebb formátumban fog megjelenni.

Ebben az útmutatóban bemutatjuk az Instagramon jelenleg elérhető képek és videókhoz szükség fő méreteket, hogy a legjobb legyen a megjelenésünk a Magyarországon most leginkább felkapott közösségi platformon.

Itt kizárólag az Instagramon megjelenő képek és videók méretére térünk ki, amennyiben a Facebook és a Messengeren megjelenő hirdetések képméreteire és képarányaira vagy a Facebook üzleti oldalak borítóképére, organikus posztjainak a méretére vagy kíváncsi, akkor az alábbi cikket ajánljuk tanulmányozásra:

A legfőbb Instagram képméreteket követően az Instagram videóméreteket is bemutatjuk kitérve az IGTV-re és az Instagram Story méreteire is.

Instagram profilkép mérete

Az egyik legfontosabb kép, mert a képfolyamban és egyéb helyeken mindenki ezt fogja látni, az Instagram profilképünk.

Instagram profilkép mérete

Az Instagram profilkép méretének legalább 110*110-esnek kell lennie, de az Instagram 320*320-asban tárolja, szóval ami fontos, hogy 1:1-es képarányú legyen, és minél jobb minőségű.

Ne feledjük, hogy az Instagram a képet kör alakúként fogja megjeleníteni, így törekedjünk rá, hogy a kép sarkaiban ne maradjon érdemi információ.

Instagram képméretek organikus és hirdetések esetében

Az Instagram képméretek helyes használata megkímélhet minket a későbbi bosszankodástól, amikor látjuk, hogy a feltöltött organikus posztunk vagy fizetett hirdetésünk nem úgy jelenik meg, ahogy azt mi szerettük volna, vagy előzetesen elképzeltük. Az alábbiakban kitérünk a következő Instagram képméretekre:

  •  Instagram feedben megjelenő képek méretei
  • Instagram Felfedezés képméret
  • Instagram Story képmérete
  • Instagram Carousel és Kollekció képek mérete

Instagram képfolyam képméretek (Instagram feed)

A legnagyobb volumenben természetesen az Instagramon is az Instagram newsfeed-jében a Képfolyamban tudunk megjelenni hirdetéseinkkel

Noha itt nincs kőbe vésve a képarány, az Instagram az 1:1-es képarányt javasolja. És érdemes legalább 1080*1080 pixeles képfelbontásban a hirdetés képeket feltölteni.

Ez már csak azért is jó, mert hasonló képaránnyal és mérettel érdemes a Facebook hírfolyamban megjelenő hirdetéseket is feltölteni, így nem kell külön képmérettel dolgoznunk, ha csak a hírfolyamokat szeretnénk célozni.

Instagram Felfedezés képméret (Instagram Explore)

Noha nem olyan népszerű mint az Instagram feed, sokan böngészik az Instagram Explore-t is, így ott is érdemes megjeleníteni a hirdetéseinket. Szerencsére nincs is több meló vele, hiszen ugyanabban az 1:1-es képarány az ideális a hirdetésképeink megjelenítéséhez.

Instagram Explore képméret

Instagram Történek képméret (Instagram Story)

Még az Instagram feed-nél is olcsóbb hirdetés típus (CPM-ben számolva), így nagyon hatékony hirdetésformátum lehet az Instagram Story hirdetés, ha megfelelő célközönségnek a megfelelő üzenetet juttatjuk el figyelembe véve a Storyk sajátosságait.

Instagram Story hirdetés képméret

Ahogy a Facebook és a Messenger Story esetében, itt is a teljes telefon képernyőt betöltő hirdetésről van szó, így a Instagram Story hirdetés esetén a 9:16-os képarányban készítsük el a képeket. Az Instagram Storyk minimális képszélessége 500 pixel.

Instagram Carousel, kollekció hirdetések képeinek méretei

Természetesen Instagram is lehet carousel-ban (Instagram Galéria) valamint kollekció formátumban hirdetni.  Ugyanazok a képméretek jellemzőek, mint amit már a Facebook-os képméretek cikkben összeírtunk, azaz:

  • Instagram Carousel (Galléria) esetén 1:1-es képarány, 1080*1080 pixeles felbontással ajánlott
  • Instagram Collection (Kollekció) hirdetés esetén 1,91:1-es képarány, a javasolt felbontás pedig 1200*628 pixel

Instagram videók felbontása és képaránya

A képek mellett természetesen videókat is feltölthetünk Instagramra, a következőkben az alábbiakra térünk ki:

  • Instagram feed videó (hirdetés és organikus is)
  • IGTV videó
  • Instagram Story videó (hirdetés és organikus is)

Instagram videó felbontás és képarány

Általában nagyobb engagementet tudunk kiváltani egy megfelelően elkészített videóval, így ha van rá lehetőségünk, mindenképp töltsünk fel a képeink mellett videókat is.

Az Instagram a sztenderd feed-be feltöltött videók esetén a 4:5-os képarányt javasolja a legjobb megjelenítés érdekében, ami videófelbontásban 864*1080 pixelt jelent.

A sztenderd Instagram videó maximum hossza 60 másodperc lehet.

IGTV videók felbontása és képaránya

Amennyiben hosszabb a videónk mint 60 másodperc, akkor mint IGTV tudjuk feltölteni az Instagramra. AZ IGTV videók a Storykhoz hasonlóan a teljes mobilos képernyő módra vannak kitalálva, így az Instagram a legjobb megjelenítésre a 9:16-os aspect ratio-t, és a 1080*1920 pixeles videófelbontást javasolja.

Videók az Instagram Story-ban

Nagyon jól működnek a videós Story megjelenések Instagramon is. Sőt, amennyiben üzleti oldalunk van, és több mint 10 ezer követőnk, akkor még hirdetnünk sem kell ahhoz, hogy CTA-t elhelyezhessünk a sztorikban. Így az Instagram követőinket közvetlenül a Storynkból tudjuk a kívánt oldalainkra terelni.

Az Instagram videó Story mivel ugyancsak kitölti a teljes képernyőt, ezért 9:16-oes képaránnyal és 1080*1920 pixeles felbontással töltsük fel a rövid videónkat Instagram Story-ba, hogy vágások nélkül kerüljön fel a videónk.

20%-os szabály Instagramon

Korábban az Instagram hirdetésekre is vonatkozott a Facebook úgynevezett 20%-os szabálya, azaz hogy amennyiben egy kép hirdetésként futott Instagramon, akkor a kép legfeljebb 20%-át foglalhatta el a szöveg.

A Facebook nemrégiben megszüntette ezt a korlátozást, most már a szöveg elfoglalhat több helyet mint a kép 20%-a. De ne feledjük, hogy az Instagram egy elsősorban vizuális tartalomra épülő platform, szóval továbbra is a minél ütősebb vizuális tartalommal próbáljuk meg a böngészőket megfogni.

Instagram képek elkészítése hatékonyan

Ahogy a Facebook képméretekről szóló cikkünkben, itt is melegen ajánljuk canva.com nevű webes alkalmazást, amivel nagyon hatékonyan mindenfelé dizájner ismeretek nélkül tudunk nagyon ütős képeket elkészíteni Instagram hirdetéseinkhez.

Mint szinte minden típusú grafikai munkához, így az Instagram képekhez is számos sablon áll rendelkezésre, így már profi képeket szabhatunk a saját brand-ünk stílusára. Pár kész sablon, amivel nagyon könnyen el tudunk kezdeni dolgozni: