Meta cím tag (meta title, title tag): Mi az és mi a szerepe a SEO-ban?

Mi az a meta cím tag?

A meta cím, (angolul meta title vagy title tag), magyarul gyakran használják még a SEO cím kifejezést is, egy olyan HTML elem, amit a Google és más keresőmotorok az organikus találati listán megjelenítenek, mint az adott oldal címe.

Meta cím - SEO cím, title tag

Ezt a meta title tag-et a weboldal <head> részében kell definiálni, de a legtöbb CMS pl. WordPress esetén SEO pluginok segítségével a blog publikálása előtt meg tudjuk adni.

meta title a HTML-ben

Meta cím szerepe a SEO-ban

A meta címnek két szempontból is fontos szerepe a keresőoptimalizálásban.

Meta title Google rangsorolási tényező

Egyrészt a SEO címben elhelyezett kulcsszó Google rangsorolási tényező.

Tehát ha meghatároztuk, hogy az adott tartalommal (legyen az blogposzt, vagy termékoldal) milyen kulcsszavakra akarunk rangsorolni, akkor azt a kulcsszót a meta címben mindenképp érdemes elhelyezni.

SEO cím és az organikus átkattintási ráta

Másrészt a meta címnek az egyik legnagyobb szerepe van abban, hogy amikor megjelenik az oldalunk a Google organikus keresési találatai között, akkor a felhasználó végül rákattint a mi oldalunkra vagy sem.

Ennek az organikus átkattintási rátának két szempontból is fontos szerepe. Egyrészt könnyen belátható, hogy ha még organikus pozíciónkat nem is javítjuk, de növeljük az organikus átkattintási rátánkat (click through rate, CTR), akkor több organikus forgalmat fogunk tudni szerezni.

Másrészt az organikus átkattintási ráta szintén egy organikus rangsorolási tényező. Hiszen intuitíve belátható, hogy ha egy adott keresési kifejezésre, konzisztensen magasabb átkattintási arányt érünk el, mint a felettünk lévő találatok, akkor az a Google-nek egy erős jelzés, hogy az adott keresési kifejezésre, kulcsszóra, a mi oldalunk relevánsabb találat, mert többen kattintanak ránk.

Szóval összefoglalva, amikor egy új tartalmat publikálunk, vagy egy meglévőt szeretnénk SEO optimalizálni, akkor mindenképp érdemes arra figyelni, hogy a meta title-ünk minél jobban ösztönözze az átkattintást.

Pár praktikát az SEO cím átkattintási ráta növelésesére a cikk végén osztunk meg.

Meta title tag hossza

Fontos tudni, hogy a Google az organikus keresési találatok között csak bizonyos számú karaktert fog kiírni, mind mobil, mind asztali gépen egy bizonyos karakter felett a meta címet levágja.

Levágás nélkül kb. 50-60 karaktert enged, de igazából pixel alapján van meghatározva, 580 pixel felé nem érdemes menni.

Persze, nem mindenki ért abban egyet, hogy baj feltétlenül az, hogy levágja a Google a meta title végét, de az biztos, hogy ha még a levágástól nem is félünk, az érdemi részt, a kulcsszót szuszakoljuk be a 580 pixeles hossz-ba, hogy az semmiképp se kerüljön levágásra.

Nyilván senki sem tudja ránézésre megmondani, hogy mennyi az az 580 Pixel, ebben segítenek a CMS-ek, pl. WordPress esetén a különböző WordPress SEO pluginok, így a Rankmath is.

Amikor egy blogposztot publikálunk, mutatja a Rankmath, hogy a megadott SEO cím levágásra kerülne-e vagy sem.

meta cím hossza WordPress Rankmath pluginban

Meta cím best practive-ek a legjobb átkattintási ráta elérése érdekében

Ahogy feljebb említettük, pár hasznos meta cím adási tippet osztanánk meg, amivel a tapasztalataink meg a különböző SEO statisztikák szerint növelhető az organikus átkatinttási ráta:

  • Aktuális év szerepeltetése: Ez mindig jól működik. Egyrészt a tartalom frissességére utal, másrészt sokan keresnek úgy, hogy az aktuális évet hozzáadják a keresési kifejezésre. (így ezekre is jobban fogunk rankelni.)
  • Érzelmet kifejező szavak szerepeltetése (meglepő, brutális, hihetetlen, stb.) a SEO címben. Persze, ahol van ennek hozzáadott értéke.
  • A már említett módon, a kulcsszónk mindenképp szerepeljen a címben
  • Kérdés megfogalmazása a meta title-ban, ha releváns, hiszen ez a kiváncsiságot növeli
  • Szám szerepeltetése a meta címben (pl. 8 linképítési technika)

Meta cím vs H1 címsor

Gyakran keverik össze a meta title tag és a H1 címsort, mivel mindkettő általában az oldal címét jelöli. Most tisztázzuk a különbséget.

A meta címet a weboldal <head> részében lehet definiálni, és általában ezt a tartalomban nem látják a felhasználók.

A H1 címsor pedig általában az adott oldal címét jelöli, de nem feltétlenül. Tehát egy oldalon lehet több H1 heading-et is használni, ugyanakkor inkább nem javasoljuk.

A meta cím és H1 címsor persze lehet egy és ugyanaz, sőt, általában ha nem definiáltuk explicite a meta title-t, akkor a Google a H1 címsort fogja behúzni a keresési találat snippetre, mint az oldal SEO címe.

Összességében a meta title-t érdemes a Google keresési találatokra optimalizálni, a H1-et pedig jobban a blogunkat böngésző látogatók számára, hiszen ott befolyásolja leginkább az átkattintási arányt.

Meta title tag magyarul

A meta title tag magyar fordítása meta cím címke, vagy SEO cím.

Seo címhez kapcsolódó bejegyzések és SEO tudástár anyagok: