Mi az a meta leírás?
A meta leírás (angolul meta description tag), az a HTML elem, ami az organikus keresési találatok között meta cím alatt található meg, és arra szolgál, hogy a meta title-ön felül további információt adjon arról, hogy az adott tartalom miről szól.
A meta címhez és más meta tag-ekhez hasonlóan a weboldal <head> részében kell definiálni a meta leírást, tehát a felhasználóknak látható tartalomban nem szerepel. Így néz ki az oldal HTML forráskódjában a meta description tag:
A legtöbb tartalomkezelő rendszer, mint például a WordPress Pluginok révén, vagy csak simán natív megoldással lehetővé teszi, hogy ne kelljen a weboldal head részébe írnunk html kódot, hanem közvetelenül a tartalom publikálása előtt a felhasználói felületen adjunk meg a meta leírás címkét.
Meta leírás szerepe a SEO-ban
Noha a Google egy 2009-es Google Search Central-os blogbejegyzésében azt írja, hogy a meta leírást nem használják a rangsorolási algoritmusukban, mégis érdemes minden esetben megadni egy indexelni kívánt tartalomnál a meta leírást.
Egyrészt az organikus keresési átkattintási arányára a meta cím mellett legjobban a meta leírás hat. Ha egy jó meta description megadásával növelni tudjuk az átkattintási arányt, akkor növeljük az adott oldal organikus forgalmát is.
Másodsorban pedig a magasabb átkattintási arány egy nem megerősített Google rangsorolási tényező is. Hiszen intuitíve is belátható, hogy ha a Google azt tapasztalja, hogy egy alacsonyabb organikus pozícióban lévő tartalom több átkattintást kap egy bizonyos kulcsszóra, akkor az a tartalom az adott kulcsszóra relevánsabb találat, tehát feltehetően a Google is feljebb fogja helyezni az organikus találatok között.
Végül pedig azért is érdemes megadni a SEO leírást minden oldal esetében, mivel az a Google jelenlegi gyakorlata, hogy a keresési kifejezést és a hozzá kapcsolódó kulcsszavakat félkövérrel szedi a keresési találatok között. Így ha magát a fókusz kulcsszót beleírjuk a leírásba, akkor mivel félkövéren fogja szedni a Google azt a kulcsszót, növeljük az esélyt, hogy a felhasználó átkattint a mi tartalmunkra.
Meta leírás újraírása
Noha mint SEO optimalizálási best practive érdemes megadni a meta description-t minden egyes olyan tartalomnál, ami esetén SEO forgalmat akarunk szerezni, azzal jó tisztában lenni, hogy az esetek döntő többségében a Google figyelmen kívül hagyja azt a meta leírást, amit mi definiáltunk.
Az Ahrefs kutatása szerint az esetek mindössze 37%-ban jeleníti meg azt a meta description a Google, amit mi specifikáltunk.
Meta leírás optimalizálása
De mivel az esetek még így is jelentős hányadában azt a meta leírást használja a Google, amit mi megadtunk, érdemes minden esetben definiálni, hiszen ahogy feljebb már említettük, egy jó meta leírás növelheti az organikus átkattintási arányunkat
Amellett, hogy a fókusz kulcsszavunkat minden esetben tegyük bele a meta leírásba, pár SEO leírás tipp a jobb átkattintási arány eléréséhez:
- év szerepeltetése. Különösen ha gyakran frissülő tartalomról van szó.
- érzelmet kifejező szavak szerepeltetése
- kérdések alkalmazása
- számok, speciális karaktere használata
Összességében törekedjünk arra, hogy felkeltsük a meta leírásunkkal a Google keresőt használó felhasználó figyelmét.
Meta leírás hossza
A meta címhez hasonlóan a meta leírás esetén is, ha egy bizonyos pixelszám felett van a meta leírás hossza, akkor a Google le fogja vágni a meta leírást, hiszen értelemszerűen csak egy maximális karakterszámot tud megjeleníteni az organikus találatok között.
A meta description esetén ez a pixel limit 920 pixel, ami kb. 160 karakternek felel meg. Ha WordPresst hassználunk, akkor a Rankmath SEO plugin (de pl. a Yoast is) jelzi, hogy mennyi karaktert tudunk még írni, ami belefér.:
Meta description magyarul
A meta description magyar fordítása meta leírás, de gyakran hivatkoznak rá úgy is, mint SEO leírás.
Kapcsolódó bejegyzések a meta leírás és tartalmi keresőoptimalizálás témájában
- Keresőoptimalizálás alapjai
- Tartalmi (on-page SEO) alapok és optimalizálás
- Meta cím
- Meta tag-ek a SEO-ban