<\/span><\/h2>\nAhogy m\u00e1r t\u00f6bbsz\u00f6r eml\u00edtett\u00fck ebben a cikkben, alapvet\u0151en k\u00e9t m\u00f3dja van a Google Ads webhelykonverzi\u00f3k be\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1nak.<\/p>\n
Vagy a Google Ads konverzi\u00f3s C\u00edmk\u00e9t hozzuk l\u00e9tre, \u00e9s azt a weboldal megfelel\u0151 r\u00e9szein elhelyezz\u00fck, vagy a Google Analytics Tranzakci\u00f3t vagy C\u00e9lokat import\u00e1ljuk be, ahogy a cikkben is bemutattuk.<\/p>\n
Haszn\u00e1lhatjuk gyakorlatilag b\u00e1rmelyik m\u00f3dszert, s\u0151t az ide\u00e1lis az, ha egyszerre mindk\u00e9t megold\u00e1st implement\u00e1ljuk, de csak egyiket sz\u00e1m\u00edtjuk bele a konverzi\u00f3kba, hogy elker\u00fclj\u00fck a duplik\u00e1lt konverzi\u00f3 m\u00e9r\u00e9st. Az viszont fontos, hogy tiszt\u00e1ban legy\u00fcnk a k\u00e9t konverzi\u00f3m\u00e9r\u00e9si m\u00f3dszer k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g\u00e9vel.<\/p>\n
Amennyiben a Google Ads konverzi\u00f3s c\u00edmk\u00e9vel m\u00e9rj\u00fck a konverzi\u00f3kat, akkor a Google Ads minden olyan konverzi\u00f3t be fog m\u00e9rni, ami az attrib\u00faci\u00f3s modellnek megfelel. Amennyiben a Google Ads konverzi\u00f3t a Google Analyticsb\u0151l import\u00e1ljuk be, akkor csak a Google Analytics-ben a Google Ads-hez hozz\u00e1rendelt konverzi\u00f3kat fogjuk itt is mint konverzi\u00f3t l\u00e1tni.<\/p>\n
\u00c9s mivel a Google Analytics a konverzi\u00f3kat utols\u00f3 nem direkt forgalmi forr\u00e1s alapon m\u00e9ri, ez a m\u00f3dszer sokszor elt\u00e9r\u0151 konverzi\u00f3kat fog mutatni, mintha a Google Ads konverzi\u00f3s tag-et haszn\u00e1ljuk.<\/p>\n
Ha els\u0151re nem volt \u00e9rthet\u0151 ez a magyar\u00e1zat, akkor itt egy gyors, r\u00f6vid p\u00e9lda. Tegy\u00fck fel, hogy az al\u00e1bbi m\u00f3don j\u00e1tsz\u00f3dott le egy V\u00e1s\u00e1rl\u00e1s konverzi\u00f3 a weboldalunkon:<\/p>\n
A felhaszn\u00e1l\u00f3 kor\u00e1bban nem j\u00e1rt a weboldalunkon, majd egy Google hirdet\u00e9s\u00fcnkre r\u00e1kattint, de els\u0151re nem v\u00e1s\u00e1rol semmit, viszont feliratkozik a h\u00edrlevel\u00fcnkre. Majd egy h\u00e9ttel k\u00e9s\u0151bb a h\u00edrlev\u00e9lb\u0151l \u00e1tkattint a weboldalunkra, \u00e9s v\u00e1s\u00e1rol egy term\u00e9ket.<\/em><\/p>\nAmennyiben a Google Analytics-szel import\u00e1ljuk be a Google Ads-be a konverzi\u00f3kat, akkor a Google hirdet\u00e9s\u00fcnk nem fog ez\u00e9rt konverzi\u00f3t kapni, mivel a Google Analytics a konverzi\u00f3t az email csatorn\u00e1ba fogja be\u00edrni, hiszen az volt az utols\u00f3 forgalmi forr\u00e1s, amib\u0151l a felhaszn\u00e1l\u00f3 meg\u00e9rkezett a weboldalra.<\/p>\n
Ezzel szemben, ha a Google Ads konverzi\u00f3t a konverzi\u00f3s c\u00edmk\u00e9vel \u00e1ll\u00edtottuk be, akkor ezt a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1st be fogjuk \u00edrni az adott kamp\u00e1nyhoz, mint konverzi\u00f3, mivel a konverzi\u00f3s c\u00edmke csak azt n\u00e9zi, hogy a t\u00f6rt\u00e9nt-e kattint\u00e1s az elm\u00falt 30 napban az adott Google kamp\u00e1nyb\u00f3l (be\u00e1ll\u00edt\u00e1st\u00f3l f\u00fcgg persze, hogy mit fog pontosan konverzi\u00f3nak jel\u00f6lni, de m\u00e1s forgalmi forr\u00e1s hat\u00e1s\u00e1t nem veszi figyelembe).<\/p>\n
Azaz amennyiben a konverzi\u00f3s c\u00edmk\u00e9t haszn\u00e1ljuk, akkor \u00e1ltal\u00e1ban sokkal t\u00f6bb konverzi\u00f3t fogunk a Google kamp\u00e1nyainkhoz hozz\u00e1rendelni, mintha a konverzi\u00f3t Google Analyticsb\u00f3l import\u00e1ljuk be.<\/p>\n
Mindk\u00e9t Google Adwords konverzi\u00f3 konfigur\u00e1ci\u00f3s met\u00f3dusnak van el\u0151nye, van h\u00e1tr\u00e1nya, a l\u00e9nyeg az, hogy tudjuk, hogy pontosan mit jelent az, ha egy konverzi\u00f3t l\u00e1tunk egy adott kamp\u00e1nyn\u00e1l.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Amennyiben Google Ads kamp\u00e1nyainkat szeretn\u00e9nk optimaliz\u00e1lni, legyen az manu\u00e1lis vagy machine learning alap\u00fa optimaliz\u00e1l\u00e1s, akkor a Google Ads konverzi\u00f3m\u00e9r\u00e9st mindenk\u00e9ppen j\u00f3l kell be\u00e1ll\u00edtanunk. Ebben a cikkben ez\u00e9rt azt mutatjuk be, hogy hogyan lehet Google Ads konverzi\u00f3k m\u00e9r\u00e9s\u00e9t be\u00e1ll\u00edtani, valamint p\u00e1r egy\u00e9b l\u00e9nyeges tudnival\u00f3ra is kit\u00e9r\u00fcnk a Google Ads konverzi\u00f3k kapcs\u00e1n. T\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt a cikkben sz\u00f3 … Read more<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_lmt_disableupdate":"","_lmt_disable":"","footnotes":""},"categories":[26,21,1],"tags":[],"modified_by":"Marketer","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/757"}],"collection":[{"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=757"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/757\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":768,"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/757\/revisions\/768"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=757"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=757"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/roihacks.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=757"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}