SEO Audit – Így auditáld a weboldalad SEO szempontból

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Ha egy weboldal organikus forgalmát szeretnénk javítani, akkor először érdemes egy SEO auditot elvégezni. Egy keresőoptimalizálási audittal feltárhatók az oldal SEO hibái, és minden olyan lehetőség, ami révén a webszájt organikus forgalmát növelni lehet szakszerű keresőoptimalizálással.

Ebben a cikkben azt fogjuk bemutatni, hogy mi egy SEO audit folyamán milyen folyamaton megyünk végig, és milyen SEO kérdéseket teszünk fel a weboldal vizsgálata során.

Amennyiben inkább az egész SEO audit folyamatot kiszerveznéd, hogy maximalizáld az audit megtérülését, és hogy biztos legyél abban, hogy minden SEO probléma és lehetőség feltárásra kerül, akkor kattints az alábbi gombra.

SEO audit részei

A SEO auditot általában hat fő részre szoktuk osztani:

  1. saját weboldal teljesítményének elemzése (külön fókusszal az organikus forgalomra és annak bevételi hatásaira)
  2. versenytársaink elemzése SEO szempontokból
  3. weboldal technikai SEO auditja
  4. meglévő oldalak on-page SEO elemzése
  5. új tartalmi lehetőségek feltárása (kulcsszókutatás)
  6. backlink profil audit és linképítési lehetőségek feltárása

Így ebben a cikkben is az audit ezen 6 fő részét fogjuk bemutatni.

Hogy ha szeretnéd a SEO audit folyamatát végig követni, a SEO hibákat és organikus lehetőségeket egy spreadsheetben vezetni, valamint az audit keretében elvégzendő elemzésekhez profi SEO elemzési sablonokat, akkor az alábbi linkre kattintva tudod ingyenesen letölteni a SEO audit checklistünket és SEO elemzési sablonainkat:

SEO audit checklist

Íme, a SEO audt checklistünk tartalomjegyzéke:

SEO Audit checklist -tartalomjegyzék

Organikus teljesítmény és SEO alapok felmérése

Mielőtt a tényleges SEO problémák és organikus forgalmi lehetőségek vizsgálatára rátérnénk, mi minden esetben a weboldal és a forgalom állapotfelvetését is megtesszük, aminek keretében megvizsgáljuk:

  • a jelenlegi méréseket és a használt SEO pluginokat, software-eket
  • fő KPI mutatókban való teljesítményt az elmúlt időszakban
  • weboldal teljes és organikus forgalmát és az ezekhez köthető konverziók alakulását.

Mérések és eszközök

Legelső lépés, hogy megvizsgáljuk, hogy jelenleg az oldal forgalma és organikus forgalma megfelelően van-e mérve, van-e olyan alap SEO eszköz, software, ami nincs beállítva. Az alábbiakat így minden esetben megnézzük:

Az összes checkpointokt részletesebben lásd a SEO audit sablon Mérések és Eszközök munkalapján.

Organikus forgalmi trendek

Ha megbizonyosodtunk arról, hogy a Google Analytics, Search Console megfelelően már, akkor érdemes legalább az utóbbi egy év fő teljesítménymutatóit megvizsgálni SEO forgalom és teljes weboldal forgalom, és az adott cég konverziói szempontjából (legyenek azok lead-ek, vásárlások, stb.)

Így tisztábban fogjuk látni, hogy:

  • milyen trendek figyelhetők meg a weboldal organikus forgalmában. Nő-e, stagnál vagy csökken a SEO szerepe. Ha például volt egy nagyobb beesés az organikus forgalomban, akkor az audit keretében nagyobb figyelmet fogunk arra fordítani, hogy megtaláljuk, mi lehetett ennek a forgalmi beesésnek az oka.
  • az organikus forgalom hogyan viszonyul a weboldal teljes weboldal látogatottságához, milyen trendek figyelhetők meg a teljes weboldalforgalmat tekintve.
  • hogyan járulnak hozzá az egyes forgalmi csatornák a konverziókhoz. Jól konvertál-e az organikus Google forgalom, hogyan viszonyul a weboldal átlagos konverziós rájátához, stb.

Fő KPI-ok változása az elmúlt időszakban

Fő KPI-ok rögzítése az állapot felméréshez és a későbbi visszamérés céljából

Végül a tényleges SEO elemzések előtt még a legfőbb SEO KPI-okat érdemes rögzíteni egy külön helyen az elmúlt egy hónapra és egy évre vonatkozóan.

Ezt két célból is érdemes megtenni. Egyrészt egy egyértelmű képet kapunk arról, hogy a SEO audit időpontjában az oldal hogyan áll a legfőbb forgalmi és SEO mutatókban.

Másrészt, amennyiben a SEO audit eredményeként végrehajtott javításokat és optimalizációkat, az új tartalomkészítés, linképítés eredményeit vissza szeretnénk mérni, ahhoz a KPI-ok ily módon történő rögzítése is hasznos.

Az organikus forgalmi mutatók mellett érdemes pár backlinkekkel kapcsolatos mutatószámot is rögzíteni. Hogy mi miket szoktunk fő KPI-onként rögzíteni, azaz alábbi képen és a már említett audit checklist KPI-ok munkalapján látható.

Keresőoptimalizálási audit - KPI tábla

SEO versenytárs audit

Mielőtt a konkrét technikai SEO beállítások vizsgálatát elkezdenénk, érdemes egy SEO versenytárs audit elemzést is elvégezni.

Ennek célja, hogy lássuk, hogy hogyan állunk a SEO versenytársainkhoz képest, valamint arra vonatkozóan is ad egy jó eszközt, hogy megbecsüljük, hogy még milyen organikus növekedési lehetőségek állnak a weboldalunk előtt.

A versenytárs elemzés keretében az alábbiakat mindenképp elvégezzük:

  • összes organikus versenytárs kigyűjtése
  • ezekre a versenytársakra a legfőbb publikusan elérhető SEO KPI-ok kigyűjtése
  • Versenytársak adatai alapján az organikus forgalmi potenciál megbecslése, valamint a niche/iparág organikus verseny intenzitásának felmérése
  • tartalmi növekedési lehetőségek vizsgálata
  • versenytársak backlink profiljának vizsgálata
  • niche-ben jól működő linképítési technikák ellesése

A versenytárs audit, mint látható arra is szolgál, hogy a nálunk SEO-ban eddig sikeresebb versenytársak stratégiáját, és konkrét technikáit is ellessük, és alkalmazni tudjuk a saját organikus forgalmunk növelésére.

Technikai SEO hibák feltárása

A versenytárselemzést követően a SEO auditot érdemes folytatni a technikai SEO hibák feltárásával. Van egy külön cikkünk, ahol részletesen foglalkozunk azzal, hogy egy technikai SEO audit keretein belül milyen pontokon érdemes végig menni.

Ezért itt most részletesen nem is megyünk végig a pontokon, csak megemlítjük, hogy milyen területeket vizsgálunk.

Bár a technikai SEO nem a legizgalmasabb része a keresőoptimalizálásnak, érdemes komolyan venni, mert itt fel tudunk tárni olyan hibákat, aminek kijavítása nem túl bonyolult és időigényes, de az oldal organikus teljesítményére jelentős pozitív hatással lehet.

A SEO audit checklistünkben 32 checkpointon megyünk végig a technikai SEO audit keretén belül, amik az alábbi területeket érintik:

Indexelhetőség és crawlibility

Talán az egyik legfontosabb kérdés, hogy a számunkra üzletileg fontos oldalak indexelve vannak-e, és weboldalunk oldali könnyen feltérképezhetők. Ezzel szemben pedig nincsenek-e olyan oldalak indexelve, amiket amúgy nem akarunk indexelni?

Biztonságos böngészés biztosítva

SSL tanúsítvány beállításának vizsgálata, hiszen ez egy rangsorolási tényező. Megnézni, hogy csak az oldal biztonságos verziója (https) érhető-e el a felhasználók számára.

Átirányítások kezelése

Az oldalon lévő response code-ok vizsgálata. 404-es oldalak át vannak-e irányítva 301-es redirect-tel. Vannak-e átirányítási láncok, egyéb státusz kódok ellenőrzése.

Egyéb technikai SEO beállítások

Ellenőrizzük, hogy a weboldal mobilbarát, vannak-e open graph meta tag-ek beállítva, duplikált tartalmak indexelésre kerülnek, használjuk-e a canonical tag-eket, stb.

Weboldal struktúra vizsgálata

A weboldal jó felépítése is segítheti az oldalunk organikus teljesítményét, így azt is meg kell vizsgálni, hogy a weboldal struktúrája segíti-e a Google botjainak a munkáját, illetve minden üzletileg fontos oldalra vezet-e belső link.

Strukturált adatok vizsgálata

Végül pedig érdemes egy átfogó auditot készíteni a weboldalon elhelyezett strukturált adatokkal kapcsolatban. Itt két fő dolgot vizsgálunk meg:

  1. A jelenleg implementált strukturált adatok kivitelezése megfelelő, nincsen bennük hiba?
  2. Milyen olyan strukturált adattípusok vannak, amik jelenleg nincsenek az oldalon, de érdemes lenne őket elhelyezni?

Egy SEO audit keretén belül ilyen esetben ezeket a technikai SEO elemzéseket, ahol releváns, minden oldalra elvégezzük, nemcsak szúrópróbaszerűen.

Weboldal sebesség és felhasználói élmény vizsgálata

Bár a technikai SEO részének is tekinthető, mivel egyre nagyobb szerepet kap, ezért itt is egy külön fejezetben foglalkozom a weboldal betöltődési sebességének és a felhasználói élmény vizsgálatával.

Mint ismert a Core Web Vitals-zal (Alapvető Webes Vitals-mutatókkal) leírt felhasználói élménnyel kapcsolatos teljesítményünk 2021. júniusától már a Google rangsorolási algoritmusának is fontos eleme, a weboldal betöltődési sebesség pedig már régóta egy megerősített rangsorolási tényező.

Itt az audit keretében két megközelítéssel tudunk élni. Vagy kiválasztjuk a legfontosabb oldalainkat és arra végezzük el a Core Web Vitals mutatók valamint a betöltődési sebesség vizsgálatát.

Az átfogóbb megközelítés, amit mi szoktunk alkalmazni, hogy a Screaming Frog nevű szoftverrel segítségével, a Google Page Speed Insights API-ját használva, minden egyes oldal esetén megvizsgáljuk a Core Web Vitals és weboldal betöltődési sebesség mutatóit.

Hogy pontosan milyen metrikákat és hogyan vizsgálunk, abba most részletesen nem megyünk bele, megtalálod ezeket az audit checklist Betöltődési sebesség és Core Web Vitals munkalapján. Ha pedig többet szeretnél ezekről a sebességgel és a felhasználói élménnyel kapcsolatos mutatókról megtudni, akkor az alábbi bejegyzést ajánljuk:

Tartalmi audit és content pruning

A SEO auditunk következő részének akkor van különösen fontos szerepe, ha már egy évek óta meglévő, sok oldallal rendelkező weboldalt auditálunk.

A tartalmi audit célja, hogy megvizsgáljuk a weboldalon található összes HTML tartalmat, különös fókusszal az organikus teljesítményükre, de egyéb mutatókat is figyelembe veszünk.

Ennek első lépése, hogy a weboldal összes indexált HTML oldalát kiexportáljuk, és az alábbi legfőbb mutatókat az utóbbi egy évre vonatkozóan kigyűjtjük.

Google Analytics-ból:

  • munkamenetek száma
  • Elmúlt 1 év organikus látogatások száma – landing page
  • Elmúlt 1 év nem organikus látogatások száma – landing page
  • Összes oldalmegtekintés száma
  • GA oldal értéke /tranzakciók száma
  • Landing page konverziós rátája
  • Bounce rate (visszafordulási arány)
  • Oldalon eltöltött átlagos idő
  • Oldal kilépési aránya

Search Console-ból:

  • Organikus kattintások száma
  • Organikus megjelenések száma
  • Átlagos átkattintási ráta (utolsó hónap alapján)
  • Átlagos pozíció (utolsó hónap alapján)

Ahrefs-ből:

  • Dofollow backlinkek száma
  • Dofollow domainek száma
  • Rangsoroló kulcsszavak száma

Végül egy Screaming Frog crawl segítségével az alábbi adatokat szoktuk még egy tartalmi audit keretében oldalanként rögzíteni:

  • Szavak száma
  • Utolsó frissítés dátuma
  • Publikálás dátuma
  • Idősebb a tartalom mint 1 év?

A kigyűjtött mutatók alapján pedig az oldalakat az alábbi 6 kategóriába soroljuk:

1. Az oldal kap organikus forgalmat, vagy SEO forgalom potenciállal rendelkezik Bekategorizálni top prioritású és alacsonyabb prioritású oldalakra
2. Kap az oldal jelentős nem organikus forgalmat, de nincs SEO potenciálja Megtartás
3. Az oldalra szinte 0 forgalom megy, de nem akarjuk törölni, mert szükség van rá No Indexelés
4. Az oldalra szinte 0 forgalom megy, de backlinkekkel rendelkezik 301-es átirányítás vagy meghagyás
5. Nem üzleti oldalak, de esszenciálisak Meghagyás
6. Az oldalnak nincs backlinkje, nem ad az oldal semmilyen értéket Oldal törlése

Nézzük meg ezeket a kategóriókat kissé részletesebben

1. SEO forgalmat szerző oldalak priorizálása

Az első kategóriába besorolt oldalak esetén, tehát amelyek kapnak organikus forgalmat Google-ból, vagy pedig ha még nem is kapnak, de rendelkeznek SEO forgalmi potenciállal, egy fő dolgot kell megtennünk.

Organikus forgalmi potenciál szempontjából bekategorizáljuk őket, hogy alacsony vagy magas prioritású oldalnak tekinthetők-e. A következő fejezetben mutatom be azt, hogy ezt milyen szempontok figyelembe vételével lehet megtenni.

Mielőtt az audit annak a részére térünk rá, amiben ezeknek az oldalaknak SEO optimalizálási lehetőségeit vizsgáljuk meg, még érdemes az organikus forgalmat nem szerző oldalakkal is foglalkozni.

2. Egyéb forgalmat szerző oldalak

Amennyiben egy oldal jelentős látogatottságot kap, de nem a Google-ról, hanem közösségi média oldalakról (a táblázatban a 2-es pont), akkor természetesen az oldalt megtartjuk, esetleg arra figyeljünk, hogy az oldal mindenképp indexelve legyen, canonical be legyen rá állítva, de organikus optimalizálás szempontjából nem kell vele foglalkozni.

3. Közel 0 forgalom, de nélkülözhetetlen üzleti oldalak

A 3-as kategóriába eső oldalak, tehát amik nem kapnak szinte semmilyen forgalmat, mint landing page-ek, de például egy sales journey-ben fontos szerepük van, azokat természetesen nem töröljük, esetleg ha olyan oldal, amit Google-nek nem szeretnénk mutatni, akkor no-indexeljük. (Ilyen lehet például egy „köszönöm” oldal, ahova a vásárlás után irányítjuk a felhasználókat.)

4. Közel o forgalom, de backlinkekkel rendelkezik

Vannak olyan oldalak, amik lehet nem kapnak szinte semmi organikus forgalmat, de például backlinkkel rendelkeznek, amik így mindenképp értékes oldalak SEO szempontból. Az ilyen oldakat vagy nem módosítjuk, vagy ha már a tartalom nem aktuális, akkor 301-es átirányítással a link equity-t irányíthatjuk egy olyan oldalra, aminek szeretnénk javítani a Google találati helyezését.

5. Nem üzleti oldal, de esszenciális

Vannak még olyan oldalaink, amik szintén szinte 0 forgalmat kapnak, még üzletileg sincs fontos szerepük, de meg kell tartanunk őket. Ilyenek a jogi oldalak, karrieroldalak, stb.

6. Tartalom törlése/no-indexelése (content pruning)

Végül, ha vannak olyan oldalaink, amik noha szerepelnek a Google indexében, semmilyen forgalmat nem kapnak, meglétükből nincs belőle semmilyen üzleti hasznunk, a felhasználóknak sem nyújtanak semmilyen értéket, és backlinkek sem mutatnak irányukba, akkor ezek esetében megfontolhatjuk az oldalak no-indexelését, de akár az oldalak törlését is. (ezt a folyamatot nevezünk content pruning-nak.)

Több olyan esettanulmány ismert, amiben egy tartalmi audit keretén belül rengeteg oldalt töröltek egy adott weboldalról, és aminek eredményeként ezt követően jeletős organikus forgalom javulást értek el.

Nyilván az ilyen content pruning-os esettanulmányoknál mindig felmerül, hogy a korreláció kauzalitást is jelent-e, de többféle magyarázat van arra, hogy miért honorálhatja a Google ezt a technikát. Mindenesetre ha nincs sok oldalunk, vagy nem vagyunk benne biztosak, hogy az oldal teljesen értéktelen, akkor inkább noindexeljük az oldalt, minthogy töröljük egyből.

Ha viszont sok ilyen teljesen értéktelen oldalunk van a Google indexéven, akkor érdemes lehet megfontolni egy ilyen content pruning elvégzését.

On-page SEO audit

Ahogy feljebb már említettük, amint meghatároztuk, hogy melyek azok az oldalak, amik kapnak organikus forgalmat, vagy jelentős SEO forgalmi a potenciállal rendelkeznek (1. kategória), a következő lépés, hogy bekategorizáljuk őket két fő csoportba.

Gyakorlatilag egy pareto elemzést (80/20 elemzést) végzünk el, és meghatározzuk, hogy melyek azok az oldalak, amelyek leginkább értékesek számunkra, így érdemes az ő tartalmi SEO optimalizálásukra több időt és erőforrást szánni.

Alacsonyabb prioritású oldalak tartalmi SEO auditja

Az alacsonyabb prioritású oldalak esetén gyakorlatilag egy on-page SEO ellenőrző listán megyünk végig, és ez alapján egy félig automatizált módon vizsgáljuk meg, hogy kis erőfeszítéssel milyen SEO javításokat lehet tenni, amikkel ezeknek az oldalaknak az organikus SEO forgalmát javítjuk.

A SEO audit sablonunk on-page SEO munkalapján látható a teljes checklist, magyarázattal együtt, ami megmutatja, mik azok a szempontok, amiket minden alacsonyabb prioritású oldal esetén is vizsgálunk. Az alábbiak azok:

  • Megcélzott fókusz kulcsszó meg van-e határozva
  • 1 éven túl volt-e a cikk frissítve
  • Meta cím tag meg van adva? Vannak-e Title tag duplikációk?
  • Meta leírás tag meg van adva? Vannak-e meta leírás duplikációk?
  • Title tag hossza megfelelő, nem kerül levágásra?
  • Meta description hossza megfelelő, nem kerül levágásra?
  • Rövid, értelmezhető URL-je van a weboldalnak?
  • Képek megfelelően jelennek meg az oldalon?
  • Képek el vannak látva img alt tag-ekkel?
  • Van-e videó a weboldalon?
  • Legalább 600 karakter felett van a szavak száma az oldalon?
  • H1 címsor található az oldalon? Van-e H1 duplikáció?
  • H2 tagek száma az oldalon
  • H3 tagek száma az oldalon
  • H4-H6 tagek száma az oldalon
  • Adott oldalra vezet-e belső link?
  • Linkelünk-e saját releváns kapcsolódó cikkre az oldalról?
  • Külső oldalra mutató link szerepel-e az oldalon?
  • Oldal mélység (page depth) vizsgálata
  • Kulcsszó sűrűség (keyword density)
  • Kulcsszó a meta title-ben megtalálható?
  • Kulcsszó a meta leírásban megtalálható?
  • Kulcsszó a H1-tagben
  • Kulcsszavak száma a H2 tagekben
  • Kulcsszavak száma a H3-H6 tagekben
  • Kulcsszó az url-ben
  • Kulcsszó kannibalizáció ellenőrzése a táblázat alapján
  • Kulcsszó kannibalizáció ellenőrzése Search Console adatok alapján

Top prioritású oldalak on-page SEO auditja

A top üzleti prioritású oldalak esetén egy mélyebb elemzést végzünk tartalmi SEO szempontból, valamint majd ezekkel az oldalakkal fogunk mélyebben foglalkozni a SEO audit linképítéssel kapcsolatos részében is.

Az audit ezen része kevésbé checklistesíthető, de az audit sablonunk Haladó tartalmi optimalizáció lapján erre vonatkozóan is találsz egy checklistet.

Mivel azonban itt tényleg mélyebb tartalmi SEO elemzésről van szó, itt nemcsak gyorsan kipipálható checkpointokról van szó, hanem mélyebb tartalmi elemzésre van szükség, ami alapján fel tudjuk fedezni, hogy milyen tartalmat kell még az oldalhoz hozzáadni, vagy milyen részeket kell javítani, hogy javuljon az oldal SEO forgalmi potenciálja.

A tartalmi optimalizációs lehetőségek feltárása mellett, érdemes az oldal belső linkekkel kapcsolatos helyzetét is vizsgálni, valamint UX szempontokat is érdemes alaposabban megvizsgálni.

Új tartalmi lehetőségek vizsgálata

A SEO audit egyik fontos része, hogy feltárjuk azokat az organikus tartalmi lehetőségeket (azaz kulcsszavakat), amiket jelenleg semmilyen oldalunk nem targetál, de jelentős organikus és elsősorban üzleti potenciállal rendelkeznek.

A kulcsszókutatásról szóló cikkünkben bemutattuk egy ilyen folyamat két részből áll:

  • először meghatározzuk azokat a kulcsszavakat, amik vállalkozásunk számára értékesek lehetnek, de jelenleg nem rangsorolunk semmilyen oldallal rájuk
  • ezt követően ezeket a kulcsszavakat priorizáljuk üzleti potenciál szempontjából.

Amennyiben ezekről a folyamatokról többet szeretnél megtudni, akkor már olvasd el az említett cikket:

Backlink audit

Végül a SEO audit fontos része még, a backlink és linképítési technikák auditja, aminek két célja van:

  • egyrészt megvizsgáljuk, hogy jelenleg milyen a weboldal backlink profilja, hogyan néz ki ez versenytársainkhoz képest, milyen eddigi linképítési technikákat alkalmaztak és azok milyen eredményességgel futottak.
  • a niche/iparágat megvizsgálva, milyen linképítési technikák tűnnek legkisebb erőforrással megvalósíthatónak

Backlink profil vizsgálat

A backlink profil vizsgálatát két szempont szerint végezzük el.

Egyrészt vizsgáljuk az adott domain backlink profilját a többi versenytárshoz képest, így egy képet kaphatunk arról, hogy a Google szemében a weboldalunk mennyire tűnhet megbízható forrásnak. Egy erős Domain Ratinggel (Ahrefs metrika) rendelkező weboldalnak sokkal könnyebb akár egy új tartalomra is rangsorolnia.

Ha nagyon alacsony a weboldalunk Domain Ratingje, akkor első körben érdemes a domain ratingen javítani, hiszen sok esetben főleg a nem túl kompetitívnek számító magyar piacon már egy jó domain rating segít minket abban, hogy jól rangsoroljunk.

Ezt a vizsgálatot a versenytársainkra is érdemes elvégezni, hiszen igazából a célunk az, hogy az organikus versenytársainknál legyen jobb, erősebb a backlink profilunk.

Illetve ha mi még újak vagyunk a piacon, akkor a Domain Rating abban is segít, hogy melyek azok a versenytársak, akik erős domain autoritással rendelkeznek, így érdemes lehet alaposabban tanulmányozni a backlinképítési stratégiájukat.

Top prioritású weboldalak vizsgálata backlinkek szintjén

Kompetitívebb SERP (keresési találati lista) esetén viszont gyakran az erős domain rating nem elég, az adott oldalra mutató backlinkekkel is kell rendelkezni ahhoz, ha az első találatok között szeretnénk szerepelni.

Ilyen esetben ezt a backlinkelemzést nem domain szintjén, hanem az adott oldal és a fókusz kulcsszóra megjelenő első 10 organikus találatra kell elvégezni. Ha látjuk, hogy az előrébb szereplő oldalak honnan szereztek linkeket, a linképítési technikáikat talán mi is tudjuk replikálni.

Linképítési technikák vizsgálata

Hiszen még egy SEO audit keretén belül azt is érdemes megvizsgálni, hogy az adott weboldal számára, melyek azok a linképítési technikák, amik leginkább működhetnek.

Erre vonatkozóan is van egy listám, ami segítségével ellenőrizheted, hogy melyek azok a linképítési technikák, stratégiák, amik az adott weboldal esetén még nem alkalmaztak, de nagy potenciállal rendelkeznek.

Ez a linképítési checklist is megtalálható a már említett SEO audit sablonban, ami itt érhető el.

SEO Audit ára

Ezen az oldalon találsz arra vonatkozóan információkat, hogy mi milyen összegért vállalunk technikai SEO auditokat, és teljeskörű SEO audit szolgáltatást.

Függetlenül attól, hogy kiszervezed ezt a SEO auditot, vagy saját magad végzed el, a legfontosabb dolog a folyamat végén, hogy a SEO audit nem magáért van.

Ha csak annyit teszel, hogy feltárod a weboldal, vagy bizonyos oldalak hibáit, optimalizációs lehetőségeit, de az ezek kijavításához szükséges folyamatokat nem végzed el, akkor az egész SEO audit hiába való volt.

Szóval, most már nincs más hátra, mint a munkának neki fogni. Hidd el, ez egy olyan online marketing tevékenység, ami talán elsőre nem tűnik olyan izgalmasnak, de végrehajtása komoly üzleti hasznot hajthat vállalkozásod számára.

Gyakran Ismételt Kérdések – SEO audit

Van-e olyan, hogy ingyenes SEO audit?

Amennyiben a fenti cikk leírásait követed, valamint a SEO audit checklistet is használod, és te végzed el az audit keretében szükséges elemzéseket, akkor végülis van ingyenes audit. Bár ez esetben az általad az auditra fordított idő lesz az auditra fordított erőforrás, ami könnyen lefordítható pénzre is.

Van-e értelme egy új weboldalnak keresőoptimalizálási auditot készíteni?

A cikkben bemutatott SEO elemzések egy jelentős része új weboldalak esetén is elvégezhető, ha már a weboldal már elérhető legalább 1-2 oldal már elérhető publikusan.

Persze például ebben az esetben a tartalmi SEO optimalizálásra még nincs lehetőség.

De egy új oldal esetén például viszont különösen fontos, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amikre elsőre optimalizálni szeretnénk, melyek esetében jelentős az üzleti potenciál, és reális, hogy egy éven belül az adott fókusz kulcsszóra rangsorolni tudunk.

Hasonlóan a kulcsszókutatáshoz, a linképítést mér amint lehet érdemes napi rendre venni, és például a versenytársaink backlinkprofiljának az elemzésével értékes meglátásokra tehetünk szert, és segíthet bennünket abban, hogy már a weboldal pályafutásának legelején hozzunk létre olyan tartalmakat, amik akár organikusan is képesek lesznek linkeket szerezni.