Facebook csoport létrehozása üzleti célból 2021-ben

Written by: roihacks.hu
Utolsó módosítás:

A Facebook üzleti oldalak organikus elérése megölve, a Facebook hirdetési költségek egyre drágábbak, így nem véletlen, hogy sokan felteszik a kérdést, hogy van-e értelme egyáltalán a Facebook marketingbe erőforrást rakni?

Noha a Facebook hirdetés, ha igazán profi módon csináljuk, még mindig egy kifizetődő, és az egyik leghatékonyabb hirdetési csatorna, manapság a vállalkozásunk által kezelt Facebook csoport az egyik legjobban működő facebook marketing lehetőség.

Ebben a cikkben többet között bemutatjuk, hogy:

  • Miért érdemes Facebook csoportot létrehozn?
  • A FB csoport alkalmazási lehetőségei vállalkozások számára
  • Facebook csoportok organikus elérése
  • Facebook csoport létrehozása lépésről lépésre
    • Facebook csoport létrehozása személyes profillal
    • Facebook csoport létrehozása üzleti oldallal
  • Facebook csoportok típusai
  • Következő lépések FB csoport indítása után

Miért és milyen Facebook csoportot érdemes létrehozni vállalkozások számára?

Mielőtt a konkrét lépésről lépésre való megvalósításra rátérnénk, pár pontban összefoglaljuk, hogy miért érdemes létrehoznod Facebook csoportot vállalkozásod számára, és milyen csoportötletek, típusok vannak cégek számára.

Ha csak a konkrét csoport létrehozási lépésekre vagy kíváncsi, akkor a következő fejezetet nyugodtan pörgesd át.

Facebook csoportok organikus elérése

Először is érdemes arról beszélni, hogy jelenleg amennyiben célunk vállalkozásunk megjelenítése a Facebookon, viszont nincs jelentős marketing büdzsénk, hogy kiaknázzuk a Facebook hirdetésekben rejlő lehetőségeket, akkor a Facebook csoportok a legjobb organikus marketing lehetőség a Facebookon most a vállalkozások számára.

Mint közismert, az üzleti Facebook oldalak organikus elérése manapság a nullához közelít (innen származik a Facebook Zero megnevezés). Ha sok Facebook oldal kedvelőnk van, akkor tényleg megszokott, hogy egy átlagos Facebook poszt az összes kedvelőnk kevesebb mint 1%-át sem éri el.

Persze vannak rá trükkök, hogy az organikus elérésünket növeljük, nyereményjátékok, kérdések, meme-ek posztolása, de felmerül a kérdés, hogy ezzel mennyire váltunk ki ténylegesen olyan engagement-et, ami elősegíti cégünket üzleti és értékesítési céljainak a növelésében.

Ezzel szemben a tapasztalok szerint egy jól működtetett Facebook csoport jelenleg sokkal jobb elérési mutatókkal rendelkezik egy Facebook oldalhoz képest, mert a Facebook sokkal inkább szeretne abba az irányba elvinni a felhasználókat, hogy FB csoportokhoz csatlakozzanak, hiszen egy zártabb közösségben sokkal szívesebben megnyilvánulnak, mint a mindneki által elérhető hírfolyamokban.

Ezen megfontolások alapján, ha fizetés nélkül szeretnénk nagyobb elérést Facebookon, akkor mindenképp érdemes Facebook csoportot indítanunk. A következőkben kitérünk arra, hogy pontosan milyen lehetőségekben gondolkodjunk, ha üzleti célból szeretnénk Facebook csoportot indítani.

Facebook csoportok alkalmazási lehetőségei vállalkozások számára

Egy külön cikkben összegyűjtöttük, hogy vállalkozásod hogyan hasznosíthatja a Facebook által ingyenesen biztosított Facebook csoportokat. Ha részletekre vagy kíváncsi, akkor kattints az alábbi cikkre:

  • Facebook csoport marketing: Facebook csoport típusok vállalkozások számára

Ebben a cikkben csak felsoroljuk a leggyakoribb alkalmazási lehetőségeket:

  • Facebook csoport ügyfélszolgálati feladatok lebonyolítás céljából
  • Facebook csoport mint tanulási csoport
  • Facebook csoport személyes brand építésére számára
  • Facebook csoport fizetett coaching, mentoring működtetésére
  • Facebook csoport vásárlói visszajelzések, fejlesztési irányok becsatornázására
  • Facebook csoport hasznosítása gyakorlatilag 2. üzleti oldalként

Az már a te döntésed, hogy egyszerre több alkalmazási lehetőséget egy csoportban hasznosítod, vagy minden egyes célra külön Facebook csoportot hozol létre.

Bizonyos vállalkozások esetében például érdemes külön csoportot csinálni a panaszok, vagy egyéb vásárlói érdeklődések kezelésének, és külön egy csoportot létrehozni ahol mondjuk a termékkel kapcsolatos oktatási fejlesztési anyagok megbeszélésére, tapasztalatok átadására van lehetőség.

Hogyan hozhatok létre Facebook csoportot üzleti oldal számára?

Fontos tudni, hogy Facebook csoportot kétféleképpen lehet létrehozni. Ha már rendelkezel Facebook oldallal, akkor az oldalról indulva is létrehozhatod a csoportodat, de ha még nincs üzleti oldalad, akkor is létrehozhatsz természetesen csoportot a személyes oldaladdal.

A következőkben bemutatjuk mindkét módszert, aminek igazából csak az első pár lépése különböző. Amennyiben a Facebook csoportot üzleti célból hozod létre, mindenképp javasoljuk, hogy az oldaladról hozd létre a Facebook csoportot, mert így a Facebook oldalad kedvelőit meghívhatod, hogy csatlakozzanak a Facebook csoporthoz.

Facebook csoport létrehozása Facebook üzleti oldallal

A Facebook csoport létrehozásának lépései az alábbiak.

  1. Facebook csoport aloldal bekapcsolása Facebook oldalon

Alapból nem elérhető a Csoport fül a Facebook oldaladról, szóval engedélyezzük első körben. Ennek lépések az alábbiak:

  1. Kattints a Beállítások fülre a Facebook oldaladonBeállítások fül a Facebook oldalon
  2. Majd a Sablonok és lapfülek oldalra kattints
  3. És engedélyezd, vagy kapcsold be a Csoportok lehetőséget

Facebook Csoport bekapcsolása a Sablonok és lapfülek oldalon

Ezt követően a Facebook oldalad főoldalára menve a Továbbiak fülre kattintva érhető el a Csoportok aloldal az oldaladon.

Facebook Csoport bekapcsolása a Sablonok és lapfülek oldalon

A Csoportok-ra pedig rákattintva az alábbi oldalra jutunk, ahonnan elindíthatjuk a csoport létrehozása folyamatot, vagy pedig már korábban létrehozott FB csoportot hozzákapcsolhatunk a Facebook oldalunkhoz.

Facebook csoport létrehozása vagy hozzákapcsolása Facebook oldalról

  1. A Facebook csoport létrehozása

Amint eljutottunk a fenti aloldalra, az alábbiak a következő lépések a csoport létrehozásához:

  1. Kattintsunk a Kapcsolt csoport létrehozása gombraFacebook csoport létrehozása
  2. Egy új ablakra jutunk, ahol a Facebook oldal létrehozásához hasonló felüleletre jutunk. Először meg kell adnunk a csoport nevét
  3. Következő lépésben válaszd ki, hogy a csoport Nyilvános vagy Privát lesz. (Nyilvános csoport esetében a tagok bejegyzéseit nem csoporttagos is láthatják, részleteket lásd lejjebb.)
  4. Majd az utolsó opcionális lépésben a csoport tagjait is meghívhatod, így egyből könnyen elkezdheted a Csoport létszámát növelni a Facebook ingyenes segítségével.
  5. Végül kattints a ’Létrehozás’ gombra

Facebook csoport létrehozása személyes profillal

Amennyiben még nem rendelkezel Facebook oldallal, akkor a személyes profiloddal is létrehozhatsz facebook csoportot.

De inkább ebben az esetben is azt javasolnánk, hogy előbb hozz létre egy Facebook oldalt vállalkozásod számára, és az után az oldalról hozd létre a FB csoportot. Mindenesetre, azért gyorsan bemutatjuk, hogy miben különbözik, ha a személyes oldaladról hozod létre a Facebook csoportot:

  1. A Facebook hírfolyamodban a baloldali menüsávban kattints a ’Csoportok’ linkre

Facebook Csoportok a Facebook hírfolyamban

  1. Az itt megjelenő oldalon a bal felső sarokban kattints az ’Új csoport létrehozása’ gombra

Facebook Csoport létrehozása személyes oldalról

  1. Itt ugyanazokat az adatokat kell megadnod, mint amit az előző lépésben bemutattunk.

 

Facebook csoportok típusai

Ahogy feljebb mutattuk, a Facebook csoport létrehozásánál kiválaszthatod, hogy a csoport nyilvános vagy privát lesz. Míg ha személyes célból hozol létre egy csoportot, akkor általában egyértelmű, hogy privát csoportot hozol létre, ez egy üzleti FB csoport indításánál nem ilyen egyértelmű.

Nyilvános vs Privát csoport

Nyilvános csoport esetén a bárki láthatja, hogy az adott csoportnak ki a tagja, és az összes bejegyzést is. Csak hozzászólni vagy új bejegyzéseket létrehozni nem lehet, ha nem vagyunk csoporttagok. Privát csoportoknál csak a tagok láthatják ezeket az információkat.

Természetesen a Facebook csoport megalakítása után is módosíthatók ezek az információk. Ennek folyamata az alábbi szerint néz ki:

A Facebook csoport oldaláról a Beállítások fülre kattintunk, majd itt a Láthatóság pont melletti ceruza ikonra kattintva módosíthatjuk a csoportot priváttá vagy nyilvánossá.

Látható vs Rejtett csoport

Amennyiben a Privát csoportot választjuk, akkor választhatunk még, hogy Látható vagy Rejtett legyen a csoport.

Azonban ha üzleti célból hoztuk létre a csoportot, akkor értelemszerűen itt semmiképp se válasszuk a Rejtett lehetőséget, hiszen akkor a Facebook keresőjéból senki sem tudná megtalálni a Facebook csoportunkat.

Facebook csoport létrehozása utáni következő lépések

Miután létrehoztuk a Facebook csoportunkat a következő lépéseket kell elvégeznünk:

  • Facebook csoport beállításainak elvégzése
  • Facebook csoport marketing – FB csoport tagás növelésére vonatkozó stratégia kidolgozása

Mivel ezek önmagában is külön cikket érő témák, ezért ezekről külön cikkeinkben tudhatsz meg többet, a fenti linkekre kattintva.

Amennyiben a Facebook csoportod létrehozása nem volt sikeres, és újat szeretnél indítani, akkor dönthetsz a jelenlegi csoport törlése és a Facebook csoport átnevezése vagy éppen az archiválása mellett is. Ezekről tudnivalókat az alábbi linkeken találsz:

Gyakorian ismételt kérdések – Facebook csoportok létrehozása

Nem tudok Facebook csoport létrehozni a Facebook oldalamról, miért?

Csak akkor tudsz Facebook csoportot létrehozni a Facebook oldaladról, ha ezt az üzleti Facebook Oldal beállításainál először engedélyezted.

Mi a különbség a facebook oldal és a csoport között?

A Facebook csoport egy zártabb forma a Facebookon belül. Míg egy Facebook oldalan az összes bejegyzést meg tudod nézni, hozzá tudsz a bejegyzésekhez szólni, még akkor is ha amúgy nem követed az adott Facebook oldalt, A Facebook csoportban a beállítástól függően limitáltabb a lehetőségeid. A Facebook csoport adminjaként pedig számos módszer van arra, hogy testre szabd a csoportot a személyes preferenciáid szerint

Meg tudom nézni, hogy egy Facebook csoport ki látta a bejegyzést?

Igen, meg tudod, azonban csak addig míg a Facebook csoport létszáma nem érte el a 250 főt. Ennél nagyobb csoportoknál azonban már nincs erre sehogyan sem lehetőség. Ha még látod ezt a ’Látta’ megjelölést, akkor rá tudsz kattintani, és konkrétan láthatod, hogy ki látta már az adott bejegyzést.