Facebook Pixel bekötésének és beállításának 3 módja 2024

Written by: roihacks.hu
Utolsó módosítás:

Miután a weboldalunk Facebook Pixelét létrehoztuk a Facebook Vállalkozáskezelőben, nekiállhatunk a Facebook Pixel bekötésének és beállításának, ami két részből áll. Először az alap Facebok Pixel kódot kell az oldalunk HTML-jének a head részében elhelyezni (vagy más szóval a Facebook Képpont bekötését, beillesztését kell elvégeznünk).

Amint az Alap FB képpont kódot elhelyeztük itt, lehetőségünk van az ún. Pixel Események is hozzáadni a weboldalhoz.

Facebook Képpont Események bekötésére  jelenleg az alábbi három fő mód áll rendelkezésünkre:

  1. Partnerintegráció a Facebook Business Manageren keresztül
  2. A Képpont alapkód manuális hozzáadása az oldalhoz Google Tag Manager (Google Címkekezelő) segítségével
  3. A Pixel alapkód manuális hozzáadása majd az Események felvétele az Esemény beállítási eszközzel

Miből áll a Facebook Pixel bekötése és beállítása?

Mielőtt rátérnénk arra, hogy hogyan tudjuk a Pixel kódot bekötni a három módszerrel és mi melyik FB Pixel implementációt javasoljuk, fontos kitérni arra, hogy mik azok a Facebook Pixel Események.

Mivel maga a Facebook Pixel alapkód bekötése az oldalra nem egy túl bonyolult feladat, a Pixel bekötésének módszerét az alapján kell eldöntenünk, hogy szükség van-e a weboldalunk és a Facebook hirdetéseink hatékony működéséhez a Facebook Pixel Események (angolul Facebook Events) beállítására.

Mivel ez is egy olyam szerteágazó téma, ami önálló blogbejegyzést érdemel, ha szeretnél mélyebb áttekintést kapni a Facebook Pixel eseményekről, akkor olvasd el a cikket az előző linkre kattintva. A következőkben csak egy rövid áttekintést nyújtunk róla.

Facebook Pixel események beállítása

A Facebook Pixel Események (angolul Facebook Pixel Events) a felhasználók által oldalon történő műveleteit írják le, amit a Pixel kód segítségével lehet a weboldalon beállítani.  A Facebook 17 Pixel standard eseményt (Standard Events) definiált mostanáig, de lehetőség van egyéni események (Facebook Custom Events) létrehozására is.

Egy példán keresztül bemutatva ilyen Facebook Pixel alapesemény a Vásárlás, amit akkor küldünk be értelemszerűen a Pixel segítségével a Facebooknak, amikor az oldalunkon valaki egy vásárlást hajtott végre.

Amennyiben a legtöbb adattal szeretnénk ellátni a Facebookot, hogy a kampányainkat hatékonyan tudja optimalizálni, akkor nem csak az álltjuk be a Pixel eseménnyel, hogy mikor küldje be az adott Pixel eseményt, hanem olyan további infókat is, hogy milyen termékeket vásárolt, milyen értékben, milyen árfolyamon történt a vásárlás.

Ebben az esetben akkor a Facebook Vásárlás Alapesemény beállításánál az alábbi paramétereket is be kell küldenünk (a kötelező ebből csak az érték és az árfolyam, de ha dinamikus Facebook termékhirdetést (Facebook DPA) szeretnénk létrehozni, akkor érdemes minden paramétert beküldeni.)

  • content_ids,
  • content_name,
  • content_type, contents,
  • currency,
  • num_items,
  • value

És igazából a Facebook Pixel bekötés módjának kiválasztásánál ez a fontos kérdés, hogy az összes számunkra fontos Facebook Képpont eseménynél ezeket az adatokat megfelelően be tudjuk-e küldeni a FB Pixel segítségével a Facebooknak.

És ahogy látni fogjuk a FB Pixel bekötési módszerek között nem mindegyik módszer biztosít lehetőséget arra, hogy ezeket az eseményparamétereket megfelelően beállíthassuk.

Facebook Pixel bekötése partnerintegrációval

Legegyszerűbb dolgunk akkor van, ha egy népszerű webshoprendszerrel vagy CMS-sel dolgozunk együtt, mert ezek esetén általában mindenféle technikai tudás nélkül tudjuk a Pixelt bekötni  és a megfelelő Pixel esemény-beállításokat a tartalomkezelési rendszer vagy a webshopmotor automatikusan elvégzi.

Például ha a webshopunk egy Shopify-on fut, csak annyi a dolgunk, hogy generálunk egy Facebook Pixel kódot a Facebook-on belül, és azt az admin felület megfelelő helyén elhelyezzük.

Amint létrehoztuk a Facebook Pixelünket, az alábbi ablak jelenik meg, amely esetén a jobboldali Partnerintegráció használata lehetőséget válasszuk:

Facebook Pixel Partnerintegráció használata

Ha látjuk a mi webshopmotorunkat vagy CMS-ünket az alábbi ábrán, akkor választhatjuk a Partnerintegrációt, és a Facebook végig fog vezetni minket lépésről lépésre, hogy mit kell tennünk, hogy a Facebook Pixelt beköthessük az adott felületen.

Facebook Pixel Events - Supported Partner Integrations

Az egyszerűség mellett ennek hátránya, hogy egy elég nagy fekete doboz lesz a Facebook Pixel, aminek módosításához nehezen, vagy sehogy sem férünk hozzá, így a Pixel események beállításának módosítása is szinte lehetetlen feladat.

Így például amennyiben az értékesítési folyamatunk egy fontos része, hogy emaileket gyűjtünk, és ha a partnerintegrációval telepítettük a Pixel kódunkat a Shopify-on, akkor jelenleg nem fogunk tudni Pixel Lead eseményt beállítani, és olyan kampányt indítani, ami a lead-ekre optimalizál.

Facebook Pixel kód manuális bekötése

Kicsit dolgunk van, ha valamilyen saját fejlesztésű weboldallal dolgozunk vagy ha a rendszer, amit használunk, nem szerepel a partnerek között, vagy a partnerintegráció nem biztosítja a számunkra szükséges Pixel beállításokat. Ebben az esetben sokszor nincs egyszerű plugin vagy app, ami a munka jelentős részét megcsinálná helyettünk.

Ilyenkor a Facebook Pixel manuális hozzáadása lehetőséget kell választanunk. Itt két lehetőségünk van, vagy a Google Tag Manager-re van szükségünk vagy az Esemény beállítási eszközzel tudjuk a megfelelő Pixel eseményeket beállítani.

Facebook Pixel beállítása Esemény beállítási eszközzel

Az Esemény beállítási eszközt válasszuk, ha egy gyors megoldásra van szükségünk, mivel ebben az esetben csak az alap Facebook Képpontkódot kell elhelyeznünk az oldalon, majd az Facebook Eseménybeállító segítségével gyakorlatilag egy kattintgató módszerrel kell a Facebook számára a Pixel eseményeket definiálni.

Összességében a módszer pontatlansága miatt ezt a módszert a Pixel események bekötésére csak végszükség esetében javasolnánk, mivel pontatlanságokhoz, a Pixel események nem pontos definíciójához vezethet.

Ez hosszútávon hátráltathatja, hogy pontos képet kapjunk a Facebook kampányaink eredményességéről, hogy a Facebook a kampányokat megfelelő Faacebook Pixeladatok alapján optimalizálhassa, valamint a megfelelő retargeting közönségekre célozhassunk, stb.

Facebook Pixel kód bekötése a weboldalon

Amint a Pixel ID-nk létre lett hozva (lásd Pixel kód létrehozása cikkünket) a Pixel alapkódját először el kell helyeznünk a weboldalon. A Pixel kódot mindenképp a HTML oldal head részében kell elhelyeznünk. A Facebook javaslat szerint közvetlenül a záró </head> tag fölé.

Facebook Pixel Alapkód

Amikor a Facebook Képpont létrehozását befejeztük a FB Vállakozáskezelőben, akkor amennyiben a manuális módszert választjuk a Pixel bekötésére, akkor a kódrészletet az alábbi lépésnél kell a a Pixel alapkódot kimásolnunk és az oldalunk head részébe változtatás nélkül bemásolnunk.

Facebook Pixel alapkód másolása

Ha nem tudjuk, hogy ezt hogyan kéne az oldalunkba bemásolni, akkor arra is van lehetőségünk, hogy közvetlenül a fejlesztőnknek küldjük el az utasításokat a Facebookon keresztül a  Facebook Pixel beállításáról.

Facebook Pixel beállítása Google Tag Manager segítségével

Az Eseménybeállító módszerrel szemben, mi ezt a módszert javasoljuk, hogy a különböző Pixel Eventeket, különösen akkor ha Egyéni Eseményeket (Custom Events) is  be szeretnénk állítani.

Hátránya, hogy Google Tag Manager tudás szükséges hozzá, de viszont nincsenek olyan limitációk mint a partnerintegráció vagy az Esemény beállítási eszköz esetében, és teljes kontrollal rendelkezünk a folyamat felett.

Ha az oldalunk jelenleg is már küld be megfelelő adatokat az úgy nevezett Google Tag Manager Adatrétegbe, akkor külön fejlesztő segítségre sincs szükségünk.

Mivel ez is egy elég bő téma, egy külön cikkben dolgoztuk fel, hogy tudjuk beállítani a Facebook-képpont eseményeket Google Tag Manager (magyar elnevezése Google Címkekezelő) segítségével.

Amennyiben segítségre van szükséged a Facebook Pixel beállításával, azt tőlünk is kérheted, ezen az oldalon találhatsz több információt, amennyiben Facebook Pixel Google Tag Manager való bekötése és beállítása kapcsán vennél igénybe segítséget.