191 pontos SEO ellenőrző lista: A legátfogóbb SEO checklist 2024

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Amennyiben egy weboldal SEO audit elkészítésével foglalkozol, vagy egy konkrét oldal keresőoptimalizálásával, akkor az alábbi 191 pontos SEO ellenőrzési listát pont neked készítettük.

A bemutatott SEO checklist segítségével egy teljes weboldalt SEO elemzését el tudod végezni, függetlenül attól, hogy a saját vagy egy potenciális ügyfeled SEO auditját kívánod elvégezni.

SEO checklist és SEO elemzési sablonok

Hogy a dolgodat még könnyebbé tegyük, az alábbi SEO checklist és SEO elemzési sablon Google spreadsheetet is ingyen rendelkezésre bocsátjuk, amit az alábbi oldalon tudsz igényelni (teljesen ingyen):

SEO Audit Ellenőrző Lista Sheet

A spreadsheet a bemutatot ellenőrző listán lévő elemeken kívül tartalmat elemzési sablonokat, ami révén, illetve egyéb hasznos

A számozása kissé az eltérő szerkezete miatt kissé más lesz, de amúgy jelentős átfedéseket fogsz találni a blog poszt és a spreadhsheet között az egyes mini SEO ellenőrző listát pontjai között.

Technikai SEO ellenőrző lista

Egy weboldal technikai SEO auditja nélkül a többi SEO elemzés nem sokat ért.

Ha fundamentális, technikai SEO problémák állnak fel például a Google botok feltérképezésével vagy a weboldal indexelésével kapcsolatban, akkor szinte mindegy, hogy amúgy mennyire van jó a weboldal, biztos hogy nem fogjuk tudni az oldalban lévő organikus keresési potenciált kihozni.

Indexelhetőség, crawlibility

  1. XML sitemap naponta frissítve és beküldve Google Search Console-ba?
  2. Weboldal oldalai fel vannak-e térképezve?
  3. Van-e valamilyen crawl-lal kapcsolatos hiba?
  4. Indexelt és összes weboldal összevetése
  5. robots.txt fájl ellemőrzése
  6. Egyéb no-indexelt oldalak vizsgálata
  7. Van-e „vékony”/keresők számára értéktelen tartalom indexelve a weboldalon?

technikai SEO ellenőrző lista és checklist

Biztonság, átirányítások, https státusz kódok

  1. SSL tanúsítvány megfelelően be van állítva?
  2. 301-es átirányítás be van állítva http-ról https-re?
  3. 301-es átirányítás a domain preferrált változatára
  4. Vannak 404-es hibát dobó oldalak a weboldalon?
  5. Backlinkkel rendelkező 404-es oldalak 301-es átirányításra kerülnek egy releváns oldalra?
  6. Minden egyéb típusú átirányítás vizsgálata (301, 302, 307, egyéb átirányítás?)
  7. Átirányítás láncok (redirect chain-ek) vizsgálata
  8. Egyéb kliens oldali és szerver oldali https státusz kódok ellenőrzése

átirányítások, https és státusz kód ellenőrző lista

Egyéb technikai SEO beállítások

  1. A weboldal mobilbarát jellegének vizsgálata
  2. Duplikált vagy közel duplikált tartalmakat indexel-e a Google?
  3. Canonical meta tag-et használva vannak minden oldal esetében?
  4. Kifelé mutató linkek ellenőrzése, 404-es outbound linkek javítása
  5. hrelfang tag-ek ellenőrzése és megfelelő beállítása
  6. Open Graph meta tag-ek vizsgálata

egyéb technikai SEO checklist

Weboldal struktúra vizsgálata

  1. Weboldal stuktúra általános vizsgálata
  2. Vannak-e olyan oldalak, amik 3 linknél mélyebben vannak az oldalon? (page depth vizsgálat)
  3. Árva oldalak ellenőrzése
  4. ULR struktúra és általános URL vizsgálat

weboldal struktúra vizsgálata

Strukturált adatok, open graph meta tag-ek vizsgálata

  1. Alkalmazunk-e az oldalon Strukturált adatokat?
  2. Strukturált adatok megvalósításának módja
  3. Van-e súlyos hiba a strukturált adatokban?
  4. Van-e figyelmeztetés/kisebb hiba a strukturált adataink létrehozásánál
  5. Van-e olyan egyéb releváns strukturált adat típus, amit még be tudnánk küldeni?

strukturált adatok, open graph meta tagek vizsálata

Sebesség és Core Web Vitals ellenőrző lista

Külön vizsgálom a weboldal oldalainak a betöltődési sebességét és a Core Web Vitals mutatókkal leírt teljesítményét, ugyanis mindkettő már Google által megerősített rangsorolási tényezőnek számítanak.

Weboldalsebesség és Core Web Vitals audit

Weboldal sebesség ellenőrző list

  1. Page Speed Insights futtatása a weboldal oldalaira
  2. Az oldalak vizsgálata külön mobil és asztali bontásban
  3. Mobil és asztali score-ok összehasonlítása a top 5 versenytárs legfontosabb oldalaival
  4. Fő hibák, javításai javasolatok és score-ok kigyűjtése oldalanként
  5. Hivák kijavítása, lehetőségek kiaknázása
  6. Javítások után a Page Speed Insights tesztek újrafuttatása a javítások sikerességének vizsgálatához

Core Web Vitals ellenőrző lista

  1. Core Web Vitals általános vizsgálata a Search Console-on keresztül
  2. Core Web Vitals mutatók vizsgálata a weboldal összes oldalára
  3. Weboldalak vizsgálata Largest Contful Paint (LCP) szempontból
  4. LCP problémás oldalak kigyűrtése, problémák, javítások összeírása
  5. Oldalak vizsgálata First Input Delay (FID) metrika alapján
  6. FID problémás oldalak kigyűjtése, problémák és javítások összeírása
  7. Cumulative Layout Shift (CLS) vizsgálata a weboldal összes oldalán
  8. CLS mutató rossz értékét adó problémák azonosítása és javítások megfogalmazása

Weboldal sebesség best practice checklist

  1. Szerver lassúsága esetén más hosting szolgáltató vizsgálata
  2. Képek tömörítettek, ideális esetben 100-200 kb-nál kisebbek
  3. Képek, videó thumbnailek „lazyloadoltatása”-
  4. Képep WebP formátumban való feltöltése (új WordPress-szel már lehetséges).
  5. Cache (gyorsítótár) beállítása
  6. CMS esetén: cache, gyorsító pluginokt, vagy pluginokat használni
  7. CDN (Content Delivery Network) használata
  8. CMS esetén pluginok felülvizsgálata

SEO versenytárs elemzési checklist

Egy átfogó SEO elemzés során fontos, hogy csak az elemezni kívánt weboldallal foglalkozzunk, hanem a piac organikus versenytársaival. Ennek számos előnye, van, most csak párat említek meg:

  • organikus forgalmi potenciál megbecslése (potenciálisan legalább olyan SEO forgalmat elérhetünk, mint a legjobb organikus versenytárs)
  • új tartalmi lehetőségek azonosítása
  • sikeres linképítési technikák feltárása, stb.

Niche/iparág organikus verseny intenzitásának felmérése

  1. Találjuk meg a weboldalunk 10 legfőbb versenytársát (organikus keresési szempontból)
  2. Töltsük ki a Versenytárs lista lap táblázatát a megfelelő adatokkal az összes versenytársra.
  3. Vizsgáljuk meg az organikus forgalom arányát az egyes versenytársaknál
  4. Emeljünk ki 2-3 versenytársat, aki a legjobban szerepel organikus forgalom szempontjából.
  5. Organikus forgalmi és backlink trendek vizsgálata – ki nyert, ki veszített sokat az elmúlt időszakban
  6. Vizsgáljuk meg, hogy tartalommarketingnek (blognak) milyen szerepe van a versenytársak organikus forgalomszerzésében.

Organikus forgalmi lehetőségek feltárása

  1. Legnagyobb organikus forgalmat hozó oldalak azonosítása
  2. Legnagyobb organikus forgalmat hozó kulcsszavak elemzése
  3. Kulcsszó rés (keyword gap) elemzés elvégzése
  4. Alacsony DR-rel rendelkező versenytárs organikus forgalmának vizsgálata
  5. Versenytársak alkamazott strukturált adatai, Google cégem, Feature Snippetek vizsgálata

Linklehetőségek feltárása

  1. Legmagasabb Domain Rating-gel rendelkező versenytársak kiemelése
  2. Oldalak vizsgálata, amik a legtöbb backlinkeket kapták
  3. Linképítési,technikák, stratégiák felfedezése
  4. Backlink rés (gap) elemzés
  5. Versenytársaink hibás, törött (broken) backlinkeinek azonosítása

Tartalmi audit ellenőrző lista

Mielőtt a weboldalon lévő tartalmak SEO optimalizálását elkezdenénk, fontos, hogy alaposabban megvizsgáljuk, hogy az egyes tartalmak hogyan teljesítenek organikus forgalom és nem organikus forgalom szempontjából.

Hiszen értelemszerűen azokat az oldalakat, amik nem kapnak semennyi SEO forgalmat, és nincs is bennünk semmilyen organikus potenciál, felesleges on-page SEO szempontok szerint optimalizálni, vagy backlinkeket építeni rájuk.

Tartalmi Audit adatgyűjtés és elemzés

  1. Tartalmi audithoz szükséges adatok kiexportálása a megfelelő formátumban (adatokat lásd a Tartalmi Audit Sablon munkalapon)
  2. Az oszlopokban szerepló adatok összes indexelt oldalra való kigyűjtése
  3. A tartalmi audit sablonban szereplő adatok beillesztése az összes URL-ra
  4. Adott oldal forgalmának és konverziókhoz/tranzakciókhoz való hozzájárulásának vizsgálata
  5. Felhasználó élmény vizsgálata oldalanként
  6. Organikus forgalom KPI-ok vizsgálata Search Console alapján
  7. Do-follow backlinkek domainek vizsgálata oldalonként
  8. Szavak számának, legutolsó frissítés dátumának vizsgálata

Weboldal oldalainak értékelése és bekategorizálása

  1. Oldalak kettőosztása aszerint, hogy kapnak organikus forgalmat vagy sem.
  2. Organikus forgalmat kapó oldalak csoportosítása. (top vs alacsony prioritásba.)
  3. Organikus forgalmat NEM szerző oldalak csoportosítása
  4. Kap az oldal jelentős nem organikus forglalmat –> Megtartás
  5. Az oldalra szinte 0 forgalom megy, de nem akarjuk törölni, mert szükség van rá –> No Indexelés
  6. Az oldalra szinte 0 forgalom megy, de backlinkekkel rendelkezik –> Átirányítás vagy meghagyás
  7. Nem üzleti oldalak, de esszenciálisak –> Meghagyás
  8. Az oldalnak nincs backlinkje, nem rendelkezik jövőbeli potenciállal, és értéktelen. —> Oldal törlése

On-page SEO checklist

Amint bekategorizáltuk az oldalainkat, és kiválasztottuk azokaz az oldalakat, amiknek a SEO optimalizálásával érdemes foglalkozni, akkor a következő lépésként az össes ilyen oldal esetén megvizsgálom az alábbi on-page SEO checklist szerinti ellenőrző pontokat:

on-page SEO ellenőrző lista

  1. Megcélzott fókusz kulcsszó meghatározása
  2. Meta title tag meg van adva? Vannak-e Title tag duplikációk?
  3. Meta leírás tag meg van adva? Vannak-e meta leírás duplikációk?
  4. Title tag hossza megfelelő, nem kerül levágásra?
  5. Meta description hossza megfelelő, nem kerül levágásra?
  6. Rövid, értelmezhető URL-je van a weboldalnak?
  7. Képek megfelelően jelennek meg az oldalon?
  8. Képek el vannak látva alt tag-ekkel?
  9. Van-e videó a weboldalon?
  10. Legalább 600 karakter felett van a szavak száma az oldalon?
  11. H1 címsor található az oldalon? Van-e H1 duplikáció?
  12. H2 tagek száma az oldalon
  13. H3 tagek száma az oldalon
  14. H4-H6 tagek száma az oldalon
  15. Adott oldalra vezet-e belső link?
  16. Linkelünk-e saját releváns kapcsolódó cikkre az oldalról?
  17. Külső oldalra mutató link szerepel-e az oldalon?
  18. Oldal mélység (page depth) vizsgálata
  19. 1 éven túl volt-e a cikk frissítve

Ha ezeknek a on-page SEO ellenőrző lista részleteire jobban kíváncsi vagy, akkor az on-page SEO cikkünket ajánljuk.

Fókusz kulcsszó optimalizáció

Ha csak low-effort alapon optimalizáljuk a weboldalt, akkor a legkönnyebb ezt a fókusz kulcsszavunk bizonyos fő oldalelemekben való megléte alapján ezt vizsgálni:

  1. Kulcsszó sűrűség (keyword density) vizsgálata
  2. Kulcsszó a meta title-ben megtalálható?
  3. Kulcsszó a meta leírásban megtalálható?
  4. Kulcsszó a H1-tagben
  5. Kulcsszavak száma a H2 tagekben
  6. Kulcsszavak száma a H3-H6 tagekben
  7. Kulcsszó az url-ben
  8. Kulcsszó kannibalizáció ellenőrzése a táblázat alapján
  9. Kulcsszó kannibalizáció ellenőrzése Search Console adatok alapján

Haladó tartalmi optimalizációs ellenőrző lista

Amennyiben egy adott kulcsszó vagy tartalom nagyon értékes nekünk, akkor a fenti alap on-page optimalizáláson túl is számos lehetőségünk van a tartalom további optimalizálására.

Ebben az esetben mi még az alábbi haladó tartalmi SEO ellenőrző listán  is végig megyünk a fenti alap on-page SEO checklist után:

Haladó tartalmi optimalizációs technikák

  1. Tartalmi audit alapján legértékesebb üzleti oldalak kiválasztása
  2. Átkattintási ráta optimalizáció meta title és leírás alapján
  3. Tartalmi rés (content gap) elemzés a fókusz kulcsszónkra rangsoroló oldalakra
  4. Tartalmi rés vizsgálat Search Console adatok alapján
  5. Megbizonyosodni arról, hogy a megfelelő kulcsszóra optimalizálunk
  6. Kulcsszósűrűség megvizsgálása versenytársainkhoz képest a fókusz kulcsszóra és az LSI kulcsszavakra
  7. Heading tag-ek vizsgálata
  8. Tartalom szószámának vizsgálata organikus versenytársainkhoz
  9. Kulcsszó kannibalizáció vizsgálata
  10. Keresési szándékot kielégíti a tartalmunk a fókusz kulcsszóra?
  11. Megfelelő tartalmi formát használjuk az oldalon?
  12. Korrelációs SEO tool egyéb javaslatait áttekinteni
  13. Feature Snippet lehetőség vizsgálata
  14. Van-e plagizált rész az adott oldalon?
  15. Strukturált adatok vizsgálata
  16. Versenytársak backlinkjeinek és saját backlinkjeink összevetése

Belső linkek vizsgálata, tartalmi silo felépítése

  1. A fókusz kulcsszavunk egy belső hub/silo része?
  2. Jelenlegi oldalra vezetó internal linkink vizsgálata
  3. Oldal mélység (page depth vizsgálata)
  4. Belső (internal) horgonyszövegek vizsálata
  5. Internal linklehetőségek vizsgálata
  6. Szájtról kifelé mutató linkek merre visznek?

UX és tartalmi minőségi szempontok

  1. Tartalom könnyen olvasható?
  2. Tartalom megfelelően stukturálva és tördelve.
  3. Megfelelő betűméret desktopon és mobilon?
  4. Tartalom mobilon jól jelenik meg?
  5. Igényes, letisztult az oldal dizájnja
  6. Analitikai eszköztár használata a tartalom gyenge pontjainak azonosítására
  7. Képek, videók hozzájárulnak a tartalom minőségéhez?
  8. Cikk elavult információt tartalmaz?
  9. Bonyolult többszeres összetett mondatok kerülése
  10. Blogposztoknál tartalomjegyzék szerepel-e?
  11. Core web vitals vizsgálata

Kulcsszókutatási SEO ellenőrző lista

A jelenlegi tartalmaink optimalizálása mellett a legnagyobb organikus növekedési potenciált általában az új tartalmak gyártása hordozza magában.

Hogy a megfelelő tartalmakat tudjuk elkészíteni, a tartalomkészítést a kulcsszókutatás előzheti meg. Az alábbi checklist ebben lehet a segítségedre.

Kulcsszó lista összeállítása

  1. Versenytársak azonosítása (organikus keresési találati lista alapján)
  2. Versenytársak top organikus tartalmainak visszafejtése
  3. Versenytársak top kulcsszavainak visszafejtése
  4. Alap kulcsszó beírása egy kulcsszókereső eszközbe
  5. Új kulcsszók felfedése a Google Search Console adataink alapján
  6. Kulcsszó/tartalmi gap (rés) elemzés elvégzése
  7. Termékkel, szolgáltatással gyakran Ismételt kérdések – ügyfélszolgálat alapján.
  8. Termék/szolgáltatáshoz kapcsolódó problémák kulcsszavai

Kulcsszavak potenciáljának értékelése

  1. Kulcsszó keresési volumen megbecslése
  2. Forgalmi potenciáli megbecslése
  3. Kulcsszó nehézség (keyword difficulty) meghatározása
  4. Keresési szándék és SERP vizsgálata
  5. Üzleti érték megbecslése
  6. Hub/Silo –ba való bekategorizálás
  7. Long tail, támogató kulcsszavak azonosítása
  8. A tartalom újrafelhasználható más médiumokra is?
  9. Linkbaitnek tekinthető a tartalom?

Backlink profil ellenőrzési checklist

Ha már úgy gondoljuk, hogy a meglévő és új tartalmaink is sínen vannak, az még nem biztos, hogy elég lesz a rangsorolásra.

Kompetitív niche, iparág esetén backlinkekre és egy erős domain authority-re is szükség van. A jelenlegi állapot felmérésében és az első helyekhez szükséges megfelelő számú és minőségi backlink meghatározásában segíthet az alábbi baclinkek elemzésére használható SEO ellenőrző lista:

Domain szintű backlink audit

  1. Saját és versenytársaink backlink profiljának, Domain Rating-jének összevetése
  2. Backlinkek és linkelő domain-ek növekedésének vizsgálata
  3. Backlinkek vizsgálata domain autoritás és relevancia szerint
  4. Backlinkek vizsgálata do-follow, no-follow szerint
  5. Horgonyszöveg (anchor text) elemzés.
  6. Toxikus backlinkek manuális vizsgálata
  7. Szükség van-e negatív SEO támadás miatt spam backlinkek eltávolítására

Oldal és SERP szintű backlink audit

  1. Top legértékesebb oldalak kiválasztása
  2. Adott oldal szintjén való mélyebb backlinkelemzés
  3. Backlink szerzésének módjának vizsgálata
  4. Az oldal fő kulcsszavára rangsoroló más találatok elemzése backlink szempontból
  5. Magasabban rangsoroló oldalak mennyi releváns, értékes do-follow linkkel rendelkeznek hozzánk képest
  6. Annak visszafejtése, hogy milyen módon szerezték a versenytársaink az adott backlinkeket
  7. Replikálni az alkalmazott stratégiát – vagy egyéb linképítési technika bevetése

SEO Linképítési checklist

Végül meg kell határozni, hogy a számos linképítési technika és stratégia közül melyik lehet számunkra a legkifizetőbb. Ebben segít az alábbi linképítési checklista:

Linképítési kampányok, linkprofilok elemzése

  1. Versenytársak linképítési stratégiáinak, technikáinak azonosítása
  2. Versenytársak leglinkeltebb tartalmainak vizsgálata
  3. Saját eddigi linképítési/organikus linkszerzésünk vizsgálata
  4. Backlink rés elemzés a versenytársak és saját oldalainkra

Linképítési kampányok, lehetőségek vizsgálata

  1. Versenytársaink új linkszerzéseinek figyelése
  2. Saját elveszett linkjeink figyelése
  3. Resource oldal linképítés
  4. Törött/hibás linképítés megvizsgálása minden versenytársunkra
  5. Linkbait tartalmak létrehozása
  6. Nem linkelt brand említések linkké konvertálása
  7. Skyscraper tartalom gyártása és outreach kampány
  8. Digitális PR kampány
  9. Helyi oldalaknál lokális gyűjtőoldalakra való felkerülés
  10. Iparági, kamarai oldalak
  11. Belső linkek elhelyezése a vizsgálat top oldalak irányába

Ha szeretnéd, hogy ezeken a pontokon áttekinthető és rendszerezett módon menj végig, az alábbi gombra kattinva fogod tudni a SEO ellenőrző listát egy szabadon szerkeszthető módon letölteni:

SEO Audit Ellenőrző Lista Sheet