A 21 legjobb Hasonmás Célközönség amit használnod kell (Top Facebook Lookalike Audience-ek)

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Hogy a vállalkozásod számára melyik a legjobb Hasonmás Célközönség, az igazából attól függ, hogy milyen típusú vállalkozásod van. Nyilvánvalóan más lesz a legjobb FB Hasonmás Célközönség egy olyan vállalkozásnak, amelyik a weboldalon potenciális ügyfeleket, azaz lead-eket gyűjt, míg egy olyan vállalkozásnak, aki webshopot működtet, és termékeket ad el a weboldalán.

Szóval ezt vedd figyelembe, amikor a lenti listát böngészed, mert nem feltétlen lesz az összes felsorolt Hasonmás közönség releváns a vállalkozásod vagy az ügyfeled számára.

Tartalomjegyzék

Facebook Hasonmás Célközönségek Vásárlókból

Facebook Hasonmás Célközönségek

Nem meglepő módon, az e-commerce és hasonló típusú cégeknek a legfontosabb a Vásárlás (angolul Purchase) Pixel eseményből képzett Facebook Hasonmás Célközönségek lesznek. Célközönségek, ugyanis nemcsak egy típusút képezhetsz:

1.      Felhasználók, akik vásároltak a weboldaladon az elmúlt X napban a Facebook Képpont adatai alapján. (a Facebook Vásárlás Pixel eseményt használva)

2.      Felhasználók, akik vásároltak valamit a weboldaladon, és az ő e-mail címüket ki tudod exportálni a webshopod admin részéből, és ezeket az emaileket fel tudod a weboldaladra tölteni. Ez abból a szempontból jobb, hogy minden vásárló benne lesz, iOS14 felhasználók is

3.      Emberek, akik vásároltak valamit a mobile appodon (ha releváns)

Az alaplisták mellett, ezeket a Hasonmás Célközönségeket tovább szegmentálhatod, hogy a legértékesebb vásárlóid legyenek a Lookalike Célközönség alapjai. Nyilván ez nagy cégeknél fog működni, ahol sok vásárló van, és értelmes méretű marad a forrás célközönség még a szegmentálás utáni is:

4. Vásárlók, akik többet költöttek mint X Forint

5. Vásárlók, akik az adott időszakban legalább kétszer vásároltak

6. Vásárlók, akik az adott terméket vásárolták meg

Facebook Hasonmás Célközönség Lead-ekből

Amikor egy offline szolgáltatást nyújtó cégnek hirdetsz, akkor valószínű, hogy vásárolni nem lehet az oldalan, csak e-maileket, vagy bármilyen típusú lead-et gyűjteni. Értelemszerűen a legértékesebb forrás célközönségek ezeknél a vállalkozásoknál a Lead-ek lesznek.

Csakúgy mint a Vásárlói Hasonmás Célközönségek esetén, itt is több forrásból tudsz Facebook lookalike-ot létrehozni:

7. Emberekből, akik feliratkoztak a weboldaladon.

8. A Facebook lead formjában e-mail címet megadókból

9. A Facebook Messengered feliratkozóidból

10. Emberek, akik nem a fenti módszerekkel, hanem például a kapcsolatot telefonon keresztül vagy egy a weboldaladon lévő Kontakt formon keresztül vették fel a cégeddel.

Facebook Hasonmás Célközönség Aktív Vevőidből, vásárlóidból

Ha egy SaaS vagy bármilyen tagság alapú előfizetésre épülő vállalkozásról van szó, akkor a legértékesebb vásárlók azok az emberek, akik aktívan előfizetnek és használjak az adott terméket vagy szolgáltatást.

11. Aktív vásárlók, feltöltve valami backend rendszerből

Ebben az esetben, az aktív vevőket tartalmazó listát kell feltöltened, és legalább havonta kell az ebből képzett Egyéni Célközönséget frissítened, és annak megfelelően már automatikusan frissül a Hasonmás Célközönség is.

Lookalike Audience azokból a felhasználókból, akik a funnel alsó részéig (BOFU) eljutottak

Azok a userek, akik már eljutottak a checkoutig és már majdnem leadták a rendelésüket, vagy pedig a kosárba rakták a termékeiket, természetesen nem olyan értékes felhasználók, mint azok akik már vásároltak. Ugyanakkor ha nincs elég Vásárlói adatot még, akkor ezek a relatíve kevésbé értékes célközönségeket is használhatod a Facebook Hasonmás Közönségek létrehozására:

12. Felhasználók, akik kosárba tettek termékeket (AddToCart FB Pixel esemény alapján)

13. Felhasználók, akik a checkoutig (pénztárig) eljutottak a webshopban (InitiateCheckout Pixel event alapján)

FB Hasonmás Célközönség Email feliratkozókból

Amennyiben az email listád jól monetizált, és sok feliratkozód vásáról, akkor van értelme, ha az email listáidból is készítesz Egyéni Célközönséget, majd hasonmás audience-t. Két módja van itt is annak, hogy „elkapjuk” ezeket az embereket:

14. Felhasználók, akik a Lead vagy a Registration Pixel eseményt aktiválták

15. Vagy csak egyszerűen az email feliratkozóidat feltölteni (Mailchimp esetén automatizálásra is van lehetőség)

Hasonmás közönség a legtöbb időt eltöltő látogatóidból

Ha nem gyűjtesz lead-eket vagy nem adsz el termékeket a weboldaladon (mert például csak fizikai üzleted van), akkor is tudod a weboldallátogatóidat szegmentálni és azokból Custom Audience-t képezve hasonmás célközönségeket csinálni.

Mivel általában a felhasználók többsége, aki nem igazán érdeklődik egy vállalkozás után, az gyorsan el is hagyja a weboldalt, azért a relevánsabb felhasználókat ki lehet szűrni, ha egy célközönségbe azokat tesszük bele, akik a legtöbb időt töltik az oldalon. A Facebook erre nyújt is lehetőséget, hiszen tudsz Egyéni Célközönséget képezni azokból, akik a legtöbb időt töltöttek a weboldaladon, vagy a webszájt egy adott oldalán:

16. Felhasználók, akik a weboldalon a top 5-10-25%-nyi időt töltötték

17. Felhasználók, akik egy adott oldalon, vagy oldalakon a top 5-10-25%-nyi időt töltötték

Bármilyen Egyéni Esemény (Custom Event), ami értékes LAA forrás lehet

Egy rendkívül hasznos, de kevesek által használt funkció a Facebook-on, hogy Egyéni Eseményeket (angolul Custom Event) lehet létrehozni. Ezeket az Pixel Eseményeket azokra a felhasználói akciókra lehet létrehozni, amit a 17 Standard Esemény nem fed le. És akkor ezekből a Custom Eventekből is lehet Egyéni Célközönségeket létrehozni, amit aztán a Facebook Hasonmás Célközönség alapjául szolgálhat.

Hogy érthetőbbé tegyük ezt, tegyük fel, hogy egy affiliate marketing vállalkozás marketingjét csinálod, és nagy értékű termékeket promótálsz a célközönségednek. Ebben az esetben érdemes egy olyan Egyéni Célközönséget létrehozni, ami ezeknél a nagy értékű affiliate linkek kattintásánál aktiválódik. Majd ebből a Custom Audience-ből már létre tudnál hozni egy Lookalike Audience-t.

18. Felhasználók, akik bizonyos értékes linkeket lekattintottak

19. Felhasználók, akik bejelentkeztek egy adott oldalra

20. Felhasználók, akik egy hosszabb landing page adott részére legörgettek

Legjobb Lookalike Audience kis cégek (pl. startupok, vagy dropshipping webshopok) számára

Amennyiben egy startupod, induló kisvállalkozásod van, vagy egy dropshipping projektről van szó, vagy ilyen cégnek dolgozol mint marketinges vagy mint ügynökség, akkor a cégnek és a weboldalának gyakorlatilag nincs múltja és felhasználói adata, ami a Hasonmás Célközönség alapján képezhetné.

Azonban ebben az esetben se ess kétségbe, mert így is van olyan Hasonmás Célközönség, amit megpróbálhatsz a Facebook és Instagram hirdetéseid targetálásában alkalmazni.

Facebook Hasonmás Célközönség FB és Instagram Videók megtekintőiből

Amennyiben csak most kezdesz el Facebookon és Instagramon hirdetni, és fogalmod sincs, hogy milyen érdeklődés vagy viselkedés alapú FB hirdetés célzás működhet, mindenképpen ajánljuk, hogy készítsd pár videós hirdetést és indíts hirdetési kampányt videómegtekintési kampánycéllal.

Ez nemcsak azért jó, mert amúgy a videós hirdetés egy meglehetősen hatékony hirdetési formátum, hanem ez a FB kampánytípus arra fog törekedni, hogy minél több videómegtekintést érjen el a lehető legalacsonyabb költségen. Így egy meglehetősen alacsony büdzséből rövid idő alatt fel fogsz tudni építeni egy olyan Egyéni Célközönséget, amiben elegendő videómegtekintő van, akik legalább a videók 50%-át megnézték, ami egy közepesen jó Hasonmás Célközönség alap lehet.

21. Felhasználók, akik legalább adott videók 50-75-90%-át megnézték.

Erre a hasonmás célközönségre aztán már érdemes konverziós kampánycéllal elindítani a hirdetést, konverziós üzenettel, hiszen így maximalizálható a kezdeti Facebook és Instagram hirdetések megtérülése.