Facebook hirdetés képméretek 2021-ben [Frissítve!]

Written by: roihacks.hu
Utolsó módosítás:

A Facebook hirdetés kampányok optimalizálásánál sokan nem fordítanak kellő figyelmet arra, hogy a hirdetéskreatívok optimalizálásával, folyamatos tesztelésével lehet sokszor a legnagyobb javulást elérni, ami közvetlenül kihat a Facebook hirdetéskampányaink megtérülésére.

Ezért fontos tudni, hogy az egyes Facebook képes hirdetéseknél milyen képméretet tart ideálisnak Facebook, valamint milyen képaránnyal biztosítja a legideálisabb megjelenítést képeink számára. Hiszen egy jól kinéző kép sokszor a kulcs abban, hogy a felhasználó elolvassa a hirdetésünk szövegét, és végül kattintson a hirdetésünkre.

A posztban az alábbi Facebook hirdetések képméreteire térünk:

  • Facebook hirdetéskép méretekről általánosságban
  • Facebook hírfolyam hirdetés képméret
  • Facebook jobb oldali oszlop hirdetés képméret
  • Facebook azonnali cikkek (instant articles) képméretek
  • Facebook marketplace hirdetés képméretek
  • Facebook Story hirdetés képméretek
  • Facebook keresési találatok képméretek
  • Facebook Galéria (Carousel) képméretek
  • Facebook Kolleciós (Collections) képméretek
  • Facebook Messenger Hirdetésüzenet képméretek

Emellett még érintünk olyan témákat is, mint a Facebook 20%-os szabálya, valamint hogyan tudunk nagyon gyorsan, grafikai tudás nélkül profinak tűnő hirdetésképeket több méretben előállítani.

Ebben a cikkben a Facebookon és a Facebook Messengeren lehetséges képes hirdetéskreatívok méreteire fókuszálunk. Ha az Instagram által preferált képméretekre, vagy a Facebook nem fizetett képméreteire vagy kíváncsi, akkor az alábbi cikkeket ajánljuk figyelmedbe:

Facebook hirdetésképek – általánosságban

Általánosságban fontos elmondani, hogy amennyiben Facebook hirdetéseket futtatunk, érdemes minden megjelenési felületen (Facebook  ad placement-en) megjelenő képet az adott felülethez testre szabni, mert a hirdetésképeink megjelenése úgy lesz az ideális.

Amennyiben azonban kevés erőforrásunk van, akkor érdemes a Facebook hírfolyam képméretére optimalizálni, hiszen az az a megjelenési forma, ami a legnagyobb számban fog hirdetésként megjelenni, és általában a leginkább képes a kívánt konverzióhoz hozzájárulni. A többi megjelenési felületen meg a Facebook fogja kissé a képet a feltöltött képünket módosítani, hogy ott is azért jól nézzenek ki a képes hirdetéseink.

Facebook hírfolyam hirdetés képméret (Facebook news feed ad)

Ahogy említettük, ez a legnagyobb arányban megjelenő hirdetési formátum Facebookon, szóval a hírfolyamban megjelenő képes Facebook hirdetéseknek a méretét mindenképp érdemes jól elkészíteni.

Facebook hírfolyam hirdetés képméret

A Facebook által javasolt képfelbontás a FB hírfolyamban megjelenő hirdetésekre az 1080*1080-as kép, de minimum 600*600-as képet ajánlott feltölteni. A lényeg az, hogy a feltöltött képek káparánya 1*1-es legyen, hiszen ebben a négyzetes megjelenésben lesz a megjelenés a legideálisabb.

Facebook jobb oldali oszlop hirdetés képméret

A Facebook redizájn óta módosult kissé a jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetések formátuma.

Ugye ezek azok a hirdetések, amik kisebb méretben jelennek meg, mint a hirdetések a Facebook hírfolyamban, de amennyiben a hírfolyamunkat görgetjük lefelé, a képek nem tűnnek el, hanem folyamatosan megjelennek a képernyőn. Ezzel kompenzálja a Facebook, hogy nincsenek éppen a jobboldali oszlopban a figyelem középpontjában.

Facebook jobb oldali oszlop hirdetés képek

Ezek a képek csak az asztali számítógépek esetén jelennek meg, és ezeknél a Facebook az 1,91:1-es képarányt javasolja. Ha csak a pixelekben gondolkodunk akkor a 1200×628-as képfelbontásban gondolkodunk, akkor jól fog kinézni a képünk a jobboldali oszlopban.

Facebook Azonnali Cikkek (Instant Articles) képméretek

Sokan nem is tudják, hogy van ilyen hirdetésformátum Facebookon. Ennek oka, hogy nem egy kifejezetten ismert Facebook funkció az ún. Instant Article, különösen Magyarországon ritka.

Facebook azonnali cikk hirdetés képméret

Ennek ellenére nem árt tudni, hogy a Facebook azonnali cikkek képes hirdetéseinél is a 1,91:1-es képarány, ami az ideális a legjobb megjelenítés eléréséhez.

Facebook marketplace hirdetés képméretek

A Facebook marketplace piactere immár Magyarországon is nagy népszerűségnek örvend, ahol használt és új termékeket keresnek és vesznek a felhasználók. Különösen jó felület, mert sok felhasználó azért böngészi a Facebook ezen részét, mert vásárolni szeretne valamit. Akkor lehet hatékony, ha termékeink relatíve jó árral rendelkeznek.

Facebook marketplace hirdetés képméretek

Amennyiben a hirdetésképeinket a Facebook marketplace-re szeretnénk optimalizálni, a Facebook itt is a 1080*1080-as felbontást, és a 1:2-es képarányt javasolja.

Facebook Story hirdetéseinek képmérete

Noha a Facebook Story megtekintések számában talán még nem annyire erős mint az Instagram story, meglehetősen alacsony CPM-ért tudunk Facebook Stories hirdetésekben megjelenni.

Különösen hatékony lehet a Story hirdetés remarketing-ben is, azaz olyan potenciális vásárlókat elérni, akik már korábbi hirdetésben vagy valamilyen más platformon találkozhattak a cégünkkel vagy termékeinkkel.

Mivel a Facebook Story hirdetések a teljes telefon képernyőjét kitöltik a kép felső és alsó részének körülbelül 14%-át (250 képpontot) szabadon hagyni, mivel ezeket a fontos elemeket eltakarhatja a profil ikonja vagy a felhívásgomb.

Facebook Stores hirdetés képméretek

A Facebook Story képek mérete a telefonok felbontására optimalizált úgy nevezett függő tájolású képek, így a 9:16-os képaránnyal fognak a Stories hirdetéseink ideálisan megjelenni.

Facebook keresési találatok hirdetés képméretek (Facebook search)

Nem sokan tudják, hogy már ha a Facebookon keresünk, a Facebook akkor is megjeleníthet hirdetéseket. Különösen jól működhet, ha valaki valamilyen termékre keres Facebookon, és mi egy e-commerce webshopot működtetünk.

Facebook keresési hirdetések képméretek

A megfelelő képarány megegyezik a a jobb oldali oszlopban lévő képes Facebook hirdetések képarányával azaz 1,91:1-es. Pixelek szintjén 1200*628-as képeket készítsünk az ideális megjelenés eléréséhez.

Facebook Galéria (Carousel) képes hirdetések méretei

Szintén e-kereskedelmi termékek hirdetése esetén lehet jó választás a Carousel hirdetés (magyar neve Galéria hirdetés, de magyarul is inkább Carouselként hivatkoznak rá).

Facebook Carousel hirdetések - Galéria hirdetések képméret

Ezeknél a hirdetéseknél mindenképp az 1:1-es képarányú képeket és a 1080*1080-as képfelbontást javasoljuk.

Ahogy említettük, webshopok esetén különösen jó választás, hiszen egy hirdetésen belül egyszerre több terméket is meg lehet jeleníteni. De akár akkor is jó választás lehet, ha mondjuk blog posztjainkat szeretnénk promótálni, vagy éppen a szolgáltatásainkat.

A hirdetés beállításánál az is opció, hogy a Facebook automatikusa a legtöbb interakciót kiváltó képet helyezze első pozícióba.

Facebook Kolleció (Collections) hirdetések képméretei

Folytatva a sort, a Facebook Kollekció formátumú hirdetések meg amelyeket kizárólag termékek vagy szolgáltatások bemutatásra találtak ki.

A Facebook Kollekciós hirdetése gyakorlatilag egy borítókép vagy videóból áll, amit több termékkép követ. Amennyiben a hirdetésre rákattintunk, akkor pedig egy Azonnali Élményre (Instant Experience) típusú felületre jutunk, ahol az egész képernyőt kitölti a hirdetés, és több terméket is böngészhetünk egyszerre.

Facebook Kollekciós hirdetések 2

A Kollekció borítóképének vagy videó thumbnail-ének a képaránya 1,9:1-es, a képfelbontás pedig 1200*628 Pixel.

Facebook Messenger Hirdetések képméretei

Messenger „Bejövő üzenetek” mappa hirdetéseinek képmérete

Korábban a Facebook tesztelt a nagyobb felületet kitöltő hirdetésformátumokat, de most már csak annyi helyet tölt ki a hirdetés, mint a többi Messenger beszélgetés.

Facebook Messenger Bejövő üzenetek - képes hirdetés

Akkor kapunk nagyobb hirdetésméretet, ha az adott hirdetésre rákattintunk

Facebook Messenger Bejövő üzenetek mappában lévő hirdetés képmérete

Az ilyen típusú hirdetéseknél a Facebook az 1:1-es képarányt javasolja, de ahogy a fenti képen láthatjuk, más képarányt is meglehetősen szépen jelenít meg.

A Facebook Messenger Story hirdetések képmérete

Természetesen a Messengeren is elérhető storyk között is megjelennek hirdetések. Ezek ugyanúgy működnek, mint a Facebook hírfolyamban vagy az Instagramon megjelenő Történetek, tehát a teljes mobilképernyőt kitöltik.

Facebook Messenger Story hirdetés képméret

Így ugyanaz igaz erre a hirdetésformátumra, mint amit a Facebook Storynál már leírtunk. 9*16-os képarány az ideális, de a kép felső és legalsó részében ne legyen érdemi tartalom. A képeink 5 másodpercig fognak megjelenni, szóval érdemes rövid, de figyelemfelhívó üzenetet a hirdetésképünkön megjeleníteni.

Egyéb tudnivalók Facebook hirdetések képeinek kapcsán

Facebook képek 20%-os szabály szövegekre

Korábban létezett a Facebook hirdetések képméretével kapcsolatban a 20%-os szabály. Azaz amennyiben a kép több mint 20%-át töltötte ki a szöveg, akkor a Facebook visszafogta az adott kép elérését, vagy sok esetben nem is engedte, hogy a képhirdetés megjelenjen.

Azonban ezt a 20%-os szabályt már eltörölte a Facebook, így nincs ilyen megkötés. Ennek ellenére ez természetesen nem jelenti azt, hogy mostantól minden képed legyen teleszöveggel. Sőt, a Facebook szerint jobban teljesítenek azok a képek, ahol a szöveg kevesebb mint a kép 20%-át tölti ki.

Mindig érdemes tesztelni, hogy az adott kampány és célcsoportra milyen hirdetésformátumra és kreatívra reagál jó. Valaki a sok szövegre kapja fel a fejét, valaki a a nagyon jól kinéző képre, ezért érdemes még egy hirdetéssorozatban is több hirdetéskreatívot futtatni.

Facebook hirdetésképek tervezése gyorsan

Amennyiben nem akarod mindig a fejedben tartani, hogy akkor most az adott Facebook hirdetés formátumhoz milyen képméretet és képarányt vár a Facebook, akkor ajánljuk a Canva nevű webes alkalmazást, ahonnan sablonok felhasználásával készíthetsz jól kinéző képes hirdetéseket mindenféle grafikusi tudás nélkül.

A Canva a megfelelő felbontásban is segít, hiszen ha rákeresel egy Facebook-os hirdetéstípusra, akkor egyből abban a méretben fogja megadni a sablon, vagy az üres tervet. Pár Facebook és Instagram hirdetés sablont ide is belinkelünk:

A Canva pro verziója még abban is segít hogyha egy kreatívot egy bizonyos képfelbontásban elkészítettél, akkor gombnyomásra egy másik képarányra is át tudja alakítani, így jelentősen megkönnyítheti és gyorsíthatja a munkád.

Facebook hirdetés képméretek – Összefoglalás

Összességében mindig ajánlott a Facebook hirdetés képméret véglegesítése előtt preview (előnézet) mode-ban tesztelni, hogy mobilon vagy desktopon az adott hirdetés hogy fog kinézni, így nem kell aggódnunk amiatt, hogy az adott hirdetés mégsem úgy jelenik meg, mint ahogy mi azt előzetesen elgondoltuk.

Illetve azt még egyszer kiemelnénk, hogy nem feltétlenül éri meg minden esetben külön elkészíteni a különböző hirdetéstípusokra a különböző méretű kreatívot, hiszen a Facebook meglehetősen jól alakítja át a négyzet alakú képeket az adott megjelenési felületre.