Facebook borítókép méret 2021-ben + hogyan készítsünk jó borítóképet?

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Amennyiben üzleti Facebook oldalunk van, akkor még a Facebook profilképünknél is fontosabb a Facebook borítókép helyes megtervezése és elkészítése.

Hiszen a FB profilképpel szemben, a Facebook borítókép lehetőséget ad arra, hogy valamilyen aktuális üzenetet kommunikáljunk a vásárlók felé. Általában az organikus elérése is elég jó egy új Facebook borítókép közzétételének.

Ebben a posztban mindent összegyűjtöttünk, amit a Facebook borítóképek kapcsán tudni érdemes:

  • Facebook borítókép méretek 2021-ben
  • hogyan készítsünk remek Facebook cover fotót?
  • Milyen eszközzel készítsünk Facebook borítóképet?

Facebook borítókép méretek 2021-ben

Az első dolog, ami kell egy jól működő Facebook borítóképhez, hogy megfelelő legyen a Facebook borító képmérete, ami biztosítja, hogy asztali gépen és mobilon is jól jelenjen meg a kép.

A probléma viszont ott kezdődik, hogy a Facebook más felbontásban jeleníti meg a Facebook borítóképet asztali gépen és mobilon.

Míg az asztali gépen 820*312-es méretben fog megjelenni a borítókép, mobilon a Facebook 640*360 pixel méretben fog megjelenni.

Mivel nem lehet egyszerre egy asztali verziót meg a mobil verziót feltölteni, ezért a Facebook borítóképet 820*360-as méretben ajánljuk elkészíteni.

Ugyanakkor bizonyos részei a borítóképnek így is levágásra fognak kerülni a legtöbb esetben, így arra mindenképp törekedjünk, hogy a kép szélére fontos információk semmi esetben se kerüljenek.

A Snappának van erről egy remek ábrája, ami megmutatja, hogy mely részei a borítóképnek kerülhetnek levágásra mobilon és asztali gépen (a lilával és a világos kékkel jelölt részek):

Facebook borítókép méretek

Ha cégednek van esetleg a fent leírt dimenzióban elérhető videója is, akkor akár videó vagy gif formátumban is feltölthetsz fájlokat a borítókép helyére.

Hogy készítsünk remek Facebook Cover photo-t?

Amennyiben egy üzleti Facebook oldalunk van, akkor amellett, hogy úgy készítjük el a képet, hogy jól jelenjen meg mobilon meg desktopon is, az alábbi dolgot érdemes figyelembe venni.

Sokan azt a hibát követik el, hogy semmiféle extra információ nem szerepeltetnek a borítóképükön, amivel egy remek lehetőséget szalasztanak el. Ha például hetente fut egy új promóciónk, ami ténylegesen tud az oldalunkra terelni érdeklődőket, akkor érdemes hetente egy új Facebook borítóképet készíteni, és az ajánlatról egy új FB borítóképen is hírt adni.

A Facebook sokszor ennek még nagyobb organikus elérést is ad, mintha csak simán egy Facebook posztot tennénk ki.

Szóval amellett, hogy megjelenítjük a brand információit, így a szlogenünk, a weboldalunk nevét meg logóját, érdemes valamiféle üzenetet is átadni a FB borítóképen, aminek hatására nagyobb valószínűséggel kattintanak át a felhasználók a weboldalunkra.

Másrészt azt sem szabad elfelejteni, hogy a FB borítókép leírását is részletesen kitölthetjük, és linket is elhelyezhetünk a cover fotónkhoz, ami szintén segít, hogy további infót adjunk meg arról, hogy miért nézzék meg weboldalunkat, illetve maga az átkattintás is sokkal egyszerűbb így a Facebook követőinknek.

Mivel készítsük Facebook borítóképet?

Még ha nincs saját grafikusunk, és a dizájn képességeink is a 0-hoz közelítenek, akkor is van egy remek, ingyenes lehetőség, amivel nagyon profi Facebook borítóképet tudunk készíteni.

Mi a Canva nevű ingyenes képszerkesztő alkalmazást ajánlanánk erre a célra. Egyrészt a képeink méretét nagyon könnyű testre szabni, számos szerkesztési lehetőség van, és ezeket mindenféle dizájner skillek nélkül tudjuk alkalmazni (v.ö egy Photoshoppal, vagy bármilyen profi képszerkesztő alkalmazással).

Másrészt  ha kis inspirációra van szükségünk, akkor egy halom előre elkészített Facebook borítókép sablont is kínálnak, amit vagy mint inspiráció használunk, vagy akár a sablont módosítjuk úgy, hogy a mi üzenetünk, brandünk kerüljön rá.

A Canva jelenleg több mint 1000 Facebook borítókép sablont ajánl, amiket itt tudsz megnézni: https://www.canva.com/create/facebook-covers