Facebook felhasználók száma nem, kor, ország szerinti bontásban [2021] – FB felhasználók adatai globálisan

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

A Facebook a világ legtöbb felhasználójával rendelkező közösségi médiuma. De pontosan hányan is használják a Facebookot világszerte, és ez hogyan viszonyul a többi social media alkalmazáshoz? Mi a nemi arány és a kormegoszlás a globális Facebook felhasználók viszonylatában?

Csak pár olyan kérdés, ami az alábbi cikkünkből meg fogsz tudni.

A cikkben az alábbi Facebook felhasználók számára és megoszlására vonatkozó adatokra fogunk kitérni:

  • Facebook felhasználók száma globálisan
  • FB felhasználói statisztikák országonként
  • Facebook felhasználók kor és nem szerint
  • Facebook userek száma más közösségi médiumokhoz viszonyítva
  • Hamis Facebook profilok, botok száma a Facebookon
  • iOS vs Androidos felhasználók száma

Amennyiben általános Facebook statisztikákra (használati, termék, bevételi, stb. statok) , vagy konkréten a magyarországi Facebook felhasználók adataira vagy kíváncsi, akkor ezekről dedikált cikkeink vannak, amiket ajálunk figyelmedbe

Legfontosabb adatok a Facebook felhasználókról

  • A Facebooknak a legutóbb elérhető statisztikák szerint 2,797 milliárd havi aktív felhasználója van
  • Napi aktív felhasználó ebből 1,845 milliárd ember
  • Ezzel a FB magasan a legnagyobb aktív felhasználói bázissal rendelkező közösségi médium
  • Legtöbb havi aktív felhasználója a Facebooknak Indiában van, közel 300 millió
  • Noha a Facebook már nem feltétlenül a fiatalok platformja, továbbra is a 18-24, és 25-34 a legnépesebb korcsoport a felhasználók számát tekintve.
  • A Facebookot jelentősen több férfi használja, amennyiben a globális szinten vizsgáljuk a nemi megoszlást.

Facebook felhasználók száma a világon

Amikor egy közösségi oldal felhasználói számát kívánjuk megadni, vagy más általában két számot szoktak nézni. És ez nem, hogy hányan regisztráltak az oldalra, vagy hányan töltötték le a social média platform alkalmazását az app store-okban. (mindkettőt elég könnyű manipulálni botokkal)

A két stat, amit nézni szoktak a napi aktív felhasználók száma (daily active users, DAU) és a havi aktív felhasználók száma (monthly active users, MAU). Ezt a Facebook a negyedéves jelentéseiben rendszeresen riportálja is, tehát megbízható, és viszonylag friss számokkal rendelkezünk róla.

A Facebook legutóbbi negyedéves riportja szerint a Facebook havi aktív felhasználóinak száma 2,797 milliárd volt, és ahogy az alábbi ábrán látható, a növekedés még továbbra is folyamatos.

Facebook felhasználók számának növekedése

És nem úgy tűnik, hogy a Facebook növekedése, más közösségi médiás appokkal szemben lemaradt volna az elmúlt években, ugyanis ha ránézünk az ábrára, ami az elmúlt 12 év negyedéves növekedését mutatja, akkor láthatjuk, hogy minden negyedévben képes a Facebook a felhasználói számokban jelentős növekedést mutatni:

Amennyiben a napi aktív Facebook felhasználók számát vesszük (tehát azoknak az átlagát, akik legalább napi egyszer bejelentkeznek), akkor a havi aktív felhasználók 60,5% százalékáról beszélhetünk, azaz összesen 1,845 milliárd ember használja a Facebookot globálisan napi szintén. Ez a felhasználói statisztika szintén konzisztens növekedést mutat az elmúlt évek során, ahogy a Statista.com ábráján is látszik.

Facebook napi aktív felhasználók száma

Fontos kiemelni, hogy amikor a Facebook felhasználókról beszélünk, akkor csak a Facebook termékcsalád Facebook termékére gondolunk, tehát a fenti statisztikákban nincsenek benne azon felhasználók, akik a Facebook-ot nem, de más termékeket igen, tehát a Facebookot, a Messengert vagy éppen a Whatsapp-et használják.

Facebook felhasználói statisztikák országonként

Talán sokan nem tudják, de nem is a Facebook szülőhazájában, az USA-ban, hanem Indiában használják a legtöbben a Facebookot, igaz, ez országok népességét tekintve nem annyira meglepő. Indiában jelenleg 310 millióan, míg az Egyesült Államokban kb. 190 millióan használják aktívan a Facebookot:

Facebook felhasználók országok szerint - top legnagyobb országok

Ahogy látható, a top 10 országok között sincs nagy más fejleszz ország Amerikán kívül. Ez is mutatja azt, ha még nemzetközi brandünk, weboldalunk van, akkor sem érdemes teljes globális célzással Facebook hirdetéseket indítani, mert akkor annak az lesz az eredménye, hogy alacsony vásárlóerővel rendelkező országok felhasználói fogják a hirdetéseinket látni.

Facebook felhasználók száma más közösségi médiumokhoz viszonyítva

Érdemes megnézni, hogy ezzel a 2,8 milliárd felhasználóval hogy áll más népszerű social media platformhoz viszonyítva a Facebook. Mint az alábbi statisztikán látható, a Facebook dominálja a többi közösségi média platformot:

legnépszerűbb social media alkalmazások statisztikája

(Azt hozzá kell tenni, hogy bizonyos platformok nem publikálnak MAU (havi aktív felhasználók) számokat, így az adatok származhatnak 3rd party forrásból is.)

A számok kapcsán azt hozzá kell tenni, hogy ezért ennyire powerful Facebook hirdetéseket használni, hiszen a hirdetési platformon keresztül nemcsak a Facebook felhasználókat, hanem a top 6 közösségi média és chatalkalmazás közül 4-et elérhetünk Facebook Hirdetésekkel:

  • Facebook,
  • FB Messenger,
  • Whatsapp,
  • Instagram.

Facebook Felhasználók kor és nem szerint

Talán már közismert tény, hogy a Facebook az elmúlt 10 évben a fiatalok által menő közösségi médiás platformból, inkább a inkább már a szülők illetve általánosságban az idősebb korosztályok social media platformja lett. Míg a fiatalok inkább az Instagramot, a Tiktok-ot vagy egyéb közösségi médiás appot használnak.

A Facebook felhasználók kor és nem szerinti statisztikái ennek némileg ellent mondanak:

Facebook felhasználók globális eloszlása gender és kor szeirnt

Mint látható ez alapján elmondható, hogy globális szinten nézve a Facebook egy elég fiatal platform hiszen, a legnépesebb korosztály a 18-24 és a 25-34 közötti, és mindkét korosztályt ezen belül is a férfiak dominálják.

Noha azt hozzá kell tenni, hogy ez főleg annak köszönhető, hogy a Facebook a harmadik világban is roppant népszerűségnek örvend, ahol a lakosságarányosan is több a fiatal, és ezekben az országokban annyira még nem indult meg a FB-ról való fiatal elvándorlás. Ha az Egyesült Államos hasonló statisztikáját vizsgáljuk meg, akkor erősen eltérő arányokat fogunk látni:

Facebook felhasználók nem és kor szerint

Emellett talán kissé meglepő módon számottevően több férfi használja a Facebookot globális szinten vizsgálva, mint nő. Az idei évben közzétett Statista kimutatás szerint, a Facebook összes felhasználójának 56% férfi, és csak 44%-a nő.

Facebook hamis profilok, botok száma

Az utóbbi időben nagy üzlet lett a hamis profilok létrehozása, vagy a választások manipulációja vagy egyéb üzleti célból. Szerencsére a Facebook algoritmusa is elég jó lett abban, hogy ezeket felismerje, és amint lehet, törölje őket a platformról. Íme, pár statisztika a Facebook fake profiljairól.

A Facebook szerint a majdnem 2,8 milliárd felhasználójából átlagosan 5% azon felhasználói fiókok száma, akik mögött nem valós emberek vannak, hanem teljesen hamis profilok, botok. És úgy van ilyen arányú hamis felhasználói profil, hogy a Facebook állítása szerint napi 7,7 millió hamis profilt távolítanak el.

A Facebook megkülönbözteti a hamis felhasználói fiókokat a duplikált fiókoktól, ennek a száma a teljes felhasználói bázis 11%-át is elérheti. A duplikált Facebook fiókok alá azokat értjük, amiket valós emberek hoztak létre, de több fiókjuk is van valamilyen okból.

Android vs iPhone Facebook felhasználók

Mivel ahogy a legnépesebb Facebook országok fejlődő országok a már fent említett statisztikák szerint, így nem meglepő, hogy a mobilok között operációs rendszerben dominálnak az Android felhasználók.

Egészen pontosan a legújabb adatok szerint, akik a Facebookot a mobilappon keresztül érik el, azoknak a 80,5%-a azt egy Android készülékről teszi, és csak 14,3%-a jelentkezik be iOS termékről.

Ennek oka, hogy a Facebook felhasználói bázisát már a fejlődő országok dominálják, ahol az iPhone-ok penetrációja jóval alacsonyabb Észak-Amerikához vagy Nyugat-Európához viszonyítva.