Instagram felhasználók országok, nem, kor, jövedelem szerint (Frissítve 2021)

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Az elmúlt pár évben az Instagram noha felhasználó számokban még nem zárkózott fel a Facebookhoz, hatásban és jelentőségben annál inkább, így az egyik legnépszerűbb közösségi médiummá vált. Ebben az Instagram felhasználó számokat és felhasználói statisztikákat feldolgozó cikkünkben számos Instagram statisztikára kitérünk, minthogy:

  • Instagram felhasználói statok:
    • napi aktív Insta felhasználók száma globálisan (MAU)
    • havi aktív Instagram felhasználók száma globálisan (DAU)
  • Az Insta felhasználók számának növekedése
  • Instagram felhasználók száma összehasonítva a Facebook felhasználók számával
  • Instagram userek száma más közösségi és alkalmazásokhoz viszonyítva
  • Legnagyobb országok Instagram userek szempontjából
  • Insta felhasználói adatok kor és nem szerint
  • Instagram felhasználói statisztikák, jövedelem és végezettség szerint

Ebben a cikkben az Instagram felhasználók számát globálisan vagy a legnagyobb országok szintjén vizsgáljuk. Amennyiben a magyar Instagram felhasználók számával kapcsolatos adatokra és információkra vagy kíváncsi, akkor mindenképp nézd meg a linkelt cikket is.

Szintén külön cikkben számoltunk be a Facebook legfontosabb adatairól is, ezeket a cikkeket az alábbi linkeken éred el.

Illetve mielőtt a konkrét felhasználó számokra és a hozzá kapcsolódó adatokra rátérnénk, azt fontos megemlíteni, hogy a cikkben szereplő statisztikák vagy közvetlenül a Facebook negyedéves jelentéseiből, vagy a Statista.com nevű statisztikai portálról, vagy iparági felmérésből, kutatásból származnak.

Instagram felhasználók száma – hogyan számoljuk?

Amikor azt a kérdést akarjuk megválaszolni, hogy hányan használják az Instagramot, akkor előtte azt is definiálni kell, hogy hogyan számoljuk az Instagram felhasználók számát. Különösen fontos ez az Instagram esetén, ahol egy személy egyszerre akár 5 Instagram fiókot is kezelhet, nincs úgy a felhasználó személyéhez kötve az Instagram fiók, mint a Facebook esetén.

Alapvetően, amikor közösségi médiumok felhasználói számát vizsgálják, és hasonlítják, akkor két számot szoktak figyelni, a havi aktív felhasználók számát és a napi aktív felhasználók számát.

A havi aktív felhasználók száma (monthly active users, vagy rövidítve MAU) azt mutatja meg, hogy az elmúlt 30 nap alapján hány olyan egyedi felhasználó volt, aki legalább egyszer bejelentkezett az adott oldalra vagy app-ba.

A napi aktív felhasználók száma (daily active users, vagy rövidítve DAU) ezzel szemben nem meglepő módon azt mutatja meg, hogy átlagosan hányan jelentkeznek naponta legalább egyszer az adott platform felületein.

Instagram havi aktív felhasználók száma világszerte (monthly active users)

Mivel a Facebook tőzsdei cég, ezért negyedévente közöl a legfontosabb bevételi és felhasználói adatairól statisztikákat. De érdekes módon pontos számokat nem közöl arról már egy ideje, hogy pontosan mennyi a havi aktív felhasználóinak száma az adott negyedévben az Instagramon.

A Statista.com szerint a legfrissebb statisztikák szerint a havi aktív felhasználók száma 1,221 milliárd fő.

Instagram napi aktív felhasználók száma globálisa (daily active users)

Hasonlóan az aktív felhasználók számához, a napi aktív felhasználókról sem közül mindig friss statisztkákat az Instagram, itt is csak egy olyan infó közismert, hogy a napi aktív felhasználók száma nagyobb mint 500 millió fő. (Instagram.com)

Instagram felhasználók számának növekedése

Az Instagram mobil alkalmazás először 2010-ben jött ki az iPhone-okra,  és azóta a 2010-es években hatalmas növekedést ért el. Noha ahogy már említettük 2018 óta pontos számokat nem publikál az Instagram valamilyen oknál fogva, addig így nézett ki a felhasználószám növekedése:

Instagram felhasználók számának növekedése 2018-ig

Noha 2018 óta kissé a növekedési ütem lassult, hiszen a fejlett piacokon már elég nagy penetrációt ért el az Instagram, amennyiben a Facebook havi aktív felhasználó számához viszonyítjuk, akkor látható azért, hogy még van növekedési potenciál az Instagram esetén is, főképp az idősebb korosztályokban.

Instagram vs Facebook felhasználók száma

A Statista kimutatása szerint ugyanis a Facebook havi aktív felhasználók számában jelenleg még több mint 2,5-szer több embert tud felmutatni, mint az Instagram.

Ennek kapcsán két dolgot érdemes megemlíteni. Egyrészt a Facebook 6 évvel idősebb az Instagramnál, így értelemszerűen több ideje volt ezt a hatalmas felhasználói adatbázist felépíteni.

Ha amúgy megnézzük, hogy a mostani évhez képest 6 éve hogyan állt a Facebook, akkor azt látjuk, hogy körülbelül 1,3 milliárd felhasználója volt, tehát összességben majdnem ugyanott állt, mint jelenleg az Instagram.

Emellett pedig az előnye alapvetően onnan származik a Facebooknak, hogy az idősebbek között jelentősebb a penetrációja, valamint a fejlődő országokban is magas számokban van jelen.

Instagram a többi social media és chat alkalmazás felhasználóihoz viszonyítva

Amennyiben a legnépszerűbb közösségi médiumokat és üzenetküldő alkalmazásokat sorba állítjuk a felhasználók száma szerint, akkor az Instagram a havi aktív felhasználók száma alapján a 5. legnépszerűbb platform, és csak a Facebook, a YouTube, a WhatsApp, a FB Messenger előzik meg.

legnépszerűbb social media alkalmazások statisztikája

Még arra azért érdemes felhívni a figyelmet, hogy a top 5-ben négy olyan közösségi médium vagy üzenetküldő alkalmazás van, ami a Facebook csoport tulajdonában van. Ez az egyik oka annak, ami a Facebook és Instagram hirdetéseket ennyire hatékonnyá teszi.

Instagram userek – legnagyobb országok

Érdekes azt is megnézni, hogy mely országokban van a legtöbb felhasználója az Instagramnak. a Facebookkal szemben, ahol India már lekörözte a userek számában a Facebookot, az Insta esetén ez még nincs így, bár már fej-fej mellett vannak 140-140 millió felhasználóval. A top ötben még Brazília (99 millió), Indonézia (85 millió), és érdekes módon Oroszország van. (56 millió felhasználóval.)

Oroszország ugye azért érdekes, mert amúgy a Facebook nem dominálja az orosz piacot, ott a Vkontakte a legnépszerűbb közösségi médium, de úgy látszik az Instagramnak sikerült így is megvetnie a lábát.

Legnépesebb Instagram országok felhasználók szempontjából

Ezen az ábrán látható a többi jelentős IG felhasználói bázissal rendelkező ország.

Instagram felhasználók – kor szerint

Sokáig az Instagrammal kapcsolatban élt egy olyan feltételezés, hogy ez a fiatalok, főképp a tinédzserek, és a fiatal felnőttek közösségi platformja. Igaz ez a prekoncepció még az idei évben is? Az adatok szerint egyértelműen.

Insta felhasználók kor szerinti bontásban

Amennyiben a globális számokat nézzük, akkor a 13-34 közötti Insta felhasználók teszik ki az összes felhasználó 71,1%-át! Noha azért azt el kell mondani, hogy a fejlett országok esetén, mint például az Egyesült Államok, az arányok már jóval kiegyensúlyozottabbak, bár még ott is az Insta egy fiatalok dominálta platform.

Instagram felhasználók – férfi női bontásban

Szintén van egy olyan közvélekedés az Instagram kapcsán, hogy inkább egy női platform, hiszen a nők általánosságban vizuálisabbak, és ugye az Insta egy alapvetően vizuális platform. Míg a korral kapcsolatos feltételezést az adatok megerősítették, a nemek esetében az Instagram felhasználókról ismert nemi adatok az előbb említett állítást cáfolják.

Noha a Statista adatai szerint a nők többségben vannak, a különbség egyáltalán nem számottevő: nők az Instagram userek 50,8%-át teszik ki, a férfiak 49,2%-ot.

Insta felhasználók végzettség szerint

Arra vonatkozóan globális adatok nem elérhetőek, hogy milyen végzettséggel rendelkeznek az Instagram felhasználói. Viszont felmérésekből azt tudjuk, hogy milyen végzettséggel rendelkeznek az Instagram amerikai felhasználói, ez pedig részben a fejlett országok IG felhasználóira azért valamilyen szinten kivetíthető.

A 2019-es statisztikák szerint pedig Instagramon fent lévő amerikaiak 80%-ának legalább főiskolai (college) végzettsége van, és 43%-nak van valamilyen graduális vagy posztgraduális képzése is.

Instagram felhasználók jövedelem szerint

A fenti adatokból talán nem meglepő azt belátni, hogy az átlagos amerikai Instagram felhasználó elég jó jövedelemmel rendelkezik.

A Sproutsocial adatai szerint az Insta felhasználók 42%-a legalább 75 ezer dollárt keres havonta, de 81%-uk minimum 30 ezer dollárt, amiket annak megfelelően kell értékelni, hogy a felhasználók egy jelentős része még pályakezdő vagy éppen nem is dolgozik még.