Instagram Felhasználók száma Magyarországon (2021) – Magyar Insta számai

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Hányan használják az Instagramot Magyarországon? Ez hogyan viszonyul a Facebook felhasználók számához? Az mennyire igaz, hogy még mindig csak tinédzserek használják az Instagramot? Nő még a Magyarországi Instagram felhasználók száma?

Ebből a cikkben ezeket a kérdéseket a magyar Instagram felhasználókról mind megválaszoljuk a hivatalos statisztikák alapján, így többek között kitérünk az alábbiakra:

  • Mennyi 2021-ben az Instagram magyarországi felhasználóinak a száma?
  • Hogy változott az elmúlt években a magyar Insta felhasználók száma, és még kitart-e ez a növekedés?
  • A magyar Instagram felhasználók nemi megoszlása
  • A magyarországi Instagram felhasználók száma korcsoportok szerint
  • Hirdetéssel elérhető Instagram felhasználók, akik magyarul beszélnek

Ebben az összeállításban csak a magyar Instagram felhasználókra vonatkozó adatokra fókuszálunk, amennyiben globális Instagram statisztikákra vagy kíváncsi, akkor az előző linkre kattints. Szintén külön bejegyzésünk van a magyarországi Facebook felhasználók számáról, valamint az általános FB-os statokról.

Instagram felhasználók száma Magyarországon 2021-ben

A hivatalos statisztikák szerint 2021-ben Magyarországon 2,593 millió felhasználója van az Instagramnak. Ugye fontos megérteni, hogy ez a szám a havi aktív felhasználókra (MAU, azaz monthly active users) vonatkozik, ami azt adja meg, hogy hány olyan felhasználó van, aki havonta legalább egyszer bejelentkezik az Instagramra.

Instagram felhasználók száma Magyarországon

A másik szám, amit emlegetni szoktak, amikor Instagram felhasználói adatokat néznek, az a napi aktív felhasználók száma, de erre vonatkozóan külön nincs Magyarországi Insta felhasználókra elérhető adat.

Amúgy ha a fent említett 2 millió 593 ezer magyar Insta felhasználót a globális Instagram felhasználók számához hasonlítjuk (ez 2021-ben kb. 1 milliárd felhasználó), azaz a magyar felhasználók a világ Instagram felhasználóinak a 2,6 ezrelékét teszik ki. Hasonló arányt figyelhetünk meg a magyar Facebook felhasználók esetében.

Magyarországi Instagram felhasználók számának növekedése

Noha ezzel még mindig jelentősen elmarad a magyaroroszági Facebook userek számától az Instagram, a Facebookhoz hasonlóan az Instagram felhasználók száma is még növekszik Magyarországon.

Míg 2018 szeptemberében a magyarországi Instagram felhasználók száma 1,981 millió volt, addig 2021-re ez a szám, mint említettük 2,593 millióra nőtt, ami 31%-os növekedésnek feleltethető meg. Látva azt, hogy a Facebook felhasználónak száma 1-2 éven belül elérheti a 7 milliót, nem lennénk meglepődve, ha az Instagramban is megvan a potenciál arra, hogy elérje a közeljövőben az 5 millió felhasználót.

Az alábbi Statista ábrán látható ez a növekedés az elmúlt 2-3 évre vonatkozóan.

Instagram felhasználók számának növekedése 2021-ig

Hiszen, ahogy nő a magyarországi Insta felhasználók száma, úgy erősödik a hálózatos hatás, azaz annál inkább nő annak az értéke, ha valaki a hálózatnak tagja, és annál inkább nőnek annak a negatív hatásai, ha valaki nincs fent az adott platformon.

Magyar Instagram felhasználók kor szerinti bontásban

Míg a Facebook kapcsán az volt sokáig az elterjedt nézet, hogy a fiatalok menekülnek óta, mióta már az idősebb korosztály és a szüleik is aktívan használják, az Instagramot sokan a tinédzserek és az egyetemisták social media platformjának gondolták.

Noha, ez már nem teljesen igaz, az azért mindig elmondható, hogy a fiatalok vannak a legnagyobb számban az Instagramon jelen. A 18-24 közötti korosztály a legnépesebb a maga 860 ezer magyarországi Instagram felhasználójával, noha csak 7 évnyi korosztályt tartalmaz. Őket követik a 25-34 év közöttiek 770 ezer magyar Insta felhasználóval.

Míg a Facebookon az 55 év felettiek is 1,3 millióan képviselik magukat a platformon, az Instagramon ebben a korosztály majd tizedannyian, mindössze 139 ezren regisztráltak fel, és használják aktívan az Instát.

Insta felhasználók Magyarországon férfi-női bontásban

A Linkedin kivételével talán minden egyes közösségi médiás platformra igaz az, hogy a nők kisebb, nagyobb többségben vannak mint a férfiak. Ez az Instagram esetében sincs máshogy.

Minden egyes korosztály esetén a női felhasználók száma magasabb, ugyanakkor az azért nem mondható el, hogy egy csak nők által dominált platformról lenne szó, hiszen a jelenlegi adatok szerint a magyarországi Insta felhasználók 55%-a nő, és 45%-a férfi.

Érdekesség, hogy a különbség relatíve az idősebb korosztályokban nagyobb, ugyanakkor itt alacsonyabb a felhasználók száma, ahogy feljebb már említettük.

Instagram felhasználók magyar nyelv használata szerint

Ugye eddig általában a magyarországi Instagram felhasználókról beszéltünk, ami nem feltétlenül egyezik meg azokkal, akik beszélnek magyarul és Instagramot használják. Utóbbiban nincsenek benne a Magyarországon élő külföldiek, de benne vannak a határontúli magyar Intagramozók, és a külföldön élő magyar Insta felhasználók is.

De a Facebook Hirdetéskezelő segítségével elég könnyen megmondhatjuk, hogy mennyi azon Instagram felhasználók száma, akik magyar nyelvet értik. Ehhez csak annyit kell tennünk, hogy a FB hirdetés sorozat szintjén a teljes világra állítjuk a nemzetközi célzást, a nyelvi célzásra pedig a magyar nyelvet állítjuk.

Ez alapján egy 3 milliós becslést kapunk a Facebooktól, ami fél millió emberrel több ha simán csak a Magyarországon élő Instagram elérhető embereket vizsgáljuk.

Magyarországi Instagram felhasználók vs Facebook felhasználók

Ha már többször megemlítettük a Facebook felhasználókat, érdemes egy összehasonlítást tenni, hogy milyen elérését várhatunk, ha csak Facebook felületeken és milyet, ha csak Instagram felületeken fut egy adott hirdetéskampányunk.

A legutóbbi elérhető adatok alapján a Facebook felhasználóinak a száma Magyarországon 6,75 millió, míg az Instáé ahogy már rögzítettük 2,6 millió. Tehát amennyiben a hirdetés elérése a legfontosabb, akkor könnyebb dolgunk lesz, ha csak Facebookon hirdetünk, mert kb. 2,5-szer annyi embert érhetünk el.

Amit érdemes figyelembe venni, hogy a Facebook sokkal erősebb középkorú és idősebb korosztályban, szóval ha tudjuk, hogy a termékeink szolgáltatásaink célcsoportja ott található, akkor lehet nem kell erőltetni, (legalábbis egyelőre) az Instagramon való megjelenést.

Ugyanakkor, ha az a célunk, hogy a fiatalabb korosztályt érjük el, különösen fiatal nőket, akkor az Instagram általában jobb platform mint a Facebook. Hiszen lehet, hogy az adott felhasználó Facebookon is fent van, valójában sokkal több időt tölt el Instagramon, így hirdetésekkel is könnyebb lesz ott elérni.

Szerencsére, ha Facebook vagy Instagram hirdetésekben vagy bármilyen más Facebook vagy Instagram promócióban gondolkodunk, akkor nem kell arról döntenünk, hogy melyik platformon akarunk hirdetni, mivel a Facebook hirdetési platformon egyszerre lehet a két platform bármelyikét megcélozni. Ez semmilyen plusz erőforrást nem igényel részünkről.