Instagram hirdetés alapok: Minden, amit tudnod kell 2021-ben

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Az Instagram az elmúlt években felzárkózott a Facebook mellé, mint az egyik legnépszerűbb közösségi média platform Magyarországon. Érdemes tehát üzleti célra használni az Instát, és ha Instagram marketinget folytatunk, akkor mindenképp az Instagram hirdetésben lévő hatalmas potenciált is ki kell használni.

Ebben a cikkben egy részletes áttekintést szeretnénk nyújtani az Instagram hirdetésekről (angolul Instagram ads), az alap tudnivalóktól kezdve, egészen a haladó Instagram koncepciókig is szeretnénk minden fontos Insta hirdetésen belüli résztémára kitérni:

  • Mi az a Instagram hirdetés és mit értünk alatta?
    • Instagram posztok kiemelése vs Facebook Hirdetéskezelőből indított IG hirdetés
    • Instagram és Facebook hirdetés
  • Miért fontos Instagramon hirdetni?
  • Instagram hirdetési felületek, formátumok
  • Mennyibe kerül az Instagram reklám? Instagram hirdetések ára
  • Instagram célzási lehetőségek:
    • Instagram remarketing
    • Instagram Lookalike audience-ek
  • Mi szükséges ahhoz, hogy Instagram hirdetéseket tudjunk indítani?
  • Első Instagram hirdetés indítása – Egy példán keresztül

Szóval mint látható, elég sok elméleti információt elmagyarázunk, mielőtt rátérnénk a konkrét Instagram létrehozási folyamatra. De érdemes ezeket a szárazabb infókon is átrágnod magad, hogy amikor a hirdetést létrehozod, értsd, hogy pontosan mit is csinálsz. Amúgy ha egy adott részre szeretnél ugrani, akkor a lenti tartalomjegyzéket tudod erre használni.

A cikk végén az Instagram hirdetések kapcsán pár gyakorian ismételt kérdésre is válaszolunk.

Mi az a Instagram hirdetés és mit értünk alatta?

A cikkben Instagram hirdetés alatt az Instagram különböző felületein megjelenő, Facebook hirdetéskezelőből indított fizetett hirdetésekre, vagy az Instagramról közvetlenül megboostolt, kiemelt bejegyzésekre gondolunk.

Tehát ebben a cikkben nem térünk ki az Instagram marketing egyéb területeire, mint az influencer marketingre, vagy éppen az Instagram organikus használatára, kizárólag az Instagram fizetett hirdetésekkel foglalkozunk.

Facebook vs Instagram hirdetés

Fontos felhívni a figyelmet arra, hogy ne okozzon félreértést, hogy amennyiben csak Instagramon szeretnénk hirdetni, akkor is a Facebook Vállalkozáskezelőben megtalálható Hirdetéskezelőből érdemes az Instagram hirdetéskampányt elindítani, mert itt fogunk elérni számos hasznos funkciót, aminek csak a töredékét kapjuk meg, ha Instagramról emelünk ki egy bejegyzést.

Szóval általában gyakran, amikor a Facebook hirdetésekre gondolunk, akkor abba beleértjük az Instagram fizetett hirdetéseket is, hiszen ugyanarról a Facebook hirdetési platformról tudjuk megcélozni az Instagram felhasználókat mint a Facebook felhasználóit.

Instagram poszt kiemelése vs Facebook Hirdetéskezelőből indított Instagram hirdetés

Ugyanakkor ha aktív Insta felhasználó vagy, akkor bizonyára tudod, hogy nemcsak Facebook Hirdetéskezelőből tudunk Instagram hirdetést indítani, hanem arra is van lehetőség, ha Instagram üzleti fiókunk van, hogy közvetlenül Instagramon belül emeljünk ki egy Instagram posztot. A kiemelésre használják a boost elnevezést is.

Instagram kiemelés létrehozása

Írtunk egy külön bejegyzést arról, hogy az Instagram bejegyzés kiemelése funkció hogyan működik, szóval ebben a posztban most ezzel nem fogunk részletesen foglalkozni. (ha még nincs kint ez posztunk, jelezd kommentbe, és kirakjuk).

Azt azonban fontos elmondani, hogy ez a Instagram poszt boostolási funkció sokkal kevesebb beállítási lehetőséggel bír, mint a FB Hirdetéskezelőből indított Instagram fizetett hirdetés, szóval alapjában véve nem javasoljuk a kiemlés funkcióval való hirdetést.

Miért fontos Instagramon hirdetni?

Mint már a cikk bevezetőjében is említettük, a Facebook mellett az Instagramon érhetjük el a legtöbb embert a magyar piacon, célzott üzenetekkel, és konkrét hirdetési célokkal. A legfrissebb adatok szerintem a magyarországi Instagram felhasználók száma 2,6 millió körül alakul, ami noha még mindig jelentősen elmarad az Facebook magyar felhasználóinak a számától, de már így is egy jelentős felhasználói tömeg.

Ráadásul egy jelentősen más demográfiai csoportot érhetünk el, mintha csak Facebookra hirdetnénk. Már egyáltalán nemcsak a fiatalok közösségi médiuma az Instagram, ugyanakkor mégis egy sokkal inkább fiatalok által használt platform.

Emellett egyre több emberre jellemző például, hogy a Facebook fiókját törli, és csak Instagramon érhető el. Így ha ezeket az embereket is el akarjuk érni, akkor Instagram ads-dzel is élnunk kell.

Persze, csak azért, mert sokan vannak a platformon jelen, nem jelenti azt feltétlenül, hogy nekünk is kell az Instagramon reklámoznunk. Gondoljuk át, hogy milyen céljaink vannak az Instagram hirdetésekkel, milyen megtérülést várunk a hirdetésekből, valamint azt is nézzük meg, hogy a jelenlegi marketing stratégiánkba beleillik-e az Instagramon való fizetett hirdetés.

Instagram hirdetési formátumok és felületek

Mivel az Instagram a vizuális tartalmakra erősen építő social media platform, azzal is érdemes tisztában lenni, hogy milyen felületeken és milyen formátumú hirdetéseket tudunk Instagramon futtatni. Ezeket mutatjuk be most röviden. Amennyiben a konkrét képarányok, felbontásokra és egyéb specifikációkra vagy kíváncsi, akkor az Instagram képméretek cikkünket is nézd meg.

Instagram feed (képfolyam) hirdetés

Amennyiben Instagramon a legnagyobb elérést szeretnéd elérni, akkor az Instagram feed-ben mindenképp kell hirdetned, hiszen a legtöbben általában ezt csekkolják le, amikor megnyitják az Instát a telefonjukon.

Instagram képfolyam feed hirdetés

Hasonló képaránnyal érdemes dolgozni mint a Facebook newsfeed-es hirdetésképek esetén. A feedben megjelenő hirdetések esetén CTA gombot is el tudunk helyezni a hirdetésen, így növelhetjük az esélyét, hogy a felhasználók nagyobb százaléka kattint át a weboldalunkon fent lévő ajánlatra.

Instagram Explore hirdetések (Felfedezés)

Az elérése nem olyan nagy, mintha a hirdetés az Insta feedben jelenne meg, de hasonló típusú megjelenítési lehetőséget biztosítanak az Instagram Explore-ben megjelenő Instagram hirdetések. Az Instagram Explore-ban amúgy olyan oldalakról fogyaszthatnak tartalmakat a felhasználók, amiket még nem követnek, de érdeklődési területüknek mégis megfelel.

Instagram story hirdetések

Az Instagram Story az egyik legnépszerűbb formátum az Instagramon, ahol ugye alapból az oldalak 24 óráig megjelenő, majd azután eltűnő tartalmakat tudnak posztolni. Amennyiben nem hirdetésként teszünk közzé Story-t, akkor is tudunk a Story-kba linkeket elhelyezni, de csak akkor ha legalább 10 ezer követője van az Instagram fiókunkank.

Instagram Story hirdetés képméret

Ha viszont Instagram Story hirdetésünk jelenik meg, akkor bármilyen esetben el tudjuk helyezni a linkeket a story-kon, még akkor is, ha egy követővel sem rendelkezünk Instán. Amennyiben figyelünk az Instagram Story sajátosságaira, egy jól működő hirdetési formátum lehet, hiszen a CPM-je meglehetősen alacsony már hirdetási felületekhez képest.

Instagram Galéria, kollekció hirdetések

A sima képes Insta hirdetések és a hirdetett Story-k mellett jól máködhet főleg e-kereskedelmi iparágban, tehát webshopok esetén az Instagram Galéria (Carousel) és Kolleció hirdetési formátuma. Hiszen ezek az Instán és amúgy Facebookon is használható hirdetési formátumok egy hirdetésen belül tudnak több kreatív tartalmat megjeleníteni, azaz egy hirdetésen belül egyszerre több terméket meg tudsz jeleníteni.

Instagram Galéria hirdetés esetén, ami megjelenhet Instagram feed és story típusú hirdetésben is, egyszerre akár 10 képet vagy videót is elhelyezhetsz, így akár egy történetet is felépíthetsz egy hirdetésen belül.

Instagram kollekció hirdetés

Az Instagramon megjeleníthető Kollekció típusú hirdetésben egy cover fotó vagy videó mellett alapból három terméket tudsz a hirdetésbe berakni, és ha a felhasználó rákkattint a hirdetésre, akkor egy teljes képernyőt betöltő Azonnali Élmény (Instant Experience) típusú hirdetésre jut.

Instagram videós hirdetések

Eddig nem említettük, de amennyiben nagyobb engagement-et szeretnél a hirdetésedből kihozni, akkor videós IG hirdetéseket is használj. Videós hirdetés megjelenhet a már említett feed-ben, Explore felületeten és Story-kban is, valamint természetesen a Galléria és a Kolleció formátumban is.

Míg Facebookon működhet a hosszabb videó is, és persze erősen termék és iparágfüggő, de Instán inkább a gyors és látványos üzenetre koncentráljunk, és kerüljük a hosszabb sales videókat.

További infókat az Instagramon használható hirdetési felületekről, valamint a formátumokról ezen az oldalon találsz.

Instagram hirdetés ára

Az Instagram hirdetések a hirdetés díjának meghatározásában sem különböznek a Facebook hirdetésekről. Azaz nem lehet egy olyan kérdésre, egyértelműen egy számot mondani előre, hogy ennyibe fog kerülni az Instagram hirdetés. Ennek oka, hogy egy adott Instagram hirdetés ára is egy licitfolyamat végén dől el és több tényező alapján kerül meghatározásra a végső Instagram hirdetési ár.

Amúgy magáról erről a folyamatról, valamint hogy mik a fő tényezők, amik hatnak egy adott Instagram hirdetési megjelenési költségére, részletebben írtunk a Facebook hirdetés ára című cikkben.

Általánosságban persze az elmondható több Facebook hirdetési fiók vizsgálata alapján, hogy hirdetések CPM-jét (azaz 1000 Instagram hirdetésmegjelenésre eső költséget) vizsgálva az Instagram 10-50%-kal olcsóbb lehet mint egy hasonló felületeten megjelenő Facebook hirdetés. Ugyanakkor ha már az Instagram ads CPC-jét (egy hivatkozáskattintásra eső költség), vagy CPA-ját (akvizíciós költség)-et vizsgálunk, akkor már sok esetben a hirdetési fiókok historikus teljesítményét vizsgálva, a Facebook bizonyult az olcsóbb platformnak. De ugye alapvetően ez is természetesen iparág és termékfüggő.

Valamint ismét hangsúlyoznánk, hogy Instagram hirdetések között is akár 10-szeres eltérés lehet abban a hirdetés költségben, amit végül a kampányok riportjaiban látsz, mert sok tényező hat a végső Instagram hirdetési árra, többek között:

  • A hirdetési felület (Instagram Story hirdetés CPM-ben jóval olcsóbb mint egy Instagram feed hirdetés)
  • Becsült aktivitási arányszám, valamint az IG hirdetés minősége is (ha sokan elrejtik a hirdetés, negatív reakciót adnak rá, akkor drágább lesz megjeleníteni a hirdetés)
  • Alkalmazott kampánycél. Egy Instagram hirdetés elérésre optimalizáló kampánycél kb. 5-ször alacsonyab CPM-en fo futni, mint egy ‘Vásárlás’-okra optimalizáló konverziós kampány
  • Büdzsé mértéke: Ha nagy büdzsét kell gyorsan elkölteni, akkor kényszerítjük az algoritmust, hogy minél több licitet nyerjen meg, aminek hatására a hirdetési díjunk elég gyorsan kilőhet.
  • Célközönség nagysága: Amennyiben nagyon kicsi a meghatározott célközönségünk, az szintén megnövelheti az Instagram hirdetéseink CPM-jét.
  • Verseny nagysága, licitálók száma: A nap végén minden erre vezethető vissza. Például ha év vége van, és sokkal többen hirdetnek a platformon, ergo többen licitálnak ugyanazokra a hirdetési helyekre, az alap közgazdasági összefüggéseket átlátva belátható, hogy a végső Instagram CPM árakat növelni fogja.

Instagram hirdetések célzási lehetőségei

Az Instagram hirdetések ebben sem igazán különböznek a FB hirdetésektől, ugyanazokat a célzási beállításokat tehetjük meg, hogyha Instán hirdetünk.

Így amennyiben Instagram ads kampányt indítunk, ugyanúgy tudunk az alábbi módokon célozni:

  • lokációs célzással, különböző országokat, városokat, irányítószámok, de akár utca szintén is tudjuk az Insta hirdetéseinket
  • demográfiai alapon, tehát nem és kor szerint
  • Érdeklődés alapon
  • Viselkedés alapon
  • Készülék típusa alapján: Nemcsak desktop vagy mobil, hanem mobil operációs rendszer alapján is (ezt csekkolni)
  • Valamint természetesen a fent említett Instagram placement-ek szerint. Tehát ha például csak Instagram story-kban akarunk hirdetni, akkor beállíthatjuk, hogy csak Instagram hirdetésekben jelenünk meg.
  • Egyéni Célközönségek alapján (lásd következő két alfejezet)

Szóval ezek a célközönségek  ugyanúgy működnek, mint a Facebook hirdetési célzással kapcsolatos cikkben írtak szerint, csak arra számítsunk, hogy a kevesebb felhasználó miatt azért nagy átlagban fele vagy harmadakkora lesz a célközönség mérete, ha csak az Instagram felületeit célozzuk meg.

Instagram remarketing

Amennyiben bizonytalan vagy abban, hogy érdemes-e belevágnod a fizetett Insta hirdetésekbe, akkor először érdemes Instagram remarketing hirdetéssel megpróbálkoznod.

A remarketing hirdetésekkel ugye olyan embereket tudsz megcélozni az Instagramon, akik már valamilyen szinten találkoztak a brandeddel, termékeiddel, hiszen jártak a weboldalon, feliratkoztak a hírleveledre, vagy éppen lecsekkolták az Instagram oldaladat.

És ezek a ’meleg’ közönségek sokkal nagyobb arányban fognak egy hirdetésre pozitívan reagálni, és az általad kívánt konverziót elérni, mint az olyan felhasználók, akinek a branded vagy a terméked és a szolgáltatásod teljesen ismeretlen.

Ahhoz, hogy Instagram remarketing kampányt tudjunk indítani, először ehhez Facebook Egyéni Célközönségeket (Custom Audience) kell létrehozni. A jól ismért Egyéni Célközönségek mellett, vannak kifejezett Instagram adatforrásokból előállítható Instagram egyéni célközönségek, mint például elő tudsz állítani célközönséget azokból a felhasználókból, akik interakcióba léptek az Instagram üzleti oldaladdal, posztokat látjkoltak, stb.

A nap végén viszont egy Instagram remarketing kampányt is ugyanúgy kell felépíteni mint egy Facebook remarketing kampányt, így amennyiben a lépésről lépésre szeretnéd látni, hogy hogyan lehet Instán remarketing hirdetéseket futtatni, csekkold le az alábbi cikket:

Instagram Hasonmás (Lookalike) célközönségek

Amennyiben már létrehoztunk Egyéni Célközönségeket, akkor már csak pár kattintás a Hasonmás Célközönségek létrehozása. A Hasonmás Célközönségekkel könnyen tudunk új hideg közönségeket találni, hiszen ezek az adott Egyéni Célközönséghez leginkább hasonló top 1-10%-nyi felhasználó alapján kerülnek létrehozásra.

Igazából olyan hivatalos elnevezés nincs, hogy Instagram Hasonmás Célközönség, mert ha egy Instagram alapú célközönségből hozol létre Lookalike Audience-t, annak a hivatalos neve akkor is Facebook Hasonmás Célközönség lesz.

De gyakorlatilag ugyanazokat a hasonmás célközönségeket lehet becélozni Instagram ads kampányokkal, mint a Facebook esetén, szóval ha ötletek szükségesek ehhez, akkor ajánljuk az alábbi cikkünket:

Mi szükséges az Insta hirdetésekhez létrehozásához?

Amennyiben profi módon szeretnél hirdetési kampányt indítani Instagramra, tehát nem csak szimplán egy Instagram posztod szeretnél megboostolni, hanem a kampányt FB hirdetéskezelőből indítanád, akkor az alábbiakra lesz szükséged:

  • Facebook Vállalkozáskezelő: Amennyiben még nem hoztad létre a Facebook hirdetési fiókot, akkor a linkre kattintva van arról leírás, hogy hogyan tudod azt megtenni.
  • Facebook hirdetési fiók: A linkelt a cikkben megtalálod, hogy lehet Facebook hirdetési fiókot létrehozni.
  • Beállított fizetési és számlázási információ
  • Instagram/Facebook oldal: bár Instagram oldal nélkül is lehet elméletben futtatni fizetett hirdetéseket Instán, mert ez esetben a Facebook oldaladról fut a hirdetés. De ha még nincsen, mindképp ajánljuk, hogy Instagram üzleti fiókot is hozz létre, főleg ha Instagram reklámokban is gondolkozol.

Az alábbiak nem szükségesek feltétlenül Instagram hirdetésekhez, de nagyon ajánlott, ha sikeres Instagram hirdetési kampányokat akarunk felépíteni:

  • Facebook Képpont bekötése a weboldaladra: A Facebook Pixel több okból is nélkülözhetetlen, lásd a részleteket a linkelt cikkünkben.
  • Facebook Pixel Eventek beállítása: amennyiben konverziós kampányokat akarsz indítani, és ezeket optimalizálni szeretnéd, akkor elengedhetetlen a megfelelő Pixel Események beállítása Instagram hirdetések indítása előtt is.
  • Insta hirdetési célok megfogalmazása: Amennyiben pontosan definiáljuk, hogy mi a célunk az IG hirdetésekkel, akkor a megfelelő kampánycélt is ki tudjuk választani, ami az Instagram kampányok esetén is legalább olyan fontos, ha sikeresek akarunk lenni.

Instagram hirdetések indítása

Amennyiben a fent összeírt eszközöket létrehoztad és beállítottad, akkor elindíthatod első Instagram hirdetéseidet a Facebook Hirdetéskezelőből. A folyamat igazából ugyanaz, mintha normál Facebook hirdetéseket indítanál, csak arra kell figyelni, hogy az Elhelyezések résznél csak Instagram felületeket állíts be.

De az alapfolyamat a következők szerint fog kinézni:

Instagram kampány indítása

Mivel a hirdetéselhelyezés beállításai a hirdetéssorozat szintjén történnek, ezért az Instagram kampány indítása ugyanolyan, mintha Facebook hirdetéskampányt indítanánk:

  1. Nyissuk meg a Facebook Vállalkozáskezelőt, majd innen navigáljunk Hirdetéskezelőbe, amit meg tudunk tenni, amennyiben a menüre kattintunk a jobb felső sarokban és, majd a leugró felületen ’Hirdetéskezelőre’ kattintunk.Facebook Hirdetéskezelő megnyitása FB Business Managerből
  2. A Kampánykezelő felületre jutunk, itt láthatod a jelenlegi kampányaid teljesítményét is. Új Instagram kampány létrehozásához kattints a ’+Létrehozás’ zöld gombra a bal felső sarokban.Instagram hirdetés kampány létrehozásának gombja
  3. Először ki kell választanunk a Instagram hirdetésünk Kampánycélját, majd adhatunk a kampányunknak egy nevet (nem kötelező), végül kattintsunk a ’Folytatás’ gombra.Új Instagram Kampány létrehozása - Kampánycélok
  4. A Facebook kampánybeállítások fülre fogunk jutni. Alapvetően itt be vagy ki tudjuk kapcsolni a kampány költségkeretoptimalizálást (CBO), jelen esetben nem kapcsoljuk be, hanem a ’Tovább” gombra kattintunk.

Instagram hirdetés indítása – Hirdetés sorozat beállítások

  1. Itt a hirdetés sorozatok szintjén, amit mindenképp be kell állítanunk, az a hirdetési célzás beállítása, a költségkeret, és az elhelyezési beállítások.
  2. Amennyiben fogalmunk sincs milyen hirdetésbüdzsét határozzunk meg, akkor inkább kezdjünk egy minimális összeggel.
  3. A következő pontban lehet meghatározni a Célközönségeket. Erről a témáról is egy külön cikkben írtunk, mindenképp érdemes átgondolni, hogy kiket célzunk meg a hirdetéssel, hiszen egy rosszul beállított hirdetési célzással tényleg el lehet rontani az Instagram hirdetést.
  4. Az Elhelyezések szekciót általában hagyhatnánk alapbeállításon, mert a Facebook hirdetési algoritmusa már elég okos abban, hogy az adott kampánycél és kampányadatok szerint a megfelelő placementekre optimalizálja a hirdetés. Jelen esetben azonban, mivel csak az Instagramon akarunk hirdetni, ezért az Instagram felületeken kívül az összes hirdetési felületről szedjük ki a pipát:

Instagram elhelyezések beállítása - Hirdetés sorozat

5. Majd ha megvagy mindennel, kattints a ’Tovább’ gombra.

Insta hirdetés létrehozása – Hirdetésbeállítások

  1. Végül egy Instagram hirdetést is létre kell hoznunk, hogy a kampányt elindíthassuk. Válasszuk ki, hogy mi a hirdetés formátuma (kép, videó, carousel, vagy kollekció), majd töltsük fel a médiafájlt, ha nem korábbi Instagram posztot szeretnénk meghirdetni).
  2. Bár az Instagram hirdetéseknél még inkább a kreatív bír fontos szerepel, természetesen legalább egy rövid hirdetésszöveget itt is érdemes megadni. Nem érdemes túl hosszú szöveget megadni, mert azért az Insta nem az a platform, ahol a felhasználók sokat olvasgatnak. Az előnézet funkciót arra is használhatjuk, hogy megnézzük, hogy a hirdetés szöveg le lesz-e vágva.
  3. Végül adjuk meg a landing page címét, ahova az embereket küldeni szeretnénk, válasszunk ki egy gombot is, valamint állítsuk be a megfelelő Facebook Pixelt, hogy a konverziók is megfelelően legyenek követve, és a hirdetési algoritmus a teljesítményadatok alapján megfelelően tudjon optimalizálni
  4. Végül, amint minden kötelező beállítást megtettünk, a Facebook nem lát hibát a kampányban, akkor a ’Közzététel’ gombra kattinthatunk.

Best practice-ként érdemes követni, hogy egy Instagram ads kampányon belül legalább 2-3 hirdetés sorozatot és egy hirdetés sorozaton belül 2-3 hirdetést kell létrehozni, hogy a hirdetési algoritmus megfelelően optimalizálni tudjon a célközönségek és a hirdetések között. Szerencsére nem kell 10-szer végig menni ezen a folyamatod, a másolati példány funkció használatával duplikálni tudjuk a hirdetés sorozatokat és a hirdetéseket is.

Instagram hirdetés alapok – Gyakorian Ismételt kérdések

Milyen a jó Instagram hirdetés?

Az Instagram az a közösségi média platform, ahol a vizuális tartalmak leginkább dominálnak. Szóval egy jó Instagram hirdetés vizuálisan mindenképp erős, de emellett az is fontos, hogy megragadja az Instát scrollozó felhasználó figyelmét és a hirdetéssel elérni kívánt cél irányába tegyen lépéseket (legtöbb esetben kattintson tovább a hirdetésből.)

Amennyiben az Instagramod a felhasználói élmény szempontjából is jónak tekinthető, akkor a hirdetési algoritmus jutalmazni fogja az Insta hirdetéseidet és at Instagram CPM-ed (1000 Instagram hirdetésmegjelenés átlagos költsége) is alacsonyabb lesz.

Mennyibe kerül az Instagram hirdetés?

Erre nem lehet egy egzakt választ adni, mivel az Instagram felületein megjelenő hirdetések is egy licitfolyamat végén kerülnek megállapításra. Így sok dologtól függnek, mint a konkrét IG hirdetési formátumról (a feed általában drágább, mint a story hirdetés), a demográfiai célzástól, a célzás lokációjától, stb.

Azt azonban el lehet mondani, hogy általánosságban az Instagram felületei CPM-ben (cost per 1000 impression) számolva olcsóbbak mint a Facebook felületei. Persze, a CPM csak egy megjelenési költséget számoló mutató, a nap végén azt kell nézni, hogy az adott hirdetés CPA-ja (Cost per Acquisition) milyen az egyes platformokon

Megéri-e az Instagramon reklámozni?

Biztosat erre anélkül, hogy látnánk a hirdetéseidet, az értékajánlatodat, a weboldaladat, stb. természetesen nem tudunk mondani. Amit viszont tudunk, hogy mivel az Instagram hirdetések hatása is tökéletesen visszamérhető, ha a Facebook Pixel megfelelően be van kötve a weboldaladon, így az elmondható, hogy egy-két hét után tökéletesen látni fogod, hogy hogyan teljesítenek az Instagram reklámjaid.

Amennyiben kicsi az Instagram hirdetésekre szánt büdzséd, vagy bizonylatan vagy abban, hogy nyereséges lesznek az Insta hirdetéseid, akkor érdemes először a már ’meleg’ közönségeidet visszacélozni remarketing kampányokkal.

Instagramon vagy Facebookon hirdessek?

Mi ezt mondanánk, hogy mindkettőn. Mivel egyrészt mindkét platformon vannak olyan emberek, akiket a másikon nem, vagy csak nagyon ritkán tudsz elérni, tehát a hirdetéseid elérése nagyobb lesz, ha egyszerre mindkettőn hirdetsz. Másrészt mivel egy adott kampány elindításával tudod mind az Insta mind a FB felületeket megcélozni, ezért gyakorlatilag 0 plusz erőforrással tudod mindkét felületet megcélozni.

Végül pedig ahogy az adatok jönnek be, elemezni tudod majd, hogy melyik hirdetési platform működik jobban az adott kampány esetén, és simán ki tudod kapcsolni azt amelyik kevésbé működik jól.