Amennyiben az Instagramot vállalkozásod tevékenységének promótálására, vagy bármilyen más üzleti célból használod (például ha influencer vagy), akkor személyes Instagram profil helyett mindenképp Instagram üzleti profil létrehozását, vagy pontosabban az Instagram üzleti profilra váltást mindenképpen javasoljuk.
Amellett, hogy megmutatjuk, hogy hogyan tudsz üzleti Instagram profilt létrehozni, előtte kitérünk arra, hogy miért is javasolt az Instagramon üzleti fiókra váltani, milyen előnyökkel és funkciókkal jár, ha Instagram üzleti fiókunk van.
Tartalomjegyzék
Miért javasolt Instagram üzleti profilt létrehozni?
Tehát mielőtt bemutatnánk azt, hogy hogyan tudsz átváltani Instagram üzleti profilra röviden összefoglaljuk, hogy milyen előnyei vannak, ha üzleti Instagram fiókod van.
Amennyiben egy adott benefit-re, részletesebben is kíváncsi vagy, jelezd kommentben, és akkor arról egy külön posztot is írunk.
1. Az Instagram üzleti fiókot összekötheted a Facebook oldaladdal
Az Instagram fiókod összekötése a Facebook oldaladdal számos előny jár, amit csak Instagram üzleti fiók esetén tudsz megtenni, személyes IG profillal nem.
Például amikor a két oldal össze van kötve, sokkal könnyebb a kettő között tartalmat, posztokat és story-kat megosztani, így jelentős időt tudsz ezzel megtakarítani.
2. Instagram hirdetések futtatása az Instagram profilodról
Ahhoz, hogy a Facebook hirdetési fiókodat használva Instagram hirdetéseket futtass az Instagram profilodról, Instagram üzleti profillal kell rendelkezned.
Instagram hirdetésekkel promótálhatod, kiemelheted az Instagram posztjaidat és sztoriadat, új Instagram követőket szerezhetsz, reklámozhatod a termékeidet és szolgáltatásaid Instagram hirdetésposztok segítségével (amik nem fognak az organikus posztjaid között megjelenni).
3. Hozzáférés az Instagram Elemzések adataihoz (angolul Instagram Insights)
Amikor átváltasz személyes fiókról Instagram üzleti accountra, akkor az Instagram elemzési funkcióhoz is hozzáférsz, amely adatok segíteni fognak, hogy az Instagram oldaladat adatvezérelt módon növeld a követők számát tekintve.
Az Instagram Insights funkcióval olyan adatokhoz és Instagram statisztikákhoz fogsz hozzáférni mint az új Instagram követőid száma, profilmegtekintés statisztika, Instagram bejegyzéseid elérése, a weboldaladra történő kattintások száma Instagramról, stb.
Emellett az Instagram Elemzések révén olyan demográfiai adatokat is fogsz látni, mint a részletes követői adatai lebontva kor, nem, lokáció és tevékenység csúcsok szerint.
4. Hozzáférés az Instagram Bolt (Instagram Shopping) funkcióhoz
Amennyiben Instagram üzleti fiókra váltasz, használni fogod tudni az összes Instagram Bolt-hoz kapcsolódó funkciót.
Például az Instagram posztokon be fogod tudni tagelni a termékeidet, így a felhasználók és a követőid könnyen meg tudják nézni a termékeidet anélkül, hogy az Instagramot elhagynák, de akár a webshopodra is irányíthatod őket.
Ez nagyon jól működik, ha például e-commerce webshopod van, és lifestyle képeket töltesz fel, és azokat tageled be. Így a felhasználónak egyáltalán nincs olyan felhasználói élménye, hogy most egy reklámot néz. Valamint az Instagram is nagyobb reach-et fog adni, hiszen a felhasználót nem tereled ki az Instagramról.
Amerikában már elérhető az Instagram Checkout funkció is, ami révén a felhasználók már közvetlenül az Instagramon keresztül vásárolhatnak termékeket. Jelenleg ez a funkció még csak az Egyesült Államokban elérhető, de a közeljövőben valószínűleg Magyaroroszágon is elérhető lesz.
5. Instagram posztok kiemelése (boostolása) Instagramon belül
Noha amennyiben komolyan gondolod az Instagram hirdetéseket, akkor azt javasoljuk, hogy a kampányaidat Facebook hirdetéskezelőn keresztül indítsd, IG üzleti profillal arra is van lehetőséged hogy az Instagram appon belül emelj ki, azaz boostolj meg posztokat.
Ez a funkció gyakorlatilag hasonlóan működik mint a Facebook poszt kiemelés funkciója.
6. Instagram gyors válaszokhoz való hozzáférés (Quick Replies)
Amennyiben Instagram üzleti profilod van, az Instagram gyors válaszok funkcióhoz is hozzáférsz.
Ezzel a funkcióval a gyakran küldött üzenetekre egy shortcut szó beírásával gyorsan tudsz egy hosszabb üzenetet is válaszolni. Így egy csomó időt tudsz megspórolni, ha gyakran kapsz ismétlő Instagram DM-ket.
7. Linkek hozzáadása az Instagram Storykhoz
Az Instagram storyk (Instagram Történetek) az Instagram egyik legnépszerűbb kontent formátumává váltak az utóbbi években, szóval a bennük rejlő üzleti lehetőséget mindenképp ki kell használnod.
A remek dolog az Instagram sztorikban, hogy amennyiben az üzleti oldalad több mint 10 ezer követővel rendelkezik, akkor a storykba linkeket is elhelyezhetsz. Mivel a sima Instagram posztokba nem tudsz linkeket rakni (csak a hirdetésekbe), ezért az IG storyk nagyon jó lehetőséget kínálnak arra, hogy organikus Instagram forgalmat terelj a weboldaladra Instagram hirdetési büdzsé allokációja nélkül.
Ez csak pár kiemelt kedvenc funkció, amit akkor kapsz, ha Instagram üzleti fiókra váltasz, de egyéb előnyök is vannak, mint például a Branded Content Approval, az könnyebb Inbox menedzsment, vagy éppen a Kontakt lehetőségek hozzáadása profilodhoz.
Instagram üzleti profilra létrehozása
No de akkor most már tényleg megmutatjuk, hogy akkor hogyan lehet Instagram üzleti profilt létrehozni. Amennyiben még nem hoztad létre az Instagram profilt, akkor először létre kell hoznod egy sima személyes Instagram profilt, amit aztán majd át tudsz váltani professzionális Instagram fiókra.
Ennek a lépéseit megmutattam az Instagram használata cikkben, illetve mivel elég egyértelmű a folyamat, ennek a lépéseit most nem mutatom meg. Amint a sima, személyes Instagram profilt létrehoztuk, utána tudunk Instagram üzleti profilra váltani.
Instagram üzleti profilra váltás
Amennyiben már megvan a személyes Instagram profilunk, akkor az alábbi módon tudunk professzionális Instagram fiókra váltani:
- Nyissuk meg a saját profilunkat.
- A jobb felső sarokban kattintsunk a három vonalra, ami a menüt fogja előhívni.
- A jobb oldalt bekúszik egy menüsáv, itt kattintsunk a képernyő alján található ‘Beállítások’ linkre.
- Itt kattintsunk a ‘Fiók’ beállításainak lehetőségére.
- Itt kicsit görgessünk le, majd ‘Váltás professzionális fiókra’ gombra kattintsunk.
- Ezt követően pár infót fog arról mutatni az Instagram, hogy miket tudunk majd az üzleti fiókkal csinálni. Ezeket kattintsuk át nyugodtan a tovább gombra való kattintással. Majd egy üzleti fiók kategóriát kell kiválasztanunk, és ezt követően a ‘Kész’ kék gombra kell kattintani.
- A következő képernyőn ki kell választanunk, hogy egy Tartalomkészítő vagy Vállalkozás vagyunk. Válasszuk ki a megfelelőt, majd kattintsunk a ‘Tovább’ gombra.
- És ha mindent jól csináltunk, sikeresen átváltottunk professzionális üzleti Instagram profilra, és mostantól hozzáférünk azokhoz a fenti funkciókhoz, amiket fent írtunk.
Instagram személyes profilra visszaváltás
Amennyiben valamilyen oknál fogva vissza szeretnél váltani Instagram személyes profilra üzleti profilról, arra is van lehetőség. Gyakorlatilag ugyanazt a folyamatot kell követni, mint amit fent leírtunk, csak ahol Váltás professzionális fiókra szöveg szerepelt, ott majd üzleti fiókra kell váltanod.
Amennyiben vissza szeretnél váltani személyes Insta profilra, akkor egy ilyen kép fog megjelenni:
Ahogy a képen is olvasható, ebben az esetben elveszítheted a korábban megboostolt posztjaidnak az kimutatásaid, és egyéb elemzési adatokhoz sem fogsz hozzáférni. Persze, ha szeretnél, majd újra visszaválthatsz IG Üzleti fiókra.
Tehát, ha biztos vagy benne, hogy újra személyes Instagram profilt szeretnél használni, akkor kattints a ’Visszaváltás’ gombra.