Facebook hirdetés alapok: Ezt kell tudnod a Facebook ads-ről (2021)

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

A Facebook hirdetések még mindig az egyik leginkább alábecsült és kihasználatlan hirdetési platfrom magyar vállalkozások részéről.

A másik probléma, hogy noha az első Facebook hirdetéseket feladni még a teljesen kezdőknek is könnyű, hogy a Facebook hirdetésekben rejlő hatalmas potenciált ténylegesen kiaknázzuk, érdemes a Facebook hirdetések rejtelmeiben jobban elmerülni. Amennyiben megfelelő tudást szerzünk a Facebook hirdetések kapcsán, és kompetens módon indítunk Facebook fizetett hirdetéseket, a ROAS-unk vagy bárhogyan máshogy számolt megtérülésünk, végső soron cégünk vagy ügyfelünk profitabilitása jelentősen javulhat.

Ezzel a Facebook ads útmutatóval a célunk, hogy egy átfogó áttekintést nyújtsunk a Facebook hirdetésekről. Minden nagyobb Facebook hirdetésekkel kapcsolatos témába adunk egy rövid betekintést, és ha az adott témából többet szeretnél megtudni, vagy el akarod sajátítani az adott hirdetési funkció, akkor számos egyéb FB hirdetésekkel kapcsolatos guide-unkra kattinthatsz át, ahol további információk sajátíthatsz el a Facebook hirdetések részterületei kapcsán.

A cikkben minden elsőre fontos témán igyekszünk végig menni, szóval a lenti tartalomjegyzékre kattintva, nyugodtan ugorj egy adott témára, ha csak egy adott résztéma érdekel. A cikkben kitérünk az alábbiakra:

  • Mi az a Facebook hirdetés, mit értünk pontosan alatta?
  • Miért muszáj a Facebookon reklámoznunk: pár Facebook felhasználói statisztika és hirdetési statisztika
  • Facebook posztok kiemelése (boostolása) vs Facebook hirdetéskezelőből indított kampányok különbségei
  • Facebook hirdetés vs Instagram hirdetés
  • Milyen célból lehet hirdetni Facebook hirdetésekre?
  • Hogyan lehet Facebook hirdetni? Célzási lehetőségek:
    • FB Remarketing hirdetések
    • Érdeklődés és viselkedés alapú célzás
    • Facebook Lookalike célzás
  • Mennyibe kerül a Facebook hirdetés? – A Facebook hirdetés ára
  • Facebook hirdetéskampányok struktúrája:
    • a Facebook hirdetéskampány
    • a Facebook hirdetéssorozat
    • A Facebook hirdetés kreatív és szöveg
  • Mi szükséges a Facebook hirdetésekhez?
  • Első Facebook hirdetés létrehozása

Mi az a Facebook hirdetés, és miért annyira hatékony hirdetési típus?

A Facebook hirdetés (angolul Facebook ads) alatt ebben a cikkben Facebook termékcsalád összes termékében megjelenő képes, videós és egyéb formátumú hirdetést értjük, azaz minden olyan hirdetést, amit a Facebook hirdetéskezelőn el lehet indítani, függetlenül attól, hogy a hirdetés a Facebookon, az Instagramon, a Messengeren vagy éppen az Audience Network-ön jelenik meg.

A Facebook hirdetés nagy előnye más online vagy offline hirdetési platformok többségével szemben, hogy a Facebook hirdetési algoritmusa a kampányok teljesítménye, valamint a kiterjedt felhasználói adatbázisa alapján gépi tanulásos algorimusokat használva, folyamatosan optimalizálja a hirdetéseinket a megfelelő kampánycél alapján, amivel összességében kiemelkedő megtérülést érhetünk el.

Egy gyakorlati példán keresztül megvilágítva, ha mi egy webshop vagyunk és a célunk, hogy vásárlásokat hozzon nekünk a Facebook hirdetési kampány, akkor az nagyon fontos dolog, hogy a ’Vásárlás’ Facebook Pixel Esemény megfelelően be legyen állítva. Mert akkor az alapján, ahogy a Facebook látja ezen a Pixel Eseményeken keresztül, hogy ki vásárol a weboldalukon, több olyan hasonló embernek tudja megjeleníteni az adott hirdetés, akik nemcsak hogy pozitívan reagálnak az adott hirdetésre, hanem nagy valószínűséggel, a hirdetésről átkattintanak, majd a weboldalon vásárolnak is.

Facebook felhasználói statok és Facebook ads statisztikák

Folytatva az előző gondolatmenetet, a Facebookon nemcsak azért éri meg hirdetni, mert maga a hirdetési platform egy kiemelkedő hatékonyságú platform, rengeteg célzási és optimalizációs lehetőséggel, hanem azért is, mert rengeteg embert el tudunk érni akár a külföldi piacokon, akár Magyarországon.

A Facebook statisztikákról szóló cikkben is kitérünk rá, hogy jelenleg 2,8 milliárd havi aktív felhasználója van csak a Facebooknak, Magyarországon ez a szám 6,75 millió, ami a lakosság 70%-a, és nyilván a kisbabák még nem Facebookoznak, szóval ez azt jelenti, hogy 4-ból 5 Magyarországon élő embert el tudunk élni. A hirdetések valódi elérése persze lehet kisebb, mert nem feltétlenül használja mindenki minden nap a Facebookot.

Ami viszont tovább növeli a Facebook hirdetések reach-ét, hogy nemcsak a Facebook usereket, hanem ahogy fent már említettük, a Facebook termékcsalád tagjainak a felhasználóit is el lehet érni FB ads-dzel. Így ha valaki csak Instagramon, Messengeren vagy éppen Whatsapp-en van fent, a Facebook hirdetők számára ő is egy elérhető felhasználható lesz.

A rengeteg elérhető ember, a hatékony platformnak, és az alacsony belépési korlátok miatt, a Facebook hirdetők és a platformon megjelenő hirdetések száma is ugrásszerűen megnőtt az utóbbi tíz évben. Ahogy a Facebook hirdetési statisztikák cikkünkben is írjuk, 2020-ban több mint 3 millió vállalkozás hirdetett a Facebookon.

Csak azért persze, mert sokan hirdetnek, persze nem jelenti azt, hogy nekünk is feltétlenül hirdetni kell a Facebookon. De azért ez a Facebook hirdetői szám jelzi azt is, hogy a Google hirdetési platformja mellett, a leghatékonyabb hirdetési platformról van szó.

Mit értünk Facebook fizetett hirdetések alatt?

Instagram hirdetések vs Facebook hirdetések

Általában kis zavart szokott okozni az, hogy a Facebook hirdetéskezelőben lehet olyan kampányt indítani, ami a Facebook hirdetéseket célozza, de olyat is, ami csak Instagram hirdetéseket, vagy mindkettőt, ugyanis a Facebook hirdetéskezelőből az összes Facebook termékcsalád (Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp,) termékének felhasználóját meg lehet célozni egyetlen egy Facebook hirdetéskampányból.

Ezért amikor a cikkben Facebook hirdetéseket írunk, abba beleértjük az Instagram hirdetéseket is.

Ugyanakkor, mivel sokan csak kifejezetten az Instagram hirdetések iránt érdeklődnek (tehát ami az Instagram felületein fut), erről egy külön posztot is írtunk, amiben csak az fizetett Insta hirdetések sajátosságaira fókuszálunk.

Facebook poszt boost vs Facebook hirdetéskezelőből indított Facebook hirdetés

Röviden azt is szeretném megemlíteni, hogy tudnod kell, hogy különbség van a Facebook bejegyzések kiemelése (Facebook posztok boostolása) és a Facebook Ads Managerből indított Facebook hirdetési kampányok között.

A Facebook poszt boostolása a Facebook gyakorlatilag legacy hirdetési terméke, amivel csak a Facebook oldaladon posztolt bejegyzéseket lehet kiemelni, minimális célzási és testreszabási lehetőséggel. Gyakorlatilag csak egy gombra kell rányomni a FB poszton, és a Facebook máris megjeleníti olyanoknak, akik nem követik a FB oldalad. Alacsony belépési korlát hirdetői oldalról, mert semmiféle FB hirdetési tudás nem kell hozzá, hátránya viszont, hogy nem tudod kihasználni a Facebook hirdetések számos funkcióját, ami igazán hatékonnyá teszi a FB ads platformot.

Amennyiben szeretnéd a Facebook hirdetésekben meglévő hatalmas potenciált kiaknázni, akkor a Facebook fizetett hirdetéseidet mindenképp a hirdetéskezelőből indítsd. Ez valóban egy komplexebb folyamat, mint egy Facebook bejegyzés kiemelése, azonban az elért eredmények miatt egyértelműen megéri.

Facebook fizetett hirdetés: Mennyibe kerül?

A Facebook hirdetés ára című cikkben elég részletesen körbejártuk a témát, hogy akkor pontosan mennyibe is kerül a Facebook hirdetés. Nem véletlen, hogy egy külön bejegyzés van róla, ugyanis a téma nem olyan egyszerű, hogy csak úgy meglehessen válaszolni, hogy ’ennyi a Facebook fizetett hirdetés ára’.

Ennek oka, hogy a Facebook ads a Google Ads-hez hasonlóan egy licit alapú rendszer segítségével dönti el, hogy éppen kinek jelenik meg egy adott placement-en a hirdetése és mennyirért. Tehát maga a Facebook hirdetés díja számos egyéb tényezőtől függ, mint például:

  • A kampánycél jelentős hatással van rá. Hiszen sokkal drágább konverziós kampányt futtatni, mint mondjuk egy márkaismertség kampányt
  • A hirdetés hol jelenik meg. Általában az Instagram alacsonyabb CPM-en fut mint egy Facebook-os megjelenés
  • Becsült aktivitási arányszám és a hirdetés minősége: Többet kell fizetnünk, ha rossz a felhasználói élmény, amit a hirdetésünk nyújt, valamint kevesen cselekednek a kért kampánycél szerint.
  • Büdzsé mértéke: Ha nagy büdzsét kell gyorsan elkölteni, akkor kényszerítjük az algoritmust, hogy minél több licitet nyerjen meg, aminek hatására a hirdetési díjunk elég gyorsan kilőhet.
  • Célközönség nagysága: Amennyiben nagyon kicsi a meghatározott célközönségünk, az szintén megnövelheti a Facebook hirdetéseink CPM-jét.
  • Verseny nagysága, licitálók száma: A nap végén minden erre vezethető vissza. Például ha év vége van, és sokkal többen hirdetnek a platformon, ergo többen licitálnak ugyanazokra a hirdetési helyekre, az alap közgazdasági összefüggéseket átlátva belátható, hogy a végső Facebook CPM árakat növelni fogja.

Mire lehet hirdetni Facebook ads-dzel?

A Facebook hirdetések hatékonysága, az elérhető nagy számú felhasználó előnyei mellett azért is kiváló advertising platform, mivel egy FB hirdetési kampány indításánál mi tudjuk beállítani, hogy mit szeretnénk elérni az adott Facebook kampánnyal. És a Facebook elég jól ismeri a felhasználóit (tehát tudja, hogy ki fog jól reagálni az adott kampányüzenetre), és elég jól optimalizál a hirdetési algoritmusával, hogy a kívánt célt a legalacsonyabb hirdetési költségen hozza is.

Jelenleg az alábbi célokkal lehet Facebook hirdetési kampányt indítani:

  • Márkaismertség: a Facebook arra optimalizál, hogy minél inkább növelje a márkád ismertségét azoknál, akik még nem hallatok a brandedtől
  • Elérés: a hirdetési algoritmus célja, hogy minél több embert érjen el minél alacsonyabb költségen
  • Forgalom: amennyiben a FB hirdetésről való átkattintást szeretnéd maximálizálni, válaszd ezt a kampány célt. Ezzel fogod a legjobb Facebook CPC-t elérni. (CPC=cost per click, egy átkattintás átlagos költsége)
  • Aktivitás: Ha Aktivitás kampány
  • Alkalmazástelepítések: Amennyiben mobilappod van, akkor  válaszd ezt a kampánycélt, ha azt szeretnéd, hogy minél több ember telepítse az alkalmazasádot.
  • Videómegtekintések: A Facebook és INstagram videó nézettséget
  • Üzenetek
  • Konverziók
  • Katalógus alapján történő értékesítés
  • Bolti forgalom

Új Facebook Kampány létrehozása - Kampánycélok

Gyakorlatilag nincs olyan üzleti cél, amit ne segíthetne egy jól beállított és összerakott Facebook hirdetés. AEzért sose felejtsük el, hogy mindig azt a kampánycélt válasszuk, ami a tényleges üzleti célunk, hiszen ez alapján fogja a Facebook a hirdetéseket megjeleníteni az adott kampánycélra vevő felhasználóknak.

Facebook ads célzási lehetőségek

A Facebook ads potenciálját szintén növeli, hogy rengeteg lehetőség van a hirdetéseink potenciálisan leginkább fogékony célközönségeinek a célzására is. Lehetőség van arra, hogy hyper targetáltan érjük el egy adott célcsoportot, amennyiben valamilyen nagyon specializált, vagy adott helyhez kötött szolgáltatást nyújtunk, de akkor is, ha egy generikus, mindenki számára valamennyire releváns ajánlatunk van.

Facebook hirdetések demográfiai, lokáció, és érdeklődés alapú célzás

Természetesen elérhetők az alap demográfiai célzási lehetőségek, tehát a nyelv, a nem és a kor alapú célzás.

Facebook hirdetéssorozat célzási beállítások

Emellett természetesen lokáció alapján is tudunk célozni, és egy nagyon kis területet, akár pár utcát is ki tudunk jelölni, ami révén a Facebook hirdetések helyi cégek reklámozására is kiválóan használható.

Amennyiben országos szinten reklámozunk, akkor lehetnek hasznos az érdeklődés vagy viselkedés alapú Facebook hirdetések, ha teljesen hideg célközönségeket szeretnénk elérni, hiszen amennyiben vannak hipotéziseink a potenciális vásárlókról vagy ügyfelekről, akkor azokat becsatornázva tudunk még elég tág, de mégsem csak szimpla demográfiai alapon célozni.

Facebook hirdetések célzása Egyéni Célközönségekkel

Ezek mellett mint a ROIHacks.hu-n már bemutattuk, Facebook Egyéni Célközönségek képzésével még további targetálási lehetőségeink nyílnak meg a Facebook hirdetési kampányainknál.

Egy Egyéni Célközönséget (Custom Audience angolul) tudunk egyrészt arra használni, hogy kizárólag a benne lévő embereket célozzuk meg a hirdetésünkkel, azaz Facebook remarketing hirdetéseket folytassunk. Ezzel többek között újra el tudjuk érni azokat, akik a weboldalunkon jártak és egy bizonyos felhasználói műveletet végrehajtottak, vagy éppen szerepelnek a hírlevéllistánkon, megnéztek az Instagramon vagy a Facebookon az egyik videónkat, hogy csak párat említsünk meg a remarketing lehetőségek közül.

Ezekből a FB Egyéni Célközönségekből pedig Hasonmás Célközönségeket is tudunk létrehozni, amik kiválóan használhatók új hideg felhasználók megtalálására, akik nyitottak lehetnek az ajánlatainkra. Három cikket is írtunk a ROIHacks-.hu-n már a Lookalike célközönségekről, ezeket itt tudod megnézni:

Facebook kampányok struktúrája

Röviden azt is érdemes bemutatni, hogy egy Facebook hirdetés kampány hogyan épül fel, és hogy az egyes kampányszinteken milyen beállításokat lehet tenni.

Facebook ads kampány szint

Legmagasabb szinten a kampány található. A kampányok (campaigns) fogják össze a Facebook hirdetéssorozatokat (Facebook adsets), amiken belül a hirdetések találhatók.

Facebook hirdetés kampánystruktúra

A FB hirdetések kampány szintjén tudjuk megadni a kampány konkrét célját, tehát hogy mire optimalizáljon majd a Facebook hirdetési algoritmusa. (pl. forgalom, márkaismertség, konverzió, stb.)

Valamint amennyiben kampányszinten való optimalizálást választjuk (angol nevén CBO), akkor a kampány szintjén tudjuk beállítani, hogy a kampány napi vagy lifetime büdzsével dolgozzon, mi legyen a napi vagy a teljes kampány büdzsé.

Facebook hirdetés kampány, beállítások

Amennyiben a kampány teljes élettartamára meghatározod a büdzséd, lehetőséged van a hirdetésütemezés beállítására, amit majd a Hirdetéssorozatok beállításának tehetsz meg.

Itt tudod beállítani a licitstratégiát is, ha nem a default legkisebb költség licitstratégiát szeretnéd használni. Ezek a Facebook licitálisi stratégia opciók az alábbiak:

  • legnagyobb érték vagy legkisebb költség (ez az alapbeállítás, és a legtöbb Facebook hirdető számára megfelelő)
  • Költségplafon
  • Licitösszeg plafonja
  • Minimális megtérülés

Ezekről a lehetőségeket, valamint hogy mikor mit érdemes választani, jobban elmagyarázzuk a Facebook kampányok beállításairól és struktúrájáról szóló cikkünkben.

Facebook hirdetéssorozat (ad set)

A Facebook hirdetés kampány beállításai után legalább egy Facebook hirdetéssorozatot is létre kell hoznunk. De javasolt általában egy kampányon belül minimum 2-3 hirdetéssorozatot is létrehozni, különösen akkor, ha a kampánybeállításoknál a kampányszinten való költségoptimalizálást (tehát CBO-t) választottunk, hiszen ekkor a Facebook algoritmusa a jobban teljesítő ad set-re többet fog költeni.

A Facebook hirdetéssorozat beállításai már nem olyan standard-ek, mint amit a kampánybeállításoknál láthattunk, hiszen függnek attól, hogy milyen kampánycélt választottunk az előző pontban.

Kitérünk a konkrét beállításokra is, de alapvetően a hirdetéssorozat szint szolgál arra, hogy beállíthassuk, hogy a Facebook hirdetések hol és kiknek jelenik meg. Azaz beállíthatjuk az:

  • Egyéni Célközönségeket
  • Lokációt, ahol a hirdetés jelenjen meg
  • Nem és kor szerinti célzást
  • Nyelv szerinti célzást,
  • Viselkedés vagy érdeklődés alapú célzást
  • Milyen készülékeken jelenjen meg a Facebook reklám
  • Milyen placementeken jelenjen meg a hirdetés, vagy automatikusan a Facebook optimalizálja a megjelenéseket

Facebook ads placement-ek beállítása

Emellett a kampánycéltól függően egyéb beállításokat is kell tennünk. Például egy konverziós kampány esetében, be kell állítanunk, hogy milyen konverziós eseményre szeretnénk optimalizálni, az hol található (Facebook Pixel vs SDK).

Facebook konverziós esemény beállítása

Valamint, ha az előző pontban nem jelöltük be, hogy kampány szinten kívánjuk a költségeket optimalizálni, akkor itt lehetőségünk lesz a hirdetéssorozatra allokált büdzsé meghatározására.

Amennyiben a kampány szinten élettartam büdzsét választottunk, akkor itt a hirdetéssorozat szintjén beállíthatjuk azt, hogy mikor jelenjenek meg a hirdetéseink, tehát például beállíthatjuk, hogy csak hétköznap reggel 6 és este 10 között jelenjenek meg a hirdetések.

Facebook hirdetés ütemezése

Ahogy említettem, érdemes mindenképp egy kampányon belül minimum 2-3 hirdetéssorozatot indítani. Azonban a kampány létrehozási folyamatban először létrehozunk egy hirdetéssorozatot, majd egy hirdetést, és azt követően duplikáljuk majd a hirdetéssorozatot, és a duplikált ad set-ekben módosítjuk a célzási és egyéb beállításokat. Ezt a folyamatot majd megmutatjuk az ’Első Facebook hirdetés kampány indítása’ részben.

Facebook kampány hirdetés kreatív és szöveg

Végül amennyiben a Facebook hirdetéssorozat beállításait is elvégeztük, nincs más hátra, mint a hirdetés elkészítése.

Fentről nézve, alapvetően két lehetőségünk van itt, vagy már meglévő hirdetés vagy a Facebook vagy Instagram oldalunkon posztolt bejegyzést állítunk be, vagy egy teljesen új hirdetést hozunk létre.

Itt tudjuk kiválasztani, hogy melyik Facebook és Instagram oldalról fussanak a hirdetések. Legalább a Facebook oldalt kötelező megadni.

A hirdetési formátumok között is több közül választhatunk. Használhatunk képes hirdetéseket, videós hirdetéseket, és készíthetünk galéria (carousel) vagy kollekció hirdetést is.

Facebook hirdetés beállításai

Most csak annyit emelnék ki, hogy bármilyen kampányról van szó, mindig érdemes több fajta hirdetésformátummal kísérletezni. Már csak azért is, mert vannak olyan felhasználók, akik szívesebben fogyasztani videós tartalmat, mint képeket, valakik pedig éppen a carousel (galléria) hirdetéseket kedvelik, mert szeretik húzogatni a képeket. Így részben ezzel is maximalizálhatjuk a hirdetéseink reach-ét, ha minél több hirdetésformátummal próbálkozunk.

Másik best practice, hogy amennyire az erőforrásaink engedik, próbáljuk meg a hirdetések kép és videóméreteit az adott hirdetési elhelyezésre optimalizálni. Azaz ha van rá erőfforás, akkor a story-hoz vagy a Feed jobb oldali hirdetéshez ideális képeket tegyük fel. Ezeket a pontos Facebook és Instagram hirdetés képméreteket az alábbi cikkekben találod meg:

Végül itt tudjuk beállítani, hogy melyik Pixelt szeretnénk az optimalizációra használni, valamint url paraméterekkel, pl. UTM paraméterekkel is elláthatjuk a hirdetéseinket.

Mi szükséges a Facebook fizetett hirdetések indításához?

Amennyiben nem csak egy posztot szeretnél megboostolni, hanem „rendesen” a Facebook hirdetéskezelőből akarsz elindítani egy Facebook fizetett hirdetés kampányt, akkor szükséged lesz az alábbiakra:

A fentiek a kötelező dolgok, amik nélkül nem tudunk Facebook hirdetéskezelőből Facebook ads kampányt indítani.

Viszont a fentiek önmagukban még nem elegendők ahhoz, hogy sikeresek is legyünk a Facebook hirdetéseinkkel. Bár a következőkben írt feladatok nem szükségesek, hogy technikailag kampányokat indítsunk, de nagyon ajánlott a Facebook hirdetések indítása előtt, hogy még az alábbiakkal is elkészüljünk:

  • Facebook Pixel bekötése a weboldaladra: Facebook Pixel létrehozása, majd az alapkód elhelyezése a weboldalon.
  • Megfelelő Facebook Pixel események konfigurálása (ajánlott mód Google Tag Managerrel): A Facebook Pixel Események sok szempontból is kulcsfontosságúak. Szükséges Egyéni Célközönségek létrehozásához, ami a remarketing és hasonmás célközönségek alapja, valamint akkor is ‘must-have’, ha konverzióra szeretnénk optimalziálni
  • Hirdetési célok megfogalmazása: Mi a célunk az adott hirdetéssel. Ez alapján tudjuk a megfelelő kampánycélt is kiválasztani.
  • Egyéni Célközönségek létrehozása: ha már más forrásból van a weboldalunknak forgalma, bevétele, akkor remarketing és hasonmás célközönségeket is érdemes létrehozni, amint lehet, és azokat is felhasználni a hirdetéseink célzásánál.
  • Minimum 3-4 hirdetéskreatív előállítása. Bár ugye a FB oldalunkra posztolt bejegyzéseket is beállíthatjuk a hirdetésként, érdemes külön az adott hirdetéskampányra készíteni a hirdetéskreatívokat. És nem egyet, hanem legalább 3-4-et a kampány büdzséjétől függően, hiszen így a Facebook is a legjobban teljesítő kreatív megjelenésére tud optimalizálni.

Első Facebook hirdetés létrehozása

Na, most akkor ennyi elmélet után, nagy vonalakban bemutatunk egy egyszerű FB hirdetés indítási folyamatot. Mielőtt ezeken a lépéseken végig mész, bizonyosodj meg arról, hogy a fenti fejezetben összeírt dolgokat (hirdetési fiók, vállalkozáskezelő, stb.) már létrehoztad, azokat a lépéseket itt most nem fogjuk bemutatni.

Mivel a Facebook hirdetés létrehozásának folyamat egy külön cikket is megér, ezért ha részletesen, magyarázatokkal leírva egy konkrét példán keresztül követni szeretnéd, hogy mit csinálunk, akkor olvasd el a dedikált cikkünket róla.

Annyit még gyorsan érdemes hozzátenni, hogy a Facebook folyamatosan kísérletezik a kampányindítási és kezelési felület módosításával, így lehet, hogy a kinézet nem fog teljesen hasonlítani a leni képernyőfotókhoz. Ha így látod, jelezd nekünk kommentben, és frissítjük a képernyőfotókat és a lépéseket szükség szerint.

De akkor íme a lépések:

Facebook kampány indítása

  1. Nyissuk meg a Vállalkozáskezelőt, majd innen navigáljunk  a  Hirdetéskezelőbe, amit meg tudunk tenni, amennyiben a 9-pontos menübe kattintunk a jobb felső sarokban és a ’Hirdetéskezelőre’ kattintunk. Facebook Hirdetéskezelő megnyitása FB Business Managerből
  2. A Kampánykezelő felületre jutunk, itt láthatod a jelenlegi kampányaid teljesítményét is. Új kampány létrehozásához kattints a ’+Létrehozás’ zöld gombra a bal felső sarokban.Facebook kampány létrehozásának gombja
  3. Először ki kell választanunk a Facebook hirdetésünk Kampánycélját, majd adhatunk a kampányunknak egy nevet (nem kötelező), végül kattintsunk a ’Folytatás’ gombra.
  4. A Facebook kampánybeállítások fülre fogunk jutni. Alapvetően itt be vagy ki tudjuk kapcsolni a cikkben már említett kampány költségkeretoptimalizálást (CBO), jelen esetben nem kapcsoljuk be, hanem a ’Tovább” gombra kattintunk.

Facebook hirdetés indítása – Hirdetéssorozat beállítások

  1. Itt a Facebook hirdetéssorozatok szintjén, amit mindenképp be kell állítanunk, az a hirdetési célzás beállítása, a költségkeret, és az elhelyezési beállítások. Noha mindenre beállít a Facebook egy alapértéket, minimum a költségkeretre és a célzási beállításokra nézzünk rá.
  2. Amennyiben fogalmunk sincs milyen hirdetésbüdzsét határozzunk meg, akkor inkább kezdjünk egy minimális összeggel.
  3. A következő pontban lehet meghatározni a Facebook Célközönségeket. Erről a témáról is egy külön cikkben írtunk, mindenképp érdemes átgondolni, hogy kiket célzunk meg a hirdetéssel, hiszen egy rosszul beállított hirdetési célzással tényleg el lehet rontani egy Facebook hirdetést.
  4. Az említett Facebook elhelyezések rész, amit talán leginkább lehet alapbeállításon hagyni, ugyanis a Facebook már elég jó abban, hogy a kampánycél, a hirdetések formátuma és a célzásod alapján a megfelelő felületeken helyezze el a FB hirdetéseid. De amennyiben mégis ki szeretnél zárni bizonyos placement-eket, azt itt tudod megtenni. Majd ha megvagy mindennel kattints a ’Tovább’ gombra.

Facebook hirdetés létrehozása – Hirdetésbeállítások

  1. Végül 1 hirdetést is létre kell hoznunk, hogy a kampányt elindíthassuk. Válasszuk ki, hogy milyen a hirdetés formátuma  (kép, videó, carousel, vagy kollekció), majd töltsük fel a médiafájlt, ha nem korábbi posztot szeretnénk meghirdetni).
  2. A hirdetésszöveg, ahogy említettük már, legalább olyan fontos mint maga a kreatív. Így noha csak a hirdetés Elsődleges szövegének a megadása kötelező (ez fog a hirdetés felső részén megjelenni), adjunk a hirdetésnek Főcímet és Leírást is.
  3. Végül adjuk meg a landing page címét, ahova az embereket küldeni szeretnénk, válasszunk ki egy gombot is, valamint állítsuk be a megfelelő adatforrást, hogy a konverziók is megfelelően legyenek követve.
  4. Végül, amint minden kötelező beállítást megtettünk, a Facebook nem lát hibát a kampányban, akkor a ’Közzététel’ gombra kattinthatunk.

Ahogy említettük egy Facebook ads kampányon belül legalább 2-3 Facebook ad set-et és egy ad set-en belül 2-3 Facebook ad-et kell létrehozni, hogy a Facebook megfelelően optimalizálni tudjon a célközönségek és a hirdetések között. Szerencsére nem kell 10-szer végig menni ezen a folyamatod, a másolati példány funkció használatával duplikálni tudjuk a hirdetéssorozatokat és a hirdetéseket is.

Ha erre, és a részletesebb kampányindítási folyamatra vagy kíváncsi, ahol egy konkrét példán megyünk végig, akkor kattints ide.

Facebook Hirdetés alapok kezdőknek – Gyakorian Ismételt Kérdések

Milyen a jó Facebook hirdetés?

A jó Facebook hirdetés egyrészt felkelti az emberek figyelmét, hiszen a Facebook hirdetések az interuption marketing kategóriájába tartoznak, azaz az emberek alapvetően szórakozásra használják a Facebookot, nincsenek ’vásárlói’ módban, amikor mi valamilyen ajánlatot szeretnénk nekik mutatni.

Másrészt, nemcsak felkelti az embereket figyelmét, hanem eléri azt a kívánt felhasználói műveletet, amit mi az adott kampányban beállítottunk . Ezt maga a Facebook hirdetési algoritmusa is jutalmazza.

Megéri-e a Facebook hirdetés?

Lehet, hogy megéri, lehet, hogy nem. De mivel a Facebook hirdetés eredményei, megtérülése elég jól mérhetőek, így érdemes kipróbálni. Amennyiben nagyon szkeptikus vagy a Facebook hirdetések kapcsán, akkor érdemes első körben remarketing hirdetésekkel próbálkozni. Azaz, csak azoknak jelenítsd meg a hirdetésed, akik már megismerték a brandedet, meglátogatták a weboldalad, feliratkoztak a levlistásdra, stb. Amennyiben ez a hirdetési forma megtérül, próbálkozhatsz új, hideg vásárlók bevonzásával is.

Miért nem jelenik meg a Facebook hirdetésem?

Számos oka lehet annak, hogy miért nem jelenik meg a Facebook hirdetésed. Először is miután elindítottál egy FB ads kampányt, a Facebooknak először jóvá kell hagynia a hirdetésed. Amíg ez nem történt meg, addig nem fognak megjelenni a hirdetéseid. Miután
Egyéb okok:
túl kicsi a célközönséged
a Facebook hirdetéseid megjelennek, de késlekednek az adatok megjelenni a riporting felületen
a Facebook elutasította a Facebook hirdetésed jóváhagyását. Feltheteően valamelyik szabálynak nem felel meg a hirdetések