Instagram statisztikák – 19 meglepő Instagram statisztika (2021)

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Ahogy az Instagram felhasználók számáról szóló cikkben bemutattuk az Instagram az egyik legnépszerűbb közösségi médiás platformmá vált. De hogyan, mikor és mire használják az Insta user-ek az Instagramot? Ebben az Instagram statisztikákat feldolgozó cikkben erre fogunk kitérni.

A cikkben többek között kitérünk az alábbiakra:

  • mennyit és milyen gyakran használják az Instagramot?
  • Aktivitási ráták az Instagramon
  • Instagram story statisztikák
  • Videós Instagram statisztikák
  • Instagram hashtag statisztikák
  • Instagram marketing statisztikák
  • Instagram hirdetési statisztikák: Hány cég használja az Instagram hirdetéseket, és mekkora bevételi részt tesznek ki az Instagram hirdetések a teljes Facebook hirdetésekből?

Amennyiben a magyar vagy az összes Instagram felhasználók számára vagy kíváncsi, akkor az alábbi cikkeket ajánljuk:

  • Magyarországi Instagram felhasználók száma
  • Instagram user-ek globálisan

Ebben a cikkben csak a fent jelzett Instagram statisztikáira fókuszálunk, amennyiben hasonló statisztikák a Facebook esetében is érdekelnek, akkor azt a Facebook statisztikák című cikkünkben találhatod meg.

Instagram használati statisztikák

Ezeket a Instagram statisztikákat nem mind osztja meg az Instagram, szóval ezek egy része felmérésen alapszik.

  1. A Pew Research kutatása szerint az Instagram felhasználóinak 63%-a használja, vagyis nyitja meg legalább naponta egyszer az Instagramot, ezzel a közösségi platformok között a második, és csak a Facebook előzi meg.

Szintén a Pew Research szerint az Insta felhasználók 84%-a legalább hetente egyszer használja az Instagramot.

Instagram használati statisztikák

2. A Similarweb 2018-as kutatása szerint az átlagos Instagram felhasználó, aki az Instát az Andorid telefonján használja, 53 percet töltött el az Instagramon egy átlagos nap, ami 5 perccel maradt el a Facebook számaitól.

Instagram aktivitási statisztikák

3. A RivalIQ kutatása szerint a legnagyobb felhasználói aktivitás még továbbra is Instagramon tapasztalható. Ez azt jelenti, hogy egy átlagos posztra az Instagramon érkezik magasan a legtöbb like, reakció, komment.

4. Míg a Facebook esetén ez az engagement arány 0,08%, addig az Instagram esetén 0,98%, ami azt mutatja meg, hogy egy átlagos posztra mennyi reakció érkezik, és ezt az adott profil követő számával osztják el. Az alábbi Instagram statisztikai ábrán látható, hogy iparágak szerint hogyan alakul az Instagram engagment:

Instagram statisztika - Aktivitási ráták Instagramon iparágak szerint

5. Nem meglepő módon a legtöbben az Instagramot szerdán és pénteken használják, a legkevesebben pedig hétvégén, azon belül is vasárnap. Így a Sproutsocial felmérése szerint a legjobb aktivitási ráta elérésének érdekében a legjobb idő szerda 11 körül, és péntek 10 és 11 között posztolni.

Instagram top engagment órák és napok szerint

Ezek természetesen iparáganként eltérhetnek.

Instagram story statisztikák

Az elmúlt években a Snapchat által népszerűvé tett Story formátum az Instagramon is az egyik legnépszerűbb formátum lett, így pár Instagram statisztikát az Instagram Történetekről is megosztunk.

6. Az Instagram hivatalos száma szerint a felhasználók egy jelentős része, fél milliárd Instagram felhasználó naponta megnéz legalább egy Instagram storyt.

7. A legnézettebb Instagram storyk 33%-át brandek teszik közzé

8. Az influencerek által posztot szponzorált tartalmak az esetek 55,4%-ában Instagram storyt is tartalmaznak. Ennek oka, hogy így tudnak hirdetés nélkül a cég holnapjára linkelni, és követőiket a megfelelő helyre irányítani. (eMarketer kimutatása)

Instagram statisztika - Instagram story influencer marketing statisztikák

Összességében ezek a Storykkal kapcsolatos Instagram statisztikák alátámasztják azt, hogy az Instagram storyk remek formátumok, és ha üzleti célra használod az Instát mindenképp érdemes használni őket, különösen azért mert 10 ezer Instagram follower felett linkeket is el tudsz helyezni az IG Story-ban, így ingyenesen terelhetsz forgalmat az Instáról.

Instagram videó statisztikák

Nemcsak a Story-kban, hanem a sima Instagram posztokban, és az IGTV formátumnak köszönhetően is az Instagram videók egyre dominánsabb szerepet töltenek be az Instagramon, ezt támasztják alá az alábbiakban bemutatott videókkal kapcsolatos Instagram statisztikák.

9. Ennek oka feltehetően, hogy a videó általában növeli a felhasználó platformon töltött idejét, így feltehetően az Instagram feed algoritmusa is előnybe részesíti a videó formátumot mint az egyéb formátumokat.

10. Ennek ellenére amúgy a képes Instagram posztok nagyobb aktivitást váltanak ki az emberekből, mint a videós posztok. A Hootsuite statisztikái szerint a képeknél az átlagos aktivitási ráta 1,03%, míg  a carousel-eknél 0,86%, és a videóknál csak 0,75%.

11. Hasonló figyelhető meg az egy poszthoz érkező átlagos kommentek számában is, a Mention által vizsgált posztok esetén a medián komment szám képes posztok esetén 106, míg videók esetén csak 94 volt:

Aktivitás ide, aktivitás oda, az Instagram belső adatai szerint 2018-ban az emberek 80%-kal több időt fordítottak videók nézésére az Instagramon mint 2017-ben, ez a szám mutatja az Instagram videó posztok népszerűvé válását.

Instagram Hashtag statisztikák

A közösségi médiumok közül talán az Instagramon a legnépszerűbb a hashtag-ek használata, ráadásul fontos szerepe van abban, hogy az adott Instagram poszt az Instagram Felfedezés (Explore) felületre felkerül-e.

Leggyakrabban használt hashtagek az Instagramon

12. A mention.com kutatása szerint, azok a posztok, amik hashtag-gel el vannak látva nem kapnak több engagement, mint azok a posztok, amik nincsenek.

13. Az Instagram posztok egyharmada nem tartalmaz egy hashtaget sem.

14. A leggyakrabban használt Instagram hashtagek a #love, #instagood és a #fashion

15. Amennyiben hatnál több hashtag-et használunk, a vizsgálatok szerint akár még a posztra érkező reakciók számát is csökkentheti

Instagram demográfiai statisztika

Az Instagram felhasználók számáról szóló cikkünkben részletesen bemutattuk ezeket a statisztikákákat, így itt most csak a legfontosabb felhasználói statisztikákat emelném ki, az adatok forrása a Statista.com:

16. Az Instagram havi aktív usereinek száma már 1,2 milliárdot is meghaladta, amivel az 5. legnépszerűbb közösségi platform a világon.

17. a 13 és 34 közötti Instagram userek teszik ki az Instagram felhasználóinak 71,1%-át (Statista.com)

18. Az Instagram felhasználóinak 50,8%-a nő, míg 49,2%-a férfi

19. Az Instagramot legtöbben az Egyesült Államokban használják (130 millióan), de India hamarosan lehagyja Amerikát, mint a „legnagyobb Instagram ország”.

További részletetek az Instagram felhasználókról szóló cikkünkben.

Instagram marketing statisztikák

A fenti Instagram statisztikák remélem már részben meggyőztek abban, hogy jelenleg az Instagram marketing az egyik legjobb módszer, hogy felhasználókat érj el online. Ha még mindig bizonytalan vagy, hogy érdemes ebbe a platformba pénzügyi és humán erőforrást allokálnod, pár további Instagram statisztika, ami segíthet meggyőzni:

20. Az Instagram hivatalos statisztikai adata szerint, az 1,2 milliárd felhasználó 80%-a követ Instagramon legalább egy brandnek vagy vállalkozásnak a profilját.

21. Szintén az Instagram kimutatása szerint, 200 millió felhasználó néz meg naponta legalább egy üzleti profilt Instagramon, és 150 millióan küldenek üzenetet cégeknek Instagram direkt message-en keresztül.

22. A Business Insider kutatása szerint az Instagram felhasználók 72%-a látott egy olyan terméket Instagramon, amit aztán később online megvásárolt.

Instagram hirdetési statisztikák

Végül pár érdekes statisztikák megosztanék az Instagram hirdetésekről. Mivel a Facebook egyben kezeli a Facebook termékcsaládon megjelenő hirdetéseket, így nincs olyan sok statisztika és adat az Instagram hirdetésekről, mint a Facebook hirdetések esetén, pár közölt statisztika saját adaton alapszik

De az alábbiak Instagram hirdetési statisztikák ismerhetők:

23. Több mint 2 millió vállalkozás használja aktívan az Instagram hirdetéseket mint forgalomterelési forrást a Backlinko szerint

24. Az Instagram hirdetések CPC-ja átlagosan 30%-kal alacsonyabb mint a Facebook hirdetések kattintásonkénti költsége (saját kimutatás.)

25. Az Instagram hirdetések a Facebook hirdetésekkel szemben viszont átlagosan 50%-kal alacsonyabb kattintási rátára képesek. (saját adatok alapján.)

Instagram statisztika – Források: