Google Ads riportok Google Analytics-ben – Adwords kampányok adatai GA-ben

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Amint összekötötted a Google Ads fiókodat a Google Analytics fiókoddal, az egyik hasznos dolog, amit ezzel elérsz, hogy az Adwords kampányok adatai meg fognak jelenni a Google Analytics Google Ads-es riportjai között, így a Google Ads kampány adatokat egyszerre tudod elemezni a Google Analytics adataival.

Ebben a cikkben elmondjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy a riportokban megjelenjenek a Google Ads adatai, valamint egyesével végig megyünk az összes Google Adwords-ös riporton, ily módon bemutatva, hogy pontosan milyen meglátásokat, insightokat fogunk tudni szerezni ezekből a Google Ads riportokból.

Google Ads riportok Google Analytics-ben való megjelenítése

Amennyiben futtatsz Google Adwords hirdetéseket, de nem látod a kampányaid adatait a Google Ads riportok alatt, akkor igazából csak egy dolgot kell tenned.

A Google Analytics fiókodhoz hozzá kell kapcsolni azokat a Google Ads accountokat, amikben az adott weboldalra Google Ads hirdetéseket futtatsz. Ez egy elég egyszerű folyamat, amit ebben a cikkben külön is bemutattunk:

Google Ads riportok Google Analyticsben

Amint az összekötés sikeres volt, akkor hamarosan meg fognak jelenni a Google Ads riportszekció alatt lévő riportokban az egyes kampányok adatok is.

Jelenleg az alábbi riportok elérhetők a Google Analytics Google Ads riportszekciójában:

  • Google Ads Kampányok riport
  • Google Ads Fastruktúrák riport
  • Google Ads Belső linkek jelentés
  • Google Ads Ajánlatkorrekciók riport
  • Google Ads Kulcsszavak report
  • Google Ads Keresési lekérdezések riport
  • Google Ads A nap órája riport
  • Google Ads A Display Hálózat (Google Display Network) célzása riport
  • Google Ads Videókampányok riport
  • Google Ads Shopping kampányok riport

Google Ads riportok Google Analyticsben

A következő fő fejezetben egyesével végig megyünk a riportokon, pontosan bemutatva, hogy mire használhatók.

Google Ads adatok, metrikák a Google Analyticsben

A fent említett riportok azért nagyon hasznosak, mert elég sok Google Ads hirdetési adat jelenik meg bennük, vagy ha nem jelenik meg az előre beállított riportban, akkor másodlagos dimenziókkal hozzáadhatók. Pár fő ilyen Google Ads adat, amik Google Analytics dimenzióként használható a riportokban:

  • Google Ads kampány neve, azonosítója
  • Google Ads hirdetéscsoport (ad group) neve, azonosítója
  • Google Ads fiók neve
  • Google Ads kampány típus
  • Kulcsszó
  • Kulcsszó egyeztetés típusa
  • Hirdetésterjesztési hálózat

Emellett Google Ads metrikákat is kapunk:

  • CPC
  • CPV
  • Kattintások
  • Költségek

És a remek ebben az, hogy ezek a metrikákat egyszerre tudjuk nézni a Google Analytics mérőszámaiaval, mint az oldal/munkamenet, bounce rate, e-kereskedelmi konverziós arány, tranzakciók száma együtt elemezni.

Google Ads adatok egyéb hasznosítási lehetőségei

Amint ezek az adatok bekerülnek a Google Analytics-ben, természetesen nemcsak az előre konfigurált riportoknak fogod hasznát venni, hanem a Google Analytics-ben lévő egyéb funkciókban is hasznát veszed ezeknek az adatoknak.

Tehát bármilyen  testreszabott Google Analytics riportot vagy dashboard építésében is felhasználhatod ezeket az adatokat. De használhatod őket a csatornák definíciójánál például a fizetett keresési csatorna disztingválására (generikus és a brandszavas), vagy éppen ezeket a Google Adswords-ös kampányadatokat felhasználhatod  Google Analytics szegmensek képzésére is.

Google Ads riportok Google Analyticsben

Minden Google Ads-es riportot az Analyticsben egy helyen fogunk tudni megtalálni. A bal oldali menüsávban az Ügyfélszerzés riportrész alatt lesz egy Google Ads riportok szekció, ahol az összes ilyen riport elérhető, amik az alábbiakat mutatják meg.

Google Ads – Fiókok riport

Ezt a Google Analytics riportot akkor érdemes nézni, ha egyszerre több Google Ads account-ból futnak Google hirdetési kampányaid, hiszen így két vagy több Google Ads fiók teljesítményét egy riportban láthatod.

Ez így nagyon hasznos lehet, a több aktív Google Ads fiókod van, mert ugye erre Google Ads-ben nincs igazán jó lehetőség.

Google Ads – Kampányok riport

A Kampányok Analytics riportban nem meglepő módon a Google Adwords Kampányok szintjén láthatjuk a legfontosabb KPI-okat az adott időszakra.

Google Ads kampányok teljesítménye Google Analyticsben

Fontos megjegyezni, hogy a Google Analytics szegmensek felett vannak az eszköz típusát módosítani képes szűrők, amik segítségével szűrhetünk csak arra a kampányforgalomra, ami asztali gépről, mobilról vagy tabletről érkezett.

Google Ads kampányok eszköz típusa szűrő

Természetesen a kampányokat másodlagos dimenzió segítségével bonthatjuk le Google Ads hirdetéscsoport (Ad group), vagy kulcsszó szerint is. Vagy éppen, ha belekattintunk egy adott kampányba, akkor automatikus a Google Analytics az adott kampányra rászűr nekünk, és a Hirdetéscsoportok bontása szerint mutatja meg a legfontosabb teljesítménymutatókat.

Google Ads – Fastruktúrák riport a Google Analytics-ben

Ebben a riportban fastruktúra ábrán elemezhetjük a Google Ads fiókok között bizonyos metrikákat.  Ha több aktív Google Ads fiókunk van, akkor szépen lehet vizualizálni bizonyos összefüggéseket.

Google Ads – Belső linkek riport

Ezzel a riporttal a Google Ads kampányaink Site link-jeit (belső linkjeit) tudjuk mélyebben elemezni.

A riport segítségével Google Adwords kampányokon átívelően láthatjuk, hogy mik azok a belső linkek (site linkek), amiket gyakran lekattintanak, és azokból konverzió lesz, és mik azok a Google Ads site linkek, amik általában rossz teljesítményt nyújtanak.

Google Ads – Ajánlatkorrekciók riport

Ebben a riportban az Adwords kampányokban alkalmazott ajánlatkorrekciókat tudjuk mélyebben elemezni.

Tehát, ha például egy adott Google hirdetési kampány esetén mobilkészülékekre magasabban bidelünk, mert az a tapasztalatunk, hogy magasabb ROAS-t eredményez, akkor itt megnézhetjük, hogy mi ennek a bid korrekciónak az eredménye.

Ugyanis a kampányokat az ajánlatkorrekció típusa szerint tudjuk lebontani. Így lebonthatók a Google Ads kampányok eszköz, hely, hirdetésütemezés, remarketinglista típusú ajánlatkorrekció szerint.

Kulcsszavak Google Ads riport

A kulcsszavak riportban azt elemezhetjük ki, hogy az egyes kulcsszavaink hogyan teljesítenek a legfontosabb KPI-ok szempontjából. Ez egy elég jó riport lehet, ha fiók szinten szeretnénk látni az összes kulcsszavat, nemcsak a kampányok szintjén.

A kulcsszavaknál azt is láthatjuk, hogy milyen kulcsszóegyezési szabállyal futott az adott kulcsszó, így arra vonatkozóan is kapunk információt, hogy milyen keyword match type-ok működnek jól a keresési kampányainkban:

Kulcsszavak Google Ads kampányban Google Analytics felületen

Keresési lekérdezések Google Ads riport Analyticsben

Amennyiben nem az általunk beállított keyword-ökre szeretnénk megvizsgálni a kampányaink teljesítményét, hanem ténylegesen azokra a keresési lekérdezések (search querykre) vagyunk kíváncsiak, amiket a felhasználók begépeltek, és amikre megjelentek a hirdetéseink, azt is meg tudjuk nézni a Keresési lekérdezések Google Ads riportban.

Így még pontosabb képet kapunk, hogy mik azok a konkrét keresési kifejezések, amikre megjelenünk a felhasználóknak, és ezek közül mik azok, amik jól vagy vagy kevésbé jó eredményeket hoznak ROAS, ROI vagy bármilyen KPI szempontjából.

Használjuk bátran a másodlagos dimenziót, így remekül láthatjuk például, hogy mik voltak azok a kulcsszavak, amire az adott keresési lekérdezések megjelentek, vagy éppen azt, hogy mi volt a kulcsszó egyezés típusa annál a kulcsszónál, amire megjelent az adoott keresési kifejezés.

Keresési lekérdezések Google Ads riport GOogle Analyticsben

A nap órája riport

A nap órája riportban értelemszerűen az látható, hogy átlagosan melyik órában érkeznek Google Ads kampányokból legtöbben az oldalra, és melyik időszakban a legmagasabb például a konverziós ráta.

Másodlagos dimenzióval ez a riport tovább bontható, így napok vagy percek szerint is tovább bontható az alap Google Ads riport.

Különösen hasznos lehet ez, hiszen a Google Ads kampányok esetén, ha manuális bid van, akkor óránként vagy naponként lehet a ajánlattételi módosításokat végezni. Tehát ha például hétvégén alacsonyabb a kampányok ROAS-ja, akkor érdemes lehet a hétvégi bid-eken csökkenteni.

Végső URL-ek Google Ads riport

Ebben a Google Analytics-es Google Ads riportban az összes olyan landing page URL-jét láthatod, amire Google Adwords kampányból érkezett forgalom.

Hasonlóan a többi Google Adwords riporthoz, itt is láthatod a legfontosabb metrikákat, KPI-okat, így landing page szinten értékelheted egyes kampányok megtérülését.

A Display Hálózat célzása Google Ads riport

Eddig elé sok bemutatott riportnak volt keresési kampány fókusza, de szerencsére akkor is vannak dedikált Google Ads riportok számodra, ha keresési Google Ads hirdetéseket nem futtatsz.

Van egy külön riport a Google Display Network hálózaton futtatott kampányokra, amiből főleg a célzási beállításokról, valamint az egyes célzások teljesítményéről kaphatsz egy részletesebb képet.

Google Display Network riport Google ANalyticsben

Így külön elemezhetjük a GDN hirdetéseinket és kampányainkat kor, nem, érdeklődési kategóriák és remarketing, témák, kiválasztott elhelyezések, és display hálózat kulcsszavak szerint is.

Youtube kampányok Google Analyticsben

Nemcsak a Google Display Networkön indított kampányokhoz kapunk elemzési adatokat. Amennyiben Youtube hirdetéseket is futtatunk, akkor is tudjuk elemezni a kampányainkat Google Analytics-ben.

Youtube hirdetések metrikák Google Analyticsben

Ráadásul a Youtube ads-nél fontos mutatókat is tudunk elemezni, mivel a Fizetett megtekintések és a CPV metrika is betöltődik a Google Ads fiókunkból.

Google Shopping-kampányok riport Google Analytics-ben

És végül de nem utolsó sorban a Google Shopping kampányainkat is tudjuk egy külön Google Analytics-es riportban elemezni, ha arra van szükségünk.

2019 óta már Magyarországon is elérhető ez a kampányforma, ami az e-kereskedelmi hirdetőknek, azaz főleg webáruházaknak lehet nagyon hasznos ez a riport.

A riportokat több elsődleges dimenzió szerint is lehet elemezni Google Analyticsben:

  • Kampány/Kampányazonosító
  • Google Shopping-kategória
  • Google Shopping-terméktípus
  • Shopping-márka