Google Ads (Adwords) fiók indítása és használata (2021)

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Amennyiben a Google Ads hirdetéseket szeretnénk indítani, legyen az akár keresési, Google Shopping, Youtube, Display, Gmail vagy éppen Discovery hirdetés, az első lépés minden esetben, hogy egy Google Ads fiókot létrehozunk.

Ebben a cikkben azt fogom bemutatni lépésről lépésre képernyőfotók segítségével, hogy hogyan tudunk egy új hirdetési fiókot létrehozni, függetlenül attól, hogy teljesen új Google Ads fiókot hozunk létre, vagy már van a Google accountunkhoz tartozó Google Ads fiók és egy teljesen újat szeretnénk létrehozni.

Ezek mellett arra is kitérünk, hogy mire használható még a Google Ads fiók hirdetés kampányok indítása mellett, valamint milyen dolgokat érdemes megcsinálni a fiók létrehozása után.

Mi az a Google Ads fiók és mire való?

A Google Ads (korábbi nevén Google Adwords), a Google hirdetési platformja, amiben Google hirdetés kampányokat tudunk indítani. Amennyiben Google Ads fiókot sikeresen létrehoztuk, akkor az alábbi kampányokat tudjuk elindítani vele:

  • Google Adwords Search (keresési kampányok)
  • Google Display Ads kampányok
  • Google Shopping hirdetések
  • Google Dinamikus remarketing kampányok
  • Youtube hirdetések
  • Gmail hirdetés kampányok
  • Discovery hirdetések
  • App hirdetés kampányok

A hirdetési kampányok indítása, és optimalizálása mellett és egyéb a Google hirdetésekhez nélkülözhetetlen riportfelületekhez, de egy egyéb olyan tool-okhoz is hozzáférhetünk, ami nemcsak a hirdetők számára lehet hasznos, mint például:

  • Teljesítménytervező (Performance planner)
  • Eléréstervező (Reach planner)
  • Hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszköz
  • Kulcsszótervező (Google Keyword Planner)

De ezek mellett itt a Google Ads fiókban tudjuk a számlázási beállításokat konfigurálni, egyéb Google sotfware-ekkel összekötni a Google Adwords fiókunkat, de például a kampányok optimalizálása szempontjából kulcsfontosságú konverziókat is itt tudjuk beállítani.

Google Adwords fiók létrehozása lépésről lépésre

Amennyiben egy új Google Ads (Adwords) fiókot szeretnénk létrehozni, akkor attól függően, hogy van-e már akkor az alábbi lépéseket kell megtenned:

  1. Nyisd meg az ads.google.com oldalt. Ha még nem hoztál létre fiókot akkor egy lenti képen látható felületre fogsz jutni.ads.google.com kezdőlap
  2. Itt kattints először a ’Kezdés gombra’,
  3. Ha még nem jelentkeztél be, akkor be kell lépni abba a Gmail vagy Google fiókba, amihez a Google Ads fiókot szeretnéd kötni.
  4. Amint bejelentkeztél, a megjelenő felületen válaszd az ’új Google Ads fiók’ lehetőséget

Ezzel gyakorlatilag a Google létre is hozta a Google Ads fiókunkat. A Google automatikus egy hirdetés kampány indítási felületre visz, mindjárt kitérünk arra, hogy hogyan tudjuk a kampány indítást skippelni.

Előtte csak röviden megemlítem, hogy ha már létrehoztál Google Ads fiókot, de egy újat szeretnél létrehozni, akkor a folyamat értelemszerűen kissé eltérő:

  1. Ugyanúgy nyisd meg a ads.google.com oldalt, valószínűleg automatikus be fog jelentkezni a fiókod. Ha nem jelentkezett be automatikusan, akkor jelentkezz be a fiókodba.
  2. Bejelentkezést követően, a jobb felső sarokban kattints rá a Google Account-od ikonjára, majd az ’+Új fiók’ gombra, végül pedig a felugró ablakon az ’Új fiók létrehozása’ lehetőséget válaszd.új Google Ads fiók létrehozása

És ezzel a Google Ads fiókot gyakorlatilag létre lett hozva, bár még pár lépés hátra van.

Ahogy már említettük, a Google nagyon ravasz módon a Google Ads fiók létrehozását egyből egy Google Ads kampány indítási folyamattal is összevonta, ráadásul olyan módon, amiből úgy tűnik, hogy ebből nem lehet kilépni.

Google Ads kampány indítása - rögtön hirdetési fiók létrehozása után

Alapból a Google Ads-nek egy egyszerűsített kampányindítása felülete jelenik meg, szerencsére erről ha szeretnénk, egyből át tudunk váltani az ún. ’szakértői mód’-ra, ahogy a kép alján is látható. Ezt javasoljuk megtenni, ez igazából a Google Ads normál kezelői felülete.

Ha rákattintunk a lenti gombra, akkor átvált a Google Ads fiók a rendes kampányindítási felületre, és itt viszont már, ahogy a kép alján látható, tudjuk azt választani, hogy ne indítsunk kampányt egyből.

Google Adswords fiók létrehozása kampány nélkül

Amint erre a gombra rákattintunk, még egy olyan felületre visz a Google, ahol meg kell adni a számlázási országot, az időzónát és a pénznemet.

Google Ads fiók indítása -üzleti adatok megadása

Amint ezeket az adatokat jóváhagytuk, a Google Ads fiókunk így már ténylegesen létre lett hozva. A ’Fedezze fel fiókját’ gombra kattintva a Google Ads dashboardjára jutunk és első Google Ads kampányainkat is elindíthatjuk, vagy a legfontosabb beállításokat is megtehetjük.

Google Ads fiók létrehozása

Következő lépések a Google Ads fiók indítását követően

Mielőtt Google hirdetési kampányokat indítanánk, előtte az alábbi folyamatokon érdemes végig menni:

  • Google Ads konverziókövetés beállítása
  • Google Analytics és Google Ads fiókok összekötése
  • Google Ads és Google Search Console összekötése
  • Google Ads és Google Merchant Center összekötése (fontos, ha dinamikus remarketing vagy Google Shopping hirdetéseket szeretnénk indítani.)
  • Google remarketing kampány beállítása és indítása

Amelyik témáról már írtunk külön cikket, részletes magyarázattal, hogy hogyan kell a beállításokat megtenni, azokat belinkeltük. Ha valamiről még nem írtunk, és szívesen olvasnál róla, jelezd a lenti kommentek között.