A Google Ads és Google Analytics fiók összekötése több okból is elengedhetetlen, ha Google Ads hirdetési kampányokat szoktunk indítani.
Ebben a guide-ban megmutatjuk és elmagyarázzuk a téma kapcsán a legfontosabb tudnivalókat, így kitérünk az alábbiakra:
- Miért érdemes összekötni a Google Ads fiókot és a Google Analytics fiókokat?
- Google Ads és Google Analytics fiókok összekapcsolása lépésről lépésre
- Google Ads riportok a Google Analytics-ben
- Összekötés egyéb alkalmazási lehetőségei
- Google Analytics Célok, tranzakciók és egyéb mérőszámok importálása Google Ads-be
- Google Analytics Közönségek importálása Google Ads-be
Tartalomjegyzék
Google Ads és Analytics fiók linkelés előnyei
Amennyiben Google Ads-en hirdetünk, akkor az alábbiak miatt mindenképp érdemes a Google Adwords és a Google Analytics összekapcsolását megtenni:
- Külön riportszekciója van a Google Adsnek a Google Analytics-ben, ahol számos hasznos riport elérhető, és a Google Ads kampányok mutatóit, jól ismert Google Analytics mutatókkal vizsgálhatjuk meg (pl. bounce rate (visszafordulási arány))
- A mikor és makro konverziók követésére, mérésére létrehozott Google Analytics Célok egyszerűen beimportálható
- Ugyanígy mint a Google Analytics Goal-ok, az e-keresekedelmi tranzakciók és azok értéke is beimportálható lesz Google Analytics-ből ad Adwords-be
- Egyéb hasznos Google Analytics metrikákat is be tudsz importálni a Google Ads-be, így a riportingfelületen a kampányokat is könnyebben elemezheted, optimalizálhatod.
- Google Analytics Közönségek is áttölthetők lesznek a Google Ads-be. Ez nagyon fontos a megfelelő remarketing célközönségek létrehozásához, ami meg szükséges a Google remarketing kampányok indításához (noha van egy másik módszer is erre.)
Mielőtt ezeket az addicionális feature-öket bemutatnánk, amit az összekapcsolással kapunk, nézzük meg, hogy hogyan néz ki az összekapcsolás folyamata.
Google Ads és Google Analytics fiók összekapcsolása
Tehát amennyiben a Google Ads fiókot és a Google Analytics fiókot össze szeretnénk kapcsolni, akkor az alábbi teendőink vannak:
- Nyissuk meg az összekötni kívánt Google Analytics fiókot, majd kattintsunk a baloldali menüsávban az Adminisztrálás gombra
- Az adminfelületen a Tulajdonbeállítások oszlopában kattints a ’Google-ads összekapcsolás’ lehetőségre
- Válasszuk ki azt a Google Ads fiókot, amelyikkel az összekötést meg szeretnénk valósítani, majd kattintsunk a ’Folytatás’ gombra.
- Adj egy nevet az összekapcsolási csoportnak.
- Majd ki kell választani azokat a Google Analytics Nézeteket, amiket össze szeretnél kötni a Google Ads fiókkal
- Végül kattints a kék színű ’Fiókok összekapcsolása’ gombra
Ahogy a Google is írja, amennyiben már futtatsz kampányokat a Google Ads fiókodban, 24 óra is szükséges lehet ahhoz, hogy az adatok a Google Analytics riportokban megjelenjenek.
Google Ads riportok Google Analytics-ben
Amennyiben az összekapcsolás megtörtént és futnak a Google Ads kampányaid, legyenek azok Search, Shopping, Display vagy éppen Youtube kampányok, ezek az adatok mostantól Google Analytics-ben is meg fognak jelenni.
Ezeket a Google Ads riportokat az Ügyfélszerzés riportszekció alatt a Google Ads rész alatt fogod megtalálni. A Google Analytics elég sok új riportot hozzáadott az utóbbi időben.
Mivel elég sok ilyen Google Ads riport van a Google Analytics, írtam egy külön cikket, ahol részletesen bemutatom ezeket, amit itt tudsz megtekinteni.
Google Analytics és Google Adword összekötés egyéb alkalmazási lehetőségei
Ahogy a cikk elején említettük, az Analytics és a Google Ads összekapcsolása nemcsak azért fontos, hogy a Google Ads kampányokat Google Analytics-ben is tudjuk elemezni.
Sőt, véleményem szerint sokkal fontosabb, hogy ezáltal a Google Analytics Célokat illetve az Analytics-ben létrehozott Közönségeket be tudjuk Google Ads-be importálni. A következőkben még erről a két alkalmazási lehetőségről ejtek pár szót.
Google Analytics tranzakciók Célok (Goals) és egyéb metrikák importálása Google Ads-be
A Google Analytics Célok (vagy ahogy GA4-ben hívják már őket Konverziók) révén a weboldalunk történő mikro és makro konverziókat tudjuk mérni. Amennyiben a Google Ads-en szeretnénk a konverziómérést beállítani egyik módja annak, hogy a Google Analytics Célokat és Tranzakciókat importáljuk be Google Analytics-ről.
Van erről egy külön részletes blogposztunk, ahol lépésről lépésre megmutatjuk, hogy hogyan lehet Google Analytics mikro és makro konverziókat Google Ads-be beimportálni és a konverziómérésre használni. De ahhoz, hogy a GA Célókat ily módon be tudjuk importálni Google Ads-be, az első lépés az ebben a cikkben bemutatott Google Ads és Google Analytics fiókok összekapcsolása.
(Amúgy nem ez az egyetlen módja a Google Ads-es konverziómérésnek, de mindenképp érdemes ilyen módon is megjeleníteni a konverziókat a Google Ads-ben. Márcsak azért is, mert nemcsak a Google Analytics Célokat, hanem egyéb metrikát is mint például a bounce rate (visszafordulási arány) is be tudunk ily módon a Google Ads fiókunkba importálni.)
Analytics Közönségek (Audience-ek) importálása
Amint a Google Analyticset és a Google Adwords-öt összekötöttük, arra is lesz lehetőségünk, hogy a Google Analytics-ben létrehozott Közönségeket betöltsük Google Ads-be.
Ez különösen fontos, hogyha a Google Adwords felületén szeretnénk retargeting kampányokat futtatni. Van egy külön bejegyzésem arról, hogy milyen módon tudjuk a Google Ads remarketing kampányokat hasznosítani, és milyen lépéseken kell végigmenni, ha Google remarketing hirdetéseket is szeretnénk futtatni.