Ahogy már bemutattuk már egy másik cikkben, a Facebook jelenleg a világ legnépszerűbb közösségi médiuma. De ha mélyebbre nézünk a szimpla felhasználói számokon túl, akkor is találunk pár érdekes Facebook statisztikát.
Ezért gyűjtöttük össze ebben a posztban a jelenleg legfrissebbnek számító Facebook statisztikákat. Minden olyan Facebook statot összegyűjtöttünk, ami igazán érdekes és a Facebookkal kapcsolatos.
Mivel a ROIHacks-en kiemelt figyelmet kapnak a Facebook hirdetésekkel kapcsolatos tudnivalók, tutorialok, ezért Facebook hirdetési statisztikákról egy külön dedikált cikkben számolunk be.
A magyar Facebook felhasználókról ismert adatokat szintén egy külön cikkben mutatjuk be. Ahogy a Facebook termékcsalád másik népszerű termékének az Instagramnak a statisztikáiról is egy külön cikkben olvashatsz.
Ebben a cikkben viszont az alábbi Facebook statisztikákra térünk ki:
- Facebook eszköz statisztikák: Facebook mobil vs asztali userek száma
- Mikor használják a legtöbben a Facebookot?
- Mennyi időt töltenek az emberek a Facebookon?
- Milyen Facebook funciókat, eszközöket hányan használnak?
Pár érdekesebb a Facebook vállalatcsoporttal kapcsolatos statra is kitérünk, így a cikkből azt is megtudhatod, hogy:
- Mennyi bevételt termel a Facebook Inc.
- Hányan dolgoznak a Facebooknál?
Hogyan viszonyulnak ezek a számok az Instagram statisztikáihoz? Nézd meg hozzá a külön cikkünket, ahol hasonló statisztikákat vettünk végig az Instagram vonatkozásában.
Tartalomjegyzék
Legfontosabb Facebook statisztikák:
- A FB felhasználók száma a jelenlegi évben meghaladta a 2,8 millárdot. (részletek a linkelt cikkben.)
- Majdnem minden felhasználó (98,3%) a mobiljáról is használja a Facebookot, és 81% csak mobil készülékről szokott Facebookozni
- Noha az elmúlt években minimálisan csökkent a Facebook eltöltött átlagos idő, de még mindig egy felhasználó átlagosan 37 percet tölt el a Facebookon.
- A Facebook vállalatcsoport bevétele 2020-ban a Magyar GDP 62%-át tette ki.
És akkor most menjünk bele a részletekbe is, jó pár helyen az adatokat grafikonnal is kiegészítem a könnyebb megértés érdekében.
Facebook használati statisztikák
Amennyiben a Facebook marketingünket ki szeretnénk maxolni, azt mindenképp fontos megérteni, hogy a FB felhasználói , milyen eszközön, hogyan, mikor, és mire használják a Facebookot, hiszen így tudsz olyan tartalmakat és abban az időpontban közzétenni, amikor arra az emberek leginkább fogékonyak.
Milyen eszközökön használják a Facebookot?
Így amennyiben például a Facebook képméreteket optimalizáljuk, fontos azt figyelembe venni, hogy a felhasználók többsége milyen készülékeken használja a Facebookot, hiszen akkor a legtöbbek által használt képernyőméretre tudunk optimalizálni. A Statista.com adatai alapján az alábbiakat tudjuk meg
Facebook Mobil vs Asztali gép Facebook statisztika
- Annyira talán már nem meglepő, de a 2,8 milliárd aktív felhasználóból, 98,3%, azaz majdnem mindenki mobilról is hozzáfér a Facebookhoz
- Ebből 81% csak mobilról éri el a Facebookot, tehát 4-ból 5 ember sosem jelentkezik be a Facebook-ra egy asztali gépről!
- Mindössze a felhasználók 1,7%-a az, aki csak asztali gépről használja a Facebookot.
- A Facebook felhasználók 17,3%-a, aki desktop-ról és mobilról is be szokott jelentkezni.
Mikor használják a Facebookot legtöbben?
Az, hogy a Facebook felhasználók mikor használják legtöbben a Facebook-ot, természetesen országfüggő, hiszen a FB userek eléggé eltérő időzónákban élnek. Ha viszont az adatokat úgy vizsgáljuk, hogy minden felhasználót a saját időzónája alapján nézzük, akkor a sproutsocial.com kimutatása szerint:
- szerda 11-től délután 2-ig terjedő időszak, amikor a legtöbben a Facebookot használják, és aktivitást is kifejtenek.
- ha nagyobb időszakot nézünk, akkor a kedd délelőttől a csütörtök délutánig az az időszak, amiben általában a legnagyobb engagement-re számíthatunk.
- hétfőn az emberek még annyira nem nézegetik a Facebookot, pénteken meg már annyira nem. Hétvégén pedig a szabadidős programok miatt általában kevesebb bámulják a Facebookot a gépükön vagy a telefonjukon.
- ha napközbeni időszakokat nézünk, akkor nem meglepő módon a délután 5 és a reggel 7 közötti időszak, amikor a legalacsonyabb az aktivitási ráta a Facebookon
Ezek a Facebook használati statisztikák különösen fontosak az üzleti Facebook oldalaknak, hogy ez alapján ütemezéssel beállíthassák, hogy mikor posztoljanak Facebook-ra. Hiszen érdemes akkor posztolni, amikor a legtöbben tartózkodnak a platformon, ugyanis így tudjuk a legtöbb embert elérni a posztolás órájában, valamint a legtöbb engagement-re is így számíthatunk.
Ugyanakkor azt is fontos elmondani, hogy persze a legaktívabb engagement időszak eltérő lesz iparáganként, tehát ha például kismamákat próbálunk elérni termékeinkkel, akkor lehet, hogy a délutáni alvásidőben érdemes a leggyakrabban posztolni. Ha a célközönségünk az egyetemisták közül kerülnek ki, akkor lehet jobb őket inkább késő délután, este elérni.
Végül nézzünk meg pár Facebook statisztikát ot arról, hogy mennyi időt használják a Facebookot az emberek és azt az időt mivel töltik.
Mennyi időt töltenek az emberek a Facebookon?
Erre vonatkozóan csak amerikai statisztikák állnak rendelkezésre, de feltehetően a globális és a magyar adat is hasonló lehet. Az eMarketer adatai szerint az átlagos Facebook felhasználó 37 percet tölt el naponta Facebookon, ami az utóbbi években minimálisan csökkenő tendenciát mutatott.
Ennek oka részben a versenytársak erősödése (TikTok, Snapchat), részben, hogy a Facebook termékcsalád egyéb termékei is kannibalizálták a Facebookot (Instagram és a Messenger).
Emellett a Facebook is törekedik arra, legalábbis a hivatalos PR kommunikáció szintjén, hogy a platformon töltött idő minél inkább minőségi legyen. A Facebook hírfolyam algoritmusát is ennek megfelelőn alakították át az elmúlt években, melynek eredményeként csökkent az üzleti Facebook oldalak elérése, és nőtt a Facebook csoportok, ismerőseink posztjainak az elérése, ami a Facebook számítása szerint is hozzájárult az oldalon töltött idő csökkenéséhez.
Ugyanakkor a Facebook még így is uralja az amerikai közösségi média felületeken töltött idejének a nagy részét, hiszen egy átlagosa amerikai felhasználó átlagosan 1 óra 15 percet tölt el valamilyen közösségi média appon vagy weboldalon naponta.
Ez az adat amúgy meglehetősen stagnáló tendenciát mutat az utóbbi években, hiszen míg 2015-ről 2017-re ez a szám 1 óra 2 percről 1 óra 15 perce nőtt, azóta nincs számottevő növekedés.
Milyen funkciókat mennyien használnak Facebookon?
De mivel töltik a Facebook felhasználót ezt a rengeted időt a Facebookon? Pár Facebook használati statisztikákat is összegyűjtöttünk, hogy jobb képet kapjunk arról, hogy milyen tevékenységekkel töltik el az idejüket a Facebookozók.
Facebook és a hírfogyasztás
Talán nem véletlen, hogy politikailag is annyira felkapott, hogy ki (politikusok letiltásai) és milyen hírt (fake news kérdésköre) oszthat meg Facebookon, valamint, hogy annak milyen elérést ad végül a Facebook hírfolyam algoritmusa. Rengeteg olyan felhasználó van, akihez kizárólag csak a Facebookon keresztül jutnak el a hírek, és úgy általában a híroldalak.
A Reuters felmérése szerint az emberek 36%-a használja a Facebookt arra, hogy innen értesüljön és frissítse fel magát hírekkel. Ami kiemelkedik a többi közösségi médium közül, hiszen a második a Youtube a listán elmaradva 21%-kal.
Facebook csoport statisztikák
Ahogy már korábban ebben a cikkben feljebb említettük, a Facebook pár évvel ezelőtti algoritmusváltásának eredményeként nagyobb elérést kaptak a Facebook csoportok.
Így a legutóbbi a Facebooktól jövő hivatalos statisztika szerint 1,8 milliárdan használják a csoportokat a 2,8 milliárd Facebook felhasználó közül, és több tízmillió aktív Facebook csoport van.
Facebook Story statisztikák
A Facebook az Instagram Story formátum sikerére alapozva a Facebookon is bevezette a Facebook Történet (Story) formátumot. Noha a storyk FB-on talán nem annyira népszerűek, mint Instagramon, így is a legutóbbi Facebook statisztikák szerint több mint 500 millióan használják a Facebook Storykat naponta.
Ha úgy tapasztalod, hogy a Facebook oldalad posztjainak az elérése csökken, akkor mindenképp ajánlott a Facebook Story-ban is megosztani a posztot, mert így még elég egyszerűen el tudod érni a rajongóidat, hiszen a Story még egy nem annyira elterjed posztformátum, így sokkal nagyobb az esélye, hogy az oldalad követője találkozik a tartalmaddal.
Facebook Inc. statisztikák
Végül, pár érdekes statisztikát meg szeretnénk osztani, magáról a Facebook vállalatcsoportról is.
Facebook bevételi statisztikák
A Facebook cégértéke az egyik legmagasabb a világon a piaci kapitalizációja szerint. Ez köszönhető a masszív profitrátájának és az elmúlt években folyamatosan növekvő árbevételének, ami az utóbbi időkben nem igazán vesztett dinamikus abszolút növekedési üteméből:
- 2020-ban a Facebook Inc. bevétele 85,965 milliárd dollárt ért el.
- Összehasonlításképp, ez a magyar 2020-as GDP-nek kb. 62%-a. (2020-ban Magyarország GDO-je dollárban számolva kb. 139 milliárd dollár volt)
- Az utóbbi négy évben átlagosan 15 milliárd dollárral nőtt a Facebook árbevétele.
- A Facebook bevétele a 2013-as szintről majdnem 78 milliárd dollárral nőtt, ami azt jelenti, hogy ezen időszak alatt megtizenegyszerezte az árbevételét.
- A bevételei majdnem mind a Facebook hirdetési bevételeiból származnak. Amennyiben további Facebook hirdetési statisztikákra is kíváncsi vagy, tekintsd meg arról szóló cikkünket.
Hányan dolgoznak a Facebooknál?
Persze, ezt a brutális árbevételt nem a szél fújta, a Facebook 2004-hez képest, amikor Mark Zuckerberg albérletéből indult és pár barátja vett részt az alkalmazás kifejlesztésében, ma egy igazi gigavállalattá vált.
- 2020-ra a Facebook dolgozóinak száma, meghaladta az 50 ezret, a legutóbb riportált adatok szerint 52 534 dolgozója volt a Facebooknak
- Amennyiben a Facebook dolgozói egy magyar településen laknának, a Facebook egy megyei jogú város is lehetne, és a lakosságszám szerint a 20. legnagyobb település lenne, éppen Eger mögött
Remélem találtam pár érdekes Facebook statisztikát a gyűjtésünkben. Amennyiben egyéb Facebook statisztikákra vagy kíváncsi, amikre nem tértünk ki a cikkben, nézd meg a weboldalunk hasonló Facebook statisztikákkal kapcsolatos cikkeit, vagy kommentben jelezd, hogy mit hagytunk ki szerinted.2