A legérdekesebb Facebook statisztikák (2024)

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Ahogy már bemutattuk már egy másik cikkben, a Facebook jelenleg a világ legnépszerűbb közösségi médiuma. De ha mélyebbre nézünk a szimpla felhasználói számokon túl, akkor is találunk pár érdekes Facebook statisztikát.

Ezért gyűjtöttük össze ebben a posztban a jelenleg legfrissebbnek számító Facebook statisztikákat. Minden olyan Facebook statot összegyűjtöttünk, ami igazán érdekes és a Facebookkal kapcsolatos.

Mivel a ROIHacks-en kiemelt figyelmet kapnak a Facebook hirdetésekkel kapcsolatos tudnivalók, tutorialok, ezért Facebook hirdetési statisztikákról egy külön dedikált cikkben számolunk be.

A magyar Facebook felhasználókról ismert adatokat szintén egy külön cikkben mutatjuk be. Ahogy a Facebook termékcsalád másik népszerű termékének az Instagramnak a statisztikáiról is egy külön cikkben olvashatsz.

Ebben a cikkben viszont az alábbi Facebook statisztikákra térünk ki:

  • Facebook eszköz statisztikák: Facebook mobil vs asztali userek száma
  • Mikor használják a legtöbben a Facebookot?
  • Mennyi időt töltenek az emberek a Facebookon?
  • Milyen Facebook funciókat, eszközöket hányan használnak?

Pár érdekesebb a Facebook vállalatcsoporttal kapcsolatos statra is kitérünk, így a cikkből azt is megtudhatod, hogy:

  • Mennyi bevételt termel a Facebook Inc.
  • Hányan dolgoznak a Facebooknál?

Hogyan viszonyulnak ezek a számok az Instagram statisztikáihoz? Nézd meg hozzá a külön cikkünket, ahol hasonló statisztikákat vettünk végig az Instagram vonatkozásában.

Legfontosabb Facebook statisztikák:

  • A FB felhasználók száma a jelenlegi évben meghaladta a 2,8 millárdot. (részletek a linkelt cikkben.)
  • Majdnem minden felhasználó (98,3%) a mobiljáról is használja a Facebookot, és 81% csak mobil készülékről szokott Facebookozni
  • Noha az elmúlt években minimálisan csökkent a Facebook eltöltött átlagos idő, de még mindig egy felhasználó átlagosan 37 percet tölt el a Facebookon.
  • A Facebook vállalatcsoport bevétele 2020-ban a Magyar GDP 62%-át tette ki.

És akkor most menjünk bele a részletekbe is, jó pár helyen az adatokat grafikonnal is kiegészítem a könnyebb megértés érdekében.

Facebook használati statisztikák

Amennyiben a Facebook marketingünket ki szeretnénk maxolni, azt mindenképp fontos megérteni, hogy a FB felhasználói , milyen eszközön, hogyan, mikor, és mire használják a Facebookot, hiszen így tudsz olyan tartalmakat és abban az időpontban közzétenni, amikor arra az emberek leginkább fogékonyak.

Milyen eszközökön használják a Facebookot?

Így amennyiben például a Facebook képméreteket optimalizáljuk, fontos azt figyelembe venni, hogy a felhasználók többsége milyen készülékeken használja a Facebookot, hiszen akkor a legtöbbek által használt képernyőméretre tudunk optimalizálni. A Statista.com adatai alapján az alábbiakat tudjuk meg

Facebook Mobil vs Asztali gép Facebook statisztika

  • Annyira talán már nem meglepő, de a 2,8 milliárd aktív felhasználóból, 98,3%, azaz majdnem mindenki mobilról is hozzáfér a Facebookhoz
  • Ebből 81% csak mobilról éri el a Facebookot, tehát 4-ból 5 ember sosem jelentkezik be a Facebook-ra egy asztali gépről!
  • Mindössze a felhasználók 1,7%-a az, aki csak asztali gépről használja a Facebookot.
  • A Facebook felhasználók 17,3%-a, aki desktop-ról és mobilról is be szokott jelentkezni.

Mikor használják a Facebookot legtöbben?

Az, hogy a Facebook felhasználók mikor használják legtöbben a Facebook-ot, természetesen országfüggő, hiszen a FB userek eléggé eltérő időzónákban élnek. Ha viszont az adatokat úgy vizsgáljuk, hogy minden felhasználót a saját időzónája alapján nézzük, akkor a sproutsocial.com kimutatása szerint:

  • szerda 11-től délután 2-ig terjedő időszak, amikor a legtöbben a Facebookot használják, és aktivitást is kifejtenek.
  • ha nagyobb időszakot nézünk, akkor a kedd délelőttől a csütörtök délutánig az az időszak, amiben általában a legnagyobb engagement-re számíthatunk.
  • hétfőn az emberek még annyira nem nézegetik a Facebookot, pénteken meg már annyira nem. Hétvégén pedig a szabadidős programok miatt általában kevesebb bámulják a Facebookot a gépükön vagy a telefonjukon.
  • ha napközbeni időszakokat nézünk, akkor nem meglepő módon a délután 5 és a reggel 7 közötti időszak, amikor a legalacsonyabb az aktivitási ráta a Facebookon

Facebook statisztika - a legaktívabb időszakok globálisan engagement szempontjából

Ezek a Facebook használati statisztikák különösen fontosak az üzleti Facebook oldalaknak, hogy ez alapján ütemezéssel beállíthassák, hogy mikor posztoljanak Facebook-ra. Hiszen érdemes akkor posztolni, amikor a legtöbben tartózkodnak a platformon, ugyanis így tudjuk a legtöbb embert elérni a posztolás órájában, valamint a legtöbb engagement-re is így számíthatunk.

Ugyanakkor azt is fontos elmondani, hogy persze a legaktívabb engagement időszak eltérő lesz iparáganként, tehát ha például kismamákat próbálunk elérni termékeinkkel, akkor lehet, hogy a délutáni alvásidőben érdemes a leggyakrabban posztolni. Ha a célközönségünk az egyetemisták közül kerülnek ki, akkor lehet jobb őket inkább késő délután, este elérni.

Végül nézzünk meg pár Facebook statisztikát ot arról, hogy mennyi időt használják a Facebookot az emberek és azt az időt mivel töltik.

Mennyi időt töltenek az emberek a Facebookon?

Erre vonatkozóan csak amerikai statisztikák állnak rendelkezésre, de feltehetően a globális és a magyar adat is hasonló lehet. Az eMarketer adatai szerint az átlagos Facebook felhasználó 37 percet tölt el naponta Facebookon, ami az utóbbi években minimálisan csökkenő tendenciát mutatott.

Ennek oka részben a versenytársak erősödése (TikTok, Snapchat), részben, hogy a Facebook termékcsalád egyéb termékei is kannibalizálták a Facebookot (Instagram és a Messenger).

Emellett a Facebook is törekedik arra, legalábbis a hivatalos PR kommunikáció szintjén, hogy a platformon töltött idő minél inkább minőségi legyen. A Facebook hírfolyam algoritmusát is ennek megfelelőn alakították át az elmúlt években, melynek eredményeként csökkent az üzleti Facebook oldalak elérése, és nőtt a Facebook csoportok, ismerőseink posztjainak az elérése, ami a Facebook számítása szerint is hozzájárult az oldalon töltött idő csökkenéséhez.

Ugyanakkor a Facebook még így is uralja az amerikai közösségi média felületeken töltött idejének a nagy részét, hiszen egy átlagosa amerikai felhasználó átlagosan 1 óra 15 percet tölt el valamilyen közösségi média appon vagy weboldalon naponta.

Facebookon eltöltött idő más social mediumokhoz hasonlítva

Ez az adat amúgy meglehetősen stagnáló tendenciát mutat az utóbbi években, hiszen míg 2015-ről 2017-re ez a szám 1 óra 2 percről 1 óra 15 perce nőtt, azóta nincs számottevő növekedés.

Milyen funkciókat mennyien használnak Facebookon?

De mivel töltik a Facebook felhasználót ezt a rengeted időt a Facebookon? Pár Facebook használati statisztikákat is összegyűjtöttünk, hogy jobb képet kapjunk arról, hogy milyen tevékenységekkel töltik el az idejüket a Facebookozók.

Facebook és a hírfogyasztás

Talán nem véletlen, hogy politikailag is annyira felkapott, hogy ki (politikusok letiltásai) és milyen hírt (fake news kérdésköre) oszthat meg Facebookon, valamint, hogy annak milyen elérést ad végül a Facebook hírfolyam algoritmusa. Rengeteg olyan felhasználó van, akihez kizárólag csak a Facebookon keresztül jutnak el a hírek, és úgy általában a híroldalak.

A Reuters felmérése szerint az emberek 36%-a használja a Facebookt arra, hogy innen értesüljön és frissítse fel magát hírekkel. Ami kiemelkedik a többi közösségi médium közül, hiszen a második a Youtube a listán elmaradva 21%-kal.

Facebook csoport statisztikák

Ahogy már korábban ebben a cikkben feljebb említettük, a Facebook pár évvel ezelőtti algoritmusváltásának eredményeként nagyobb elérést kaptak a Facebook csoportok.

Így a legutóbbi a Facebooktól jövő hivatalos statisztika szerint 1,8 milliárdan használják a csoportokat a 2,8 milliárd Facebook felhasználó közül, és több tízmillió aktív Facebook csoport van.

Facebook Story statisztikák

A Facebook az Instagram Story formátum sikerére alapozva a Facebookon is bevezette a Facebook Történet (Story) formátumot. Noha a storyk FB-on talán nem annyira népszerűek, mint Instagramon, így is a legutóbbi Facebook statisztikák szerint több mint 500 millióan használják a Facebook Storykat naponta.

Ha úgy tapasztalod, hogy a Facebook oldalad posztjainak az elérése csökken, akkor mindenképp ajánlott a Facebook Story-ban is megosztani a posztot, mert így még elég egyszerűen el tudod érni a rajongóidat, hiszen a Story még egy nem annyira elterjed posztformátum, így sokkal nagyobb az esélye, hogy az oldalad követője találkozik a tartalmaddal.

Facebook Inc. statisztikák

Végül, pár érdekes statisztikát meg szeretnénk osztani, magáról a Facebook vállalatcsoportról is.

Facebook bevételi statisztikák

A Facebook cégértéke az egyik legmagasabb a világon a piaci kapitalizációja szerint. Ez köszönhető a masszív profitrátájának és az elmúlt években folyamatosan növekvő árbevételének, ami az utóbbi időkben nem igazán vesztett dinamikus abszolút növekedési üteméből:

  • 2020-ban a Facebook Inc. bevétele 85,965 milliárd dollárt ért el.
  • Összehasonlításképp, ez a magyar 2020-as GDP-nek kb. 62%-a. (2020-ban Magyarország GDO-je dollárban számolva kb. 139 milliárd dollár volt)
  • Az utóbbi négy évben átlagosan 15 milliárd dollárral nőtt a Facebook árbevétele.
  • A Facebook bevétele a 2013-as szintről majdnem 78 milliárd dollárral nőtt, ami azt jelenti, hogy ezen időszak alatt megtizenegyszerezte az árbevételét.
  • A bevételei majdnem mind a Facebook hirdetési bevételeiból származnak. Amennyiben további Facebook hirdetési statisztikákra is kíváncsi vagy, tekintsd meg arról szóló cikkünket.

Facebook bevételi statisztika - bevételének növekedése

Hányan dolgoznak a Facebooknál?

Persze, ezt a brutális árbevételt nem a szél fújta, a Facebook 2004-hez képest, amikor Mark Zuckerberg albérletéből indult és pár barátja vett részt az alkalmazás kifejlesztésében, ma egy igazi gigavállalattá vált.

  • 2020-ra a Facebook dolgozóinak száma, meghaladta az 50 ezret, a legutóbb riportált adatok szerint 52 534 dolgozója volt a Facebooknak
  • Amennyiben a Facebook dolgozói egy magyar településen laknának, a Facebook egy megyei jogú város is lehetne, és a lakosságszám szerint a 20. legnagyobb település lenne, éppen Eger mögött

Remélem találtam pár érdekes Facebook statisztikát a gyűjtésünkben. Amennyiben egyéb Facebook statisztikákra vagy kíváncsi, amikre nem tértünk ki a cikkben, nézd meg a weboldalunk hasonló Facebook statisztikákkal kapcsolatos cikkeit, vagy kommentben jelezd, hogy mit hagytunk ki szerinted.2

Facebook Statisztika Forrásai