Facebook Hirdetési fiók létrehozása (megadása és hozzáférés kérése)

Written by: roihacks.hu
Utolsó módosítás:

Amint létrehoztad a Facebook Vállalkozáskezelődet, amennyiben hirdetni szeretnél Facebookon, egy Facebook Hirdetési fiókot is létre kell hoznod.

Ebben a gyors és rövid útmutatóban, megmutatjuk hogyan kell létrehozni Facebook Hirdetési fiókokat, valamint kitérünk minden fontos dologra a hirdetési fiókok kapcsán, úgy mint:

  • Mi az a Facebook Hirdetési fiók?
  • Facebook hirdetési fiók létrehozása
  • Meglévő Facebook hirdetési fiók hozzáadása a Facebook Vállalkozáskezelőhöz
  • Hozzáférés kérése meglévő Facebook Hirdetési fiókhoz

A cikk végén pedig megválaszoljuk a Facebook hirdetési fiók kapcsán leggyakrabban felmerülő kérdéseket.

Mi az a Facebook Hirdetési fiók?

A Facebook hirdetési fiók egy olyan Facebook üzleti eszköz, amellyel Facebook hirdetési kampányokat hozhatsz létre, célközönségeket hozhatsz létre FB hirdetési kampányaidhoz, a Facebook Hirdetéskezelő egyéb funkcióihoz hozzáférhetsz, valamint a Facebook hirdetés díját is kifizetheted.

Egy Facebook Vállalkozáskezelő fiók alatt több Facebook hirdetési fiókod lehet. Mivel a Facebook manapság hajlamos minden ok nélkül Facebook hirdetési fiókokat random letiltani, javasolt, hogy legalább két aktív hirdetési fiókkal rendelkezzünk egy Vállalkozáskezelő alatt.

Facebook Hirdetési fiók létrehozása

Amint létrehoztad a Facebook Vállalkozáskezelő fiókod, a Facebook Hirdetési fiókod is elkezdheted megcsinálni. Az alábbi lépéseken kell végig menni:

  1. Menj a a https://business.facebook.com/settings/ad-accounts linkre, vagy navigáljunk a Vállalkozás beállításai oldalra, majd itt a Fiókok rész alatt, válasszuk a ‘Hirdetési fiókok’ oldalt.
  2. Itt fogod látni a már létrehozott Facebook hirdetési fiókokat, vagy még semmit, ha nem hoztál létre egyet sem. Először kattints a ’Hozzáadás’ gombra, majd választ a ’Hirdetési fiók hozzáadása’ lehetőségetÚj hirdetési fiók létrehozása - Facebook Vállalkozáskezelő
  3. Elsőként ebben az új ablakban add meg az új hirdetési fiók nevét, majd pedig az időzónát és azt a pénznemet, amit a hirdetéskezelőn belül szeretnél használni.

Új Facebook hirdetési fiók létrehozása

  1. A következő ablakban azt kell megadni, hogy a mi vállalkozásunk, vagy egy másik vállalkozás fogja a Hirdetési fiókot használni.

Facebook Hirdetési fiók használója

  1. Végül a Facebook hirdetések díjának számlázásához szükséges adatokat kell megadni, mint a Vállalkozás neve, címe, Adószáma.

Amennyiben ezen a folyamaton végig értél, a Facebook hirdetési fiókod létre lett hozva. Azonban a Facebook hirdetési fiók létrehozása önmagában nem elég ahhoz hogy hirdetéseket futtathassunk. Még a fizetési beállításokat is be kell állítanunk. Az aloldalt, ahol ezt megteheted, itt érheted el.

A Facebook hirdetési fiók hozzáadása

Amennyiben a Facebook hirdetési fiókod már létrehoztad, akkor nem kell új fiókot létrehoznod a Vállalkozáskezelőben, csak hozzá kell adnod a fiókod. Ennek a lépései az alábbiak:

  1. A Facebook Vállalkozáskezelő fiókodból navigálj a Vállalkozás beállításai oldalra, vagy kattints csak erre a linkre: https://business.facebook.com/settings/
  2. A baloldali menüsorban a Fiókok szekció alatt kattints a ’Hirdetési fiókok’ oldalra
  3. Amennyiben a Vállalkozáskezelőben már hoztál létre Facebook hirdetési fiókokat, akkor azokat itt fogod látni. Amennyiben új Hirdetési fiókokat akkor a Vállalkozáskezelőhöz hozzáadni, akkor kattints a ’Hozzáadás’ gombra.

Amennyiben még nem hoztál létre még Hirdetési fiókot ebben a Vállalkozáskezelőben, akkor is fogod a ’Hozzáadás’ gombot látni, csak egy kicsit más helyen.

  1. Miután rányomtál a Hozzáadás gombra, három lehetőséget fogsz látni:

Facebook Hirdetési fiók megadása Facebook Vállalkozáskezelőből

  1. Mivel most egy hirdetési fiókot akarunk hozzáadni a Facebook Business Managerünkhöz, kattintsunk a ’Hirdetési fiók megadása’ lehetőségre.
  2. Másoljuk be a Facebook hirdetési fiók azonosítóját, majd kattintsunk a Hirdetési fiók hozzáadása gombra.

Hozzáférés kérése egy Facebook Hirdetési fiókhoz

Amennyiben szabadúszóként dolgozol, vagy egy ügynökségnél vagy, akkor a hozzáférést is kérhetsz egy hirdetési fiókhoz, amit egy másik Vállalkozáskezelő tulajdonol.

Ennek a folyamata ugyanaz, mint a Hirdetési fiók hozzáadásának, egészen a 4-es pontig. Ezért onnan folytatjuk.

  1. Kattints a ’Hozzáadás’ gomb helyett a ’Hozzáférés kérése’ lehetőségre.
  2. Először egy elsődleges Facebook oldalt kell kiválasztanunk, amiről a hirdetések futni fognak. Amennyiben ez még nincs létrehozva, itt is választhatjuk azt a lehetőséget, hogy egy új FB oldalt hozunk létre.

Elsődleges oldal létrehozása - Facebook hirdetési fiók

  1. Végül annak a hirdetési fióknak az azonosítóját kell megadnunk, amelyhez hozzáférést szeretnénk kérni.

Hozzáférés kérése Hirdetési fiókhoz - Facebook Vállalkozáskezelő

Amennyiben nem tudod a Facebook hirdetési fiók azonosítóját, a másik lehetőség, hogy a Hirdetési fiók tulajdonosát kéred meg, hogy adjon hozzáférést a fiókhoz.

Ezt ugyanúgy ő is a Facebook Vállalkozáskezelőben tudja megtenni, és a Vállalkozáskezelő fiók azonosítóját kell megadni a Partner hozzárendelése résznél.

Facebook Hirdetési fiók létrehozása kapcsán felmerülő problémák és ezek megoldása

Több oka van annak, hogy a Facebook miért nem engedi, hogy egy új hirdetési fiókot hozz létre. A leggyakoribb okok az alábbiak:

  1. „Elérted a hirdetési fiókok maximális számát.”
  2. „Nem vagy jogosult hirdetési fiók létrehozására.”
  3. „Fiók letiltva”.

Amennyiben az első esettel találkozol, az nem olyan vészes. Ez általában akkor van, amikor az első hirdetési fiókoddal még nem költöttél semmit. Ekkor csak egy FB hirdetési fiókot hozhatsz létre. Amint pár fizetésen túl vagy, akkor a Facebook engedélyezni fogja, hogy új hirdetési fiókot hozz létre.

Egyébként az alábbi módon láthatod, hogy jelenleg hány Facebook hirdetési fiókot hozhatsz létre:

  1. Menj a már jól ismert ’Vállalkozás beállítai aloldalra a Facebook Vállalkozáskezelőn belül
  2. Kattints a baloldali menüsorban alul elhelyezkedő ’A vállalkozás adatai menüpontra’
  3. Egy kicsit görgess le, és látni fogod, hogy hány hirdetési fiókot hozhatsz létre jelenleg a Vállalkozáskezelőddel:

FB hirdetési fiókok maximális létrehozható száma

Amennyiben nem a hirdetési fiókok maximális száma a probléma, akkor komolyabb dologról van szó, ebben az esetben javasoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot a Facebook Supporttal.

GyIK – Facebook Hirdetési fiók létrehozása

Hány Facebook Hirdetési fiók hozható létre?

Ez több tényezőn múlik, 1-től egészen 25-ig változhat a hirdetési fiók létrehozási limite. Egyébként a Facebook Vállalkozáskezelőn belül, a Vállalkozás adatai aloldalon lecsekkolhatod, hogy jelenleg a te esetedben mi ez a limit.

Létrehozhatsz Facebook hirdetési fiókat Facebook Vállalkozáskezelő nélkül?

Igen, van erre lehetőség, Facebook Vállalkozáskezelő nélkül is elkezdhetsz hirdetni Facebookon. Azonban Facebook üzleti oldalra mindenképp szükséged lesz, hiszen a Facebook hirdetések csak üzleti oldalról futhatnak, személyes Facebook profilról nem.