20 Top Facebook hirdetési statisztika: Frissített Facebook hirdetési statiszikák [2021]

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

A Facebook hirdetési statisztikái is rámutatnak arra, hogy az elmúlt 10 évben a Facebook hirdetések letarolták az online hirdetési piacot, és globálisan az online hirdetési piac egy jelentős részét teszik ki.

A Facebook hirdetési statisztikákról szóló cikkünk elolvasásával megtudhatod, hogy:

  • mennyit költenek a cégek a Facebook hirdetésekre,
  • hány Facebook hirdető van globálisan,
  • mikor költenek a Facebook hirdetésekre legtöbbet,
  • és sok minden egyéb érdekes statisztikai adatot a Facebook hirdetésekről.

Ebben a cikkben elsősorban a Facebook hirdetés statisztikáit osztjuk meg, hiszen egy külön cikkben mutattuk be az általános Facebook statisztikákat, a globális Facebook felhasználókkal és a magyarországi Facebook felhasználókkal  kapcsolatos statisztikákat, valamint az Instagram statisztikákkal is egy külön cikkben foglalkoztunk.

Facebook ads statisztikák forrása és jelentése

Az összeállításunkban szereplő FB hirdetési statisztikák forrása vagy a Facebook hivatalos negyedéves jelentései, vagy egyéb kutatások, felmérések. Ha a Facebooktól eltérő forrást használunk, azt jelezzük a forrás feltüntetésével.

Amit fontos megérteni, hogy amikor a Facebook hirdetésekről és a Facebook hirdetési statisztikáiról beszélünk, akkor nemcsak a Facebook.com-on vagy a Facebook alkalmazásban megjelenő hirdetésekről beszélünk, hanem a Facebook vállalatcsoport hirdetési bevételéről van szó. Azaz általában beleszámítódik a bemutatott hirdetési adatokba az Instagram hirdetések és a WhatsApp és a Facebook Messengeren megjelenő hirdetések is.

Na, de annyi beszéd után, nézzük végre a konkrét Facebook hirdetési statisztikákat.

Legfontosabb Facebook hirdetési statisztikák

Legelőször nézzük meg azokat a Facebook ads statisztikákat, amiket mi szubjektív módon a legfontosabbnak találtunk:

  1. 2020-ban az aktív havi Facebook hirdetők száma meghaladta a 10 milliót, így mindössze 4 év alatt triplájára nőtt a havi aktív Facebook hirdetéseket futtatók száma (statista.com)

Facebook hirdetők száma - Facebook hirdetési statisztikák

  1. A Facebookon elköltött hirdetési díj, azaz a Facebook hirdetési bevétele 2020. negyedik negyedévében meghaladta a 27 milliárd dollárt.Facebook ads bevételi statisztikák
  2. A Facebook nem hirdetésekhez kapcsolódó bevétele noha jelentősen emelkedett a korábbi évekhez képest így sem érte el még az 1 milliárd dollárt.
  3. A Facebook bevételének 96,8%-a Facebook hirdetési díjakból származik.
  4. A Facebook hirdetésekkel jelenleg a világ lakosságának 35%-át el lehet érni.

Facebook hirdetési díj statisztikák

A Facebook hirdetés ára című cikkben bemutattuk, hogy azt hogy mennyibe kerül a Facebook hirdetés sokféleképpen lehet mérni. Most ezekre a különböző Facebook hirdetési díjakat fogjuk bemutatni.

Az itt szereplő Facebook hirdetési árak, költségek az amerikai piaci átlagot mutatják, országok és demográfiai csoportok között jelentős eltérések lehetnek. Az adatok forrása a revealbot.com adatbázisa.

  1. 2021-es adatok szerint a Facebook hirdetésből való átkattintás átlagos költsége (CPC) 0,458 USD volt.
  2. Szintén a revealbot adatbázisa szerint a mobilalkalmazások telepítésének átlagos költsége Facebookról indított hirdetés kampányok esetén 89 amerikai dollár volt
  3. A revealbot Facebook ads statisztikái szerint a vásárlások átlagos költsége 17,6 USD volt 2021 Q1-ben.
  4. Ugyanez a vásárlásra eső hirdetési díj az Instagram esetén 26,42 dollár volt.

Facebook hirdetési hatékonyság statok

  1. A Hubspot felmérése szerint a megkérdezett online marketingesek a Facebook hirdetéseket jelölték meg mint a legmagasabb ROI-t generálni képes hirdetési platform, megelőzve ezzel a Google keresési hirdetéseket is.
  2. Az Adespresso kutatási szerint a mobilon megjelenő Facebook hirdetések teljesítménye átlagosan 45%-kal jobb volt mint az asztali gépeken megjelenő hirdetéseké.
  3. A Facebook adatai alapján azok a hirdetések, amik vertikális megjelenéssel mobilra vannak optimalizálva 27%-kal magasabb brand lift-et eredményeznek.
  4. A legnagyobb megtérülést a Facebook hirdetések az első negyedévben eredményezik, mivel ekkor jelentősen kevesebb Facebook hirdető licitál a megjelenési helyekre.

Egyéb Facebook hirdetési statisztikák

  1. A Facebook saját kolumbiai felmerése szerint a felhasználók 67%-a preferálja a videós hirdetéseket a képes hirdetésekhez képest.
  2. A Statista Facebook hirdetési statisztikái szerint a videós hirdetések átkattintási arányai (CTR) 1,05%-tól 3,42%-ig alakulnak, és a legidősebb korosztályra általában magasabb átkattintási arány jellemző.
  3. A Facebook egy átlagos amerikai vagy kanadai felhasználón 3-szor annyit keres mint egy európai felhasználón, és 25-ször annyit mint egy egyéb nem ’nyugati’ felhasználón. (statista.com)

Magyar Facebook hirdetési statisztikák

  1. Nincs arra vonatkozó hivatalos adat, hogy hány magyar vállalkozás hirdet aktívan Facebookon, de feltehetően egy több ezres számról beszélünk.
  2. Saját adatok szerint a magyar Facebookon hirdetés ára átlagosan 50-80%-kal alacsonyabb, mint ha az amerikai piacon szeretnénk megjelenni, ezt támasztják alá a fent idézett egy felhasználón elért átlagos bevétel adatok is.
  3. A Facebook hirdetéskezelő szerint Magyarországon 5,9 millió embert lehet elérni csak a Facebookon, és közel 6,6 millió embert a teljes Facebook termékcsaládon keresztül.

Facebook hirdetési statok forrásai