A Facebook hirdetési statisztikái is rámutatnak arra, hogy az elmúlt 10 évben a Facebook hirdetések letarolták az online hirdetési piacot, és globálisan az online hirdetési piac egy jelentős részét teszik ki.
A Facebook hirdetési statisztikákról szóló cikkünk elolvasásával megtudhatod, hogy:
- mennyit költenek a cégek a Facebook hirdetésekre,
- hány Facebook hirdető van globálisan,
- mikor költenek a Facebook hirdetésekre legtöbbet,
- és sok minden egyéb érdekes statisztikai adatot a Facebook hirdetésekről.
Ebben a cikkben elsősorban a Facebook hirdetés statisztikáit osztjuk meg, hiszen egy külön cikkben mutattuk be az általános Facebook statisztikákat, a globális Facebook felhasználókkal és a magyarországi Facebook felhasználókkal kapcsolatos statisztikákat, valamint az Instagram statisztikákkal is egy külön cikkben foglalkoztunk.
Tartalomjegyzék
Facebook ads statisztikák forrása és jelentése
Az összeállításunkban szereplő FB hirdetési statisztikák forrása vagy a Facebook hivatalos negyedéves jelentései, vagy egyéb kutatások, felmérések. Ha a Facebooktól eltérő forrást használunk, azt jelezzük a forrás feltüntetésével.
Amit fontos megérteni, hogy amikor a Facebook hirdetésekről és a Facebook hirdetési statisztikáiról beszélünk, akkor nemcsak a Facebook.com-on vagy a Facebook alkalmazásban megjelenő hirdetésekről beszélünk, hanem a Facebook vállalatcsoport hirdetési bevételéről van szó. Azaz általában beleszámítódik a bemutatott hirdetési adatokba az Instagram hirdetések és a WhatsApp és a Facebook Messengeren megjelenő hirdetések is.
Na, de annyi beszéd után, nézzük végre a konkrét Facebook hirdetési statisztikákat.
Legfontosabb Facebook hirdetési statisztikák
Legelőször nézzük meg azokat a Facebook ads statisztikákat, amiket mi szubjektív módon a legfontosabbnak találtunk:
- 2020-ban az aktív havi Facebook hirdetők száma meghaladta a 10 milliót, így mindössze 4 év alatt triplájára nőtt a havi aktív Facebook hirdetéseket futtatók száma (statista.com)
- A Facebookon elköltött hirdetési díj, azaz a Facebook hirdetési bevétele 2020. negyedik negyedévében meghaladta a 27 milliárd dollárt.
- A Facebook nem hirdetésekhez kapcsolódó bevétele noha jelentősen emelkedett a korábbi évekhez képest így sem érte el még az 1 milliárd dollárt.
- A Facebook bevételének 96,8%-a Facebook hirdetési díjakból származik.
- A Facebook hirdetésekkel jelenleg a világ lakosságának 35%-át el lehet érni.
Facebook hirdetési díj statisztikák
A Facebook hirdetés ára című cikkben bemutattuk, hogy azt hogy mennyibe kerül a Facebook hirdetés sokféleképpen lehet mérni. Most ezekre a különböző Facebook hirdetési díjakat fogjuk bemutatni.
Az itt szereplő Facebook hirdetési árak, költségek az amerikai piaci átlagot mutatják, országok és demográfiai csoportok között jelentős eltérések lehetnek. Az adatok forrása a revealbot.com adatbázisa.
- 2021-es adatok szerint a Facebook hirdetésből való átkattintás átlagos költsége (CPC) 0,458 USD volt.
- Szintén a revealbot adatbázisa szerint a mobilalkalmazások telepítésének átlagos költsége Facebookról indított hirdetés kampányok esetén 89 amerikai dollár volt
- A revealbot Facebook ads statisztikái szerint a vásárlások átlagos költsége 17,6 USD volt 2021 Q1-ben.
- Ugyanez a vásárlásra eső hirdetési díj az Instagram esetén 26,42 dollár volt.
Facebook hirdetési hatékonyság statok
- A Hubspot felmérése szerint a megkérdezett online marketingesek a Facebook hirdetéseket jelölték meg mint a legmagasabb ROI-t generálni képes hirdetési platform, megelőzve ezzel a Google keresési hirdetéseket is.
- Az Adespresso kutatási szerint a mobilon megjelenő Facebook hirdetések teljesítménye átlagosan 45%-kal jobb volt mint az asztali gépeken megjelenő hirdetéseké.
- A Facebook adatai alapján azok a hirdetések, amik vertikális megjelenéssel mobilra vannak optimalizálva 27%-kal magasabb brand lift-et eredményeznek.
- A legnagyobb megtérülést a Facebook hirdetések az első negyedévben eredményezik, mivel ekkor jelentősen kevesebb Facebook hirdető licitál a megjelenési helyekre.
Egyéb Facebook hirdetési statisztikák
- A Facebook saját kolumbiai felmerése szerint a felhasználók 67%-a preferálja a videós hirdetéseket a képes hirdetésekhez képest.
- A Statista Facebook hirdetési statisztikái szerint a videós hirdetések átkattintási arányai (CTR) 1,05%-tól 3,42%-ig alakulnak, és a legidősebb korosztályra általában magasabb átkattintási arány jellemző.
- A Facebook egy átlagos amerikai vagy kanadai felhasználón 3-szor annyit keres mint egy európai felhasználón, és 25-ször annyit mint egy egyéb nem ’nyugati’ felhasználón. (statista.com)
Magyar Facebook hirdetési statisztikák
- Nincs arra vonatkozó hivatalos adat, hogy hány magyar vállalkozás hirdet aktívan Facebookon, de feltehetően egy több ezres számról beszélünk.
- Saját adatok szerint a magyar Facebookon hirdetés ára átlagosan 50-80%-kal alacsonyabb, mint ha az amerikai piacon szeretnénk megjelenni, ezt támasztják alá a fent idézett egy felhasználón elért átlagos bevétel adatok is.
- A Facebook hirdetéskezelő szerint Magyarországon 5,9 millió embert lehet elérni csak a Facebookon, és közel 6,6 millió embert a teljes Facebook termékcsaládon keresztül.