Mikor posztoljunk Facebookra a legnagyobb organikus eléréshez? [2021]

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Manapság, amikor elég nehéz a Facebookon számottevő poszt elérést produkálni a nem fizetett, organikus Facebook posztokkal, akkor még fontosabb szerepe van a megfelelő tartalom megosztása mellett annak is, hogy mikor posztoljuk Facebookra az adott tartalmat.

Ebben a cikkben ezt fogjuk megmutatni, hogy mi alapján tudjuk megállapítani, hogy mikor érdemes leginkább a Facebook posztjainkat közzétenni, illetve hogy mikor érdemes a Facebook hirdetéseinket is elindítani. Ha az Instagram posztjaid ideális posztolási időpontját szeretnéd meghatározni, akkor ezt a cikket is nézd meg:

Mikor érdemes posztolni Facebookra?

Alapvetően három módja van annak, hogy meghatározzuk, hogy mikor érdemes leginkább a Facebookon posztolni:

  1. Iparági kutatások alapján
  2. Saját korábbi Facebook posztjaink teljesítményei alapján
  3. Következtetni a saját felhasználóink, vásárlóink, rajongóink viselkedési szokásai alapján

Ezeket a módszereket fogjuk a következőkben egy kicsit kifejteni és részletesebben bemutatni.

Legjobb idő posztolni Facebookon kutatások alapján

Amennyiben fogalmunk sincs, hogy mikor posztoljunk Facebookra a legnagyobb elérés és engagement eléréséhez, akkor megnézhetjük a nemzetközi kutatásokat, amik azt vizsgálták, hogy mikor értek el a legtöbb aktivitást a posztjaikkal a vizsgálatba bevonta Facebook üzleti oldalak.

Azt tudni kell, hogy a Facebook newfeed (hírfolyam) algoritmusában már egyáltalán nem a legfontosabb tényező a tartalom frissessége, noha azért még mindig van valamilyen jelentősége. De sokkal fontosabb hogy mennyire tudunk olyan Facebook bejegyzéseket közzétenni, ami engagementet (kommentelést, reakciókat, megosztást) vált ki az oldalaink kedvelőitől.

Mindenesetre a Sproutsocial felmérése szerint az alábbi időpontokban a legideálisabb posztolni Facebookon:

Facebook statisztika - a legaktívabb időszakok globálisan engagement szempontjából

Mint a képen is látható, a legeslegjobb idő a Facebookra posztolni szerdán, és akkor is leginkább 11-kor és 1 és kettő között.

Nyilván mivel nemcsak heti egyszer akarunk posztolni, azért általánosságban az mondható el, hogy a hét közepén várhatjuk a legnagyobb engagementet a posztjainkra, és hétvégén, amikor az emberek nincsenek annyira online, akkor a legkisebbet.

Amennyiben napszakokat nézünk, akkor a kutatás szerint a reggel 8 és a délután 3 közötti hétköznapi időszak a legjobb a FB posztolásra, és az reggel 7 előtti és délután 5 utáni időszakot érdemes elkerülni.

Azt fontos elmondani, hogy a fenti ábra mindenféle iparág, niche nagy átlagát mutatja, de természetesen ha nem egy nagy átlagot, hanem mondjuk iparágakat nézünk, akkor ezek a legideálisabb Facebook posztolási időszakok jelentősen eltérőek lehetnek.

Amennyiben a főbb iparágakra is kíváncsi vagy, ajánljuk a Sprotsocial eredeti cikkét, ami iparáganként mutatja meg, hogy az adataik alapján mikor a legjobb posztolni Facebookra, de egyéb közösségi médiummal kapcsolatban is megoszt adatokat.

Legjobb idő a Facebook bejegyzéseket közzétenni a saját Facebook oldalunk adatai alapján

De még a Sproutsocial cikkében lévő iparági kutatások is nagy átlagok alapján kerültek kialakításra, így a legjobb ha nem külső adatokra, hanem a saját belső adatainkra támaszkodva vizsgáljuk meg, hogy mikor érhetjük el a legjobb eredményt a Facebookra való posztolással.

A Facebook az adott üzleti Facebook oldal Elemzések aloldalán megadja nekünk azokat az információkat, ami alapján el tudjuk dönteni az általunk legfontosabbnak tartott KPI-ok alapján, hogy mikor érdemes a Facebook posztjainkat közzétenni.

Ezeket a Facebook posztjainkkal kapcsolatos riportokat, az alábbi módon érhetjük el, és akár excelbe is kiexportálhatjuk:

  1. Nyissuk meg azt a Facebook oldalt, aminek az eredményeire kíváncsiak vagyunk és elemezni kívánjuk.
  2. A bal oldali menüsávban kattintsunk az Elemzések hivatkozásra.Facebook oldal Elemzések menüpont
  3. Itt több módon is megnézhetjük, hogy egyes napokon elérésekben, az oldalkedvelésekben hogyan teljesítünk, de a legjobb módszer, ha a ’Bejegyzések’-re kattintunk.Facebook posztok - Bejegyzések teljesítmények
  4. Itt egyrészt látjuk azt, hogy mikor vannak leginkább online a Facebook oldalunk követői, ez segítget abban, hogy mikor posztoljunk.Mikor érhetők el a Facebook rajongóid
  1. Másrészt ez alatt bejegyzésenként láthatjuk, hogy az adott bejegyzés mikor lett nyilvános, milyen célzással került ki, mi volt az organikus elérése, a fizetett elérése, mennyi és milyen reakciók érkeztek rá.

Facebook posztok, bejegyzések elemzése

Ezek alapján már egy jó képet fogsz tudni arról, hogy mikor érdemes posztolni Facebook bejegyzéseket a legjobb organikus Facebook elérés és aktivitás elérésére.

Legideálisabb posztolási idő meghatározása a célcsoportunk, vásárlóink ismerete alapján

Amennyiben még nem áll rendelkezésre elegendő adatunk arra vonatkozóan, ami segítene eldönteni, hogy melyik a legjobb napszak a Facebookra posztolni, akkor az is elegendő, ha csak egy jó összképpel rendelkezünk a felhasználóink, vásárlóink szociodemográfiás helyzetével kapcsolatban.

Például ha a fő célcsoportunk az egyetemisták, fiatal felnőttek köréből kerül ki, akkor érdemes lehet inkább a délutáni és esti órákban posztolni a Facebook oldalunkra, mint reggel vagy délelőtt, amikor még vagy alszanak, vagy nagyobb valószínűséggel vannak órán és kisebb eséllyel tudnak a posztokkal „interaktálni”.

Ezzel ellentétben, ha kismamákat célzunk meg a tartalmainkkal, pont a reggeli, délelőtt vagy kora délutáni órák lehetnek a legjobbak az elérésükre, hiszen jó eséllyel ekkor vannak online mint a késő délutáni vagy esti órákban.

Milyen módszerrel posztoljunk Facebookra?

Amint meghatároztuk, hogy mikor lehet érdemes Facebookra posztolni, akkor a tartalom elkészítése után már csak tényleg posztolni kell az adott Facebook bejegyzést.

Erre alapvetően három lehetőségünk van:

  1. Egyszerűen pont online lenni posztolni a tartalmat, amikor a legjobbnak tartjuk.
  2. Előre beütemezni, időzíteni a posztokat Facebookon.
  3. Valamilyen social media scheduler tool-t (közösségi média időzítő eszközt) használni.

A 2. és 3. módszer előnye, hogy azokban az esetekben nem kell minden egyes alkalommal pont a Facebookon lennünk, amikor a Facebook bejegyzést közzé akarjuk tenni, hanem elegendő mondjuk hetente egyszer beütemezni az összes hétre szánt posztot az általunk legideálisabb időpontra.

Azt ebben a bejegyzésben mutattuk meg, hogy hogyan lehet Facebookon posztokat ütemezni:

 

Ezeknek az social media posztoló szoftvereknek az előnye, hogy nemcsak a Facebook, hanem minden egyes közösségi médiás oldalunk posztolását tudjuk egy helyről irányítani, így a Twitter, Linkedint, Pinterestet, TikTok-ot, Instát, stb.

Ilyen szoftver például a Buffer, a Later, a Sproutsocial, hogy csak a legnépszerűbbeket említsem.

Mikor indítsuk a hirdetéseket Facebookon?

Jogos lehet a kérdés, hogy mikor adjuk fel, vagy mikortól indítsuk el a Facebook hirdetéseket Facebookon?

Amit fontos tudni, hogy még ha a Facebook hirdetés kampány összeállításánál azt állítjuk be, hogy a kampány elkészítését követően induljon el a hirdetést, abban az esetben is még van egy ellenőrzési folyamat, ami több óráig is eltarthat.

Igazából az, hogy mikor érdemes egy adott kampányt elindítani, nem olyan kulcsfontosságú kérdés mint a sima organikus Facebook poszt közzétételénél, ugyanis a Facebook fokozatosan fogja megjeleníteni a hirdetéseinket az általunk beállított célcsoportnak.

Amire inkább érdemes figyelni, hogy ne indítsuk el az adott Facebook vagy Instagram hirdetés kampányt a nap végén, ha napi büdzsével dolgozunk.

Ugyanis ilyenkor a legtöbb esetben még azon a napon a rendelkezésre álló pár órában is az lesz a Facebook hirdetési algoritmus célja, hogy elköltse a teljes napi büdzsénket, ami sokszor nagyon magas CPM-eket, és összességében rossz megtérüléseket eredményezhet.