Mikor érdemes posztolni a közösségi médiában?

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Amennyiben invesztálunk a közösségi média platformokon való tartalomgyártásba, akkor a célunk feltehetően az, hogy a posztjainknak minél nagyobb elérése legyen. De jó kérdés, hogy mikor érdemes posztolni a social médiában, ha azt szeretnénk, hogy a posztjaink a lehető legtöbb embert elérjék.

Ezt a kérdést fogjuk megválaszolni, először pár általános tanácsot osztunk meg, majd kitérünk az egyes fő közösségi platformokra, azaz hogy:

  • Mikor érdemes posztolni a FB-on és az Instán?
  • Mikor a legjobb TikTokra posztolni?
  • Mikor érdemes a LinkedInre posztolni?
  • Hogyan döntsünk arról, hogy mikor érdemes posztolni az közösségi médiában?

A cikk legelején még azt is körbe járom, hogy van-e egyáltalán értelme posztolni önmagában hirdetések nélkül a közösségi médiában?

Megéri egyáltalán hirdetés nélkül a közösségi média aktivitás (pl. a Facebook)?

Noha az utóbbi években a közösségi média platformokról származó organikus forgalom szerzése egyre nehezebbé vált, még mindig egy valid stratégia lehet az egyes közösségi platformokon való tartalomgyártás.

Egyrészt bizonyos platformok még mindig jó organikus elérést adnak, ezért érdemes lehet ebbe megfelelő időt és humán erőforrást invesztálni.

Másrészt noha jelentős weboldal látogatottságot organikusan általában nem is tudunk elérni, azt ne feledjük, hogy ezt a kevés forgalmat viszont teljesen ingyen adja nekünk az adott social media platform.

Harmadrészt, ha sok forgalmat nem is tudunk a weboldalra terelni, a felhasználó iránti bizalmat, brandünk ismertségét kiválóan tudjuk építeni a közösségi médiában való aktív jelenléttel.

Szóval összességében megéri továbbra is aktív lenni közösségi médiában. Ha nincs annyi erőforrásunk, akkor talán azt javasolnánk, hogy egyszerre csak egy platformra koncentráljunk. Ezt ki lehet az alapján választani, hogy melyik az, amelyeik nekünk leginkább fekszik, vagy ahol a célcsoportunk leginkább aktívan fent van.

Mikor posztolj a social media platformokon?

Ha a fentieket olvasva, vagy amúgyis amellett döntöttünk, hogy érdemes egy vagy pár közösségi média felületen aktívnak lenni, akkor felmerülhet a kérdés, hogy mikor érdemes posztolni, hogy a legnagyobb elérést érjük el.

Hogy ezt megválaszoljuk, egy kis magyarázatra is szükség van.

Az összes social media platform bevételének több mint 95%-a hirdetésekből származik (talán az egyedüli kivétel a LinkedIn). Ahhoz hogy minél több hirdetési bevételt érjenek el a techcégek, a legegyszerűbb módja ennek ha növelik a hirdetési megjelenések számát. Ehhez pedig az kell, hogy a felhasználóik minél több időt töltsenek az adott platformon.

A közösségi média cégek tapasztalata szerint pedig ahhoz, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek el egy platformon, az szükséges, hogy az ott megosztott tartalmakkal (szép angol szóval mondva) engage-eljenek, azaz a userek kommenteljék, lájkolják, megosszák a posztokat.

Azaz amennyiben maximalizálni akarjuk közösségi média posztjaink elérést, akkor azokban az időpontokban kell posztolnunk, amikor a legnagyobb a valószínűsége, hogy a követőink nemcsak látják, hanem aktivitásba is lépnek a posztjainkkal.

Amint a posztolás követő időszakban a követőink körében jó aktivitási számokat ér el az adott poszt, akkor az adott platform algoritmusa ki fogja tolni a posztot a velünk közvetlen kapcsolatban nem lévő emberekhez is, ami szükséges ahhoz, hogy egy social media poszt igazán virálissá váljon.

Mikor posztoljunk Instára és FB-ra?

Arról, hogy mikor érdemes leginkább tartalmat megosztani Facebook és Instagramon külön cikkeket is írtam, mivel magyarországi felhasználók számát tekintve az Instagram és a Facebook a legnépszerűbb platform Magyarországon, ezért érdemes volt velük külön foglalkozni.

Mindkét cikkben három módszert is bemutatok, ami alapján meg tudjuk határozni, hogy milyen napokon, milyen időpontokban éri meg leginkább posztolni ezeken a platformokon.

A cikkeket itt olvashatod el:

Ettől függetlenül azt azért érdemes megjegyezni, hogy az Insta és a Facebook esetén leginkább a Facebook hirdetést érdemes használni, ha sok embert akarunk célzottan elérni.

Mikor érdemes posztolni Linkedinre?

Amennyiben üzleti, B2B témában akarjuk a számunkra legrelevánsabb célközönséget hirdetés nélkül elérni Magyarországon, akkor a Linkedin-nél nincs jobb platform.

Ráadásul mivel a platform még annyi nem zsúfolt, és hirdetésekkel sincs tele, így elég jól lehet jelentés organikus reachet elérni, ami nemcsak a személyes brandünk építésére, hanem vállalkozásunk termékeinek és szolgáltatásainak a promótálásra is remekül használható.

A Linkedinre vonatkozóan is készültek olyan közösségi média kutatások, amik azt vizsgálták, hogy mikor érdemes posztolni, hogy a legnagyobb poszt elérésre legyen lehetőségünk.

A Sproutsocial kutatása szerint nagy általánosságban a hét közepe a legjobb a Linkedin posztok megosztására. Pontosabban a szerda 8-10 közötti és dél körüli időszak, a csütörtök reggel 9 és délután 1-2, valamint a péntek 9 óra az abszolút legjobbak a Linkedin bejegyzések megosztására.

mikor posztoljunk Linkedinre

Amennyiben nem szeretnénk, hogy a Linkedin posztjaink eltűnjenek a süllyesztőben, akkor tartózkodjunk a hétvégi, de különösen a vasárnapi posztolástól.

A kutatás eredményei végülis megerősítették azt, amit amúgy is feltételezni lehet. A Linkedint alapvetően a munkában használják az emberek, a munkaidőn kívül, legyenek azok esti órák vagy a hétvégi napok közel sem olyan sokszor.

Talán azt is érdemes megjegyezni, hogy a hétfő sem egy túl erős nap, hiszen noha munkanap, de a hét elején még az emberek úgy tűnik nagyobb kedvvel vetik bele magukat a munkába, minthogy a Linkedin-en pocsékolják el az időt.

Mikor érdemes TikTokra posztolni?

A Linkedin mellett a TikTok az a platform jelenleg, ahol posztjaink hirdetés nélkül igazán virálissá tudnak válni, és rengetem embert el tudunk érni. Különösen akkor érdemes rá erőforrást szánni, ha a vállalkozásunk célcsoportjának mondható a 10-es 20-as években lévő Z és millenniumi generáció is.

Már készültek arra is kutatások, hogy mikor érdemes leginkább a TikTok-on rövid videóinkat közzétenni. Míg a Linkedinnél egyértelműen kirajzolódott az a minta, hogy a munkaidő ’lassabb’ óráiban érdemes a posztokat közzétenni, a TikTok esetén nem látunk egyértelműen ilyen mintát.

Az Influencer Marketing Hub kutatása szerint az alábbi időszakokban a legideálisabb posztolni, ha a legjobb elérést szeretnénk elérni TikTok-on.

mikor posztolj TikTokra

Az ábrán az amerikai keleti parti szerinti idő  szerepel,  és amelyik kockában szerepel időpont, azok az időpontok bizonyultak a legjobb időszakoknak.

Tulajdonképpen ebből a TikTok kutatásból az a következtetés vonható le, hogy gyakorlatilag teljesen random, hogy egy poszt mikor tud jó elérést elérni. Szóval posztoljunk akkor TikTokra, amikor úgy érezzük, hogy a követőink a legnagyobb számban használhatják az alkalmazást.

Igazából mivel a TikTok még nem egy  túlzsúfolt platform, a megfelelő időpontban való posztolásnak nincs is olyan nagy jelentősége. Ha kiemelkedően jó tartalmat teszünk közzé, az algoritmus gondoskodni fog arról, hogy sok releváns embernek eljusson a posztunk.

További TikTok statisztikákat itt tudsz megnézni.

Mikor érdemes posztolni Twitterre, Snapchatre, Pinterestre, stb?

Noha ezekre a platformokra is vannak külön kutatások, mivel elég kevesen használják Magyarországon ezeket a platformokat, most külön nem foglalok össze róluk kutatásokat.

De amennyiben valamilyen egyéb social media platformon fent vagyunk, akkor mindenképp érdemes a róla szóló kutatásoknak utána nézni, amiben megvizsgálták, hogy a platform felhasználói mikor a legaktívabbak.

De még ha nem találunk ilyen kutatásokat, akkor is általában az összes ilyen platform nyújt arra vonatkozóan információkat, hogy az egyes posztjaink mikor lettek posztolva, és milyen elérést, valamint aktivitási számokat értek el.

Amennyiben ezeket a riportokat egy pár percre tanulmányozzuk, általában felfedezhetjük azokat a mintákat, ami alapján láthatjuk, hogy mikor érdemes posztolni az adott közösségi média platformra, hogy a legnagyobb elérést és engagement-et érjük el.