23 meglepő TikTok Statisztika 2021-ből

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Ahogy a TikTok userek számát taglaló cikkünkben a legfrissebb adatokkal bemutattuk, a TikTok a világ egyik legnépszerűbb közösségi média platformjává vált az utóbbi 2-3 évben. De azon kívül, hogy népszerű a fiatalok körében, még mit lehet tudni a közösségi média platformról a TikTok statisztikák szerint?

Ebben az összeállításban az alábbi TikTok statisztikákra térünk ki részletesebben:

  • a legfontosabb TikTok statisztikák
  • TikTok használati statisztikák
  • TikTok engagement statisztikák
  • TikTok videó statok
  • TikTok letöltési adatok
  • TikTok követési statisztikák

Végül a cikk végén pár érdekes TikTok bevételi statisztikát, valamint egyéb statokat is megosztunk a TikTok-ot működtető ByteDance nevű cégről is.

Ahogy említettük a TikTok felhasználók számával és a demográfiai statisztikákkal ebben a cikkben részletesen nem foglalkozunk, azokat az alábbi linkre kattintva tudod megtekinteni:

Legfontosabb TikTok statisztikák

  1. A Statista adatai szerint TikTok felhasználók száma alapján (689 millió a legutóbbi adatok alapján) a harmadik legnépszerűbb közösségi média platform, csak a Facebook és az Instagram előzi meg. (ez a kínai TikTok verzió, a Douyin számai nélkül, ami mint az ábrán ltáható 600 millió felhasználó köré tesznek, azaz a cégcsoport felhasználóinak száma amúgy meghaladja az Instagramot is..)Tiktok és a legnépszerőbb közösségi médiumok
  2. A TikTok 2018 és 2020 között megtizenegyszerezte a felhasználóinak a számát, és mainstream közösségi média alkalmazássá vált az Egyesült Államokban és Európában is.
  3. A TikTok a Z generáció körében a legnépszerűbb közösségi média alkalmazás. Ha a fiatalokat szeretnénk elérni, akkor egyértelműen a TikTokon is meg kell jelennünk.
  4. A TikTok-on töltik a felhasználóik átlagosan a legtöbb időt. A Backlinko adatai szerint egy átlagos felhasználó, naponta átlagosan 52 percet tölt el a TikTokon, ami jóval több mint bármilyen más social media app esetében.
  5. A TikTok jelenleg 45 nyelven elérhető és használható.
  6. TikTok jelenleg több mint 150 országban van jelen.
  7. Noha a TikTokot alapvetően a legtöbben a mobilalkalmazásban nyitják meg, a Similarweb adatai szerint a tiktok.com weboldal látogatottsága 2021. márciusában meghaladta az 1 milliárd munkamenetet. Ez majdnem duplázást jelent fél év alatt.Tiktok.com weboldal látogatottság 2021-ben

TikTok letöltési statisztikák

Mivel a TikTok elsősorban mobilappként érhető el, ezért nem meglepő, hogy:

  1. 2020-ban legtöbbször a TikTok-ot töltötték le valamilyen okostelefon készülékre.
  2. A TikTok-ot alapítása óta már több mint 2 milliárdszor töltötték le, ezzel megelőz már olyan alkalmazásokat mint a Youtube vagy a Twitte.r
  3. A Statista.com szerint a 2 milliárd TikTok alkalmazás letöltésből kb. 75%-a Android készülékre történt a letöltési statisztikák szerint, és kb. 25% iOS készülékre.
  4. Az alkalmazásletöltéseket országok szintjén vizsgálva a legtöbb letöltéssel India rendelkezik, és csak 2. az Egyesült Államok. (A TikTok-ot 2020-ban politikai okokból betiltották Indiában.)

TikTok használati és engagement statisztikák

Ahogy feljebb már említettük, a TikTok jelenleg az összes közösségi média platform közül az a social media platform, ahol az aktív felhasználók a legtöbb időt töltik el naponta.

  1. A globális átlagadatok alapján egy TikTok felhasználó átlagosan 52 percet tölt el TikTokon, míg az Egyesült Államokban átlagosan 46 percet.
  2. A felhasználó egy megnyitás alkalmával átlagosan 10,85 percet tölt el TikTokon, és egy átlagos nap folyamán ötször nyitja meg a TikTokot.
  3. A nagyobb influencer és üzleti fiókok jóval magasabb engagement arányt érnek el, mint az Instagram fiókok. A legutóbbi adatok alapján egy 100 ezer feletti TikTok profile 5,3%-os aktivitási arányt ér el, szemben az Instagram 1,1%-val. (A Facebook és a Twitter aktivitási aránya még ennél is alacsonyabb.)
  4. A TikTok népszerűségét a rövid, szórakoztató videók adják. Erre vonatkozóan nincsenek friss statisztikák, de már 2018-as adatok szerint napi 1 milliárdszor nézték meg a TikTokra feltöltött videókat. Hozzá kell tenni, hogy 2018-ban a TikTok még csak egy feltörekvő platform volt, a mostani felhasználók töredéke használta ekkor.
  5. A Backlinko adatai szerint legnépszerűbb TikTok videó kategória a szórakoztató videók kategóriája a nézettségi számokat figyelembe véve. A TikTok statisztikák szerint ezek a szórakoztató videók több mint 440 milliárdos nézettséget értek el 2020-ban.

TikTok bevételi és pénzügyi statisztikák

A TikTokot tulajdonló ByteDance egy privát, tőzsdén nem kereskedett cég, így a konkrét bevételi és eredmény adatokat nem kell közölniük, pár bevételi információ azért így is elérhető.

  1. 2018-ban a TikTok 7,4 milliárdos árbevételre szert tett.
  2. 2019-ben az előző évei bevételt megkétésfélszerezve ,17 milliárd dollárt árbevételt termelt a Bloomberg szerint a TikTok anyacége a ByteDance.
  3. A Backlinko kimutatása alapján a legnépszerűbb nemzetközi TikTok influencerek éves szinten millió dollár feletti bevételre tehetnek szert a TikTokhoz kapcsolódó üzleti tevékenységekből.

Egyéb TikTok tények, adatok, érdekességek

  1. A TikTok anyacégét, ami a kínai TikTokot is birtokolja, a legfrissebb vállalatértékelések alapján 180 milliárd dollárra értékelik.
  2. A TikTok 2020-ban politikai okokból betiltották a legnagyobb TikTok országban, Indiában, ahol több mint 200 millió felhasználója volt az appnak.
  3. A TikTok-ot 2020-ban az amerikai Trump kormányzat is betiltotta, de a rendeletet megtámadták a bíróságon, így a TikTok a mai napig elérhető az Egyesült Államokban.
  4. A ByteDance az amerikai betiltás megelőzésére a TikTok eladását helyezte kilátásba. A vevőjelöltként két amerikai cég, a Walmart és az Oracle neve merült fel.

Tiktok statisztikák forrásai