22 SEO statisztika 2024 – Keresőoptimalizálási statisztikák

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

A keresőoptimalizálás még 2021-ben is az egyik leghatékonyabb weboldal látogatottság növelő forgalmi forrás. Amennyiben szeretnénk a SEO forgalmunkat növelni, sokszor nemcsak a SEO tippek, technikák ismerete szükséges, hanem érdemes a legfontosabb SEO statisztikákkal is tisztában lennünk.

Ezért gyűjtöttük össze ebben a cikkben az általunk legrelevánsabbnak számító SEO statisztikát. Minden statnál jelzem a forrást, és a cikk végén egy forrásjegyzék is található.

A cikkben az alábbi SEO területek szerint gyűjtöttük össze a legfontosabb SEO statisztikákat:

  • legfontosabb SEO statisztikák
  • Kulcsszó statisztikák
  • Backlink statisztikák
  • Google keresési statisztikák
  • Helyi keresőoptimalizálás statisztikái
  • Magyar SEO statisztikák

Legfontosabb keresőoptimalizálási statisztikák

  1. Naponta több mint 7 milliárdszor keresnek a Google-ön, ami másodpercentek kb. 80 ezer keresést jelent, évente pedig kb. 2,55 billió keresést. (wordometers.info)
  2. A BrightEdge SEO statisztikái szerint a weboldalak forgalmának átlagosan 53%-a jön organikus keresésből
  3. A Google keresési rangsorában első helyen lévő oldal a kattintások átlagosan 31%-át kapja (backlinko.com)
  4. A Google első oldalán túli találatok, mindössze a kattintások kevesebb mint 1%-át kapják. (backlinko.com) (Innen a híres SEO-s vicc, hogy hova kell a
  5. Az Ahrefs statisztikái szerint a weboldalak 90,63%-a nem kap organikus keresési forgalmat a Google-tól.

Google vs Egyéb keresőmotorok piaci részesedése

  1. A Netmarketshare keresőmotorra vonatkozó statisztikái szerint az asztali eszközök esetében a Google-nek 69%-os piaci részesedése van a keresőmotorok globális piacán, a mobileszközök esetén 92%-os Google market share.
  2. Az asztali eszközök esetén a Bing-nek van 13,85%-os piaci részesedése (Microsoft keresőmotora) a Baidu-nak pedig 12,78%-os a részesedése (ez a kínai piac monopol keresőmotorja.)

Backlink statisztikák

  1. A backlinko kutatása szerint egy adott oldalra mutató egyedi domainek száma a Google találati rangsorán betöltött helyezéssel leginkább pozitívan korreláló tényező.
  2. A weboldalak több mint 66%-a esetén egy backlink sem mutat rájuk az Ahrefs backlink statisztikái szerint
  3. Szintén az Ahrefs szerint egy do-follow link vásárlása átlagosan 361,4 amerikai dollárba kerül, míg egy fizetett vendégcikk bejegyzés megjelenítése 77,8 dollár körül alakul

Kulcsszó és keresési kifejezés statisztikák

  1. A Moz kutatása szerint a Google-ban beírt keresések 8%-a egy konkrét kérdés
  2. A Google keresések 60,67%-át a legnépszerűbb keresési kifejezések 0,16%-a adja. (Ahrefs)
  3. A Google-be beírt keresési kifejezések 92,42%-át havonta kevesebb mint 10-szer használják. (Ahrefs)
  4. A havi 10 ezernél többször használt keresési kifejezések 70,87%-a csak egy vagy két szót tartalmat. (Ahrefs)

Mobil SEO statisztikák

  1. A Google keresések 58%-a mobilon történik (hitwise statisztikája)
  2. Az organikus keresések átkattintási rátája (CTR) átlagosan 50%-kal alacsonyabb mobiltelefonokon mint az asztali gépeken (SparkToro)
  3. Az asztali Google keresések 61,5%-a, míg mobilon a 34,4%-a nem eredményez kattintást, szintén a SparkToro keresési statisztikái szerint.

Lokális SEO statisztikák

A lokális SEO vagyis a helyi keresőoptimalizálás fontosságát mutatják az alábbi lokális SEO statisztikák:

  1. A Search Engine Roundtable keresési statisztikái szerint a Google keresések 46%-a számítható helyi keresésnek.
  2. A Google SEO statisztikái szerint a helyi keresések 28%-a végül vásárlást eredményez.

Magyar Google és keresőoptimalizálási statisztikák

Végül pár SEO statisztika a magyar keresések piacáról:

  1. A keresőmotorok magyar piacát is a Google dominálja, a keresések 97,15%-a a Google-ön történik, mögötte a Bingnek (1,87%), és a Yahoo-nak (0,71%) van érdemi piaci részedése (gs.statcounter.com)
  2. Mobil eszközök esetén még inkább a Google dominál, 99,33% a piaci részedése a mobilról indított keresések piacán Magyarországon.
  3. 2020-ban a legfelkapottabb keresések listája az alábbi volt:
    1. Koronavírus
    2. amerikai elnökválasztás
    3. Google Classroom
    4. Telex
    5. Benedek Tibor
    6. Koronavírus térkép
    7. Gesztesi Károly
    8. Redmenta
    9. Magyar Közlöny
    10. Kobe Bryant

Van olyan SEO statisztika, ami szerinted érdekes lenne ismerni, de ez az összeállítás nem tartalmazza? Jelezd a kommentek között, hogy mi lenne az, és utána nézünk, hogy van-e az adott SEO kérdésre valamilyen stat.

SEO statisztikák forrásai