A Linkedin felhasználók száma Magyaroroszágon és a világon is a legnépszerűbb üzleti célből használt közösségi média platformmá tette.
De mit tudhatunk meg a felhasználókról, ha a user metrikák mögé nézünk, és tüzetesebben megvizsgáljuk a legérdekesebb Linkedin statisztikákat?
A cikkben összegyűjtött Linkedin statisztikák forrása vagy a Linkedin hivatalos oldala, az ott közzétett statisztikák és hivatalos közlemények. Vagy ha ettől eltérő forrásra hivatkozok, akkor azt jelölöm az adott statisztikai adatnál.
A posztban külön nem foglalkozom a Linkedin demográfiai statisztikáival, azokat egy teljesen különálló posztban gyűjtöttem össze, amit itt tudsz megnézni:
Linkedin karrier és HR statisztikák
Az alábbi Linkedin statisztikák alátámasztják azt, hogy egy álláskereső nagy hátrányt szenved el, ha nincs fent Linkedinen vagy ott nem megfelelően látható:
- Hetente 40 millió ember használja a Linkedin-t álláskeresésre.
- Minden másodperceben 55 állásjelentkezést adnak be Linkedinre.
- Minden percben 3 felhasználót vesznek fel új munkahelyre a Linkedin-en keresztül.
- A 740 millió felhasználó mellett 55 millió cég szerepel fent Linkedinen, és átlagosan 14 millió nyitott pozíció van meghirdetve Linkedin-en keresztül.
Linkedin használati statisztikák
A Linkedin azonban nemcsak egy népszerű karrieroldal, hanem egy közösségi platform is, ahol az emberek gyakran posztolnak üzleti témában, és sok tartalmat is fogyasztanak ott. Ezt támasztja alá a platform használatával kapcsolatos hét Linkedin statisztika is:
- A Linkedin több mint 200 országban, 20 nyelven elérhető.
- A Linkedint az esetek 57%-ban mobilon használják, és csak 43%-ban asztali gépen.
- A Similarweb szerint a Linkedin-t weboldalként (tehát nap app-ként) megnyitók 71%-a direktben a weboldalt nyitja meg.
- Az Alexa.com adatai szerint a Linkedin weboldal látogatói átlagosan 11 percet töltenek az oldalon, ami egy elég magas szám, főleg egy átlagos weboldalhoz viszonyítva.
- A Sproutsocial adatai alapján a legjobb nap a szerda és a csütörtök a Linkedin posztok megosztására, ha a posztokra érkező aktivitást szeretnénk maximalizálni. Nem meglepő módon a legrosszabb nap a vasárnap.
- Ugyanígy a Sproutsocial adatai alapján a legjobb napszak a legnagyobb Linkedin engagement elérésére, ha Linkedin bejegyzéseket korán reggel, vagy délelőtt tesszük közzé. A legjobb általában a 8 és 10 közötti időszak, esetleg az ebédszünet.
- A Linkedin sokkal inkább egy közösségi média platform mint karrier és HR oldal. A Linkedin statisztikái szerint a megosztott bejegyzések átlagosan 15-ször nagyobb megjelenést érnek el, mint az álláshirdetések, pozíciók.
Linkedin videó statisztika
Noha a Linkedin kezdetben nem a videóra épülő platform volt, mint más social media platformnál, az utóbbi években itt is fontos szerepet kapott. Pár érdekes Linkedin statisztika a Linkedin videókról:
- A Linkedin hivatalos statisztikái szerint a Linkedinre natívan posztolt videók (tehát nem Youtube videóként) átlagosan 500%-kal magasabb engagementet eredményeznek mint a szöveg alapú bejegyzések.
- Szintén a Linkedin hivatalos statisztikái szerint a Linkedinen indított live streamek száma 2020-ban közel 90%-kal nőtt
- A Wyzowl statisztikái szerint a Linkedin a Youtube és a Facebook után a harmadik legnépszerűbb platform üzleti videó marketing szempontjából.
Linkedin marketing statok
A Linkedin felhasználókról szóló bejegyzésben bemutattuk, hogy a Linkedin mennyire népszerű platform főleg a magas iskolázottságú, középkorúak körében, így egy kivételesen jó platform nemcsak HR és karrierszempontokat figyelembe véve, hanem marketing szempontból is
Az alábbi három Linkedin marketing statisztika is ezt mutatja meg:
- A Hubspot kutatása szerint a Linkedin 3-szor hatékonyabb platfrom a lead generálásra mint a Facebook vagy a Twitter.
- Szintén a Hubspot.com felmérése alapján a megkérdezett marketingesek a 4. legjobb social media platformnak tartják az elérhető ROI szempontjából.
- Az organikus elérésben a Linkedin jelenleg az egyik legerősebb platform. Ennek megfelelően tartalom marketing egyik fontos színtere lett a Linkedin. 2020-ban a Linkedinre gyártott tartalmak 60%-kal nőttek az előző évhez képest.
Linkedin hirdetési statisztikák
Noha a Linkedin talán az egyetlen közösségi média platform, aminek a bevételének nem több mint 90%-a hirdetésekből származik, az utóbbi időszakban a cég növekedésének egyik jelentős hajtóereje volt a Linkedin hirdetési bevétele.
A következőkben pár érdekes Linkedin hirdetési statisztikát emelünk ki:
- A Linkedinen keresztül a Föld lakosságának 13%-át el lehet érni. Noha ennél a Facebook, az Instagram vagy éppen a Google Display Network nagyobb elérést tud felmutatni, egy üzleti fókuszú social media platform esetében egy jelentős szám
- A Linkedin hirdetések megjelenítését több mint 200 célzási jellemző alapján tudod beállítani.
- Szintén a Linkedin saját felmérése szerint a Linkedin hirdetés megjelenítése átlagosan 33%-kal emelheti a vásárlási szándékot.
Egyéb érdekes Linkedin statisztikák a Linkedin cégről
Végezetül megosztanék pár olyan statisztikát, adatot amik nem a Linkedin használatával, posztjaival, hanem magával a Linkedin céggel kapcsolatosak.
- A Linkedint 2003-ben alapították, leghíresebb alapítója és egyik első CEO-ja Reid Hoffman.
- A cég 2011-ben döntött az IPO mellett, a NYSE-re vezették be a papírjait.
Linkedin bevételi és pénzügyi statisztikák
- A Linkedin bevétele 2020 a becslések szerint 8 milliárd dollár könyékén alakult, és ahogy a Statista.com ábráján látható az elmúlt években dinamikusan növekedett.
- Ezek alapján úgy látszik, hogy a Microsoft jó döntést hozott, amikor 2016-ban a már tőzsdei cégnek számító Linkedin-t felvásárolta 26 milliárd dollárért.
- A Linkedinnek mint a Microsoft egyik leányvállalatának 15900 teljes állású dolgozója van jelenleg.