Linkedin felhasználók száma – Magyarországon és globálisan [2021]

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

A Linkedin megkérdőjelezhetetlenül a legnépszerűbb közösségi média üzleti felhasználók számára. De mégis mennyi a magyarországi Linkedin felhasználók száma, és hogy viszonyul ez a Linkedin globális felhasználóinak számához?  Ezek mellett még kitérünk az alábbi érdekes Linkedin adatokra is:

  • Linkedin globális felhasználói számának növekedése
  • összes Linkedin felhasználók lebontva nem szerint
  • Linkedin userek korcsoport szerinti bontásbab
  • magyar Linkedin felhasználók száma és növekedése
  • magyarországi Linkedin tagok korcsoport szerint

Ahogy látható ebben az összeállításban a Linkedin felhasználói metrikára fókuszálunk, viszont van egy külön blogposztunk, ahol minden nem konkréten a felhasználókhoz kapcsolódó Linkedin statisztikát összegyűjtöttünk, amit itt tudsz megtekinteni:

  • Linkedin statisztika

Linkedin felhasználók száma a világon

Mielőtt bemutatjuk a Linkedin Magyarországi felhasználóira vonatkozó adatokat, nézzük meg, hogy a Linkedin hogyan néz ki, ha a usereket globálisan vizsgáljuk, esetleg összevetve más jelentős social media platformokkal.

A hivatalos Linkedin adatok szerint a Linkedin tagok száma az idei évben már meghaladta a 740 millió főt, és a tagok száma folyamatosan növekszik egy stabil ütemben.

Linkedin felhasználók száma a világon

Linkedin felhasználók számának növekedése

A Linkedin a ma aktív és népszerű social media weboldak és appok közül az egyik, ha nem legrégebbi, hiszen még a Facebookot megelőzően, 2003-ban alapították, és azóta egy stabil növekedést mutatott a felhasználók számát tekintve.

Az alábbi Statista.com ábrán látható, hogy a 2009-es 37 milliról hogyan nőtt 2016-ra 467 millióra a Linkedin felhasználóinak száma.

Linkedin tagok számának növekedése

Ekkor vásárolta fel a Microsoft a Linkedint, a növekedés viszont nem állít meg, hiszen 2016 óta, kevesebb mint 5 év alatt is majdnem megduplázta a felhasználói számát a Linkedin, hiszen már majdnem 750 millió fő regisztrált fel a Linkedinre.

Linkedin felhasználók nem szerint

Talán sokan azt gondolnák a Linkedin profilját ismerve, hogy a férfiak vannak az oldalon többéségben, de nem így van. A Linkedin is egy inkább nők által dominált platform. Ennek oka talán az lehet, hogy fizaikai munkások jelentős többségben általában férfiak, ahol egy Linkedin típusú platformon való fennlétnek kisebb a létjogosultsága.

Linkedin felhasználók férfi - női bontása

De visszatérve a számokra: a Linkedin felhasználók 56,9%-a volt nő az idei évben, és csak 43,1%-uk férfi, azaz kb. 100 millióval több nő használja a Linkedin-t mint férfia.

Linkedin felhasználók globálisan kor szerint

A Linkedin felhasználók kora kapcsán már nem tapasztalunk ilyenfajta meglepetést, hiszen ahogy számítunk rá, dominálják a Linkedint az aktív karriert építő középorú korosztály.

Linkedin userek kor szerinti bontásban

Ahogy a Statista.com ábráján is látható a középkorúakon belül is leginkább a karrierjük elején lévők azok akik szerint segíteni fogja a karrierjüket, ha felregisztrálnak Linkedinre. A Linkedin globális felhasználóinak ugyanis 60,1%-a 25 és 34 év között van.

A legnépesebb Linkedin országok a világon

Míg például bizonyos Amerikából indult közösségi média platformok esetén már nem is az Egyesült Államok a legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező ország, a Linkedin esetén még mindig az USA adja a legtöbb felhasználót.

Amerika után viszont már nem egy nyugati ország hanem India és Kína következik 71 és 52 millió Linkedin felhasználóval. Brazíliának 46, az 5. legnagyobb Linkedin országnak, az Egyesült Királyságnak pedig 29 millió felhasználója van Linkedinen.

Linkedin felhasználók száma Magyarországon

A legfrissebb idei évi adatok szerint a Linkedin felhasználók száma Magyarországon már meghaladta az 1 millió főt, egészen pontosan a legfrissebb adatok szerint 1 millió 154 ezer fő.

magyar Linkedin felhasználók száma Magyarországon

Noha ez jelentősen elmarad a magyar Instagramozók vagy Facebook magyaroroszági felhasználói számaitól, mégis egy bizonyos demográfiai csoportban elég magas a Linkedin penetrációja.

Egyrészt a felhasználók egy jelentős része nem fizikai dolgozó, valamint nyugdíjasoknak sincs sok értelme fent lenni, egy alapvetően karrier szempontból fontos közösségi médiumnak.

Így összességében, ha a vállalkozásunkkal a középkorú, magasabb társadalmi státuszú, jó jövedelmű magyarokat akarunk elérni nagy számban, akkor a Linkedinnél nincs sokkal jobb platform ma Magyarországon.

Magyar Linkedin felhasználók számának változása

Noha a Linkedin már így is a harmadik legnagyobb magyar közösségi média platform, egy lassú növekedés még így is jellemző rá.

A 2019. augusztusi adatok szerint ugyanis a magyarországi Linkedin felhasználók száma 1 millió 18 ezer fő volt, azaz másfél év alatt a felhasználók száma majdnem 15 %-kal nőtt.

Magyarországi Linkedin felhasználók száma korcsoport szerint

A magyarországi Linkedin felhasználók korcsoport szerinti bontására vannak hivatalos adatok, ennek kapcsán semmit különöset nem tapasztalunk, ahogy a globális számoknál láthattuk, itt is pályakezdő, fiatalabb középkorú korosztály a domináns:

magyar Linkedin felhasználók száma Magyarországon

A 25-34 év közötti korosztályban a magyar Linkedin felhasználók száma 710 ezer fő, amivel magasan kiemelkedik a többi korosztály közül.

Magyar Linkedin tagok száma nem szerint

A magyar Linkedin felhasználóinak nemi megoszlására nincsenek pontos információk, de feltételezhetjük azt, hogy hasonló arányok lehetnek mint a globális adatok szintjén.

Azaz becslések szerint a női Linkedin tagok száma Magyarországon feltehetően 600 ezer környékén, míg a magyar férfi Linkedin felhasználók száma 500 ezer környékén lehet.

Linkedin felhasználó számok forrásai: