Google Ads (Adwords) remarketing kampányok útmutató

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

A Google Ads (Adwords) hirdetési platform számos remarketing kampánylehetőséget biztosít. Így biztos vagyok benne, hogy ha már valamilyen remarketing kampányaid már most is futnak, nem használod ki a Google Ads remarketingben lévő hatalmas lehetőségek mindegyikét.

Ebben a cikkben egy részletes áttekintést szeretnénk nyújtani a Google Ads (Adwords) remarketing kampány lehetőségekről, illetve a konkrét megvalósítási lépéseket is bemutatunk egy egyszerű Google remarketing kampányon keresztül. A cikkben kitérünk az alábbiakra:

  • Google Ads remarketing kampányok típusai
    • Remarketing a Google Display Network hálózaton
    • Remarketing Google Discovery hirdetésekkel
    • Retargeting Gmail hirdetésekkel
    • Youtube remarketing hirdetések
    • Smart display hirdetések
    • RLSA hirdetések
    • Google Shopping remarketing
  • Google remarketing kampány előkészítése, és indítása
    • Google Ads konverzió mérés beállítása
    • Google Remarketing listák létrehozása
    • Google Ads retargeting kreatívok elkészítése
    • Google remarketing kampány indítása

Amennyiben a retargetingről mint fizetett hirdetés technikáról többet szeretnél olvasni, akkor ajánljuk figyelmedbe az alábbi cikket, amiben kitérünk arra, hogy pontosan mi a remarketing, milyen fajtái vannak, stb.

Google Ads Remarketing kampányok típusai

A Google Ads hirdetési platformon keresztül több fajta remarketing hirdetést tudunk indítani. Először csak ezeket mutatjuk be röviden, és ezután térünk rá arra, hogy mi kell ahhoz, hogy egy Google remarketing hirdetés kampányt elindítani.

Remarketing a Google Display Network hálózaton

A legnagyobb elérést a Google Display Network (GDN) hálózat adja, hiszen weboldalak és mobilalkalmazások milliói használják a Google Display Networköt arra, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg a Google Adsense-en keresztül és ezzel monetizálják a weboldalukat.

Így az egyik leggyakoribb módja, hogy remarketing célközönségeinket a Google hirdetési hálózatain elérjük ha Google Display Network-ön indítunk remarketing kampányt, így a számunkra releváns és népszerű weboldalakon tudunk megjelenni különböző formátumú display hirdetésekkel.

Amire érdemes figyelni, hogyha Placement kizárás nélkül indítunk be egy Google Display Network remarketing kampányt, akkor előfordul, hogy a Google sokszor nem éppen túl releváns mobilappokba tolja ki a hirdetéseinket, ahol általában eléggé sok irreleváns kattintást tudunk szerezni. („kövér” ujjbegyek esete.)

Remarketing a Google Discovery kampánnyal

Egy viszonylag újabb kampánytípusa a Google Ads hirdetéseknek a Google Discovery (magyarul Google Felfedezés), ami kitűnően használható retargeting kampányok esetén is, és prémium helyeken jelenhetünk meg az általunk beállított célközönségeknek.

Google Discovery hirdetések - Google Ads remarketing

Míg a Google Display Networkkel a Google Adsense-hez csatlakozó weboldalakon és mobilappokon jelenhetünk meg, Google Discovery kampányok esetén a Google Discover, a Gmail promóciós tabja, és a Youtube kezdőlapján vagy az Ajánlott videók között jelenhetünk meg.

Gmail remarketing hirdetések

Noha Gmail remarketing kampány már csak a Discovery kampányokban indítható (korábban lehetett külön Gmail remarketing kampányt indítani), de érdemes külön kezelni a prémium megjelenési helye miatt a Gmail remarketing-et. Ekkor a hirdetések a Gmail fiókok Promóciós vagy Közösségi tabjának kiemelt helyén jelennek meg.

A Gmail fiók felhasználói pedig akkor látják a teljes hirdetést, amikor belekattintanak magába a hirdetésbe. Egy átlagos Display Network-ös remarketing hirdetéshez képest prémiumabb megjelenésnek számít, hiszen sokkal inkább a valószínű, hogy felkeltjük a felhasználó figyelmét, különösen ha remarketing hirdetésről van szó, tehát a felhasználó már találkozott a hirdetésünkkel.

Youtube remarketing videós hirdetéseknél

Mivel a Google vagyis pontosabb az Alphabet a Youtube tulajdonosa is, ezért a Google Ads-en belül tudunk remarketing hirdetéseket indítani a Youtube videókra is.

A Youtube remarketing különösen hatékony lehet, hiszen általában elég nagy elköteleződéssel, vagy érdeklődéssel bírnak azok, akik a Youtube csatornáinkon néztek meg videókat. Elég sok módon létrehozhatunk Youtube remarketing célközönségeket:

  • A felhasználó megnézte a csatorna valamelyik videóját
  • A felhasználó egy adott videót tekintett meg
  • Egy adott Youtube hirdetésünket nézte meg a felhasználó
  • A Youtube csatornánk feliratkozóit is elérhetjük remarketing hirdetéssel
  • A felhasználó megnézte a csatornánk kezdőoldalát
  • A felhasználó kedvelte a Youtube csatornánk valamelyik videóját
  • Hozzáadta a felhasználó egy videónkat egy lejátszási listához
  • Megosztotta a videónkat a felhasználó

A rengeted célzási megoldás mellett a Youtube már elég sok hirdetési formátumra is lehetőséget nyújt, amit itt tudsz megnézni.

Intelligens (Smart) Display remarketing

Bár az Intelligens (Smart) display kampányok lényege, hogy automatikus célzás révén nem mi, hanem a Google gépi tanulásos algoritmusa határozza meg, hogy kinek és hol jelennek meg a hirdetéseink, általában ezeknél a hirdetés kampányoknál is megjeleníti a Google a hirdetéseinket remarketing célközönségünknek.

Azonban semmilyen kontrollunk nincs afelett, hogy pontosan kinek fogja megjeleníteni a Google ezeket a remarketing hirdetéseket, így inkább azt javasoljuk, hogy a korábban bemutatott kampány típusokat használjuk remarketing hirdetések indítására, hiszen sokkal nagyobb kontrollunk lesz a hirdetések beállításaira.

RLSA hirdetések (keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták)

Noha alapvetően a remarketing hirdetések a display meg a videós hirdetések esetében fordulnak elő a leggyakrabban, a Google a keresési hirdetések esetén is lehetővé teszi, hogy a remarketing listák segítségével a keresési kampányainkat is módosítsuk attól függően, hogy az adott kereső rajta van-e egy adott Google remarketing listán vagy sem.

Különösen hasznos lehet olyan iparágakban, ahol a keresési hirdetések CPC-je nagyon magas a nagy verseny miatt, így hideg célközönségek esetén nem tudunk versenyezni a versenytársakkal, mert nem tudunk pozitív ROAS-t elérni.

Ha viszont RLSA hirdetéseket alkalmazunk, akkor be tudjuk azt állítani, hogy a Google Adwords remarketing listáinkon rajta lévő felhasználókra magasabban licitáljunk, vagy más üzenetet jelenítsünk meg.

Mivel a remarketing célközönségeken rajta lévő felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel konvertálnak, így a magasabb bid is eredményezhet pozitív megtérülését a magasabb konverziós arány miatt.

Google Shopping remarketing

A Google Shopping remarketing listák gyakorlatilag ugyanúgy működnek, mint a remarketing listák az RLSA hirdetések esetén, azaz az egyes remarketing listákat hozzá tudjuk adni az adott Google Ads kampányhoz vagy hirdetéscsoporthoz, majd ezekre magasabb bideket is be tudunk állítani.

Így Google Shopping hirdetések esetén is sokszor kompetitívebbek tudunk lenni azoknál a felhasználóknál, akik már jártak a weboldalunkon vagy éppen szerepelnek az email feliratkozói listáinkon.

Google remarketing kampány létrehozásának részei

Mint az előző fejezetben bemutattuk elég sokféle módon lehet Google hirdetéseken belül remarketing kampányokat indítani, de az általános folyamata a kampány előkészítésének és az indításának kb. elég hasonló függetlenül attól, hogy milyen típusú Google ads remarketing kampányt indítunk.

A remarketing kampány létrehozási folyamatot az alábbi négy részre lehet bontani

  1. Google Ads konverzió mérés beállítása
  2. Google Ads Közönségek létrehozása
  3. Google Ads kreatívok elkészítése
  4. Google remarketing kampány indítása

A következőkben röviden kifejtjük, hogy egyes részek pontosabban mit takarnak, és hol tudsz további infót szerezni róluk.

Google Ads konverziómérés beállítása

Noha elméletileg lehet konverziómérés megfelelő beállítása nélkül is indítani remarketing kampányt, nem igazán érdemes, hiszen anélkül nem fogjuk tudni a kampányainkat visszamérni, de optimalizálni sem, illetve a Google Ads automatizált ajánlattételi stratégiát sem tudjuk használni.

Szóval mindenképp érdemes a konverziómérést Google Ads kampányoknál beállítani, függetlenül attól, hogy egy Google Adwords remarketing vagy egy sima prospecting kampányról van-e szó.

Erre alapvetően két mód van, mindkét módszert lépésről lépésre bemutattuk az alábbi cikkeinkben.

Így ha amennyiben még nem állították be konverziómérést a Google Ads fiókhoz, olvasd el a hivatkozott cikkeket, implementáld a konverziómérést és gyere vissza, amint a mérés működik.

Szerencsére ez egy olyan folyamat, amit egyszer meg kell csinálni jó, de utána lehet, hogy évekig nem kell hozzányúlni, ha minden jól működik.

Google Ads Remarketing közönségek, listák létrehozása

Míg a konverziómérés beállítását papíron elvileg ki is lehet hagyni, Google Remarketing Közönségek létrehozása nélkül nem fogsz tudni Google Adwords remarketing kampányt indítani.

Alapvetően minden jól ismert típusú retargeting közönséget létre lehet hozni Google Ads-en belül is. Azaz lehet Google remarketing célközönségek képezni:

  • weboldallátogatókból (vagy bizonyos oldalak látogatóiból), vagy a weboldalon valamilyen felhasználói műveletet végre hajtó felhasználókból
  • mobil appod felhasználóiból (vagy ott valamilyen műveletet végrehajtó app felhasználókból)
  • Youtube videóid megtekintőiből (a lista bővebb, lásd a Youtube remarketing alfejezetet)
  • valamint ügyfél listákat is fel lehet tölteni természetesen, és belőlük retargeting listákat létrehozni. És email, telefon alapján a Google azonosítja a listán fentlévő felhasználók egy részét. (feltölthetők így vásárlói listák vagy éppen az email feliratkozóid listája)

Csakúgy mint a konverziómérés beállítását, a weboldallátogatókból képzett Google retargeting közönségeket is két módon lehet létrehozni.

Vagy a Google remarketing tag-et kell a weboldalra telepíteni, vagy a Google Analyticset kell összekötnöd a Google Ads fiókoddal, majd a kívánt Google Analytics Közönségeket beimportálnod Google Ads-re.

Mindkét megközelítésnek megvannak az előnyei, a Google Analytics Közönség beimportálásának az az előnye, hogy mindenféle Google Analytics adatot fel lehet használni az Audience létrehozásánál.

Amennyiben kíváncsi lennél, hogy Google Ads remarketing tag-et hogyan kell létrehozni és Google Tag Managerrel beállítani, akkor jelezd és ha kellő érdeklődés mutatkozik rá, egy külön cikkket is írhatunk róla.

Még mielőtt a remarketing kreatívok fontosságára rátérnénk, azt fontos kiemelni, hogy ugye ezek a bemutatott Google remarketing audience-ek egymással kombinálhatóak, összeadhatók, vagy éppen szükség esetén kizárhatóak egymásból.

Google Ads retargeting kreatívok elkészítése

Végül bizonyos remarketing kampánytípusokoknál még a kampány indítása előtt érdemes nagy figyelmet fordítani a megfelelő kreatívok létrehozására. Értelemszerűen egy RLSA típusú remarketing kampánynál ez annyira nem fontos, mert így ugyanúgy szöveges hirdetések fognak megjelenni, mint a sima keresési hirdetéseknél.

Egy Google Display Network vagy egy Youtube retargeting kampánynál viszont a kreatívnak nagyon fontos szerepe van, egyrészt a figyelem felkeltése, a megfelelő üzenet átadása és az átkattintás ösztönzése szempontjából.

Külön blogposztot érdemelne az, hogy hogyan lehet jó remarketing kreatívot készíteni, de röviden most csak annyit emelnék ki, hogy ne felejtsük el, hogy a remarketing kreatívoknak teljesen más típusú üzeneteket kell átadniuk mint egy hideg célközönségnek megjelenő kreatívnak.

Tehát a Google Ads remarketing kreatívok készítésénél gondoljunk arra, hogy mik azok az üzenetek, amik hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a termékünket/szolgáltatásunkat már megismerő, de azt meg nem vásárló felhasználó tényleg konvertálódjon.

Mindenképp érdemes legalább 3-4 különböző üzenetű kreatív típust készíteni, így majd értékelni tudjuk a kampány indítását követően, hogy milyen üzenetek, kreatívok azok, amik jól teljesítenek az adott célcsoportnál.

Google Adwords remarketing kampány elindítása

Amint a kreatívokat is elkészítettük, nincs más hátra, mint a tényleges Adwords remarketing hirdetéskampány elindítása.

Már így is elég hosszú ez a cikk, így most arra nem térünk ki, hogy pontosan minden egyes lépésben mit kell csinálni a Google Ads remarketing kampány indításánál. Már csak azért sem, mert az összes Google remarketing kampány típus indítását egy blogposzton belül mind bemutassuk, még legalább 5-10 oldalra lenne szükség.

Így csak azt emelném ki, hogy amikor a Google remarketing kampány beállítását végzed, akkor a Közönségek beállítása egy kulcspont, ahol a remarketing célközönséget hozzá tudod adni az adott hirdetéscsoport célzásához.

Google remarketing közönség, lista kiválasztása kampány indításánál

Amint ehhez a részhez érsz, kattints a Böngészés fülre, majd itt a Remarketing és hasonló közönségek szekciót kell kiválasztani, hogy a különböző remarketing listáidhoz hozzáférj és szükség szerint az adott Google Ads hirdetéscsoport célzásához hozzáadd.