Remarketing alapjai: Minden, amit tudnod kell [2021]

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Remarketing hirdetések platformtól függetlenül általában a legnagyobb ROI-val, azaz megtérüléssel kecsegtető hirdetéstípusok. De mit is jelent pontosan a remarketing? Ebben a cikkben a remarketing témáját fogjuk teljeskörűen végig járni, így kitérünk az alábbiakra:

  • Remarketing jelentése
  • Remarketing vagy retargeting?
  • Hogyan működik a remarketing? Remarketing hirdetések fajtái
    • cookie alapú remarketing
    • ügyféllista alapú remarketing
    • egyéb típusú remarketing
  • Dinamikus remarketing vs statikus remarketing
  • Remarketing egyes platformokon
    • Facebook remarketing
    • Instagram remarketing
    • Google remarketing
    • Youtube remarketing
    • Egyéb remarketing lehetőségek
  • Remarketing beállítása
  • Remarketing kampányok indítása, sikeres remarketing hirdetések

A cikkben a remarketing kampányokról egy általános áttekintést szeretnénk nyújtani. Amennyiben konkrétan arra vagy kíváncsi, hogy a Facebook remarketing vagy a Google remarketing hogy működik a gyakorlatban a technikai beállításoktól kezdve, a remarketing kampány elindításáig, akkor ezekről a témákról szóló külön cikkeinket is olvasd el.

Amennyiben egy téma kapcsán további infók érdekelnének, és nem fejtettük ebben a cikkben kellően ki, akkor kommentben jelezd, és írunk róla egy dedikált bejegyzést.

Mi az a remarketing? A remarketing jelentése

A remarketing egy olyan típusú online hirdetés, amikor a hirdetés kizárólag azoknak a felhasználóknak jelenik meg, akik meglátogatták az adott hirdető weboldalát, ott esetleg valamilyen konkrét felhasználói műveletet hajtottak végre vagy egyéb módon már találkoztak az adott branddel, vagy céggel. (például a hirdető hírlevelére feliratkoztak, megnéztek a hirdető Facebook oldalán egy videót, stb.)

A legnagyobb online hirdetési platformokon mind van lehetőség különböző típusú remarketing hirdetések elindítására, ezért meg szoktuk különböztetni a Facebook remarketinget, a Google remarketinget, de gyakorlatilag az összes nagy közösségi oldalon tudunk remarketing kampányokat indítani.

Remarketing és a funnel (értékesítési tölcsér)

Mielőtt a konkrét működési mechanizmusokra rátérnénk, érdemes még azt hangsúlyozni, hogy miért olyan hatékony a remarketing és miért szinte kötelező állandóan remarketing kampányokat indítanunk.

Ahogy már említettük, a remarketing kampányok lényege, hogy dedikáltan a hirdetés csak azoknak az embereknek jelenik meg, akik már valamilyen szinten kapcsolatba léptek a cégeddel. És sok esetben nemcsak azt tudjuk a remarketing Pixelnek köszönhetően, hogy már volt a felhasználó és köztünk kapcsolat, hanem pontosan tudjuk, hogy mit csinált az adott felhasználó a weboldalon.

Ezért a kapcsolat erősségét is meg lehet akár bontani „meleg” (angolul „warm”), illetve „forró” (angolul „hot”) célközönségekre. Másik fajta elnevezés, ha funnelben (értékesítési tölcsérről) gondolkodunk, és middle of the funnel (MOFU, a funnel közepén), vagy bottom of the funnel (BOFU, a funnel alján) lévő célközönségekre gondolunk.

Bármelyik elnevezést is használjuk, a lényeg ugyanaz, a kettő között különbség az, hogy a forró vagy BOFU célközönségek már sokkal inkább közelebb vannak a konverzióhoz, azaz webshopok esetén vásárláshoz, lead szerző weboldal esetén pedig például egy telefonhíváshoz.

Ezeknél a célcsoportok esetén erősen konverzió fókuszú üzeneteket érdemes mutatni, hiszen ők már közel vannak a vásárláshoz, és tényleg már csak az utolsó „push” kell nekik, hogy konvertáljanak. Jelentősen növelni tudjuk így esetükben a konverziós rátát, ha a megfelelő üzeneteket jelenítjük meg nekik.

Ezzel szemben a „warm” célközönség noha már találkozott a brandeddel, nem feltétlenül gondolkodik még vásárlásban, így neki a konverzió fókusz helyett sokkal fontosabb, hogy még a termék vagy szolgáltatás előnyeit mutassuk be, hogy a sales page-ünkre érkezzen meg.

Kattintás után a legjobb persze, ha konvertál a felhasználó, da még az sem baj, ha nem egyből, hiszen mostantól átkerül a „forró” remarketing célközönségbe, és mostantól ő is erősen konverzió fókuszú üzeneteket fog kapni.

Összességében tehát, amennyiben futtatunk remarketing kampányokat, akkor a már érdeklődést mutató felhasználók számára sokkal inkább személyre szóló üzeneteket tudunk megjeleníteni, ami így magasabb konverziós arányhoz és több konverzióhoz fog vezetni, mintha nekik is általános üzeneteket juttatnánk el a például az Instagram hirdetéseinkben.

Remarketing vs retargeting

Mi a különbség a remarketing és a retargeting között? Nem igazán van. Amennyiben rákeresünk erre angolul, még azon források szerint, akik szerint van közöttük különbség, mind mást emelnek ki, hogy mi is ez a különbség. Tehát széles körben elfogadott definíciós különbség nincs a remarketing és a retargeting között.

Érdekes módon a magyar nyelvben a remarketing szó használata jobban elterjed mint a retargetingé, míg angol nyelvterületen a retargetinget többen használják. Mi ebben a cikkben a két szót szinonimaként fogjuk használni. Amennyiben a remarketing szót magyar fordításban szeretnénk megadni, talán a visszacélzás szóval lehet leginkább visszaadni a szó magyar jelentését, de annyira nem terjedt el ez a magyar marketinges körökben.

Hogyan működik a remarketing?

A remarketing működésének lényege, hogy egy konkrét beállítás alapján, bizonyos szabályok specifikálásával az adott hirdetési platformon felismert felhasználókat célcsoportokba osztjuk, és a hirdetés célzását úgy állítjuk be, hogy az adott remarketing hirdetés csak bizonyos, a szabályok révén definiált felhasználói csoportoknak jelenjen meg.

Működési mechanizmusa szerint három típusú remarketinget különböztethetünk meg. Ezek nem hivatalos elnevezések, de a működési mechanizmus és a célközönség forrása szerint ez a hármas tagoltság segíti leginkább a remarketingről való gondolkodást.

  • cookie vagy pixel alapú remarketing
  • ügyféllista alapú remarketing
  • platform alapú remarketing

Cookie (süti) alapú remarketing

Talán cookie vagy Pixel alapú remarketing a gyakorlatban leggyakrabban használt remarketing típus, hiszen így a weboldallátogatókat tudjuk ismét személyre szóló ajánlatokkal visszacélozni.

Ennek lényege, hogy a weboldalon lévő cookie vagy Facebook esetén a Facebook Pixel rögzíti azt, hogy ki járt a weboldalon és az a felhasználó mit csinált a webszájton, és ezt az adatot a cookie vagy a Facebook Képpont segítségével átadja az adott hirdetési platformnak, így mi azokból célcsoportokat képezhetünk és targetálásra felhasználhatjuk.

Ügyéllista, vásárlói lista, adatbázis alapú remarketing

A weboldallátogatók visszacélzása mellett természetesen egyéb lehetőségeink vannak, hogy a már valamennyire minket ismerő embereket új ajánlatokkal célozzuk meg. Az egyik ilyen remarketing célzási lehetőség, amikor egy felhasználói vagy vásárlói listát töltünk be az adott hirdetési platformra, és a lista sikeresen beazonosított tagjait így meg tudjuk célozni személyre szóló ajánlatokkal.

GDPR meg hasonló privacy problémák miatt nem kell félnünk, mivel a feltöltött felhasználó listák minden esetben hashelésre kerülnek, így noha alapból sem kerülhetnek harmadik félhez, ha még oda is kerülnének, akkor is beazonosíthatatlan lenne számukra.

Ezzel a módszerrel tökéletesen meg tudjuk célozni például a hírlevél feliratkozóinkat, a CRM rendszerbe bekerült embereket, vagy éppen a korábbi vásárlóinkat.

Részletesen írtam arról, hogy ez az ügyféllista feltöltéses módszer Facebook esetén hogyan működik, szóval mindenképp csekkold, ha érdekelnek a részletek.

Platform alapú remarketing

Végül szintén jó visszacélzási lehetőséget biztosít a platform alapú remarketing. Ennek a retargeting típusnak a lényege, hogy az adott platformon történő felhasználói tevékenységet, aktivitást használjuk fel a remarketing célközönség képzésére.

Nagy előnye általában, hogy az adatokat az adott hirdetési platform automatikusan gyűjti, így nincs szükség előzetes technikai beállításokra, csak az adott célközönség szabályt kell definiálnunk, és általában a remarketing kampány egyből indítható.

Másik nagy előnye, hogy már úgyis tudunk jelentős számú felhasználót visszacélozni, hogyha amúgy nincs weboldalunk, vagy az még csak most indult, így nincsenek értelmezhető weboldal látogató számaink.

Facebook esetén ilyen platform alapú remarketingnek számítanak az engagement custom audience-ekből képzett célközönségeket megcélzó remarketing kampányok, ahol a Facebook vagy Instagram üzleti profilunkkal, vagy azok posztjaival interaktáló felhasználókat célozhatjuk vissza.

A másik nagyon jól működő, platform alapú remarketing lehetőséget a Youtube biztosítja, hiszen itt azokat tudjuk visszacélozni nagyon könnyen, akik konkrét videókat láttak, a saját céges Youtube csatornánkon.

Dinamikus remarketing szerepe a webáruház remarketingben

A remarketing hirdetéseket meg aszerint is meg lehet különböztetni, hogy dinamikus remarketingról vagy statikus remarketingról van-e szó.

A dinamikus remarketing lényege, hogy az adott hirdetési rendszer egy termékfeedből behúzza az adott webshop termékeink legfontosabb adatait is (terméknév, termékkép, ár, termék oldal linkje, stb.), így egy remarketing hirdetésnél a megjelenített termékeket és azok információit is dinamikusan tudja behúzni az adott hirdetésbe.

Így ha például mi sálakat nézegettünk egy webáruházban, akkor nekünk az adott hirdetési platform nem szoknyákat fog mutatni a webshop remarketing hirdetésében, hanem azokat a sálakat, amiket a webshopban nézegettünk. Így a dinamikus remarketinggel tényleg személyre szóló termékajánlatokat tudunk megjeleníteni a remarketing listánkon rajta lévő felhasználóknak, ami jelentősen növelheti az adott hirdetés konverziós rátáját.

Különösen fontos a dinamikus remarketing a webshopok, webáruházak remarketing kampányaiban. Mind a Google, mind a Facebook nyújt dinamikus remarketingre lehetőséget.

Remarketing hirdetési platform szerint

Végül szintén meg lehet különböztetni a remarketing kampányokat aszerint, hogy melyik hirdetési platformon futnak, és ott kiket érnek el. Nyilván ezeknél a rendszereknél a kulcs az, hogy hány embert lehet elérni az adott platformon, hiszen hirdetőként nekünk az a hatékony, ha csak pár rendszer használatával sok embert el tudunk érni.

Röviden bemutatom a legnépszerűbb lehetőségeket amennyiben remarketing hirdetésekről van szó.

Facebook remarketing

A Facebook hirdetési platformján indított remarketing hirdetések előnye, hogy egyszerre tudjuk elérni a Facebook, az Instagram, a Messenger és most akár már a Whatsapp felhasználóit is, amivel már majdnem a fél világot el tudjuk érni.

A Facebook Pixel segítségével vissza tudjuk a weboldallátogatókat célozni, de lehetőség van ügyféllista alapú remarketing célzásra, ahogy a Facebook és az Instagramon megjelenő bizonyos felhasználói interakciókból is tudunk Egyéni Célközönségeket képezni. Ezek mellett a mobil app felhasználóink is retargetálhatóak, ahogy offline felhasználói listák is feltölthetők.

Részletesen írtunk egy külön cikkben a Facebook remarketingról, szóval nézd meg mindenképp, ha a konkrét lehetőségekre és beállítási lépésekre vagy kíváncsi.

Google Ads (Adwords) remarketing

Nehéz eldönteni, hogy melyik az erősebb remarketing platform, a Google ads vagy a Facebook ads. Mindenesetre, az biztos, hogy érdemes egyszerre mindkettőn megjelennünk. A Google is több felületen biztosít megjelenési lehetőséget:

  • Google Display network hálózaton futó remarketing hirdetések (ezzel a legtöbb hirdetéseket futtató weboldalon megjelenhetünk.)
  • Youtube remarketing (a videós remarketing az egyik leghatékonyabb remarketing típus)
  • Gmail remarketing
  • Discovery remarketing
  • Google Search és Shopping remarketing (a keresési találatok között is licitálhatunk azokra nagyobb összeggel, akik valamilyen remarketing listán rajta vannak).

Amennyiben ezekről a lehetőségekről többet szeretnél megtudni, szintén ajánljuk a Google remarketingról szóló, részletekben is elmélyülő cikkünket.

Egyéb social media platformok remarketing-je

A két nagy mellett gyakorlatilag már minden említésre méltó közösségi média platform nyújt remarketing hirdetésekre is lehetőséget.

Általában mindössze annyi a dolgunk, hogy az adott hirdetési platform pixel-ét elhelyezzük a weboldalunkon, és ez alapján, minden esetben vissza tudjuk a platformon fent lévő weboldallátogatóinkat célozni.

Pár ilyen közösségi média remarketing lehetőség:

  • Linkedin remarketing
  • Pinterest remarketing
  • TikTok remarketing
  • Snapchat remarketing
  • Twitter remarketing

Még annyit jegyeznénk meg, hogy természetesen az, hogy egy adott platformon lehet remarketing hirdetéseket futtatni, még nem jelenti azt, hogy akkor indítsunk is ott remarketing kampányokat.

Mi azt javasolnánk, hogy ezeket a platformokat akkor próbáljuk ki, vagy ha már úgy érezzük, hogy a Facebook és Google-ban lévő remarketing potenciált kellően kihasználtuk, vagy éppen a demográfiai célcsoportunk nagyon nagy számban megtalálható az adott platformon. Például, ha középkorú üzletemberek a vevőink, akkor a Linkedin elég jó platform lehet a remarketingre.

Native hirdetés remarketing

Magyarországon még nem túlságosan ismertek a native hirdetési megoldások, amelyeket a Taboola, az Outbrain vagy éppen a Yahoo Gemini nyújt.

Amennyiben ki szeretnénk próbálni ezt a hírdetési típust, akkor jó tudni, hogy van lehetőség ezeken a native advertising platformokon is retargeting hirdetéseket indítani.

Egyéb remarketing platformok

A felsoroltak mellett pedig számos egyéb olyan hirdetési rendszer van, ahol meg lehet célozni a weboldallátogatónkat. Az e-kereskedelmi szektorban például népszerű a Criteo dinamikus remarketing megoldása. Már biztos te is láttál olyan dinamikus remarketing hirdetést, ami a webshopok ajánlatait jeleníti meg, dinamikusan, váltogatva a képeket, akciókat felvillantva. Ez jó eséllyel a Criteo vagy egy hasonló platformon keresztül indított dinamikus remarketing hirdetés lehetett.

De vannak programmatic hirdetési rendszerek is mint például az Adform, amelyek szintén nyújtanak lehetősége remarketing kampányok indítására.

Remarketing beállítása, remarketing kampányok indítása

Amennyiben remarketing kampányokat szeretnénk indítani, függetlenül attól, hogy éppen melyik platformon szeretnénk ezt megtenni, általában négy plusz egy szakaszra bontható az a folyamat, amin általában végig kell mennünk:

  1. remarketing kampányok indításához szükséges technikai beállítások elvégzése
  2. Remarketing célcsoport létrehozása
  3. Remarketing hirdetések létrehozása
  4. Remarketing kampány indítása

+1.: Remarketing kampány kezelése, optimalizáció

Ahogy már említetten, ebben a bejegyzésben konkrét példát nem fogok bemutatni egy remarketing kampány indítására, ha ilyet szeretnél látni, akkor nézd meg a Google remarketingról, vagy a Facebook remarketingról szóló cikkünket.

Viszont bármilyen új platformon szeretnél elkezdeni remarketing hirdetéseket indítani, általában ezek azok a lépések, amiken végig kell menni, így még röviden kifejtjük, hogy az egyes szakaszok mit foglalnak magukban.

1.      Technikai beállítások elvégzése remarketing kampányokhoz

Ez általában akkor fontos, ha valamilyen cookie alapú remarketinget is szeretnénk a remarketing kampányunkban futtatni. Mivel általában így tudjuk elérni a legtöbb embert, ezeket a beállításokat mindenképp meg kell tennünk.

Facebook remarketing esetén ez ugye a Facebook Pixel (vagy mobillapp esetén az Facebook SDK) létrehozását, majd a létrehozás követően a Facebook Pixel Események beállítását és megfelelő konfigurációját jelenti.

A Facebook Pixel megfelelő beállítása ugyanis szükséges ahhoz, hogy ezt követően Facebook Képpont alapú Egyéni Célközönségeket tudjunk létrehozni. Különösen akkor, ha nem egyszerűen csak az oldal látogatókra, hanem például azokra szeretnénk célozni, akik a kosárba tettek valamit, de nem vásároltak nálunk. Ez különösen fontos például webáruház remarketing esetén.

Google remarketing esetén a Google Analytics Célok beimportálását, vagy a Google konverziós és Remarketing tag Google Tag Managerben való bekötésére és beállítására van szükség.

Bizonyos remarketing ad-ek esetén technikai beállításokra nincs szükség, mert az adott platform beállítás nélkül is megfelelően gyűjti az adatot, mint például a Youtube esetén, amikor technikai beállítások elvégzése nélkül tudjuk például a saját csatornánk videómegtekintőit retargetálni.

2.      Remarketing célcsoport létrehozása

Amennyiben a megfelelő technikai beállításokat elvégeztük, a konverzió és esemény követés megfelelően mér, akkor elkezdhetjük a remarketing célcsoportok létrehozását is.

Ez az is egy olyan folyamat, ami jelentősen különbözni fog attól függően, hogy milyen platformon vagyunk, és hogy milyen típusú remarketing célközönséget kívánunk létrehozni.

Amire itt általában figyelni kell, hogy amennyiben kellő nagyságú felhasználó van a remarketing célközönségünkben, akkor ugye érdemes a retargeting célcsoportjainkat szegmentálni, mert ez alapján nagyobb remarketing hirdetési büdzsét tudunk allokálni azokra a célcsoportokra, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek aktívan a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt.

A szegmentációt legalább 2 dimenzió szerint el tudjuk végezni.

Remarketing célcsoport időtartam szerint

Egyrészt tudunk időtartam szerint szegmentálni, azaz, hogy az adott felhasználó mikor csinálta azt a felhasználói műveletet, ami alapján a remarketing célközönségbe bekerült. Minél közelebbi ez az esemény, annál nagyobb a valószínűsége, hogy az adott user még aktívan érdeklődik az ajánlatunk iránt.

Így például érdemes olyan célközönséget létrehozni ami 7 napig tartja bent a látogatókat, egy olyat, amit 30 napig, és egy olyat, ami az adott hirdetési platform által maximálisan engedélyezett időtartam.

Ezeket a időtartam szerint megkülönböztetett célcsoportokat pedig külön hirdetés sorozatba (Facebook hirdetés esetén), vagy külön hirdetéscsoportba (Google Ads esetén) ajánlott tenni, így egyrészt akár külön licitálhatunk rájuk, nagyobb bid-del például a hét napos csoportra, vagy éppen nagyobb büdzsét is allokálhatunk a számunkra „melegebb” 7 napos célcsoportra.

Remarketing célcsoport aktivitás szerint

A másik dimenzió pedig a felhasználó aktivitásának vagy engagement-jének szintje, azaz hogy az adott felhasználó ténylegesen mennyire mutatott érdeklődést az oldalunk iránt.

Hiszen az könnyen belátható, hogy az a felhasználó aki egyből otthagyta az oldalt anélkül, hogy bármit is csinált volna az oldalon, az feltehetően kevésbé valószínű, hogy később visszajön az oldalra és vásárol, mint az, aki mondjuk a kosárba rakott valamit, de még nem fejezte be a vásárlást.

Hasonlóan az időtartam alapú remarketing célcsoportoknál, itt is a kosárelhagyókra pl. magasabb licitet állíthatunk be, mint a sima oldalmegtekintők esetén.

Illetve még ha jelentős méretű remarketing célközönségeink vannak, akkor ezt a két típusú remarketing audience-t akár kombinálhatjuk is, azaz például olyan célközönséget hozunk létre, aki kosárba rakta a terméket, de nem vásárolt és ez az elmúlt 7 napban történt.

3.      Remarketing hirdetés kreatív és hirdetés szöveg létrehozása

Mielőtt a remarketing kampány konkrét lépéseire rátérnénk még mindenképp fontos időt szánni a megfelelő hirdetés kreatív létrehozására.

Hiszen beállíthatjuk a technikai dolgokat hiba nélkül, költhetünk rá amennyit csak tudunk, ha nem fordítunk kellő figyelmet magára a hirdetésre, amit a felhasználó látni fog, és valamilyen akcióra ösztönzi, akkor az eddigi erőfeszítéseink eredményei jelentősen csökkenhetnek.

A legnagyobb hiba, amit itt el lehet követni, hogy ugyanazokat a hirdetéseket mutatjuk a remarketing közönségeinknek mint a hideg célközönségeknek.

Feljebb már említettük, hogy érdemes minimum két típusú remarketing célcsoportot megkülönböztetni az alapján, hogy mennyire van az adott felhasználó közel a konverzióhoz. Természetesen ennek a hirdetés kreatívban és a hirdetés szövegben is le kell képződnie, hiszen az üzenet is lehet ezeknek a célcsoportoknak teljesen más.

A lényeg, hogy egy-egy üzenethez többféle kreatívot és ad copyt készítsünk, így folyamatosan majd tesztelni is tudjuk, hogy mi az a kreatív és szöveg, ami leginkább pozitívan hat a konverziós arányunkra.

4.      Remarketing kampány elindítása

Végül amint az első hárommal megvagyunk, már nincs más dolog hátra, csak amit eddig csináltunk, azokat összerakni egy remarketing hirdetés kampány formájában.

Egyéni Célközönség hozzáadása - Facebook remarketing kampány - hirdetéssorozat

Itt érthető módon ez platformonként különbözni fog a folyamat, szóval ha a pontos részletek érdekelnek, akkor nézd meg a Facebook remarketingról meg a Google remarketingról szóló cikkeinket.

Talán annyit kiemelnék, hogy érdemes először egy inkább alacsonyabb büdzsével indítani, és ha sikeres a kampány, akkor fokozatosan emelni a büdzsét.

Ha teljesen bizonytalanak vagyunk abban, hogy mennyit költsünk remarketingre, akkor vegyük a fizetett hirdetési büdzsénket, és ennek 10-20%-át állítsuk be remarketing kampányainkra.

Általában mivel értékesebb felhasználók ezek, a megjelenési költség esetében általában arra kell számítani, hogy magasabb lesz, de ezt jelentősen kompenzálni fogja a magasabb konverziós arány.

5.      Remarketing kampány kezelése, optimalizáció

Amint a remarketing kampányt végre elindítottuk, most azt gondolhatnánk, hogy ezzel kész is vagyunk, várjuk a soha nem látott pozitív megtérüléseket, hihetetlen ROAS számokat.

És ha jók a célközönségeink, jók a hirdetéskreatívjaink, akkor nem kell hozzá nagy meglepetés, hogy tényleg jöjjenek a konverziók és szép számokat kezdjünk el látni. De ha azt szeretnénk, hogy a remarketing kampányaink a pozitív eredményüket fenntartsák, az alábbiakat érdemes folyamatosan, vagy legalábbis hetente legalább egyszer megtenni:

  • Jól teljesító kreatívokra, célközönségekre nagyobb büdzsé allokálása, licit növelése
  • Rosszul teljesítők kreatívok, célközönségek leállítása
  • Folyamatosan új hirdetéskreatívok, hirdetésszövegek kipróbálása, tesztelése
  • Új remarketing üzenetek tesztelése.
  • Frekvencia, gyakoriság  metrika figyelése: A legtöbb hirdetés platform nyújt arról információt, hogy mennyi egy adott hirdetés vagy hirdetés csoport frekvenciája, azaz hogy egy ember átlagosan hányszor látott egy adott hirdetést. Ha ez a szám nagyon elkezd nőni, azt már rövidtávon is ahhoz vezethetett, hogy jelentősen romlik az eredményünk az ún. ad fatigue miatt.
  • Ha tehát magas a frekvencia/gyakoriság, akkor vagy új kreatívokat kell a kampányba bedobni, vagy pedig a kampány büdzséjét kell visszavenni, vagy növelni kell az adott célcsoport méretét.
  • ROAS folyamatos figyelése. Általában a remarketing kampányok megtérülésének magasabbnak kell lennie, mint a hideg célközönséget megcélzó ajánlatoké.

Remarketing Audit és Stratégia

Nem lennénk meglepve, ha így első olvasásra ez kicsit sok volt, ha még korábban nem foglalkozták remarketinggel. Sok irányba el lehet indulni, ha még sosem hoztunk létre remarketing hirdetéseket. De mégis merre induljunk? Google-ön vagy Facebook-on indítsunk remarketing hirdetéseket? Ha már vannak hirdetéseink, és azok jól teljesítenek, szükség van-e új platformok kipróbálására?

Sokszor szembesültünk ezekkel a kérdésekkel, ezért mielőtt egy ügyfélnek egy Facebook vagy Google remarketing kampányt indítunk, egy remarketing auditot végzünk.

Ezért készítettünk egy remarketing audit sablont, amit te is használhatsz, hogy a jelenlegi remarketing kampányaidait, beállításaidat auditált, vagy éppen ez alapján egy remarketing kampány startégiát felépíthess.

A sablon egyelőre még ingyenes letölthető az alábbi linken: