Facebook Hirdetéstár – Kémkedj a versenytársaid után Facebook Ad Library-vel

Written by: roihacks.hu
Utolsó módosítás:

Kíváncsi vagy milyen hirdetéseket futtatnak a versenytársaid Facebookon? Kémkedni akarsz a versenytársaid iránt, és látni hogy pontosan milyen hirdetés formátumokat, kreatívokat és üzeneteket használnak a Facebook hirdetésekben? És mindezt teljesen ingyen? Íme a Facebook Hirdetéstár. (Facebook Ad library)

Emellett szintén lehetőséged van arra, hogy a legsikeresebb Facebook hirdetőktől tanulj és szerezz inspirációt anélkül, hogy bármilyen fizetős szoftverre kellen előfizetned.

Mi az a Facebook Hirdetéstár?

Facebook Hirdetéstár

A Facebook hirdetéstár (angol nevén Facebook ad library) egy ingyeneseb kereshető adatbázisa mindazon aktív hirdetéseknek, amik a Facebookon, az Instagramon vagy éppen a Messenger platformon futnak.

Bármilyen Facebook vagy Instagram oldalra rákereshetsz, és láthatod az összes aktív hirdetéseiket, amennyiben jelenleg futtatni hirdetéseket. Nincs szükséged Facebook profilra sem ahhoz, hogy a Facebook Hirdetéstárban böngészhess.

Hol található meg a Facebook Hirdetéstár?

A Facebook Hirdetéstár elérhető az alábbi linkre kattintva.

Másik módja, elérjük a Facebook hirdetéstárat és hogy lássuk, hogy egy adott oldalról milyen hirdetések futnak, hogy megnyitjuk az adott Facebook oldalt, letekerünk az oldalon a ’Oldal átláthatósága’ részig és kattintsunk arra, hogy ’Összes megtekintés gombra’ és itt pedig a Hirdetéstár megnyitása gombra.

Facebook Ad library megnyitása Facebookról

 

Facebook Hirdetéstár: Hirdetések szociális és politikai ügyekről

Vannak bizonyos hirdetéstípusok, ahol érthető módon a Facebook még további transzparenciát biztosít a platformjain megjelenő hirdetésekről. (emlékezhetsz a Facebook Cambridge Analitica botrányára, vagy a 2016-as amerikai elnökválasztásra, és hogy az állítólagosan külföldi kormányok által finanszírozott Facebook hirdetések hogyan befolyásolták az amerikai elnökválasztást.)

Ezeknél a hirdetéseknél, amik a szociális, politikai ügyekkel kapcsolatosak vagy éppen választási hirdetések, a Facebook nemcsak a hirdetés kreatívját és a szöveget mutatja meg, de hasonló módon kaphatunk információt az elköltött összegről, az adott hirdetések megjelenési számairól demográfiai és lokációs eloszlásáról.

Facebook politikai hirdetések - Hirdetéstár statisztika

Facebook Hirdetéstár riportok és API

Ezeknél a Facebook által speciális hirdetéseknek megjelölt hirdetéseknél a Facebook Hirdetéstár riportfelületét és az Facebook Ad Library API-t is használhatód. Ezek nagyon hasznosak lehetnek újságíróknak, vagy éppen akadémikusoknak, akik a politikusok vagy éppen politikai pártok Facebook hirdetéseit tanulmányozzák.

Facebook hirdetéstár jelentés és API

A Facebook Ad library használata

Két remek módszert emelnénk ki, ami révén bárki hasznosíthatja a Facebook Hirdetéstárat, hogy a saját Facebook hirdetéseit javítsa. Egyrészt kémkedhetsz a direkt versenytársait után és láthatod, hogy milyen Facebook hirdetéseket futtatnak jelenleg, valamint szintén csekkolhatod, hogy más brandek mit csinálnak a Facebook hirdetéseikkel. Különösen azokat javasoljuk megnénzni, akik ismertek arról, hogy sikeresek Facebook fizetett hirdetésekben.

Kémkedj a versenytársaid Facebook hirdetései után

A versenytársaid Facebook hirdetései utáni kémkedés sosem volt egyszerűbb. A Facebook hirdetéstárral hasonló „insight’-okat szerezhetsz, mintha a marketing még mindig 100%-ban offline történne. Láthatod az összes hirdetést, promóciót és terméket, ami most a versenytársad fő fókuszában van jelenleg.

Amennyiben a Facebook hirdetésben linket is elhelyeznek, vagy gomb található a hirdetésen, akkor  azt is megtudhatod, hogy küldenek-e forgalmat speciális landing page-ekre, amelyek speciális ajánlatokat jelenítenek meg, amúgy mint sima látogató az oldalukon nem láthatnál.

A hirdetéskreatívokból valamint a szövegekből arra is következtethetsz, hogy mekkora hangsúlyt fektetnek a remarketing hirdetésekre vs. az új vásárlók szerzésére.

Ötletszerzés profi Facebook hirdetőktől

Ha ismersz brandeket az iparágadból, akikről tudod, hogy kifejezetten hatékonyak a Facebook hirdetésekkel (nem feltétlenül kell versenytársaknak lenniük), akkor érdemes néhanapján megnézni, hogy milyen hirdetéseket futtatnak Facebookon vagy Instagramon.

Számos Facebook hirdetés kreatív és hirdetésszöveg ötletet kaphatsz, ha csak átgörgetsz a hirdetéseiken, mint például hirdetésformátumok, amiket használnak, vagy éppen olyan hirdetésüzenetek, amiket te is kipróbálhatsz a jövőben.

Facebook Hirdetéstár ügyfélszerzésre

Emellett a Facebook Hirdetéstárat arra is használhatjuk, hogy ügyfeleket szerezzünk, ha Facebook hirdetések felállításával és optimalizációjával foglalkozunk. Két fő módszert emelnénk ki.

Egyrészt megnézhetjük Facebook Ad Library-ben, hogy az adott oldalról futtatnak-e hirdetést. Ha egyáltalán nem hirdetnek sem Facebook sem Instagram, pedig a weboldal megtekintése alapján úgy tűnik, hogy van értelme a Facebook hirdetések futtatásának, akkor legalább a remarketing hirdetések felállítását mint első, belépő szolgáltatásunkat mindenképp javasolhatjuk.

A másik eset az, amikor noha hirdetnek Facebookon, azt látjuk, hogy elég béna az implementációjuk, és anélkül, hogy a konkrét Facebook hirdetési fiókra ránéznénk, látunk számos olyan lehetőséget, ami révén jelentősen javítana lehetne a Facebook kampányaik megtérülését.

Facebook Hirdetéstár – Gyakran Ismételt Kérdések

Hogyan nézhetem meg egy adott Facebook oldal hirdetéseit?

Ennek két módja van: vagy megnyitod a Facebook Hirdetéstárat a https://www.facebook.com/ads/library oldalon és rákeresel az adott Facebook oldalra. Vagy pedig megnyitod a Facebookon az adott Facebook oldalt, kicsit legörgetsz, és a képernyő bal oldalon az Oldal átláthatósága részre kattintasz, és itt szintén át tudsz kattintani a Facebook Oldal Facebook Hirdestár oldalára.

Miért nem látok egy hirdetést sem a Facebook Hirdetéstárban?

Amennyiben egy adott Facebook oldal esetében a Facebook Ad Library egy hirdetést sem mutat, az azt jelenti, hogy jelenleg az oldal egy hirdetést sem futtat a Facebookon vagy az Instagramon. Fontos hozzátenni, hogy ha az adott vállalkozásnak több Facebook oldala van, akkor lehet, hogy egy másik FB oldalról futtatja a hirdetéseit.