Facebook Katalógus létrehozása, feltöltése termékcikkekkel – Útmutató [2021]

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

A Facebook katalógusok több Facebook hirdetési funkció, mint például a dinamikus termék hirdetések vagy a FB és Instagram Boltok létrehozásához is szükségesek.

Ebben az útmutatóban megmutatjuk, hogyan tudsz Facebook termékkatalógust létrehozni és mindent ami a termékkatalógusok kapcsán tudni kell.

A fő témák, amiket a cikkben érintünk:

  • Hogyan lehet Facebook termékkatalógust létrehozni?
  • Milyen e-kereskedelmi platformokat támogat a Facebook, amik lehetővé teszik a termékkatalógusok egyszerűbb feltöltését?
  • 3 módszer arra, hogy a Facebook katalógust feltöltsük cikkekel:
    • hogyan használható a csoportos feltöltés a termékcikkek FB katalógushoz hozzáadásához
    • hogyan használható a Facebook Pixel, hogy cikkeket adjunk a katalógushoz
    • valamint hogy hogyan lehet a Katalógushoz manulálisan termékeket hozzáadni.
  • A szükséges oszlopok, adatok a Facebook termékkatalógusokhoz.

A cikk végén pár a Facebook katalógus és feltöltése kapcsán gyakran felmerülő kérdést is megválaszolunk.

Facebook Katalógus létrehozása

A Facebook termékkatalógus felállítása egy elég egyszerű folyamat, a nehézség majd akkor kezdődik, amikor termékeket vagy más cikkeket kell hozzáadni a termékkatalógushoz. De a tényleges FB katalógus létrehozási folyamat tényleg egyszerű, csak az alábbi lépéseken kell végigmenni:

  1. Nyisd meg a Facebook Vállalkozáskezelőt, majd innen kattints a menüre, és válaszd ki a Facebook Kereskedelemkezelőt. Vagy csak nyisd meg ezt a linket:

Facebook Kereskedelemkezelő a FB Vállalkozáskezelőből

  1. Itt láthatod a Facebook és Instagram boltjaidat, valamint ezek alatt az összes termékkatalógust, amit eddig létrehoztál. A kettő között lesz egy ’+Katalógus beállítása’ gomb, erre kattints rá.Facebook Katalógus beállítása
  2. Először ki kell választanod, hogy milyen típusú FB katalógust szeretnél létrehozni. Négy katalógus típus van jelenleg: E-kereskedelem, utazási, ingatlan, és jármű. Mivel a legtöbben az e-kereskedelmit választják, mi most ezt választjuk ebben a példában, és a ’Tovább’ gombra kattintunk.Facebook Katalógus típusának a kiválasztása
  3. A következő ablakban a katalógussal kapcsolatos beállításokat konfigurálhatjuk. Először is azt kell kiválasztanunk, hogy e-kereskedelmi platformot hozzá tudunk-e a katalógusunkhoz kapcsolni (lásd következő fejezet, hogy milyen e-commerce platformok támogatottak.) Ha igen, akkor az megegyszerűsíti majd a termékek hozzáadását a katalógushoz. Ha nem, akkor Termékadatok feltöltése opciót válasszuk.
  4. Ha az e-kereskedelmi platformot választottuk, akkor ki kell választanunk a platformunk nevét.e-kereskedelmi platform Facebook katalógushoz való hozzákapcsolása
  5. Még meg kell adnunk, hogy ki lesz a termékkatalógus tulajdonosa, majd a Katalógus nevét is.
  6. Végül rákattinthatunk a ’Létrehozás’ gombra.

Facebook Termékkatalógus létrehozásánál támogatott E-kereskedelmi platformok.

Jelenleg a Facebook a termékek platformról történő direkt importálása kapcsán az alábbi e-com platformokat támogatja:

  • Shopify
  • WooCommerce
  • BigCommerce
  • Magento
  • OpenCart

Ezek az e-kereskedelmi plaformok több-kevesebb segítséget nyújtanak abban, hogy a termékkatalógust közvetlen a platformból importálják be a Facebook katalógusba. Mivel ezek a webshopmotorok mind máshogy működnek, az egyes importálási folyamatok mind különböznek.

Termékcikkek hozzáadása a Facebook Termékkatalógushoz – 3 módszer

Amellett, hogy valamilyen integrált e-kereskedelmi platformot használnád a Facebook termékkatalógus termékekkel való feltöltésére, még három módszer van arra, hogy cikkeket adj hozzá a katalógushoz:

A cikk legvégén bemutatjuk lépésről lépésre, hogy hogyan tudsz termékcikkeket manuálisan hozzáadni a Facebook Katalógusodhoz. De először, hadd magyarázzuk el, hogy ez a három módszer hogyan működik, milyen előnyöket és hátrányokat kell figyelembe venned, amikor arról döntesz, hogy milyen termékcikk feltöltési módszert választod.

Csoportos feltöltés használata a termékek katalógushoz való hozzáadásához

Amennyiben egy nagy e-kereskedelmi oldalad van termékek ezreivel, vagy bizonyos termékattribútumok (mint például a termék ára), nagyon gyakran változik, akkor az egyik legjobb megoldás a ’Csoportos feltöltés’ használata.

Ha ezt a feltöltési módszert választod, akkor egy data feed-et (készletfájlt) kell létrehozni, aminek az alábbi három formátum valamelyikében kell lennie:

  • vagy az alábbi formátumban kell egy file-t feltöltened: CSV, TSV, RSS vagy ATOM XML
  • vagy az Ütemezett Adatcsatorna opciót válaszod, ekkor a weboldaladon hozod létre a készletfájlt, és azt a Facebook bizonyos időközönként beolvassa, és az alapján frissíti a cikkeket
  • Google Sheets-be töltöd fel a megfelelő információkat, amikből a Facebook szintén be tudja olvasni az adatokat.

Alapesetben ezt a feltöltési módszert használnánk, mivel ezzel a módszerrel szintén több tízezer terméket lehet akár kezelni manuális beavatkozás nélkül. Hátránya, hogy fejlesztői segítség kell hozzá, amennyiben sok termékről van szó, mert akkor vélhetőleg a fájlt manuálisan nem lehet előállítani.

Facebook Pixel használata a termékcikkek feltöltéséhez

Ha valamilyen oknál fogja a csoportos feltöltés módszere nem tud működni, akkor a Facebook katalógusba történi termékcikkfeltöltést megpróbálhatod a Facebook Pixeles megoldással is. Ez főleg olyan cégeknek, weboldalaknak ajánlott, ahol nagyon sok termékcikk szerepel a katalógusban, és a termékek ára vagy egyéb tulajdonsága, jellemzője is gyakran változik.

Ahhoz, hogy a Facebook Képpont jól működjön a katalógus termékcikk frissítéséhez ,az alábbi dolgoknak meg kell lennie.

Ennek a módszernek a hátránya, hogy csak e-commerce termékek esetén működik. (teáht repülőjáratoknál, hoteleknél, utazásoknál, ingatlanoknál stb. nem használható).

Termékcikkek hozzáadása a Facebook Katalógushoz manuálisan

A harmadik lehetőség a termékcikkek feltöltésére a manuális módszer. Ez a legegyszerűbb módszer, mert semmilyen eszközre, vagy komplex technikai setup-ra nincs ahhoz szükség, hogy manuálisan adj hozzá termékcikkeket a Facebook Termékkatalógushoz.

Ez a cikkfeltöltési metódus természetesen akkor ajánlott, ha egy kis webshopod van és csak pár termék van a webshop-ban, aminek a terméktulajdonságai ritkán változnak. Ez a módszer használható termékek, repülőjáratok, utazási desztinációk, és jármű katalógusok esetén is

Hogy adjunk termékeket hozzá a Facebook katalógushoz?

  1. Nyisd meg a Facebook Kereskedelemkezelőt, és kattints arra a Katalógusra, amihez a termékcikkeket hozzá szeretnéd adni.
  2. A baloldali menüsávban kattints a ’Cikkek’ gombra.Facebook Katalógus cikkek
  3. Itt meg fognak jelenni a katalógushoz már hozzáadott termékek, ha még nem adtál hozzá cikkeket a katalógushoz, akkor az alábbi képernyő fog megjelenni. Újak hozzáadásához kattints a ’Termékek megadása’ gombra.Termékcikk felvétele a Facebook katalógusba
  4. Itt válaszd a ’Manuális hozzáadása’ opciót, majd kattints a ’Tovább’ gombra.termékek felvétele a Facebook katalógusba
  5. Az itt megjelenő ablakban tudod hozzáadni az összes fontos termékjellemződ egy adott termékcikkhez.Termékjellemzők attribútumok megadása Facebook katalógusnál
  6. Először, tölts fel legalább 1 termékképet, add meg a termék nevét, a leírását, a termékoldal linkjét, a termék árát, hogy akciós-e a termék, és hogy új termék-e vagy használt. Végül a márkát és a termékazonosítót is megadhatod, de ezek az értékek már nem kötelezők. Ha megvagy mindegyikkel, kattints a ’Tovább’ gombra.
  7. A megjelenítési beállítások alatt ki tudod választani a termék láthatóságát és elérhetőségét. (hogy készleten van-e.)Facebook termékcikk megjelenítése beállítások
  8. Végül az utolsó lépésként megadhatsz termékváltozatot. Ha ez nem szükséges jelen esetben, akkor kattints a ’Befejezés’ gombra. Gratulálunk, sikeresen feltölttél egy termékcikket a Facebook katalógusodba.

Facebook Katalógus támogatott mezők

Még egy fontos dologra ki kell térni a Facebook katalógusok kapcsán. Amikor felállítasz egy data feed-et, és a csoportos feltöltés módszerét választod, akkor fontos tudni, hogy milyen mezők azok, amiket kötelező megadni, és mik azok, amik noha nem kötelező, de a Facebook el fog fogadni.

Jelenleg, az e-kereskedelmi hirdetőknél az alábbi mezők Facebook adatcsatorna mezők kötelezők: (az oszlopok nevét angolul kell megadni)

  • id (termékazonosító)
  • title (terméknév (cím))
  • description (leírás)
  • availability (elérhetőség)
  • condition (állapot)
  • price (ár)
  • link (terméklink)
  • image_link (termékképlink)
  • brand (márka, mpn vagy gtin) (legalább az egyiket meg kell adni)

Emellett több opcionális mező is van, és különböző további követelmények vannak, attól függően, hogy milyen Facebook katalógusod van. Erről itt olvashatsz még bővebben.

GyIK – Facebook termékkatalógus létrehozása

Hogyan tudsz termékeket hozzáadni a Facebook Termékkatalógushoz?

Három módja van annak, ha termékcikkeket szeretnél hozzáadni a Facebook Katalógushoz. Használhatod a Facebook Pixelt, ha Microdata tag-ek is vannak a termékoldalaidon, készíthetsz egy termékcsatornát, ami révén egyszerre feltöltheted, meg majd rendszeresen frissítheted a termékeidet, valamint a legegyszerűbb módszer, ha egyesével manuális töltöd fel a termékeidet.

Milyen Facebook Katalógusokat lehet létrehozni?

Alapvetően négy típusa van a Facebook katalógusoknak, mind eltér egy kicsit: E-kereskedelmi, Utazás, Ingatlan, és Jármű Facebook katalógusok.