A „hideg” Facebook célközönségeket célzó Facebook kampányaid kezdik elveszteni pozitív megtérüléseiket? A Facebook hirdetési költségeid egyre magasabbakká válnak és nem találsz új érdeklődés vagy viselkedés alapú célközönségeket, amik nyereséges Facebook hirdetéssorozatokat eredményeznének? Akkor itt az ideje, hogy ha még nem tetted, akkor Facebook Lookalike Audience-eket (magyarul: Hasonmás Célközönségeket) hozz létre, amely egy nagyon hatékony módja annak, hogy új még kiaknázatlan célközönségeket találj, akik nyitottak és reszponzívak az ajánlatodra.
Ebben a rövid útmutatóban megmutatjuk a Facebook Lookalike Audience (LAA) létrehozásának folyamatát lépésről lépésre, valamint azt is, hogy ezt követően, hogy érdemes Facebook hirdetéskampányt indítani, ami hasonmás célközönségeket targetál.
Amennyiben több részletet akarsz megtudni a Facebook Lookalike Audience-ekről, akkor ajánljuk a Facebook Hasonmás Célközönségekről szóló általános bemutató cikkünket, ahol kitérünk olyan részletekre, hogy:
- mik azok a Facebook Hasonmás Célközönségek?
- Hogy működnek a Facebook Lookalike közönségek?
- Miből lehet Lookalike Audience-eket létrehozni?
- Egyéb fontos tudnivalók a Hasonmás Célközönségek kapcsán
Tartalomjegyzék
Facebook Lookalike Audience létrehozása
A Facebook Lookalike Audience (Hasonmás Célközönség) létrehozása valójában egy meglehetősen egyszerű folyamat, amint már az Egyéni Célközönséget létrehoztad, ami a Hasonmás Célközönség alapját képezi.
Van egy külön cikkünk arról, hogy hogyan tudsz Egyéni Célközönségeket (angolul Custom Audiences) létrehozni, szóval ha még nem jutottál el oda, akkor első lépésként mindenképp hozd létre a először megfelelő forrás célközönséget.
Amint az Egyéni Célközönség megvan, ami a Lookalike célközönség alapját fogja képezni, akkor onnantól az alábbi folyamaton kell végigmenni. Mivel általában Lookalike Audience-eket akkor hoznak létre, ha magas vásárlói hajlandóssággal rendelkező új hideg felhasználókat akarnak találni, ezért ebben példában a Vásárlás Pixel Eseményen alapuló Lookalike Célközönséget hozunk létre.
Először csak bemutatjuk a folyamatot röviden, majd a részletekre is bővebben kitérünk, ahol annak van értelme:
- A Facebook Vállalkozáskezelőből navigáljunk a Facebook Célközönségek aloldalra, vagy nyissuk meg az alábbi linket közvetlenül.
- Kattintsunk a ’Célközönség létrehozása’ majd a ’Hasonmás célközönség’ gombra.
- Egy új ablak fog betöltődni, ahol az első mezőben, adjuk meg a Lookalike Audience egyéni célközönségét.
- A következő lépésben, meg kell adni azokat az országokat, aminek a felhasználóiból létre akarod hozni a Facebook Lookalike célközönséget
- Végül, pedig a Lookalike méretet kell definiálni, valamint azt, hogy hány célközönséget akarsz egyből létrehozni
A 3-as, 4-es, és az 5-ös pont kapcsán további magyarázat is szükséges, így ezekre most bővebben kitérünk.
Facebook Lookalike Célközönség forrás-célközönségének a kiválasztása
A FB Lookalike közönség definiálásának első lépése, hogy a megfelelő forrás célközönséget kell kiválasztanod, amit a Facebook a lookalike audience létrehozásához alapként fog használni.
Alapvetően két opciód van itt. Választhatod az érték alapú forrásokat, amik értelemszerűen a felhasználóhoz valamilyen lifetime value-t rendelnek. Ez a Facebook által preferált opció, mert ebben az esetben az értéket tudja a forráscélközönség felhasználóinak súlyozására használni (az algoritmus látja, hogy kik az igazán értékes felhasználók).
A másik opció, hogy csak sima érték paraméter nélküli Egyéni Célközönséget választod a forrásközönségnek.
Amennyiben még nem hoztad létre a forrásközönségeket, akkor az ’Új forrás létrehozása’ gombra való kattintással hozhatsz létre egy új Egyéni Célközönséget.
Amint látható, itt is a két opció jelenik meg, azaz vagy érték nélküli vagy Egyéni Célközönséget LTV opció választásával tudsz létrehozni.
A Célközönség földrajzi helye a Lookalike célközönség létrehozásánál
A Facebook Lookalike audience lokációjának csak országokat tudsz választani, sem várásokat sem régiókra, megyékre nincs lehetőség.
Azonban, ha csak egy adott várost akarsz például a hasonmás célközönségeddel targetálni, azt is megteheted könnyen. Ekkor válaszd az város országot a Lookalike Audience létrehozásnál, a hirdetéssorozat célzási beállításánál meg limitáld a célzást csak az adott városra.
Emellett viszont arra is van lehetőséged, hogy több országból állítsd össze Hasonmás Célközönséget. Ez különösen hasznos lehet, ha kis országokról van szó, és szeretnéd kombinálni őket, hogy a Lookalike Audience kellő nagyságú legyen.
A Facebook Lookalike célközönség méretének meghatározása
Az utolsó lépésként a célközönség létrehozásának folyamatában a méretet kell definiálnod.
Először meg kell adnod, hogy hány Lookalike Audience-et akarsz az eddig definiált forráscélközönségre létrehozni. Így ha egy adott forráscélközönségből több lookalike-ot akarsz létrehozni, akkor itt egyben megcsinálhatod az összeset, és akkor nem kell a folyamatot megismételned.
Majd ezt követően a csúszkával beállíthatod az egyes Lookalike-ok méreteit. A best practice az, hogy hasonló mérető célközönségeket definiálj, mivel általában könnyebb dolga lesz a Facebooknak a hirdetéssorozatok közötti optimalizációnál, ha hasonló méretű célközönséggel tud dolgozni.
Ahogy fent látható, a Facebook azt is megosztja egyből ahogy a csúszkát húzogatod, hogy a létrehozandó egyes hasonmás célközönségeknek milyen becsült mérete lenne.
Facebook Lookalike Audience kampány indítása
Amint a Lookalike célközönséged létrehozása megtörtént, nem különösebben bonyolult ezzel a célzással Facebook hirdetési kampányt elindítani. A folyamat gyakorlatilag ugyanaz mintha egy olyan kampányt indítanál, ami érdeklődés vagy viselkedés alapú célközönségeket targetál. Ugyanakkor, azt fontos hozzátenni, hogy a közönség méretétől függően, a Facebooknak lehet kell 6-24 óra, hogy a Lookalike Audience-ket létrehozza, szóval még a konkrét kampány felállítás előtt lehet egy kicsit várnod kell.
Mivel a Lookalike Audience-ek általában különböznek más célzási opcióktól, általában javasolt, hogy ne keverjük egy adott kampányban az olyan hirdetéssorozatokkal, amik érdeklődés vagy éppen viselkedés alapú közönségeket targetálnak.
Nézzünk egy példát. Tegyük fel, hogy egy Lookalike Kampányt szeretnénk indítani konverziós kampánycéllal, ami a Vásárlás (Purchase) Pixel eseményből képzett Lookalike Audience-eket célozza, 1-től 5%-ig.
Az egyetlen rész, ahol a Lookalike audience kampány létrehozása eltér egy sima FB hirdetési kampánytól, az a hirdetéssorozat beállítása. Itt az Egyéni Célközönség résznél kell hozzáadnunk a korábban létrehozott Lookalike Audience-t.
Amennyiben CBO kampányt hozol létre, akkor érdemes egy hirdetéssorozatba egy Lookalike Audience-t tenni, a hirdetéssorozatot 4-szer duplikálni, és minden hirdetéssorozatba egy másik célközönséget berakni. Így a Facebook hirdetési algoritmusa képes lesz a hirdetéssorozatok (adset-ek) között optimalizálni, és a legtöbb pénzt a jól teljesítő lookalike-re allokálni. Emellett így az úgynevezett Auction Overlap-től(licitfolyamat átfedésétől) sem kell tartanod, ami azt eredményezheti, hogy a CPM-ed, az az a Facebook hirdetés ára szükségszerűtlenül megnő.
Facebook és Instagram Lookalike Audience létrehozása – Összefoglalás
Összességében tehát mint látható, amennyiben a forrás Egyéni Célközönséget létrehoztuk, egyáltalán nem bonyolult egy Lookalike Audience létrehozása és abból kampányt indítani.
Amennyiben további részletekre vagy kíváncsi, a Lookalike Audience-k (Hasonmás Célközönségek) kapcsán, mindenképp olvasd el két másik cikkünket is a témában.
Ha viszont inkább az egész folyamatot profikra bíznád, itt veheted fel velünk a kapcsolatot a hirdetési kampányok indítása, kezelése és optimalizációja kapcsán.