Facebook Remarketing Hirdetés Kampány Felállítása Lépésről Lépésre

Written by: roihacks.hu
Utolsó módosítás:

A Facebook remarketing kampányok a legnagyobb megtérüléssel kecsegtető kampánytípusok a Facebookon. Azonban amennyiben kezdő Facebook hirdető vagy, akkor sok esetben nehéz rájönni, hogy hogyan is lehet Facebook remarkating kampányt létrehozni Facebookon.

Ebben az útmutatóban ezt a kezdeti bizonytalanságot szeretnénk megszűntetni, és bemutatjuk a teljes folyamatát a Facebook remarketing hirdetés kampányok felállításának. Így a cikkben kitérünk az alábbiakra:

  • Facebook remarketing hirdetés felállításanak részei
    • a megfelelő adatforrás létrehozása és beállítása
    • Facebook Egyéni Célközönség létrehozása
    • Facebook remarketing hirdetés kreatívok elkészítése
    • A remarkering kampány összerakása
  • Facebook remarkering kampány felállítása lépésről lépésre képernyőfotókkal bemutatva

A cikkben bemutatunk egy Facebook remarketing kampányra felállítására való példát, de természetesen ez nem jelenti azt, hogy csak így lehet kampányt felépíteni. Számos módon lehet a brandünkkel vagy a termékeinkkel már valamilyen szinten megismerkedett felhasználókat újra elérni Facebook hirdetések segítségével.

Maga a folyamat bár annyira nem bonyolult, de amennyiben inkább az egészet szeretnéd profiknak kiszervezni, és csak a FB és Instagram remarketing hirdetések eredményeit magadénak tudni, itt tudod felvenni velünk a kapcsolatot.

Facebook remarketing hirdetés kampány felállítása

Amennyiben a Facebook remarketing hirdetéskampány felállítását fő szakaszokra szeretnénk bontani, akkor az alábbi négy fő szakaszt tudjuk megjelölni:

  1. A Facebook Egyéni Célközönség létrehozásához szükséges adatforrás létrehozása és beállítása
  2. A Facebook Egyéni Célközönség létrehozása
  3. A Facebook Remarketing hirdetés kreatív létrehozása
  4. A Facebook Remarketing kampány beállítás és elindítása

Először ezt a négy szakaszt fejtjük ki egy kicsit bővebben, majd egy példán keresztül lépésről lépésre mutatjuk be egy Facebook remarketing kampány felállítását, ahol a weboldalunk látogatóit fogjuk visszacélozni Facebook és Instagram remarketing hirdetésekkel.

Facebook Remarketing kampány felállítása #1: A megfelelő adatforrás létrehozása

Amennyiben Facebook vagy Instagram remarketing kampányt szeretnél felállítani, az első lépés, hogy egy Egyéni Facebook Célközönséget (angolul Facebook Custom Audience) hozol létre, amit majd a kampány felállításánál a hirdetéssorozat célzási lehetőségénél tudsz megadni.

A legtöbb Egyéni Célközönségnél először a megfelelő adatforrást kell létrehozni, amiből aztán különböző Egyéni Célközönségeket tudsz felállítani. Az egyetlen kivétel az Instagram és Facebook forrásokból dolgozó ún. Engagement Egyéni Célközönségek, hiszen ezeknél a Facebook hirdetési rendszere automatikusan gyűjti az információkat.

Facebook Egyéni Célközönség források

A másik három típusú Facebook Egyéni Célközönségnél, ami a Facebook-ra feltöltött ügyféllisták, a Facebook Pixel adatok és a Facebook SDK adat alapú célközönségek, először létre kell hoznod és beállítanod a megfelelő adatforrást, majd ezt követően tudsz belőlük FB Egyéni Célközönséget létrehozni.

Facebook Retargeting hirdetés felállítása #2: A Facebook Egyéni Célközönség létrehozása

Amint létrehoztad a megfelelő adatforrásokat, akkor elkezdheted a Facebook Egyéni Célközösségek létrehozását.

A Facebook Egyéni Célközösségéket számos módon testre szabhatod, különösen ha FB Pixel alapú célközönségeket hozol létre.

A Facebook Pixel adatokból létrehozott célközönségek mellett, létrehozhatsz Facebook Custom Audience-eket Facebook és Instagram tartalmakkal engage-elő felhasználókból, ügyféllistából, de akár a mobilalkalmazásod felhasználóiból is.

A cikk második felében bemutatjuk, hogy tudsz a legalapabb és legegyszerűbb Facebook Képpont alapú Egyéni Célközönséget létrehozni.

Facebook Remarketing kampány indítása #3: A Facebook remarketing hirdetéskreatívok elkészítése

Bármennyire jól összerakottak az egyéni célközönségeidet, amennyiben erre a lépésre nem fordítasz kellő időt és figyelmet, akkor a remarketing kampányaid nem fogjuk elérni a teljes ROAS potenciáljukat.

A megfelelő hirdetéskreatívok elkészítése kulcsfontosságú része egy sikeres Facebook remarketing kampány felállításának. Mivel a felhasználók már valamilyen szinten megismerték a márkát vagy a termékeket, fontos hogy a megfelelő üzenet megtalálásával tudjuk ismét felkelteni a figyelmüket és közelebb vinni őket a konverzióhoz.

A megfelelő hirdetéskreatívok elkészítésében segíthet, hogy megnézzük a versenytársaink vagy más sikeres FB hirdetők az iparágunkban mit csinálnak Facebook remarketing hirdetések terén. Erre egy jó felület a Facebook hirdetéstár használata, amivel nagyon könnyen nyerhetünk inspirációt a saját Facebookos és Instagram remarketing hirdetéseink elkészítéséhez.

Best practice a remarketing hirdetés meg igazából minden típusú hirdetés kreatív, formátum, hirdetés szöveg és üzenet kapcsán, hogy egy Facebook hirdetéssorozatba legalább 3 különböző hirdetéskreatívot helyezzünk el, így a Facebook hatékonyabban tudja a hirdetéseinket és az egész retargeting kampányt optimalizálni.

Facebook Remarketing kampány indítása #4: A Facebook remarketing kampány összeállítása

Amint a Facebook Egyéni Célközönségek előálltak, és a remarketing hirdetéskreatívok is elkészültek, nincs más dolgunk, mint mindezt összerakni és felállítani a Facebook remarketing hirdetéskampányainkat.

Amint már az egyéni célközönségek és a képek és/vagy videók összeálltak, igazából egy remarketing kampány elindítása igazából semmi lényegesben nem különbözik egy sima Facebook hirdetés kampánytól.

Facebook és Instagram remarketing kampány felállítása lépésről lépésre

Mivel a leggyakoribb Facebook remarketing kampány típus a Pixel adatakon alapszik, a következőkben egy olyan FB remarkerting hirdetéskampány példát fogunk bemutatni, amiben az összes weboldal látogatót fogod tudni visszacélozni a Pixel adatok segítségével.

1.      Facebook Pixel létrehozása és beállítása

Ahogy a cikk első részében említettük az első lépés a az Egyéni Célközönség adatforrásának létrehozása és beállítása, ami jelen esetben a Facebook Pixel létrehozása, bekötése és megfelelő Facebook Pixel események létrehozása.

Mivel ezek önmagukban is külön bejegyzést érnek, ha még nem helyezted el legalább a Facebook Pixel remarketing kódot a weboldaladon, akkor mindenképp lesd meg az alábbi tutorial-okat:

2.      A Facebook Egyéni Célközönség létrehozása

Amint a Facebook Pixelkódot létrehoztuk és elhelyeztük a kódot is a weboldalon, így legalább a PageView event-eket mérjük, akkor létrehozhatjuk a megfelelő Egyéni Célközönséget is. Ennek lépései az alábbiak:

  1. Navigálj a Facebook Hirdetéskezelőn belül a Célközönség aloldalra, vagy csak kattints erre a linkre: https://business.facebook.com/adsmanager/audiences
  2. A bal felső sarokban lévő ’Célközönség létrehozása’ fülre kattints rá
  3. A legördülő listából válaszd az ’Egyéni Célközönség’ lehetőségetFacebook Egyéni Célközösség létrehozása
  4. A megjelenő ablakban a Célközönség forrását kell kiválasztani, itt válasszuk a ’Webhely’ alapú forrást a bal felső sarokban
  5. Az itt megjelenő ablakban most konkrétan meghatározhatjuk azon felhasználók körét, akiket az Egyéni Célközönségbe be szeretnénk vonni, illetve ki szeretnénk zárni. Mivel most a legegyszerűbb weboldallátógató célközönséget szeretnénk létrehozni, ezért hagyjunk mindent az alapbeállításon.Weboldal látogatók Egyéni Célközönség létrehozása
  6. Adjunk a Célközönségnek egy nevet, majd kattintsunk a ’Célközönség létrehozása’ gombra.

Mivel majd két Facebook hirdetéssorozatot hozunk létre a remarketing kampányunkban, ismételjük meg a fenti folyamatot annyi különbséggel, hogy a napok számát módosítsuk 7 napra, ami ugye azt jelenti, hogy ez a Facebook Egyéni Célközönség csak azokat a felhasználókat fogja tartalmazni, akik az elmúlt 7 napban jártak a weboldalon.

3.      A Facebook remarketing hirdetés kreatívok létrehozása

A konkrét kampányindítás előtt még a hirdetéskreatívokat valamint a hirdetésszöveget kell elkészítenünk, amit aztán majd a célzásunkban elért felhasználó fog látni, miközben az Instagram vagy a Facebookon éppen scrollozik.

A legnagyobb hiba, amit itt elkövetkezünk, hogy ugyanazokat a hirdetéskreatívot meg szöveget használjuk a retargeting hirdetéseinkben mint a cold közönségeknek szóló kampányainknál.

Ha igazán profik akarunk lenni, és azt szeretnénk, hogy a Facebook tényleg kihozza a legtöbbet a hirdetésre költött pénzünkből, akkor még az alábbit is érdemes megfontolni. A facebook remarketing beállításával nemcsak az a célunk, hogy emlékeztessük a felhasználót a termék vagy szolgáltatásajánlatunkra, hanem igazából ez még egy lehetőség, hogy meggyőzzük a felhasználót, hogy a vásárolja meg a termékünket vagy a szolgáltatásunkat.

És mivel minden ember más üzenetre reagál pozitívan, legalább két különböző remarketing hirdetéskreatívot ajánlott csinálnunk, ami két különböző üzenettel szólítja meg a Facebook remarketing listán rajta lévő felhasználókat.

Pár példa ilyen remarketing üzenetekre, amik jól szoktak működni a konverzió növelésében:

  • „social proof” mutatása, azaz ismert emberek is használják a terméket (influencerek, celebek bemutatása az adott termékkel, szolgáltatással)
  • vásárlói ajánlások (testimonial)-ök bemutatása (rendszeres vásárlók értékelése)
  • időnyomás növelése (például az alacsony készletekre hivatkozással)
  • kedvezmény vagy valami ingyenes bónusz biztosítása (például ingyenes házhozszállítás, limitált kedvezmény)
  • kockázat csökkentése (például pénzvisszafizetési garancia biztosítás)

A hirdetések elkészítéséhez ajánljuk a Canva.com alkalmazást, ahol számos sablon segít, hogy mindenféle web dizájn skill nélkül tudj profi hirdetéskreatívokat elkészíteni.

Amennyiben azt szeretnéd tudni, hogy milyen képméretekkel vagy videóméretekkel készítsd el az egyes Facebook és Instagram hirdetéseket, az alábbi cikkeinket ajánljuk:

4.      Facebook remarketing hirdetés kampányok felállítása

Végül nincs más hátra, mint mindezt, amit eddig csináltunk összerakjuk, és elindítjuk a Facebook remarketing kampányunkat. A következő fejezetben bemutatjuk ennek a teljes folyamatát lépésről lépésre képernyőfotók segítségével.

Facebook retargeting hirdetéskampány felállítása – Teljes folyamat lépésről lépésre

A Facebook kampány létrehozási folyamatot három részre bontjuk le, elsőnek bemutatjuk, hogyan állítjuk be a Facebook hirdetés kampányt remarketing kampány esetén, majd ezt követően ugyanezt megtesszük a Facebook hirdetéssorozatokra és a Facebook hirdetésekre is.

Majd azt is bemutatjuk, hogy lehet ezt a FB remarketing kampány létrehozási folyamatot jelentősen felgyorsítani a duplikációs funkció használatával, így jelentős időt és energiát megspórolva.

Amennyiben ez az első alkalom, hogy Facebook kampányt hozol létre a hirdetéskezelőben, akkor ajánljuk cikkünket a Facebook kampány felállításáról, ami itt érhető el.

Először is nyissuk meg a Facebook hirdetéskezelőnk kampányok létrehozására szolgáló oldalát az alábbi linket követve: https://business.facebook.com/adsmanager/manage/campaigns

Itt válasszuk ki a megfelelő hirdetési fiókot a bal felső sarokban, majd kattintsunk a ’létrehozás’ zöld gombra.

facebook remarketing beállítása - létrehozás gomb

Facebook kampány beállítása remarketing kampányoknál

A Facebook kampány létrehozásánál a legfontosabb lépés, hogy milyen kampánycéllal szeretnénk a kampányt elindítani. Mivel általában a FB-os remarketing kampányok esetében a célunk a remarketing listán lévő felhasználók konvertálása, ezért a legtöbb esetben válasszuk a ’Konverziók’ kampánycélt.

Facebook kampánycél választása - Facebook remarketing beállítása

Amennyiben nagyon kicsi az Egyéni Célközönségen lévő felhasználók száma, akkor próbálkozhatunk az ’Elérés’ kampánycéllal is, így akkor a Facebook arra fog törekedni, hogy minél több embert érjen el a Facebook remarketing listánkon, függetlenül attól, hogy esélyes-e, hogy konvertálni fog-e az adott user.

Szintén a kampány szinten tudjuk a speciális hirdetési kategóriát beállítani, ha erre van szükség, valamint itt tudjuk azt is beállítani, hogy kampányszintű költségkeret-optimalizációt (angol campaign budget optimisation, azaz CBO) szeretnénk, vagy sem.

Jelenleg az alapbeállítás, hogy ez ki van kapcsolva, ami azt jelenti, hogy a kampányon belüli hirdetéssorozatok (adset-ek) szintjén fogjuk a hirdetési büdzsét meghatározni. Ez azt jelenti, hogy a Facebook nem fog az adsetek között is optimalizálni, hiszen CBO beállítás esetén, a jobban teljesítő adset-re több büdzsét allokál. Ez egy igazi haladó beállítás, szóval ha nincs ebben tapasztalatunk, akkor hagyjuk az alapbeállításon.

Emellett még adjunk a kampánynak nevet, pl. Facebook remarketing kampány – dátum, majd térjünk át a hirdetéssorazat beállításara.

Facebook remarketing kampány – hirdetéssorozat (adset) beállítás

A Facebook hirdetési kampánybeállítás következő szintje a Facebook hirdetéssorozat vagy angol nevén a Facebook adset beállítása. Ezen a szinten állíthatjuk be, hogy a remarketing kampányunk kit érjen el és milyen Instagram és Facebook elhelyezéseken (placement-eken) jelenjek meg a remarketing hirdetések.

Itt is elég sok beállítási lehetőség van, szóval most mindenbe nem megyünk bele, hanem csak a remarketing kampány kapcsán fontos beállításra térünk ki.

Ahhoz, hogy a remarketing kampányunk ténylegesen csak a Facebook vagy Instagram remarketing listánkon rajta lévő felhasználókat érje el, akkor mindössze annyi a dolgunk, hogy legörgetünk a ’Célközönség’ részhez, és az ’Egyéni célközönség’ résznél keressünk rá a korábban létrehozott weboldal látogató Egyéni célközönség nevére, és adjuk hozzá a hirdetéssorozathoz.

Egyéni Célközönség hozzáadása - Facebook remarketing kampány - hirdetéssorozat

Emellett ajánlott kikapcsolni a ’Részletes célzás bővítése’ lehetőséget, ha nem szeretnénk, hogy a Facebook az Egyéni Célközönségen túl is targetáljon embereket ebben a remarketing kampányban.

Részletes célzás bővítésének kikapcsolása - Facebook remarketing lista

A további targetálási beállításokhoz nem kell hozzányúlnunk, hiszen általában a remarketing listánk már egy jelentősen szűkített célzást jelent, így nem szükséges a célközönséget nem, geográfia vagy érdeklődés szerint tovább szűrni.

Facebook Remarketing hirdetés beállítása

Végül a remarketing kampány elindításának utolsó lépéseként hozzá kell adni a kampányhoz a hirdetéskreatívokat, valamint a hirdetésszövegeket, és egyéb apró beállításokat lehet elvégezni.

A hirdetéskreatív mellett tényleg fontos szerepe van a hirdetésszövegnek, hiszen míg a hirdetéskreatív főleg abban segít, hogy a felhasználó abbahagyja a scrollozást a FB-on és az Instagramon, és jobban megnézze a hirdetést, a hirdetésszöveg meg abban játszhat fontos szerepet, hogy a felhasználót a hirdetésre való átkattintásra ösztönözze.

Így mindenképp érdemes nemcsak a hirdetésképekkel meg a videókkal kísérletezni, de ugyanilyan fontos szerepe van a hirdetésszövegnek, angol nevén az ad copy-nak.  A hirdetésszöveg kapcsán kísérletezhetünk a hirdetésszöveg hosszával, az üzenetével, a hangsúlyaival, stb.

Miután hozzáadtuk a hirdetéskreatívot és a szöveget is a remarketing hirdetésünkhez, fontos, hogy UTM paraméterekkel is ellássuk a kampányt, hogy aztán könnyen visszamérhető legyen a kampány Google Analyitics-ben is.

Facebook hirdetések és hirdetéssorozatok duplikálása

Ahogy említettük már, mindenképp javasoljuk, hogy egy remarketing kampányon belül, több hirdetéssorozatunk legyen és egy hirdetéssorozaton belül több hirdetésünk, hogy a Facebook is tudja a remarketing kampányunkat minél hatékonyabban optimalizálni, és a jobban teljesítő hirdetésekre tudja a legtöbb pénzt allokálni. Ez azt is jelenti, hogy ha pl. három Facebook hirdetéssorozatot hozunk létre és egy hirdetéssorozaton belül három hirdetést hozunk létre, akkor összesen 9 hirdetés kell létrehoznunk.

Szerencsére nem kell ezt a 9 Facebook remarketing hirdetést manuálisan létrehoznunk egyesével kattintgatva, hanem használhatjuk a duplikáció funkciót a Facebook kampány létrehozási eszközön belül. Szóval, amint létrehoztuk az első hirdetést, akkor annyi a dolgunk, hogy a Hirdetések fülre megyünk, és itt a ’Másolati példány’ gombra kattintunk úgy, hogy a Hirdetésünk ki van jelölve. (Másolati példánynak fordították a ’Duplicate’ gombot).

Facebook másolati példány létrehozása - duplikáció

Itt ki kell választani, hogy hány duplikált hirdetés szeretnénk létrehozni. Azaz amennyiben remarkering hirdetéssorozatonként három FB hirdetést szeretnénk, akkor itt a kettőt kell kiválasztani, és akkor egy hirdetéssorozatban a létrehozott első mellett még két hirdetésünk lesz.

A duplikálás után, csak annyi a dolgunk, hogy kicseréljük a hirdetés képét vagy videóját, és átírjuk a hirdetés nevét, hogy később könnyen beazonosítható legyen.

Amint ezzel megvagyunk, akkor gyakorlatilag ugyanezt kell megcsinálnunk az adset (hirdetéssorozat) szinten. Azaz a hirdetéssorozat fülre megyünk, kijelöljük a hirdetéssorozatot majd a ’Másolati példány’ gombra kattintunk, és átírjuk arra, hogy 2 másolatot szeretnénk erről a hirdetéssorozatról. Így a hirdetéssorozat duplikálásánál, természetesen a benne lévő hirdetéseket is duplikáljuk, így összesen 2 hirdetéssorozatot, és 6 hirdetés hozunk létre ezzel a duplikációval, azaz meglesz az összesen 9 hirdetésünk.

És a hirdetésekhez már hozzá sem kell nyúlni, hiszen azokat már az első hirdetéssorozat alá tartozó hirdetéseknél módosítottuk, így azok így is duplikálódnak hirdetéssorozatonként. Már csak annyi a dolgunk, hogy a két duplikált hirdetéssorozat esetén módosítjuk az Egyéni Célközönségeket, hogy valami mást targetáljanak.

Szóval, így egyszerűen lehet gyorsan remarketing, de igazából bármilyen Facebook hirdetés kampányt létrehozni és mégis olyan módon, ami lehetővé teszi a Facebook számára, hogy a remarketing hirdetéseidet a lehető leghatékonyabban tudja optimalizálni.

Konvertált felhasználók kizárása a remarketing kampányokból

Egy további hasznos dolog, amit még csinálhatsz, ami segítheti javítani a Facebook és Instagram remarketing kampányaid teljesítményét, hogy kizárod azokat a felhasználókat a célzásodból, akik már konvertáltak az adott ajánlatra.

Ez egy olyan best practice, amit érdemes követni sok esetben, hiszen így egyrészt nem pazarlod a Facebook marketing büdzsédet olyan emberekre, akik már megvásárolták a termékedet, másrészt pedig nem zaklatod folyamatos remarketing hirdetésekkel azokat, akik már megvették az adott terméket.

Ez különösen hasznos lehet, ha például fizikai termékeket árulsz, és elég hosszú szállítási idővel dolgozol, így olyanoknak is megjelenhet a remarketing hirdetés, akik még nem kapták meg az árut. (pl. mert dropshipping webshopot működtetsz).

Hogy kizárj már konvertált felhasználókat a Facebook és Instagram célzásodból, mindössze annyit kell tenned, hogy létrehozol egy olyan Egyéni Célközönséget, ami a Konvertált felhasználókat tartalmazza. Például egy e-commerce webshop esetén egy olyan célközönséget, ami a vásárlókat tartalmazza, és lead szerző oldal esetén egy olyat, ami a lead-eket.

Majd amint megvan ez az Egyéni Célközönség, csak annyi a dolgunk, hogy hozzáadjuk ezt a célközönséget a Facebook hirdetéssorozathoz, a ’Kizárás’ gombra kattintva.

konvertált felhasználók kizárása instagram remarketing kampánynál

Természetesen ez csak akkor ajánlott, ha például a Facebook reklám egy adott termékre szól, és nem célod például a termékhez kapcsolódó upsell ajánlatok eladása.

Facebook remarketing hirdetés kampány indítása – összefoglalás

Alapvetően ez a legegyszerűbb típusú remarkerting kampány, amit Facebook ads platformon keresztül tudsz csinálni, hogy olyan embereknek jelenj meg akik már találkoztak a brandeddel vagy a termékeiddel.

A remarketing kampányt akár egy alacsonyabb hirdetéssel lehet futtatni folyamatosan, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen „set and forget” a FB vagy Instagram remarketing. Folyamatosan érdemes egyrészt újabb és újabb remarketing közönségeket tesztelni, valamint ennél még fontosabb, hogy a hirdetéskreatívot és a hirdetésszöveget is folyamatosan optimalizáljuk, hiszen hosszútávon így érhetjük el a legmagasabb megtérülést a FB remarketing kampányainknál.

Amennyiben elakadtál az implementációs folyamat során, vagy csak inkább az egészet profikra bíznád, akkor vedd fel a kapcsolatot velünk itt.