SEO Linképítés alapok – Így szerezz backlinkekeket 2024

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

A linképítés a keresőoptimalizálás azon része, ami kapcsán talán a legtöbb félreértés, téves információ kering arról a magyar online marketinges körökben, hogy mi is az, ami 2021-ben is működik.

Ezért ebben a cikkben arra teszünk kísérletet, hogy bemutassuk, hogy:

  • pontosan mi is az a linképítés?
  • miért olyan fontosak a linkek a SEO-ban?
  • Linkek típusai és szerepük
  • Milyen az értékes backlink?
  • Linképítési technikák
  • Linképítés árak, van-e ingyenes vagy nagyon olcsó linképítés?

Mi az a linképítés?

A linképítés (angolul link building vagy off-page SEO) az a tevékenység a keresőoptimalizálásban, amikor az oldalunkra mutató minőségi külső linkek (angolul backlinkek) számának növelésére törekszünk abból a célból, hogy az organikus (főleg Google) keresési találatokban jobb helyezéseket érjenek el az oldalaink.

A linképítés az elmúlt években elég sokat változott, ezért viszont sok olyan linképítési stratégia és technika is még sokszor említésre kerül SEO körökben (blogokon, fórumokon), amelyek ma már nem működnek, vagy használatukkal azt veszélyeztetjük, hogy a Google megbünteti az oldalunkat, aminek eredményeként jelentősen csökkenhet a weboldalunk organikus teljesítménye.

Ezért fontos megérteni, hogy milyen a jó backlink a Google és más keresőmotorok szemében, milyen linktípusok vannak, valamint mik azok a linképítési technikák és stratégiák, amik még az idei évben is jól működnek.

Linkek típusai

Mielőtt még nagyon elmélyednénk a linképítés témájában, egy fontos dolgot kell megemlíteni. SEO szempontból három típusú linket kell megkülönböztetni:

  • a belső linkeket vagy angolul internal linkeket,
  • a külső linkeket vagyis backlinkeket,
  • végül pedig az oldalunkról kifelé vezető linkeket (outbound vagy outgoing linkeket). SEO szempontból ezek a legkevésbé fontosak, így most ezekre nem térünk ki.

Belső (internal) linkek építése

A belső linkek azok a linkek, amelyek a saját weboldalad egyik oldaláról a másik saját oldalára vezetnek. (mint például ennek a cikknek az első mondatában lévő keresoptimalizálás szóra elhelyezett linkünk.)

Noha nem olyan erős szignálok mint a backlinkek, de így is fontos szerepük van a keresőoptimalizálás szempontjából, sok SEO szakértő nem fordít rájuk kellő figyelmet.

  1. Egyrészt a belső linkek segítik a Google keresőbotjait, hogy az oldalakat minél könnyebben feltérképezzék, így minél gyorsabb bekerüljenek a Google indexébe.
  2. Az internal linkek más oldalaknak át tudják adni az ún. link juice-t, ami így segít, hogy amúgy backlinkekkel nem rendelkező oldalak is részesüljenek a backlinkek rangosorolásra ható pozitív hatásaiból
  3. A belső linkek a horgonyszöveg (anchor text) révén kontextust is adnak a Google-nek, hogy az adott linkelt oldal miről szól.

A cikk további részében a backlinkekre, tehát a külső weboldalról érkező linkek építésének bemutatására koncentrálunk, de azt nem szabad elfelejteni, hogy a megfelelő belső linkek elhelyezésével is segíthetjük a számunkra fontos oldalak jobb rangsorolását Google-ban.

Ráadásul a backlinkekkel szemben teljes kontrollal rendelkezünk a belső linkek fellett, mind a linkelt oldalt, mind a horgonyszöveget mi tudjuk beállítani.

Backlinkek építése

A backlinkek tehát azok a linkek, amik egy külső weboldalról vezetnek a te oldaladra, és nagyon fontosak a keresőoptimalizálás szempontjából, hiszen az egyik legerősebb rangsorolási tényezőnek tekinthetők.

Persze nem minden backlink tekinthető ugyanolyan erősségűnek. Bizonyos backlinkek teljesen értéktelenek, mások akár károsak is lehetnek, viszont bizonyos linkek pedig néha a Google találati rangsor első helyére is tudnak repíteni.

Linképítés szerepe a SEO-ban

De miért is olyan fontosak a backlinkek a SEO-hoz?

Röviden megválaszolva azért, mert továbbra is az egyik legerősebb rangsorolási tényezőnek tekinthetőek a backlinkek.

A legtöbb Google rangosorolási tényezőt vizsgáló tanulmány mind azt találja, hogy a legjobb találati helyeken szereplő oldalak mind erős releváns backlinkekkel rendelkeznek. (további fontos SEO statisztikák itt).

A Google algoritmusa nagyon leegyszerűsítve igazából két dolgot próbál figyelembe venni:

  • az adott tartalom kielégíti-e a keresési szándékot (főképp ezzel foglalkozik az on-page SEO és azaz a tartalmi keresőoptimalizálás)
  • mennyire hiteles, autoritatív az adott oldal. (ezt pedig az oldalra mutató linkek száma, minősége és relevanciája alapján határozza meg)

Igazából a backlinkek szerepének figyelembe vétele volt a Google keresőmotor algoritmusának nagy innovációja még a 90-es évek végén. Míg minden más keresőmotor csak az oldal szövege alapján próbálta a releváns találatokat megjeleníteni, a Google a backlinkeket is figyelembe vette, amit azóta más keresőmotorok (Bing, Yahoo, stb.) is mind az algoritmusuk részévé tettek.

Noha sokan mondanak olyat, hogy ahogy javul a Google szövegértelmezési algoritmusai (NLP, RankBrain, stb.) úgy lesz egyre kevésbé fontos a backlinkek megléte, de annak ellenére, hogy a Google algorimtusa egyre jobban érti, hogy mi van egy adott oldalon, nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben a linképítés szerepe a keresőoptimalizálásban megszűnne.

Persze nemcsak az off-page SEO-ra kell koncentrálni, ha szeretnénk növelni a weboldalunk organikis forgalmát, ugyanúgy kell koncentrálni a keresőoptimalizálás többi területére, amik az alábbiak:

SEO Linképítés a Google guidelinejai szerint

Ha már így a Google szóba került, annyit fontos megjegyezni, hogy a linképítés (link building) szinte minden formája a Google Webmaster Guideline-jai szerint a guideline-ok megsértését jelenti. A Google az alábbiakat minden esetben ún. link scheme-nek tekinti:

  • linkek vásárlása
  • túlzó mértékű linkcserék (linkelj rám, cserébe visszalinkelek)
  • túlzó mértékű vendégbejegyzés kampányok, különösen horgonyszöveg-gazdag linkekkel
  • linkek alacsony minőségű link directorykból
  • fórum kommentek optimalizált anchor text-tel,
  • stb.

A Google gyakorlatilag csak az oldal szerkesztője, webmestere által elhelyezett linkeket tartja megfelelő linkeknek. Így az egyetlen linképítési tanács, amit megfogalmaznak, hogy írjunk nagyon jó tartalmakat, és a jó tartalom előbb utóbb természetesen is linkeket fog szerezni.

A valóságban a helyzet viszont az, hogy minden olyan link, amit természetesen is elhelyezhettek, az jó linknek számít, és nem kell félnünk attól, hogy a Google előbb utóbb megbünteti az oldalt.

Szóval, noha a Google tiltja, ha gyorsan szeretnénk eredményeket elérni, szeretnénk javítani az oldalaink organikus találati helyezését, akkor linképítésre is hagyatkozni kell, nem elég a Google tanácsa szerint minél jobb tartalmat előállítani.

Egyedül arra kell figyelnünk, hogy a link elhelyezés természetesnek tűnjön. Szóval mielőtt röviden bemutatnánk a legnépszerűbb linképítési stratégiákat, még kitérünk a következőkben arram hogy mi számít természetes backlinkeknek, és hogyan lehet a backlinkeket és weboldalak backlinkprofiljait értékelni.

Backlinkek értékelése

Ahogy már többször említettük nem minden link tekinthető egyenlő értékűnek, sőt vannak nagyon értékes és teljesen értéktelen linkek, így ma már egyáltalán nem az számít, hogy hány backlink mutat egy oldalra, hanem a backlinkek minőségét érdemes vizsgálni, amikor egy weboldal vagy egy adott URL backlinkprofilját elemezzük.

Nofollow vs dofollow backlinkek

Először is nagyon fontos, hogy a backlinkeket meg kell különböztetni dofollow és nofollow backlinkek szempontjából. Nofollow backlink esetén a link nem adja tovább az oldal page rankjét és a Google keresőrobotjai sem térképezik fel ezeket a backlinkeket.

Úgy lehet a dofollow és nofollow linkeket megkülönböztetni, hogy a nofollow linkek egy ’rel’ attributúmmal vannak megjelölve.

nofollow backlink

Általában törekedjünk arra, hogy a linkeink dofollow-k legyenek, különösen ha a linkeket építjük. De a legújabb információk szerint, most már valamilyen szinten a nofollow linkeket is figyelembe veheti a Google az organikus találatok rangsorolásában, és 2019-ben két újabb attribútumot is bevezetett a backlinkek megjelölésére:

  • rel=”sponsored”: a szponzorált linkek megjelölésére
  • rel=”ugc”: a felhasználók által generált tartalmak (általában kommentek) megjelölésére

Backlinkek autoritása

Egy hiteles, sok linkkel rendelkező oldalról szerzett link sokkal többet ér, mint egy olyan oldalról, amit csak most hoztak létre és más oldal nem linkel rá.

Korábban létezett a Google által kifejlesztett Pagerank metrika, ami pont ezt adta meg, hogy a linkelő oldal mennyi autoritással rendelkezik. Ma már a Google ezt nem használja ilyen formában, vagy csak simán nyilvánosan nem közli, de az feltételezhető, hogy a linkerő megbecslésében továbbra is szerepe lehet egy Pagerankhez hasonló mutatószámnak.

Mivel a Pagerank már nem elérhető, a SEO eszközök kifejlesztették a saját számítási metódusokat az adott domain autoritásának a meghatározásához, hogy így a backlinkeket könnyebben lehessen értékelni.

A két legtöbbször használt szám a Moz által kifejlesztett Domain Authority, és az Ahrefs által számított Domain Rating. Közös bennük, hogy mindketten egy 100-as skálán helyezik el az adott domaint, ahol minél közelebb vagyunk a 100-hoz, annál hitelesebb a domain, és annál erősebb a linkprofilja.

Ha ezt a saját Weboldalunkra vagy adott URL-re szeretnénk megnézni, az Ahrefs-szel ingyenesen megtehető ezen a linken: https://ahrefs.com/website-authority-checker

Azt azért még hozzá kell tenni, hogy mivel ezek csak metrikák, ráadásul nem tökéletesek, szóval van lehetőség manipulációjukra is. Ne vegyük mindig készpénznek a Domain Rating-et, hiába a SEO iparág egyik legelfogadottabb mutatószáma.

SEO Linkek relevanciája

Fontos tényező még backlinkek értékelése során a relevancia.

Intuitíve is belátható, hogy ha van egy marketing blogunk, és egy másik marketing blog linkel ránk (azaz az adott iparág egy másik szereplője), az sokkal értékesebb lesz a Google szemében, mint egy olyan link, ami egyáltalán nem kapcsolódik a mi szakterületünkhöz – pl. egy kertészeti blog.

De ugye ez sem ennyire egyértelmű, mert ha a kertészeti blogon van egy cikk, ami épp a kertészeti marketingről szól, és linkel a mi oldalunkra, akkor még értékes is lehet.

Mindenesetre, amikor linkeket építünk (stratégiát és technikákat lásd következő fő fejezet), akkor érdemes törekedni arra, hogy olyan weboldalakról kérjünk linkeket, amik hasonló témákban kompetensek mint mi.

A Google még nem tökéletesen tudja értelmezni, hogy pontosan egy oldalon mi van, de arra az algoritmusai már elég jók, hogy azt tudja, hogy az adott oldal kb. miről szól és az mennyire kapcsolódik a mi oldalunk témáihoz.

Linkek Horgonyszövege (anchor text)

Végül de nem utolsó sorban a Google a backlinkek értékelése során figyelembe veszi a backlink anchor text-jét, magyarul a link horgonyszövegét.

Míg korábban arra kellett figyelni linképítés során, hogy lehetőség szerint a linkek horgonyszövegét minél inkább optimalizáljuk arra a kulcsszóra, amire a link révén rangosorolni szeretnénk, ma ez már másképp van.

Azok a linképítők, akik nem természetes módon építettek backlinkeket (amit ugye, ahogy már tárgyaltuk a Google finoman szólva sem támogat), teljes kontrollal rendelkeznek afelett, hogy milyen anchor texttel linkeljenek az oldaluk felé.

Az viszont egy könnyen kiszűrhető minta, hogy nagyon magas az ún. exact match anchor text aránya, így a Google könnyen tudta azonosítani ezeket az oldalakat, akik nem természetes módon építették a linkjeiket. Így egy algoritmus frissítést követően azokat a weboldalakat, akiknél felfedezte ezt a linképítési mintázatot, jelentős organikus büntetéssel sújtotta és sújtja ma is.

Így ha mi építünk linkeket, és ha még kontrollunk is van a horgonyszöveg felett, törekedjünk egy természetesnek tűnő horgonyszöveg eloszlás kialakítására, és kerüljük az anchor text túloptimalizációt, mert az a manuális vagy algoritmikus büntetés veszélyét hordozza magában.

Linképítési technikák és stratégiák

A következőkben csak kiemeljük a legismertebb linképítési technikákat és stratégiákat, egy külön cikkben foglalkozunk ezeknek a részletes bemutatásával és értékelésével.

White hat link building technikák

White hat link buildingnek hívhatunk minden olyan linképítési stratégiát, ami még a Google definíciója szerint sem számít linképítésnek, vagy pedig olyan stratégia, ami a Google-nak ugyan nem tetszene, ha tudna róla, hogy hogyan szereztük az adott linket, de annak esélye, hogy ezt kiszúrja, az közelít a nullához.

Ez utóbbit úgy tudjuk elérni, hogy törekedünk arra, hogy az épített backlink minél természetesebbnek tűnjön, ahogy oldalunk backlink profilja is, valamint a szájtok, akiktől a backlinket kapjuk, ne linkfarmok legyenek.

Törött/hibás/broken page linképítés

Ennek a technikának a lényege, hogy megvizsgáljuk a versenytársak backlink profilját, és olyan linkeket vagy oldalakat keresünk, amikre linkelnek mások, de az oldal már nem elérhető, így a link feltehetően 404-es hibát dob.

Így csak annyi a dolgunk, hogy megkeressük azokat az oldalaknak a szerkesztőit/tulajdonosait, akik erre a már nem létező oldalra linkelnek, felhívjuk a figyelmüket a törött linkre, és egyszerű megoldásként felajánljuk a törött link helyére a saját tartalmunkat.

Resource page link buinding

A resource page linképítés (magyarul talán forrás oldal linképítés) kampányok lényege, hogy olyan oldalakat azonosítunk, ahol egy témában legrelevánsabb hasznos cikkeket vagy akár blogokat gyűjtöttek össze.

Ilyen lehet például egy bejegyzés a legjobb marketing blogokról, vagy a 10 leghasznosabb cikk, ha az email-es hideg megkeresésről szeretnénk többet megtudni.

Ha egy adott resource page pedig a témánkba vág, akkor csak annyi a dolgunk, hogy egy emailben megkeressük az oldal szerkesztőjét, és megkérjük, hogy ha méltónak találja, adja hozzá a listához a mi weboldalunkat vagy blogbejegyzésünket.

Vendégbejegyzés (guest post) linképítési kampányok

Talán az egyik legnépszerűbb linképítési technika a vendég bejegyzés írása, azaz a guest post kampány indítása.

Nagyon egyszerűen csak arról van szó, hogy megkeresünk iparági blogokat, akár online médiumokat is abból a célból, hogy egy vendégbejegyzést írnánk az oldalukra.

Mivel a bejegyzést mi írjuk, így legalább egy linket biztosan elhelyezhetünk a posztban. További előnye, hogy mivel a linket mi rakjuk bele a posztba, oda linkelünk és olyan anchor texttel, amit nem szégyellünk, és a vendégposztot közzétevő oldalnak sincs vele problémája.

A Google a nagyon felpörgetett guest post kampányokat link scheme-nek tartja, szóval arra mindenképp figyeljünk, hogy a már említett horgonyszöveget ne optimalizáljuk túl, és csak megbízható, nem csak vendégbejegyzéseket publikáló oldalakat keressünk meg vendégblogolás céljából.

Skyscraper és shotgun skyscraper technika/outreach

A skyscraper technika igazából az egyik alapvető linképítési technikának a kissé módosított verziója.

Ez az alap linképítési technika, a hideg vagy meleg megkeresés, angoul a cold/warm outreach, azaz hogy emailben megkeressük egy weboldal szerkesztőjét, tuladjonosát, hogy egy kívánt tartalmunkra linkeljen rá az egyik oldaláról, mert az „nagyon jó lesz neki”.

A Skyscraper technika lényege, ami amúgy a backlinko-s Brian Dean-hez köthető, hogy nemcsak simán megkeresünk valakit, hogy linkeljen egy tartalmunkra, hanem egy olyan tartalmat keresünk, amire sokan linkelnek, és ennek próbáljuk meg a 10X jobb változatát elkészíteni.

Majd erre a sokkal minőségibb tartalomra kérünk egy backlinket. Nem is kell annyira rámenősnek lenni, hiszen a tartalom tényleg sokkal jobb, így a weboldaltulajdonos, szerkesztő még kérés nélkül is szívesen linkel rá.

A Skyscreper linkuilding-nek a kissé módosított verziója az Authority Hacker által népszerűvé tett shotgun skyscraper, ami a fentivel azonos stratégia annyi módosítással, hogy a teljes folyamat automatizáljuk, így sokkal inkább skálázható is.

Tehát nem egyesével keressük meg a webszájt tulajdonosokat, hanem linképítési eszközök, meg outreach eszközök segítségével egy linképítési kampány keretein belül akár több száz weboldalt próbálunk párhuzamosan megkeresni a link elhelyezése céljából.

Digitális PR

Általában ha a Google Webmasters team-jében lévőket megkérdezik, hogy hogyan lehet jobb pozíciókat elérni a Google találati rangsorában, a válasz mindig valami megfoghatatlan és nem túl gyakorlati, például hogy „írjunk jobb tartalmakat”.

Ezért volt egy ritka alkalom, amikor John Mueller egy Tweetben hívta fel a figyelmet a digitális PR alulértékelt szerepére, és hogy akár még a technikai SEO-nál is fontosabb lehet.

 

A probléma az, hogy a digitális PR-nak nincs egy mindenki által elfogadott értelmezése.

Kb. két értelmezés ismert:

  • a digitális PR a hagyományos PR kampány, csak digitális térben, azaz amikor az újságnak közvetlenül fizetünk azért, hogy az oldalunkat/cégünket/termékeinket pozitív színben feltüntető cikket írjanak rólunk, és abban linkeket is helyezzenek el.
  • a SEO linképítési technikák és a hagyomány PR gyakorlatok keveréke. Bár megkeressük az újságírókat, a tartalomért nem fizetünk, hiszen az önmagában is értékes, viszont az esetek jelentős részében tudunk így egy értékes oldalról dofollow backlinket szerezni.

Mi egyértelműen erre a második értelmezésre gondolunk Digitális PR alatt. Ehhez olyan tartalmak, hírek előállítására van szükség, amiket ténylegesen szívesen közölnek, vagy utánközölnek az újságírók, így a link elhelyezés is pénz fizetése vagy bármilyen egyéb ellenszolgáltatás nélkül történik, tehát a Google szemében is egy teljesen valid linkről van szó.

Lokális linképítés

Amennyiben valamilyen helyi szolgáltatást vagy terméket kínáló vállalkozásunk van, akkor különösen fontos szerepe van a lokális linképítésnek, amint angolul citation link buildingnek is neveznek.

Ennek lényege, hogy minél több olyan oldalra kérjük fel, vagy tegyük fel magunkat, ahol helyi szolgáltatásokat gyűjtenek össze.

Ilyen az amerikai piacon a Yelp, ami városonként szedi össze a legfontosabb helyi szolgáltatókat, akiket értékelni is lehet. Magyarországon például egy ilyen oldal az ittlakunk.hu, ami kerületenként jeleníti meg a helyi boltokat illetve a szolgáltatásokat kínáló cégeket.

De ha helyi szolgáltatást kínálunk, akkor minden esetben érdemes a Google My Business (Cégem)-re is regisztrálni, hiszen innen is tudunk linket szerezni az oldalunkra.

Ezek a linkek, még akkor is hasznosak lehetnek, ha netalántán nofollow tag-gel vannak ellátva, hiszen általában a lokális SEO-ban a verseny minimális, és a kontextust is figyelembe veszi a Google.

Black hat linkbuilding

A következőkben pár olyan linképítési technikát fogok megemlíteni, amik még az idei évben is működhetnek, de teljesen szembe mennek a Google guideline-jaival, és ha a Google rajtakap minket, hogy ezekkel a technikákkal éltünk, akkor jókora organikus büntetésekre számíthatunk.

Link elhelyezésért való fizetés

A linkek elhelyezésért való fizetés az a linképítési technika, amit a Google webmasters guildeline-ban egyértelműen azonosítanak, mint tiltott linkszerzési metódus.

Ugyanakkor mivel semmilyen eszköz nincs a Google kezében ahhoz, hogy feltárja a pénzétz szerzett linkeket, az utóbbi időben egyre gyakrabban előfordul, hogy egy link elhelyezésért konkrét fizetés is történik.

Itt arra kell figyelnünk, hogy a weboldal, amitől a linket vesszük, annak az üzleti modellje ne csupán a linkek eladása legyen, mert ebben az esetben, csak idő kérdése, hogy a Google algoritmusa mikor azonosítja a weboldalt, mint spamlinkelő oldal.

Ha kiszűri, hogy egy ilyen oldalnál valami nem stimmel a linkekkel, akkor jó esetben csak ignorálja az erről az oldal szerzett linkjeinket, rosszabb esetben manuális büntetést is kiszab azokra, akik onnan szereztek linket.

Szóval ezt a stratégiát úgy ne alkalmazzuk, hogy egy olyan szolgáltatót keresünk meg, aki rengeteg linket ígér, és teljesen értéktelen weboldalakon helyezi el a linkjeinket.

PBN-ek (Private Blog Network)

A PBN linképítési stratégia (PBN rövidítése Private Blog Network) egy időben nagyon népszerű volt, és még a mai napig is jól működhet.

Ennek a lényege, hogy egy PBN szolgáltató rengeteg kisebb weboldallal rendelkezik, és ezekről az általunk kért számú backlinket helyez el, amelyek a mi tetszőleges oldalainkra mutatnak. Így teljes kontrollal rendelkezhetünk a linképítés felett, és a white hat link building technikákkal szemben, az erőforrás is minimális ahhoz, hogy linkeket szerezzünk.

Hátránya, hogy mivel a PBN-ekről, tehát csak a linkek eladása céljából fenntartott weboldalakról van szó, ha nem tartják az oldalakat karban, akkor csak idő kérdése, hogy a Google felfedezi ezeket és manuális büntetéseket szab ki.

Ha gyorsan szeretnénk linképítésben eredményeket elérni, akkor a PBN-ek hasznosak lehetnek, de számítsunk arra, hogy csak idő kérdése, hogy a Google mikor veszi észre a turpisságot, akkor pedig az organikus teljesítményünk beszakadására számíthatunk.

Már nem működő linképítési technikák

A linképítés az elmúlt években elég sokat változott, így vannak olyan technikák, amik kb. 10 éve már nem működnek, ezek közül pár, amit hallhattál:

  • Linkfarmok
  • Link katalógusok
  • Link cserék
  • Link directoryk

Jó esetben, ha még mindig ilyen linképítési taktikákkal próbálkozunk, a Google egyszerűen csak figyelmen kívül hagyja ezeket a linkeket. Rosszabb esetben, akár manuálisan is büntetheti az oldalunkat.

Szóval én inkább azt javaslom, hogy ezeket a technikákat, lehetőségeket kerüljük.

Nofollow linkek építése

A következőkben bemutatott technikák a legtöbb esetben nem fognak ártani, de nagyon használni sem, ha a weboldalunk linkerejét szeretnénk növelni. Ennek legfőbb oka, hogy az esetek 99%-ban a linkek nofollow tag-gel  is el vannak látva.

Blog kommentelés

A legtöbb esetben a blog kommentekben elhelyezett linkek automatikusan megkapják a nofollow tag-et, vagy akár a ugc tag-et, ami azt jelöli, hogy egy felhasználó által előállított tartalomról van szó.

De még ha nincs is nofollow tag, a Google elég jó lett abban, hogy a weboldal kontextusát értelmezze, így látni fogja, hogy itt nem egy szerkesztő által elhelyezett linkről van szó.

Social media linkek

Minden közösségi média oldalon vagy appban elhelyezett link automatikus nofollow tag-gel kerül ellátásra.

Szóval persze törekedjünk arra, hogy közösségi média platformokon is építsük a közönségünket, hiszen forgalmat ingyen onnan is lehet szerezni, valamint a tartalmainkat népszerűsíteni, ami közvetetten hozzájárulhat a jobb rangsoroláshoz.

Arra azonban ne számítsunk, hogy a Facebookon vagy a Twitteren való posztolgatással közvetlenül fogunk minőségi linkeket szerezni.

Fórumlinkek

Pár éve szintén nagyon népszerű volt a fórumokon való aktivitás, és a fórum linkekkel történő linképítés, de a no-follow tag-ek bevezetésével ennek a stratégiának is már leáldozott.

Tehát azt fontos kiemelni, hogy ha linképítésben gondolkozunk, és a weboldalunk autoritását szeretnénk javítani, akkor ez a három közösségi módszer nem igazán alkalmas arra, hogy linkeket építsünk.

Viszont noha linképítési szempontból nem relevánsak ezek a platformok, egyéb szempontból igen is lehet értéke annak, ha iparági blogokon kommentelünk, releváns fórumokon hozzászólásokat teszünk közzé, és akár linkelünk is saját oldalunkra. Hiszen így növelhetjük bizalmat az iparág egyéb szereplői, és a linkek révén akár referral forglalmat is szerezhetünk.

Linképítés árak

Kulcsszókutatásom is megerősíti azt, hogy nagyon sokan kíváncsiak arra, hogy mennyibe kerül a linképítés vagy éppen egy-egy backlink elhelyezése.

A kérdés azonban nem ilyen egyszerű, hogy azt így meg tudjuk válaszolni, hogy a linképítés ára ennyi meg ennyi.

Linképítési szolgáltatás árazása

Egyrészt vannak SEO ügynökségek, vagy nemzetközi szinten akár csak a linképítésre fókuszáló ügynökségek is, akik ezt mint havi szolgáltatás nyújtják, és vállalják, hogy egy bizonyos mennyiségű backlinket szereznek egy adott hónapban.

Vannak akik teljesen eredmény alapon dolgoznak, azaz egy adott mennyiségű backlink szerzéséért kérnek egy adott összeget, mások csak sima havi díjat kérnek el, eredménytől függetlenül.

Ahogy említettük már a backlinkek értékelése fejezetben, nagyon nem mindegy, hogy a New York Times-ról kapunk egy linket, vagy éppen egy most indult kínai oldalról. És ezzel összefügg az is, hogy sokkal nehezebb és erőforrásigényesebb egy nagy autoritással rendelkező oldalról linket szerezni.

Ennek alapján nem meglepő, hogy ha a linképítést árazzák, a szerzett backlinkek száma mellett a domain autoritását veszik figyelembe.

Ha konkrét árakra vagyunk kíváncsiak, akkor pl. ezen az oldalon tudod nézegetni, hogy a nemzetközi piacon mennyit kérnek el átlagosan 1-1 backlink építéséért. Spoiler: nagyon nem olcsó

http://linksthatrank.com/

Linképítés olcsón vagy ingyen

Amit szeretnék hangsúlyozni, hogy az biztos, hogy ha jól csinálják, a linképítés semmiképp sem olcsó és csak nehezen lehet ingyenes.

Ha valaki nagyon olcsón kínál backlinkeket, vagy linképítési szolgáltatást, inkább kerüljük el, még ha nagyon jónak is tűnik az ajánlat.

Intuitíve is belátható, hogy ebben az esetben valószínűleg értéktelen linkekről van szó, amit ráadásul akkor sokan fognak megvásárolni az olcsó ára miatt. Ilyenkor csak idő kérdése, hogy a Google mikor veszi észre, hogy egy linkfarmról vagy rosszul menedzselt PBN-ről van szó, és büntetéssel sújtsa azokat, akik innen szereztek linkeket.

Még ha rövidtávon jól is járhatunk organikusan, hosszútávon a mérleg így is vélhetően negatív lesz.

A linképítés azért meglehetősen drága szolgáltatás, (ha megfelelően csinálják), mert megfelelő szaktudás és tapasztalat kell hozzá, valamint kommunikációs képesség, az egyes backlink eszközök (ezek szintén nem olcsók) és linképítési technikák ismerete is szükséges.

Ha kicsi a büdzsénk, akkor a legjobb talán ha egy full time kezdő SEO szakértőt foglalkoztatunk, aki az egyéb SEO feladatai mellett a linképítéssel is tud foglalkozni.

Ha egy full time ember nem fér bele, akkor mindig csinálhatjuk a linképítést magunk, de ugye abban az esetben sem teljesen ingyenes a linképítés, hiszen az idő pénz.

Gyakran Ismételt kérdések: Linképítés

Lehet a linképítést ingyen csinálni?

Természetesen ha a saját vagy kollégáink idejét nem számoljuk bele egy backlink árába, akkor van lehetőség a linképítést ingyen csinálni, ha nem fizetünk linkekért, hanem outreach segítségével kérünk linkelhelyezéseket.

Mi az az off-page SEO?

Az off-page SEO gyakorlatilag a linképítés szinonimája, de szélesebb értelemben lehet mindenre használni ami keresőoptimalizálással kapcsolatos, de nem tartozik közvetlenül a weboldalhoz. (de ugye ez általában a linképítés)