Mikor érdemes posztolni Instagramra? (top 3 tipp)

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Az utóbbi időszakban az Instagram felületén is egyre inkább csökken az Instagram posztok organikus elérésre, így nagyon fontos annak ismerete, hogy mikor posztoljunk Instagramon, hogy a lehető legjobb organikus elérést érjük el.

Ebben a posztban erre fogok három módszert mutatni, ami alapján könnyen meghatározhatjuk, hogy mikor érdemes posztolni Instagramra, hogy ezáltal a legnagyobb organikus reach-ünk legyen fizetett Instagram hirdetések indítása nélkül is.

Amennyiben kíváncsi vagy arra, hogy mikor érdemes Facebookra posztolni, hogy a legnagyobb elérésünk legyen, arra is van egy külön posztunk. Ebben a cikkben most csak az Instagram posztok megosztásának legideálisabb időpontjának megtalálására fókuszálunk.

Mikor posztolj Instagramra – 3 módszer ennek meghatározására

Ahogy feljebb említettük, három metódus van arra, hogy a lehető legpontosabban és leginkább adatvezérelten megállapíthassuk, hogy mikor érdemes Instagram üzleti profilunkon az IG bejegyzéseket megosztani:

  1. Iparági kutatások alapján, amik több ezer fiók adatait és posztjainak a teljesítményét aggregáltan vizsgálták, hogy mikor érdemes Instagramra posztolni.
  2. Saját Instagram üzleti fiókunk elemzési adatai, riportjai alapján láthatjuk azt, hogy a mi Insta fiókunk esetében mikor volt a historikus adatok esetén a legjobb az Instagram posztjaink teljesítménye
  3. Felhasználóink, vásárlóink, célcsoportunk szociokulturális ismerete alapján.

A következő minifejezetekben ezeken a lehetőségeken megyek végig egyesével.

Azt azért fontos hozzátenni, hogy természetesen fontos az, hogy akkor posztoljunk, amikor a legtöbb felhasználónk online van és aktív is az Instán.

Ugyanakkor a legfontosabb az, hogy a kontent, amit megosztunk Instán, az értékes legyen a felhasználóink, és azok számára is, akik még nem követői az oldalnak. Mindig a tartalom minősége fogja meghatározni a Insta posztjaink sikerét, a megfelelő időben való posztolás csak segít abban, hogy minél több emberhez eljusson a bejegyzés.

Legjobb időszak és nap Instára posztolni a kutatások szerint

Amennyiben még teljesen új Instagram fiókunk van, akkor érdemes megnézni azokat a kutatásokat, amik azt vizsgálták, hogy milyen napon és időpontokban való posztolással érték el a kutatásban vizsgált Instagram fiókok a legjobb teljesítményt.

A Sproutsocial kutatásában is rengeteg Instagram fiókot vizsgáltak különböző iparágakban is nichek-ben.

mikor érdemes posztolni Instagramra

Ahogy a fenti ábrán is látható arra jutottak, hogy a megvizsgált Instagram fiókok esetén leginkább az alábbi időpontokban érdemes posztolni:

  • legeslegjobb időpontok: szerdán 11-kor és péntek 10-12-ig
  • a legjobb nap egyértelműen a szerda,
  • a legrosszabb nap pedig a vasárnap.

Amennyiben kicsit általánosabban akarunk arra a kérdésre választ adni, hogy mikor posztoljunk Instagramra a legjobb organikus eléréshez, akkor azt mondhatjuk, hogy mindenképp hétköznap reggel 9 és délután 4 között, legalábbis a Sproutsocial felmérése szerint.

Tehát úgy is lehet fogalmazni, hogy kerüljük a hétvégi és az esti posztolásokat, mivel általában akkor jóval kisebb az engagement, még ha az emberek látják is a tartalmat, jóval kisebb az esélye, hogy hozzászólnak, like-olják, ami csökkenteni fogja a poszt organikus elérését.

Amennyiben egyéb Instagram statisztikákra vagy kíváncsi (például hogyan és mire használják az Instát), akkor azokat itt tudod megnézni:

Instagram üzleti fiókunk elemzési adatai

Amennyiben már egy ideje osztunk meg az üzleti oldalunkon Instagram posztokat, akkor a legjobb módszer annak meghatározására, hogy mikor a legjobb Instára posztolni, ha a saját Instagram bejegyzéseink adatait elemezzük ki.

Ezt meg tehetjük az alábbi módon:

  1. Nyissuk meg az adott Instagram üzleti fiók profilját.
  2. Kattintsunk az Elemzések fülre.Instagram elemzések fül
  3. Itt már fogunk egy áttekintést látni az Instagram fiókunk főbb adatairól teljesítményéről. Ha itt az áttekintés rész alatt az Elért fiókokra kattintunk, akkor láthatjuk, hogy milyen elérése volt az Instagram oldalunknak.
  4. Végül, ha itt legörgetünk, akkor mint látható itt van külön lehetőségünk elemezni a legnépszerűbb Instagram posztokat, storykat, vagy IGTV videókat.Instagram posztok elemzése
  5. Ahogy látható, nemcsak elérés, kedvelések, hanem hivatkozás kattintások alapján is sorba tudjuk állítani a legsikeresebb Instagram posztjainkat, videóinkat, stb.

Instagram posztok mérőszámok szerint

Az Instagram Insights elemzési felülete mint látható elég sok adatot mutat meg, ami alapján meg tudjuk határozni, hogy mikor kell ahhoz posztolnunk, hogy a legnagyobb elérést, aktivitást érjék el az Instagram bejegyzéseink.

Mikor posztoljunk Instára – célcsoportunk ismerete alapján

Amennyiben teljesen új Instagram üzleti profilunk van, így saját Instagram adatainkra nem támaszkodhatunk, akkor is tudunk még legalább a saját józan eszünkre támaszkodni.

Hiszem remélhetőleg a vállalkozásunk, brandünk célcsoportját ismerjük, és van arról valamiféle hipotézisünk, hogy kik azok az emberek, akik az Instagram posztjainkra kíváncsiak.

Ha például fiatalokat, vagy egyetemistákat akarunk elérni, akkor ne féljünk annyira az esti posztolástól sem, viszont a kora reggeli posztok esetén valószínűleg kisebb aktivitásra számíthatunk.

Ha a középkorú korosztályba tartozik a fő célcsoportunk, akiknek gyerekeik vannak, akkor valószínűleg kerülni kell az esti órákat, valamint a hétvégéket, és inkább a munkaidőben érdemes posztolni, hiszen nagyobb a valószínűsége, hogy akkor lesz idejük a posztokat kedvelni, kommentelni, stb.