Weboldal látogatottságának növelése – 11+3 legjobb forgalmi forrás 2021-ben

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Amennyiben a weboldalunk bevételeit szeretnénk növelni, a konverzióoptimalizálás mellett ezt a legkönnyebben a weboldal látogatottság növelésével tudjuk elérni. Ebben a cikkben összegyűjtöttük a 11+3 legjobb online marketing technikát, forgalmi forrást, és rövid leírás mellett minden esetben kiemeljük az egyes forgalomnövelő technikák előnyeit és hátrányait.

A 14-es s lista természetesen még bővíthető lenne, szóval ha még van olyan forgalomnövelő technika, amit szerinted még mindenképp hozzá kéne adnunk a listához, azt kommentben jelezheted.

Tartalomjegyzék

1.      Forgalom növelése keresőoptimalizálással és tartalom marketinggel

Talán a legidőtállóbb és még mindig az egyik legmegbízhatóbb forgalomnövelő technika a SEO optimalizált tartalmak gyártása a weboldalunkra és maga a keresőoptimalizálás.

Nincs nagyon olyan más forgalmi forrás, amivel ennyire megbízhatóan és olcsón tudnád a weboldal látogatottságát növelni, mint a Google-ra optimalizált tartalommarketinggel.

Előnyei

  • Egy tartalmat, legyen az cikk vagy mondjuk egy esettanulmány általában egyszer kell megírni, és utána éveken át élvezheted azt a releváns és ingyenes weboldal forgalmat, amit a Google hoz be
  • Noha vannak algoritmus frissítések, ha nem használunk black hat technikákat (linkfarm linképítés, PBN-ek használata), akkor nincs olyan algoritmus frissítés, ami teljesen eltűntetné az organikus SEO forgalmunkat. Sőt, ha minőségi forgalom előállítására koncentrálunk, akkor az algoritmusfrissítések inkább minket fognak segíteni.
  • Egy keresőoptimalizált blog nemcsak forgalmat hoz, hanem a brand értéket is növelni, növeli a bizalmat a felhasználó felé, a hozzáértésünket mutatja a téma kapcsán.
  • Szolgáltatás és termékoldalak rangsorolását is javíthatja egy jól felépített blog a megfelelő internal linkek elhelyezésével.

Hátrányok

  • Lassú folyamat. Főleg ha egy új blogról van szó, akkor az eredmények fél-egy év múlva fognak csak igazán látszódni.
  • Hátrányból indulunk, ha csak most kezdjük el a blogunkat, hiszen a Google szemében a weboldalunk, főleg linkek nélkül nem tűnik még megbízhatónak más régebb óta működő versenytársakhoz képest.
  • Sok tudás és tapasztalat kell hozzá, ha igazán jól akarjuk csinálni. (linképítés, tartalmi SEO ismerete, SEO szövegírás, technikai SEO, stb.)
  • A hosszútávú trend az, hogy csökken a Google-ből érkező forgalom aránya, mert a Google már a találati listában megválaszolja a kereső információ igényét (igaz, hogy ez főleg még csak az angol kereséseknél jellemző leginkább, a magyar piacot nem annyira érinti)

2.      Email lista építése és forgalmi terelés email marketingből

Bármilyen forgalmi forrásból próbálod megnövelni a weboldalad forgalmát, a már weboldalra terelt felhasználókat mindenképp érdemes email felirakozóvá tenned.

Számos módszer van arra, hogy hogyan konvertáljuk feliratkozóvá a weboldalunk látogatóit és hogyan építsünk email listát.

Ugyan a feliratkozóinknak küldött emailekből soha nem fogjuk tömegekkel növelni a weboldalunk látogatottságát, azonban egy elég jó forgalmi forrás, hogy az oldalunk, cégünk iránt legelkötelezettebb felhasználókat rendszeresen az oldalunkra tereljük.

Előnyök

  1. Szintén gyakorlatilag ingyenes forgalmi forrás. Bár az email küldő szoftvereknek általában egy bizonyos méret felett van költsége, de ne feledjük, hogy így a leghűségesebb felhasználóinkkal, vásárlóinkkal tarthatunk közvetlen kapcsolatot.
  2. Senki sem veheti el tőlünk az email listánkat (vö. Big Tech és a kitiltások, törlések, stb.) . Persze, ha spammelünk, akkor valószínűleg csökkenni fog a megnyitási arányunk, illetve persze bármikor leiratkozhatnak a feliratkozók, de nincs az a nagy tech cég, aki egyik pillanatról a másikra letilt minket, vagy egy algoritmus frissítéssel megöli az elérésünket.
  3. Bizalom építésének az egyik legjobb forgalmi forrása. Eladásra is tökéletesen használható, különösen akkor, ha egy automatizált email szekvenciát építesz fel, egy adott termék, szolgáltatás eladására.

Hátrányok

  1. Folyamatosan foglalkozni kell vele, új emaileket kell írni, ha szeretnénk forgalmat terelni az oldalunkra.
  2. Valamilyen egyéb forgalmi forrásra alapozva tudjuk csak felépíteni. Tehát előbb mindenképp a a cikkben szereplő valamilyen más forgalmi forrást is profi szinten el kell sajátítanunk, hogy email listát építhessünk.
  3. Amennyiben hatalmasra nő az email listánk, akkor a költségek megugorhatnak, amit az email küldő szoftverért kell fizetnünk.

3.      Organikus Youtube brandépítésre és bizalom építésére

Az organikus Google forgalom mellett a YouTube az a forgalmi forrás, ami konzisztensen tud nekünk ingyen elérést adni, ha olyan témákról tudunk videókat készíteni, amik igazán érdeklik az embereket (keresnek rá Youtube-on), vagy éppen egy lojális feliratkozói bázist tudunk felépíteni.

Noha weboldal látogatottság növelése szempontjából nem a legerősebb forgalmi forrás, de amennyiben van érdemi nézettség a videóinkon, akkor fogunk tudni az oldalunkra is forgalmat terelni, főleg ha a videóban is felhívjuk erre a figyelmet.

Előnyök

  1. Sokkal könnyebb új csatornaként a Youtube keresőjében jobb helyezést elérnünk, mint új weboldalként a Google találati rangsorában.
  2. Fizetett hirdetések nélkül tudunk jelentős nézettségeket generálni, amennyiben jó helyezéseket érünk el érdemi keresési volumennel rendelkező kifejezésekre.
  3. A Youtube videóink organikus megtekintőit visszacélozhatjuk retargetinggel már tisztán kereskedelmi ajánlattal.
  4. A Youtube videókat a weboldalunkon/blogunkon is beágyazhatjuk, ez javíthatja mind a blogposztjaink, mind a Youtube videóink rangsorolási képességét.

Hátrányok

  1. Nem olyan egyszerű a Youtube videóink nézőit átterelni a weboldalunkra. (a Youtube algoritmusa sem igazán támogatja ezt, értelemszerűen a Youtube célja, hogy a néző minél tovább maradjon a platformjukon).
  2. Amennyiben nem a Youtube keresőben versenyzünk, hanem engagement alapon próbálunk nézőket szerezni, akkor elég nehéz edukációs videókkal jó nézettséget elérni, főleg a B2B szektorban. A Youtube látogatók jelentős része alapvetően szórakozási célból érkezik az oldalra.

Ha mi nem is tudunk, vagy akarunk videókat készíteni, együttműködhetünk népszerű Youtube csatornákkal. Itt arra érdemes figyelni, hogy a Youtube csatorna nézőinek demográfiai jellemzői hasonlóak legyenek a mi vállalkozásunk célközönségénék demográfiai jellemzőihez.

4.      Remarketing hirdetések konverziós arány növelésére

Amennyiben nem fizetett forgalmi forrásokból értelmezhető forgalmat tereltünk a weboldalunkra, és szeretnénk fizetett forgalmi forrásokat is kipróbálni, akkor remarketing hirdetéseket érdemes először indítani, amennyiben kisebb büdzsével szeretnénk a fizetési hirdetésekkel elindulni.

Előnyök

  1. Kisebb büdzsével lehet egy hirdetési platformot kitanulni, ráadásul a „meleg” célközönségeken lehet kísérletezni.
  2. A legnagyobb vásárlási szándékkal, legmagasabb potenciális konverziós aránnyal bíró közönségeket hozzuk vissza a remarketing hirdetésekkel a weboldalunkra.

Hátrányok:

  1. Sokszor a remarketing célközönségek létrehozása nem teljesen triviális feladat, előtte több technikai beállítást kell tenni. (lásd: Facebook Pixel, Google Ads konverziós tag, stb.)
  2. Nagyon kis célközönségek esetén nem igazán működik. (legalább pár száz felhasználó kell egy célközönségbe.)
  3. Nem igazán skálázható forgalmi forrás, hiszen weboldalforgalom volumene determinálja a remarketing célközönségeink mérete

További olvasnivalók:

5.      Facebook hirdetések weboldal forgalom növelésére

Amennyiben komolyabban akarunk fizetett hirdetésekkel foglalkozni, és valamilyen skálázható hirdetési platformot keresünk, akkor a Facebook hirdetésekkel érdemes általában kezdeni, hiszen a legtöbb iparágban hasznosíthatók.

Előnyök

  1. Mivel a Facebook termékcsalád termékein a magyar felnőtt lakosság kb. 2/3-a aktívan fent van (statisztika innen: Facebook magyarországi felhasználók száma), nincs olyan fizetett hirdetési platformmal még, amivel ennyire hatékonyan lehet ilyen sok magyar felhasználót elérni.
  2. Amennyiben megfelelő módon tudjuk a kampányt beállítani, akkor hihetetlen jól tudja a Facebook a vásárlóinkat, és a kívánt célcsoportokat a releváns hirdetésekkel megtalálni
  3. Az érdeklődés alapú és különösen a hasonmás célközönségekkel a kampányok skálázhatók, tehát elég jól tudjuk vele a weboldal forgalmát jelentős és hosszútávon stabil módon megnövelni

Hátrányok

  1. Ha igazán ki akarjuk használni a Facebook és Instagram hirdetésekben lévő potenciált, a Facebook Pixel Események megfelelő beállítására van szükség, amihez kell némi technikai tudás.
  2. Már sokan felismerték, hogy milyen potenciál rejlik egy jól összeállított Facebook hirdetés kampányban, így elég kompetitív lett, aminek eredményeként a Facebook hirdetés árak az elmúlt időszakban jelentős mértékben megnőttek
  3. Maga a Facebook kampányok indítása sem olyan triviálisan egyszerű, sok olyan beállítás van, amit el kell sajátítanunk, hogy mi mit jelent.

6.      Weboldal látogatottság növelése Google Shopping és Keresési hirdetésekkel

A Facebook hirdetések majdnem minden iparágban működnek, de bizonyos iparágakban a Facebook hirdetések válható megtérülését, ROAS-ját jóval felülmúlja a Google Ads hirdetésekben lévő potenciál. Különösen igaz ez a Keresési és a Shopping hirdetésekre, ami révén erős vásárlási szándékkal rendelkező látogatókkal növelhetjük weboldalunk látogatottságát.

Előnyök

  • a hirdetések olyan felhasználók jelennek meg, akiknek erős vásárlási vagy megrendelési szándékkal bírnak (buying intent), így sokkal magasabb átkattintási arányokat tudunk elérni mint egy hagyományos display vagy social media hirdetés esetén
  • nem kell erőforrást ölni jól-konvertáló hirdetéskreatívok elkészítésébe, hiszen vagy csak a hirdetésszöveget kell megírni (search hirdetések esetén), vagy a termékkép jelenik meg a hirdetés esetében (a Google Shopping hirdetéseknél)
  • Reklámblokkolók ritkábban tiltják le ezeket a hirdetéseket szemben a display hirdetésekkel.

Hátrány

  • Bizonyos iparágakban (főleg B2B) nagyon magas CPC-k vannak, így nem lehet úgy licitálni, hogy már az első vásárlás minden esetben pozitív ROAS-t eredményezzen
  • Nem olyan jól skálázható mint a Facebook hirdetés, hiszen a keresési szavak volumene korlátozza a hirdetésmegjelenések számát
  • A Shopping hirdetések esetén automatikusan frissülő termékfeedet kell létrehoznunk, ha sok termékünk van, és sokszor hibákat kell javítanunk a feed-be, ami időigényes folyamat, fejlesztői erőforrást igényelhet.

7.      Forgalomszerzés Youtube hirdetésekből

Ahogy említettük a Youtube-ban, mint videós platformban hatalmas potenciál van nemcsak influencerek, hanem bármilyen vállalkozás számára. Ahogy azonban a Youtube organikus forgalom szerzési módszernél kitértünk rá, elég nehéz egy jelentős nézettséget generáló csatornát felépíteni (főleg a B2B szektorban), nem beszélve a weboldal látogatottság Youtube-ról való növeléséről.

Viszont a Youtube hirdetésekkel nincs szükségünk saját videókra, nagy feliratkozói bázisra, csak jó videós hirdetéskreatívot kell készítenünk, és amennyiben jól targetálunk a hirdetéssel

 

Weboldal forgalom növelése Youtube-ról – Előnyök

  1. Az organikus Youtube-bal szemben, itt elég hatékonyan tudunk a weboldalunkra forgalmat terelni, és meglepően jól lehet skálázni, tehát a weboldal forgalmunk jelentés mértékben való megnövelése sem lehetetlen
  2. Kifejezetten hatékony targetálási lehetőséget kínál a Youtube. Nemcsak téma, hanem például adott videót is használhatjuk a célzási beállításoknál
  3. Különösen jól működhet, ha van saját Youtube csatornánk, és azokat célozzuk vissza Youtube remarketing hirdetés formájában

Látogatottság növelése Youtube-ról – Hátrányok

  1. A Facebook hirdetésekhez hasonlóan interruption marketing-ről van szó, azaz vonzó hirdetést kell készítenünk, ha az a célunk, hogy weboldal látogatókat szerezzünk, hiszen egy éppen megnézni kívánt videó előtt vagy közben fog megjelenni a hirdetésünk
  2. Egy videós hirdetés elkészítése sokkal nehezebb feladat, mint egy keresési hirdetésszöveg megírása vagy egy képes hirdetés elkészítése

8.      Látogatottság növelése egyéb social media hirdetésekből

Noha a Facebook és az Instagram dominálja a magyar közösségi média piacot, amennyiben a Facebookot és Instagram hirdetésekben lévő potenciált már kiaknáztuk, érdemes más közösségi médiumok hirdetési platformjaival is megpróbálkozni.

Különösen akkor, ha a vállalkozásunk célcsoportja nagy számban megtalálhatók az adott közösségi oldalon. Ha például középkorú üzletemberek, asszonyok a célcsoportunk, akkor a Linkedin hirdetéseket érdemes kipróbálni. Ha a Z generációt szeretnénk elérni, akkor érdemes a TikTok hirdetésekkel kísérletezni.

Előnyök

  1. Még a hirdetők nem özönlötték el ezeket a hirdetési platformokat, így az alacsonyabb verseny miatt átlagosan jóval alacsonyabb megjelenési költségre számíthatunk.
  2. Bizonyos demográfiai csoportokat, akkor jobban és célirányosabban is elérhetünk, mint a Facebook agy Google hirdetések esetén, hiába alacsonyabb az összfelhasználói szám
  3. Sokszor könnyen lemásolhatók a más közösségi médiás felületen nagy sikert elérő kampányaink.

Hátrányok

  1. Meg kell tanulni a hirdetési platform, rendszer működését, külön technikai beállításokat kell (konverziók mérése, Pixelek elhelyezése)
  2. Nem annyira skálázható, mint a Facebook vagy Google hirdetés, hiszen a felhasználók száma azért számottevően elmarad a Facebookon és Instagram, vagy a Youtube felhasználói számaitól

9.      Organikus közösségi média brand és forgalom növelésre

Folyamatosan változik, hogy melyik az adott social media platform, ahol ingyen lehet jelentős organikus eléréseket elérni, és az elérést akár a weboldal látogatottság növelésére is átkonvertálni.

Tíz éve a Facebook oldalakkal lehetett hihetetlen eléréseket elérni, ma szinte ne is reménykedjünk benne, hogy hirdetés nélkül üzleti oldalként nagy elérésünk lesz Facebook-on. A jelenlegi évben a magyar piacon organikus elérésre leginkább a Linkedin-en vagy a TikTok-on van lehetőségünk.

Előnyök

  • Ingyenes forgalmi csatornáról van szó, ráadásul nem kell hosszabb idő a felépítéésre sem, pl. a SEO-val szemben. Ha nagy aktivitást (engagement-et) tudunk kiváltani, akkor kevés követő számmal is nagy elérést tudunk elérni.
  • Amennyiben növeljük a követői bázisunkat, az adott niche szakértővéi, véleményvezérei, neadjisten inclfuencerivé válhatunk, ami segít a felhasználó felé növelni a bizalmat, a szakértelmet, ami hozzájárul ahhoz, hogy a szolgáltatásunkat, termékeinket nagyobb valószínűséggel vásárolják meg az oldalunkra terelt felhasználók

Hátrányok

  • Elérés nem egyenlő azzal, hogy releváns felhasználókat terelünk a weboldalunkra. Szóval, ha az elérést maximalizáljuk, akkor nem feltétlenül maximalizáljuk az üzleti hasznunkat. (értsd: random Facebook-os nyereményjátékkal elérhetünk sok embert, de az még nem jelenti azt, hogy ezek a felhasználók kicsit is jobban érdeklődjenek a termékeink iránt.)
  • Az adott közösségi média platform bármikor dönthet úgy, hogy az organikus elérést letekeri, vagy úgy módosítja, hogy az organikus elérésünk az egyik napról a másikra a tizedére esik vissza. Ezért fontos, hogy amíg van elérésünk, addig gondoskodjunk arról, hogy jobban kontrollálható csatornák felé vezetjük a felhasználókat (pl. email)

10. Közösség és forgalomterelés Facebook csoportokból

Noha ahogy az előző fejezben már említettük az üzleti Facebook oldalak posztjainak elérése az utóbbi időben szinte a 0 közelébe csökkent, még mindig lehet jó eléréseket elérni Facebook hirdetések nélkül Facebookon is, még pedig a Facebook csoportokkal.

Előnyök

  • A Facebook algoritmusa jelenleg támogatja a Facebook csoport posztjainak elérését, így könnyebben tudunk üzeneteinkkel a felhasználókat egy Facebook csoportban elérni, mint az üzleti Facebook oldalunkról
  • A posztok többsége nem tőlünk, hanem a felhasználóktól fog érkezni gy bizonyos méret felett, így részben a felhasználói tartalom is segítheti a csoportunk növekedését.

Hátrányok

  • Mivel nem fizetett forgalmi forrás, nincs arra garancia, hogy a Facebook nem dönt-e bármikor úgy, hogy mégsem priorizálja az algorimtusban az adott Facebook csoportot
  • Míg egy Facebook oldalon semmi sem korlátoz minket abban, hogy a posztok egy jelentős része promóciós célú legyen, egy Facebook csoport, mivel sokkal inkább egy közösség,  kevesebb promóciót enged meg. (főleg ha az engagementet fent akarjuk tartani.)
  • Amennyiben egy posztunk nagyon sikeres (virális) lesz, akkor is a csoporttagok száma korlátozza az elérhető felhasználók számát, míg a Facebook üzleti oldal esetén nincs ilyen.
  • Közvetlen weboldal látogatottság növelést nehezen lehet Facebook csoportokból elérni, sokkal inkább brand és bizalom építésére szolgál.

11. Influencer marketing együttműködések

Ha mi nem is tudunk organikus módon sok embert elérni a tartalmainkkal a közösségi médiában, mert például valami unalmas iparágban tevékenykedünk, ahol nem is jellemző a közösségi média használat, akkor sem kell feltétlenül lemondanunk, erről a forgalomszerzési forrásról. Ilyen esetben jön jól az influencer marketing

Itt nem feltétlenül 2-300 ezres követőtáborral rendelkező celebekre kell gondolni, főleg nem akkor, ha B2B iparágban tevékenykedünk. Sőt, sokszor a mikroinfluencerek használata sokkal jobban működik, mind egy többszázezres követőbázissal rendelkező véleményvezéré.

Nincs olyan iparág, ahol nincsenek véleményvezérek, legfeljebb, akik azok, nem hívnák magukat azoknak. Keressük meg ezeket az embereket, és alakítsunk velük ki olyan együttműködést, ami mindkét fél számára előnyös lehet.

Előnyök

  • Viszonylag alacsony erőfeszítést igényel egy ilyen együttműködést megkötni
  • amennyiben az iparág elismert, népszerű figurái állnak a brandünk, cégünk, termékeink mellé, akkor a fogyasztóban jelentősen nőhet a bizalom a termékeink, szolgáltatásaink iránt
  • Ha konkrét termékről van szó, akkor kuponokkal a kampány/együttműködés eredményességét is vissza tudjuk mérni.

Hátrányok

  • a nagy követői táborral rendelkező influencerek sokszor jelentősen túlárazzák a velük való együttműködéseket (ezért javasolt inkább kisebb, de az iparágunkhoz jobban kötödő microinfluencereket)
  • valamilyen módon ki vaguynk szolgáltatva az influencernek, nem fognak mindent elvállalni, mert figyelembe kell venniük azt, hogy az általuk felépített közönségnek mennyire fog tetszeni a promóció.

Bónusz taktikák weboldal látogatottság növelésére

Noha az eddig bemutatott weboldal látogatottság növelő marketing csatornák sem mind olyanok, amik minden iparágban hasznosíthatók, a bónusz fejezetben még megosztanék három olyan traffic növelő marketing taktikát, ami kifejezetten csak bizonyos weboldalaknak lesz releváns, de nekik kifejezetten az lesz.

Bónusz taktika 1. Dinamikus remarketing

Noha a remarketinget már említettük mint az egyik legjobb látogatottság növelő forgalmi forrás, amivel a legmagasabb vásárlási szándékkal rendelkező látogatókat lehet a weboldalra visszaterelni, bónusz taktikaként kiemelném a dinamikus remarketinget is, ami leginkább a termékeket értékesítő webáruházak számára egy kifejezetten hatékony forgalom növelő technika.

A dinamikus remarketing lényege, hogy a hirdetési rendszer dinamikusan szolgálja ki a remarketing célközönségben rajta lévő felhasználóknak a hirdetéseket, így mindenkinek a számára leginkább releváns termék jelenik meg a hirdetésben.

Ezt úgy éri el a hirdetési rendszer, hogy a hirdetőnek egy termékfeedet fel kell töltenie, ami tartalmazza a termékek legfontosabb információit (képek, termékoldal linkje, ár, stb.), és a kód azt is figyeli és visszaküldi a hirdetési rendszernek, hogy az egyes felhasználók, melyik termékeket tekintették meg, így dinamikusan azt a terméket fogják látni a remarketing hirdetésben, ami őket ténylegesen érdekli.

Bónusz taktika 2. – Árösszehasonlító oldalak

Szintén a webáruházak a forgalmának a növelésére hatékony marketing csatorna az árösszehasonlító oldalakra való felkerülés. Ezek az oldalak SEO-ban is nagyon jól teljesítenek, így nagyon sokan nézik őket, valamint amúgy is gyakori felhasználói viselkedés, hogy a webshop felkeresése előtt megnézik, hogy milyen árak elérhetők a piacon.

Persze iparágfüggő, de bizonyos piacokon elég jó CPC, és ROAS számokat lehet elérni összehasonlítva a Google search vagy a shopping hirdetéseivel. Ahhoz hogy ezekre az oldalakra felkerüljünk, mindössze egy termékfeedet kell készítenünk, amit az árösszehasonlító oldal beolvas.

Azt azért fontos megjegyezni, hogy ha árban nem vagyunk versenyképesek, akkor nem fogunk nagyon jó eredményeket elérni

A legnépszerűbb árösszehasonlító oldalak Magyarországon:

  • arukereso.hu
  • argep.hu
  • olcsobbat.hu
  • shopalike.hu
  • glami.hu

Azt fontos tudni, hogy az arukereso.hu dominálja a magyar árösszehasonlító piacot, szóval ha ki szeretnénk próbálni ezt a forgalmi forrást, oda mindenképp érdemes felkerülnünk.

Bónusz taktika 3. Lokális SEO

Amíg az országos SEO egyre kompetitívebbé válik, a lokális SEO-ban továbbra is sokkal könnyebb viszonylag gyorsan jó helyezéseket elérni. Ezt azt jelenti, hogy linképítés nélkül és sok idő eltelte nélkül is jól tudunk szerepelni, csak a Google Cégem (GMB) létrehozására és optimalizációjára van szükség, illetve az oldalunk helyi SEO-ra való optimalizálásra.

Ezzel párhuzamosan a lokális keresések száma is elég dinamikusan nőtt az utóbbi években, tehát egy olyan forgalmi forrásról van szó, ami valószínűleg évek múltán is stabil weboldal forgalmat fog tudni hozni.

A helyi keresőoptimalizálás talán az egyik legjobb forgalomszerzési forrás a helyi szolgáltatásokat nyújtó cégeknek, hiszen itt a vásárlási szándékkal rendelkező felhasználók a ’szolgáltatás neve + város neve kifejezéseket’ fogják használni.

Pár egyéb gondolat a weboldal látogatottság növelése kapcsán

1.      Weboldal forgalom nem a legfontosabb célszám

Fontos metrika a weboldal forgalom, de nem a legfontosabb. A nap végén a weboldal és a vállalkozás által megtermelt bevétel és profit fogja meghatározni, hogy milyen sikeres az online marketing tevékenységünk.

Szóval ne kövessük el azt a hibát, hogy a weboldal forgalmi forrásokat csak a forgalomszerzési képesség szempontjából, legalább ilyen fontos azt vizsgálni, hogy az adott traffic source milyen hatékonysággal képes bevételt és nyereséget behozni.

2.      Nemcsak a weboldal szolgál arra, hogy kapcsolatot tartsunk a felhasználóval

Több olyan weboldal forgalmi forrást bemutattunk, ami persze tud a weboldalra is felhasználót terelni, nem feltétlenül ez a legfőbb célja. Ilyen például a Facebook csoport, az organikus közösségi média, vagy az organikus Youtube.

Noha ezek közel sem terelnek annyi weboldal látogatót a weboldalunk irányába, a felhasználói bizalom építésében sokkal fontosabb szerepük van, ami a nap végén szintén egy fontos tényező, amennyiben a konverzióink számát szeretnénk növelni.

3.      Fókuszáljunk a legjobban működő forgalmi forrásokra

 Ne kezdjük el a cikkben kifejtett 14 weboldal forgalom növelő taktikát egyszerre megvalósítani, ha eddig egyikre sem fordítottunk különösebb figyelmet. Nemcsak azért, mert valószínűleg a mi iparágunkban nem is mindegyik különösen releváns forgalmi forrás, hanem mert sokkal jobban megéri a legtöbb erőforrás a 2-3 legjobban teljesítő forgalom szerző taktikára fordítani, és azokból a maximálisat kihozni.