Facebook Pixel létrehozása + FB Pixel kód tudnivalók 2024-ben

Written by: roihacks.hu
Utolsó módosítás:

Amennyiben igazán ki szeretnénk használni a Facebook hirdetésekben és az Instagram hirdetésekben rejlő potenciált, muszáj elhelyeznünk a Facebook Pixelt a weboldalunkon. Mielőtt ezt megtehetnénk, az első lépés a Facebook Pixel létrehozása a Facebook Vállalkozáskezelőben.

Ebben a cikkben azt mutatjuk meg lépésről, hogy milyen egyszerű létrehozni a Facebook Képpontot, pontosan hogy néz ki a Facebook Pixel-kód, valamint mik a következő lépések a Facebook Pixel létrehozása után.

Hogyan hozzunk létre új Facebook Pixel kódot?

Amennyiben még nincs az oldalunkon Facebook Pixel követőkód, akkor azt az alábbi módon tudjuk létrehozni.

  1. A Facebook Vállalkozáskezelőre megyünk, és kiválasztjuk azt a Vállalkozást, ahol a Pixelt létre szeretnénk hozni. Majd az menüből az Eseménykezelő oldalra navigálunk, vagy az alábbira linkre kattintunk kattintunk. (Amennyiben még nem hoztál létre saját Vállalkozáskezelőt, itt találsz segítséget.)

Facebook Pixel Eseménykezelő

  1. Amennyiben már mi vagy mások létrehoztunk egy Facebook Képpontot, azt a jobb oldalon láthatjuk, hogy milyen események aktívak az adott FB Pixeleknél, illetve egyéb a Pixellel kapcsolatos információkat. Az is elképzelhető, hogy van már létrehozva Pixel, csak rosszul került beállításra, így nincs megjeleníthető adat, akkor egy ilyen kép fogadhat minket:

Facebook Pixel - Nincs aktivitás

  1. Amennyiben még nincs Facebook Pixelünk létrehozva, akkor a baloldalon lévő ’Adatforrás összekapcsolása’ linkre kattintsunk, ami úgy jelenik meg, ha a zöld alapon lévő plusz jelre visszük az egerünket.

Facebook Pixel - Adatforrások hozzákapcsolása

  1. Így felugrik egy ablak, ahol az adatforrást kell kiválasztani, itt válasszuk azt, hogy „Web”, majd kattintsunk az indítás gombra. A következő lapon pedig a Facebook-képpont lehetőségre.Facebook Pixel - Adatforrás kiválasztása
  2. A következő lapon végül meg kell adnunk a Facebook Képpont nevét. Ennek nincs nagy jelentősége, használjuk a vállalkozásunk nevét, és rakjuk mellé, hogy Képpont vagy Pixel. Végül kattintsunk az ’Indítás’ gombra.

A Pixel kódunk így létre lett hozva, a bal oldalon fogjuk látni azzal a névvel, amit adtunk neki, és a név alatt egy Pixel azonosítóval.

Mit tegyünk a Facebook Pixel létrehozása után?

A következő lépés  a Facebook Pixel létrehozása után a Facebook Képpont kód telepítése majd beállítása az oldalunkon, amiről az alábbi cikkben olvashatsz:

Most csak röviden megjegyezzük, hogy alapvetően három módja van a Pixel kód elhelyezésének és beállításának:

  1. Manuális módon az Esemény beállítási eszközzel, mi vagy a fejlesztőnk helyezi ez az oldal head (fej) részében
  2. Partner integráció segítségével
  3. A Facebook Pixel Események bekötése és beállítása Google Tag Manager (Google Címkezelő) segítségével

További részletekért, csekkold le a fent linkelt cikket.

Facebook Pixel kód példa

A Facebook Pixel code, amit az imént létrehoztunk valahogy az alábbi módon fog kinézni:

Facebook Pixel Alapkód

Egy kis magyarázat a FB Képpont kódhoz:

  1. A kék szám mutatja azt, hogy a kódnak a weboldal fejében (head section) kell lennie ahhoz, hogy megfelelően működjen
  2. A piros kettessel látható az Facebook Pixel alapkód. Ez az alapkód, amit akkor kapunk, amikor létrehozzuk a Pixel kódunkat.
  3. A zöld 3-assal van egy Pixel Standard Esemény jelölve, jelenesetben egy Kosárba Rakás (Facebook AddToCart) Pixel esemény.

 Facebook Pixel azonosító (ID) megtalálása

A Facebook Pixel alapkód mindenkinek alapvetően ugyanazt tartalmazza, a fő dolog, ami megkülönbözteti a kódokat, az az alakódban lévő Facebook Pixel azonosító vagy FB Pixel ID. Elég könnyű felismerni, mert egy 15 vagy 16 számjegyű számsorról van szó, amit az alapkód közepe felé található meg:

fbq(‘init’, ‘675015516698153’)

Amennyiben elfelejtetted a Pixel azonosítódat vagy ID-dat, és nem találod, pedig az oldalra a Pixel kód már telepítésre került, akkor a legegyszerűbb módja a megtalálásának, ha a Facebook Pixel Helpert telepítjük, és lecsekkoljuk az oldalunkat:

Facebook Pixel ID a FB PIxel Helperben

A Pixel Helperre rákattintva, láthatjuk, hogy milyen Pixel események kerültek beküldésre a Facebooknak, valamint a Pixel azonosítónkat is, ahogy az alábbi képen látható:

GyIK – Facebook Pixel kód létrehozása

Hány Facebook Pixel létrehozása lehetséges?

Nincs gyakorlati korlátja a Facebook Pixel kód létrehozásának, ugyanis egy Vállalkozáskezelőben akár 100 FB Pixel kód is létrehozható

Hol találom meg a Facebook Pixel azonosítómat?

A legkönnyebb módja, hogy gyorsan megtaláljuk, hogy mi egy adott oldalon fent lévő Faceboook Pixel ID, hogy telepítjük a Facebook Pixel Helper Chrome extension-t, megnyitjuk a weboldalt, aminek a Pixelére kíváncsiak vagyunk, és rákattintunk az oldal betöltését követően a Pixel helper-re, ahol mutatni fogja az oldalon talált Pixelt és annak azonosítóját, ahogy a képen is látható:

kép
A Pixel ID-re rá is lehet kattintani, és a számsor a vágólapunkra lesz másolva.

Hol találom meg a Facebook Pixel kódot?

A Facebook Pixel alapkódot a weboldalad frontend kódjának a Head részében találhatod meg. Ezt megnézheted, ha a weboldalon állva egy CTR+U billentyűkombinációt nyomsz majd rákeresel a Pixel szóra, vagy egy olyan egyedi szóra, ami az alapkódban szerepel. Ha nem találod meg a kódot ily módon, akkor lehet, hogy a Pixel egy pluginnal vagy a Google Tag Manager-rel lett telepítve, amely esetben előfordulhat, hogy a közvetlen front-end kódban a Pixel nem található meg.