SEO optimalizálás: mi az és hogyan csináljuk?

Mi az a SEO optimalizálás?

A SEO optimalizálás vagy más szóval keresőoptimalizálás azon online marketing tevékenységek összessége, amelyeknek célja, hogy weboldalaink minél jobb organikus találati pozíciót érjenek el a Google és más keresőmotorok találati listáján, és ezzel növeljük weboldalunk forgalmát.

SEO optimalizálás részei

A SEO-t általában három fő részterületre szokták osztani, így amikor a SEO optimalizációról beszélünk, akkor is ezt a három fajta SEO optimalizálási folyamatot különböztethetünk meg:

  • technikai SEO optimalizálás
  • on-page SEO optimalizálás
  • off-page SEO optimalizálás

Technikai SEO optimalizálás

A technikai SEO optimalizálás lényege, hogy a weboldal technikai beállítási, a weboldal felépítése minél inkább támogassa azt, hogy a keresőmotorok könnyen tudják a weboldal tartalmait feltérképezni (crawling) és indexelni.

Mindenféle keresőoptimalizálásnak az alapja, hogy a technikai SEO alapok rendben legyenek, hiszen ha a Google nem indexel egy weboldalt, akkor az adott tartalom nem fog organikus forgalmat kapni, míg ebben nem áll be változás.

Ha többet szeretnél meg tudni arról, hogy mi az a technikai SEO és hogyan kell egy SEO auditot a technikai SEO szempontjaira elvégezni, akkor ajánljuk az ezekben a témákban jobban elmélyülő cikkeinket:

On-page SEO optimalizálás

Amennyiben megbizonyosodtunk arról, hogy a weboldalunk tartalmai megfelelően indexelésre kerülnek, a következő optimalizálási terület, amivel érdemes foglalkozni az az on-page SEO (vagy tartalmi SEO) optimalizálás.

Ennek keretén belül, az oldalon lévő elemeket, és magát az oldal tartalmát SEO optimalizáljuk, hogy az minél inkább segítse azt, hogy a megcélzott kulcsszóra a Google szemében a mi oldalunk legyen a legrelevánsabb találat, ami a felhasználó keresési szándékát kielégíti.

Ha a részletek érdekelnek a tartalmi SEO optimalizálás kapcsán, akkor az alábbi cikket ajánljuk figyelmedbe:

Off-page SEO optimalizálás

Végül a SEO optimalizálás harmadik része az oldal off-page SEO optimalizálása, melynek célja, hogy az adott weboldal vagy ennek egy oldala a Google szemében minél hitelesebb, relevánsabb és megbízhatóbb forrásnak tűnjön.

Egy oldal hitelességét, autoritását a Google rangsorolási algoritmusa az oldalra mutató minőségi backlinkek száma alapján próbálja meghatározni, így az off-page SEO gyakorlatilag a linképítés szinonimájaként is használható.

Korábban off-page SEO optimalizálásnak is volt jelentősége, mert például érdemes volt arra optimalizálni, hogy az épített backlinkek anchor text-je (horgonyszövege) egyezzen meg azzal a kulcsszóval, amire az adott tartalmat optimalizáljuk.

Mivel a Google felismerte, hogy az ilyen backlinkek nem természetes módon kerültek elhelyezésre, ma már az ilyen fajta optimalizálást a Google algoritmusa spamlinkeknek tekint és bünteti, szóval inkább kerüljük, ha szeretnénk a kellemetlen meglepetéseket kerülni.

Milyen egy jól SEO optimalizált oldal?

Egy SEO szempontból jól optimalizált oldal egyrészt tartalmilag tökéletesen kielégíti a keresési kifejezés mögötti keresési szándékot, másrészt viszont a Google algoritmusának fontos tartalmi szignálokkal is el van látva.

Tehát amikor egy új tartalmat hozunk létre, akkor a SEO szövegírás során figyelni kell arra, hogy ne csak a Google-nek írjunk, a felhasználó számára is „értékes” tartalom legyen. (az a tartalom típusától függ, hogy mi számít értékes kontentnek.)

Ez nem csak azt jelenti, hogy kerüljük a kulcsszó halmozást (keyword stuffing), hanem maga az oldal dizájnja is támogassa a minél könnyebb tartalomfogyasztást, hiszen ekkor vélhetően a felhasználó is tovább marad az oldalon. (ami egy nem megerősített rangsorolási tényező).

Az alap dizájn megfontolások mellett a Core Web Vitals-mutatókat se hagyjuk figyelmen kívül. A Google ezekkel méri, hogy bizonyos felhasználói élmény szempontjából kulcsfontosságú területeken hogyan teljesítenek az oldalaink valós felhasználói adatok alapján.

A Google a Core Web Vitals teljesítményről visszajelzést is ad, tehát mi is ellenőrizhetjük a Google Search Console-on keresztül, hogy jelenleg mely oldalaink nem felelnek meg az Alapvető webes vitals-mutatók követelményeinek.

LCP probléma GSC-ben

További olvasnivalók SEO optimalizáció témakörében