Weboldal látogatottság mérése: Saját & Versenytársak (2021)

Written by: Marketer
Létrehozva:

A weboldal látogatottság az egyik legfontosabb mérőszám, ha a saját vagy versenytársunk weboldalát elemezzük egy weboldal audit keretében.

A weboldal látogatottság mérésére saját weboldalunk esetén természetesen olyan eszközök vannak, amikkel elég pontosan meg tudjuk mondani a pontos látogatottságot.

A weblap látogatottság mérése versenytársaink esetén már nem egy ennyire egyértelmű dolog, de erre is vannak olyan tool-ok, ami valamiféle becslést tudnak adni arra, hogy a kompetitor mennyi forgalmat és különösen organikus forgalmat terel az oldalára.

Saját weboldal látogatottságának mérése

Ez valószínűleg sokaknak nem fog meglepetést okozni, de a legkönnyebben a saját weboldalunk látogatottságát a Google Analycs webanalitikai szoftverrel tudjuk mérni.

Mindössze annyi a dolgunk, hogy létrehozunk egy úgynevezett Google Analytics Tulajdont, majd ennek a mérőkódját elhelyezzük a weboldalunk <head> részében valamilyen módon, például Google Tag Managerrel.

Amint telepítettük a Google Analytics-et, extra beállítások nélkül számos weboldal statisztikát fogunk látni a weboldalunkról. Többek között látni fogjuk azt, hogy

  • hány felhasználó érkezett a weboldalunkra?
  • ezek a felhasználók mennyi oldalt néztek meg, és mik voltak ezek az oldalak?
  • Hány munkamenetet (sessions-t) indítottak ezek a felhasználók?
  • Ezeket a weboldal statisztikákat, órák, napok, hetek, és egyéb időszakok szerint is le tudjuk bontani ezáltal a weboldal látogatottság trendjeit is vizsgálni tudni
  • de tudjuk a weblap látogatásokat mérni, illetve le tudjuk bontani lokáció, forgalmi forrás, böngésző, eszköz típusa szerint is.

A Google Analytics persze nemcsak a weboldal látogatottságainak mérésére, valamint weboldal statisztikák készítésére megoldás. Vele sokkal mélyebb webanalitikai méréséket is tudunk végezni, főleg ha haladóbb beállításokat, konfigurációkat is elvégeztünk a GA-ban.

Többek között mikro és makro konverziókat is tudunk vele mérni, így arról is kapunk egy teljesen pontos áttekinést, hogy mennyit és mit vásároltak a weboldalon, hányan iratkoztak fel a hírlevélre, hogyan alakul a weboldal konverziós rátája, stb.

Amennyiben többet szeretnél megtudni a Google Analytics-ről, vagy éppen telepíteni szeretnéd, hogy el tudd kezdeni mérni a weboldalad látogatottságát, akkor az alábbi cikkeket ajánljuk figyelmedbe:

Egyéb eszközök saját weblap látogatottságának mérésére

Emellett számos olyan webanalitikai eszköz van, amivel lehet még a weboldal látogatását mérni, például a Heap, vagy a Matomo, de ha nagyvállalati webanalitikai szoftvert keresünk, akkor az Adobe Analytics is szóba jöhet.

De összességében a legtöbb cégnek a Google Analytics lesz a legjobb megoldás a weboldal látogatottság mérésére. Emellett persze egyéb ingyenes eszközöket is használhatunk a weboldal forgalom, és egyes oldalak látogatottságának a mérésére.

Facebook Analytics

Például, ha Facebook hirdetéseket is futtatunk, és megfelelően létre lett hozva és be van állítva a Facebook Pixel az oldalunkon, akkor a Facebook Analytics a Google Analytics-hez hasonló módon ad információkat a weblap látogatottságáról, és egyéb fontos weboldal statisztikákat is közöl.

Amennyiben a Facebook Pixelünk megfelelően mér (Facebook Pixel Helper-rel ezt ellenőrizhetjük), és a Facebook Vállalkozáskezelőnk is létre lett hozva, akkor több dolgunk nincs azzal, hogy értelmes adatokat kapjunk a Facebook Analytics-szel.

Google Search Console

A Google Analytics mellett még a Google Search Console az, aminek a beállítását mindenképpen ajánlott megtenni.

Google Search Organikus weboldal látogatottság statisztikák

Ezzel a weboldalunk a Google keresőben való teljesítményéről tudhatunk meg többet, így nemcsak az organikus keresésből érkező látogatásokat látjuk, hanem az az oldalaink Google-ban való megjelenésére és találati pozícióira vonatkozó adatokat is.

Google Search Console adatokat nem meglepő módon össze lehet kötni a Google Analytics-szel, amit szintén ajánlott megtenni.

Versenytársak weboldal forgalmának becslése

Amennyiben a versenytársunk forgalmát szeretnénk mérni, arra értelemszerűen a Google Analytics-et vagy a Search Console-t nem használhatjuk, mert nem lesz hozzáférésünk a versenytárs Google fiókjához, így más eszközöket kell a weboldal látogattságának becslésére bevetnünk.

Weboldal látogatottság becslése Similarwebbel

A legjobb eszköz a versenytársak, vagy bármilyen más oldal forgalmának a megbecslésére a Similarweb nevű eszköz, ami tapasztalataink szerint elég jó becslést ad a weboldalra érkező látogatottságra.

Mindössze annyi a dolgunk, hogy a similarweb.com oldalon beírjuk az adott domain címét, és már meg is jelenik a riport az adott oldalra vonatkozóan:

Similarweb weboldal forgalmának becslése

A weboldal látogatottságának becslése mellett, az alábbi adatokra kapunk becslést a SimilarWebtől:

  • átlagos munkamenet hossza
  • bounce rate (visszafordulási arány)
  • oldal per látogatás
  • milyen orszából érkeztek a látogatók
  • az asztali forgalom milyen forgalmi forrásokból érkezett
  • mik voltak a referral szájtok
  • milyen fizetett és keresési kulcsszavakra jött be a legtöbb forgalom
  • mely közösségi médiumokból milyen arányban jöttek be a felhasználók az oldalra
  • Ha futtat a weboldal display marketinget, akkor milyen forrásokból jöttek display hirdetésekből a felhasználók
  • A felhasználók akik az oldalon jártak, milyen dolgok iránt érdeklőnek és milyen szájtokon jártak.
  • Végül szintén hasznos lehet, hogy egy listát ad arról a Similarweb, hogy milyen hasonló

Emellett van a Similarwebnek fizetős verziója is, ahol a prémium előfizetés keretében még további és részletebb adatokat kaphatunk az adott weboldalról, és nemcsak az elmúlt hat hónapra visszamenően.

Similarweb Firefox és Chrome kiegészítő

További nagy előnye a Similarweb-nek, hogy saját Chrome és FireFox kiegészítője is van, amit ingyenesen telepíthetünk a böngészőnkbe.

A kiegészítőre rányomva, az előbb felsorolt adatok közül a legfontosabbakat szintén megjeleníti az adott weboldalról, amin épp rajta vagyunk, anélkül, hogy el kéne hagynunk az adott weboldalt.

Versenytárs organikus weboldal forgalmának becslése

A Similarweb általában akkor fog tudni konkrét becslést adni a weboldal látogatottságára, amennyiben minimum 50 ezer havi sessiont be szokott hozni az adott weblap.

Amennyiben nem éri el az oldal az 50 ezer átlagos havi visitet, akkor is van lehetőségünk arra, hogy legalább valamifajta becslést tudjunk mondani az adott oldal látogatottságára.

Több olyan marketing eszköz is van, ami az adott weboldal organikus forgalmára ad becslést, ezeket fogom röviden megemlíteni most.

Weblap látogatottság organikus részének becslése Ahrefs-szel

A SEO szakértők között talán a legnépszerűbb eszköz az Ahrefs, aminek különösen erős a kulcsszókutatásra és backlink vizsgálatra szolgáló eszközei. De ezek mellett ad az adott weboldalak organikus forgalmára is egy becslést.

ahrefs organikus forgalom becslése

Általában ezek az eszközök, így az Ahrefs is jelentősen alulbecslik a tényleges organikus forgalmat, tehát általában egy 5-10-szeres szorzót kell alkalmazni, ha a tényleges organikus forgalmára akarunk egy becslést adni.

De ettől függetlenül arra kiválóan használható ez a becslés, hogy lássuk, hogy milyen trendek vannak a weboldal organikus látogatottságában.

Organikus és fizetett keresési forgalom Semrush-sal

A Semrush az Ahrefs-hez hasonlóan bármilyen weboldalról vagy konkrét oldalról ad egy becslét, hogy mennyi az organikus forgalma. A Semrush-nál talán nagyobb figyelmet kap a fizetett hirdetésekből származó forgalom, egy ábrán tudjuk a kettőt együtt összehasonlítani.

Semrush organikus látogatottság becslése

Organikus látogatottság becslése Ubersuggest-tel

Az UberSuggest Neil Patel SEO tool-ja, ami a három közül a legkevesebb funkcionalitással rendelkezik – legalábbis jelenleg. Ennek oka, hogy az Ubersuggest sokáig ingyenes volt, és előfizetés nélkül tudtunk bármilyen weboldalnak a látogatottságát organikus forgalom szempontjából elemezni.

2020-ban aztán fizetés lett az Ubersuggest, de még mindig jóval alacsonyabb az ára, mint a többi hasonló SEO eszköznek, és lifetime előfizetés vásárlására is van lehetőség.

Ahogy az Ahrefs-nek és a Semrush-nak az Ubersuggestnek is van olyan funkciója, ami megmutatja a weboldal organikus forgalmát:

Ubersuggest organikus látogatottság

Ha valamilyen SEO eszközről szívesebben olvasnál részletesebben, vagy akár egy tutorialra is kíváncsi vagy, akkor jelezd kommentben és készítünk egy részletesebb útmutatót róluk.

Weboldal forgalom növelése

Amennyiben a weboldal látogattság mérése megfelelő, használjunk erre bármilyen eszközt is, akkor ahogy említettük, egyéb hasznos dolgokat is meg tudunk nézni, például hogy milyen forgalmi forrásból érkeznek most a weboldalunk látogatói.

Ezen meglátásokat pedig arra is használhatjuk, hogy kidolgozunk egy stratégiát illetve taktikákat arra, hogy hogyan növeljük meg weboldalunk forgalmát. Írtam erről egy külön cikket, ahol összeszedtem a 10 legjobb taktikákat, amivel az idei évben lehet növelni a weboldalak forgalmát.