Facebook Pixel Események (Alap és Egyéni Eventek) [2021]

Written by: Marketer
Utolsó módosítás:

Már elhelyezted a Facebook Pixelt a weboldaladon? Még ha a válaszod igen, akkor sem jelenti azt, hogy ezzel kész lennél a Facebook Pixellel kapcsolatos technikai munkával. Amennyiben teljesen ki akarod a Facebook Pixel-ben lévő potenciált használni, akkor a Facebook Pixel Event-ek (Facebook Képpont Eseményeket) is megfelelően be kell állítanod az oldaladon.

Amennyiben még nem teljesen érthető a Facebook Pixel Események működése, akkor ezt az útmutatót mindenképp olvasd el, mivel a legfontosabb dolgokat megosztjuk a Facebook Pixel Események kapcsán:

  • Mik azok a Facebook Pixel Események?
  • Milyen Facebook Pixel eseményeket különböztetünk meg?
  • A különbség a Facebook Alapesemények, Facebook Egyéni Események, és a Facebook Egyéni Konverziók között
  • Hogyan lehet létrehozni és beállítani a Facebook Pixel Eseményeket?
  • Hogyan lehet a Facebook Pixel Eventek implementációját tesztelni, hogy megnézhessük, hogy a megfelelő adatokat küldik-e a Facebooknak.

A cikk végén a Facebook Pixel Eseményekket kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket is megválaszoljuk.

Amennyiben a Pixel Konverziós Események implementációjában segítségre lenne szükséged, vagy az egészet csak kiszerveznéd, itt tudod velünk felvenni a kapcsolatot.

Mi az a Facebook Képpont Esemény?

A Facebook Képpont Események (vagy angolul Facebook Pixel Events) bizonyos felhasználói tevékenység esetén aktiválják a Facebook Pixelt, amin keresztül az eseménnyel kapcsolatos adatok a Facebooknak beküldésre kerülnek.

Facebook Pixel Alapkód

Egy példán keresztül bemutatva, ha a ’Vásárlás’ (’Purchase’) Pixel Alapeseményt megfelelően beállítottad a weboldaladon, és valaki vásárol a webshopodban, a Facebook Pixel rögzíti ezt a Képpont Eseményt, és az Eseménnyel együtt a Pixel Esemény kapcsán egyéb rögzített paramétereket és értékeket is beküldi a Facebooknak (pl. a vásárlás összege, pénzneme, termékek, stb.)

Ha csak a Facebook Pixel Alapkódját állítod be az oldaladon, akkor a FB Pixel csak a PageView (Oldalmegtekintés) Alapeseményt fogja rögzíteni, amivel nagy hibát követsz el. Ahogy a következőkben kifejtjük ez nem csak azért hiba, mert a Facebook Hirdetéskezelőn belül nem fogod látni, hogy az adott Facebook hirdetéskampányaid milyen eredményt illetve konverziókat hoztak neked, de a Facebook és Instagram hirdetéseid hatékonysága is szignifikáns mértékben rosszabb lesz, ahogy a következő fejezetben kifejtjük.

Miért fontos a Facebook Pixel Event-ek beállítása?

A Facebook Pixel Eventek nem csak azért fontosak, hogy a felhasználó tevékenységeket megfelelően tudd a weboldaladon követni. A Facebook Képpont Események megfelelő beállítása az alábbiak miatt is elengedhetetlen:

  • amint egy Facebook Pixel Eseményt megfelelően beállítottál, akkor azokra a Pixel Eseményekre tudsz konverziós céllal hirdetéskampányokat futtatni
  • Pixel Event adatokból tudsz Egyéni Célközönségeket létrehozni, amiket felhasználva remarketing célközönségeket meg Lookalike Célközönségeket tudsz csinálni. Így például tudsz olyan célzást csinálni, hogy csak azoknak jelenjen meg egy adott hirdetés, akik egy terméket kosárba raktak, de nem vásárolták meg.
  • A Facebook hirdetési algoritmusa jelentős mértékben támaszkodik a Facebook Pixel Események adataira, amikor a FB hirdetéskampányokat optimalizálja. Ha minél több adattal látod el a Facebookot, annál hatékonyabban tudja a hirdetéseidet is optimalizálni, és Facebook hirdetés ára annál alacsonyabb lesz.
  • A Facebook Pixel Események adatai a Facebook Analytics-be is bekerülnek, ahol szintén hasznosíthatók
  • A Facebook hirdetéskampányaid teljesítményét is Pixel Esemény adatok alapján tudod igazán visszamérni, és a manuális optimalizáció is hatékonyabb lehet.

Facebook Pixel Események típusai

Alapvetően két kategóriája van a Facebook Pixel Eseményeknek. Az első kategória Facebook Pixel Alapesemények (Facebook Standard Events), amik a Facebook által előre definiált Képpont Alapesemények, amik lefedik a legfontosabb és leggyakoribb felhasználó tevékenységeket az oldalon. Minden másfajta Pixel Eseményt, amit te külön szeretnél létrehozni Egyéni Pixel Eseményeknek (Facebook Custom Event)-nek hívunk.

Facebook Pixel Alapesemények (Facebook Standard Events)

A Facebook Pixel Alapesemények tehát a Facebook által előre definiált Pixel Eventek, amik lefedik a weboldalakon általában felmerülő mikro és makro-konverziós eseményeket.

A Facebook Pixel Alapesemények is támogatják a Pixel esemény paraméterek használatát, amik révén nemcsak azt tudod rögzítni, hogy az adott Pixel Esemény aktiválódott-e az adott pillanatban, hanem az Esemény kapcsán fontos értékeket is tudod rögzíteni. (például egy vásárlás esetén a vásárlás összegét, vásárolt termékeket, stb.) Az alábbi képen például látható, hogy egy InitiateCheckout Pixel Eseményről van szó, és látható, hogy több paraméter, a termék neve, típusa, értéke, stb. is beküldésre került.

Facebook InitiateCheckout Pixel esemény paraméterei

Jelenleg 17 Pixel Alapeseményt ismer a Facebook, amik a következők:

  • Fizetési adatok megadása (PaymentInfo)
  • Kosárba helyezés (AddToCart)
  • Felvétel a kívánságlistára (AddToWishlist)
  • Befejezett regisztráció (CompleteRegistration)
  • Kapcsolatfelvétel (Contact)
  • Termék testreszabása (CustomizeProduct)
  • Adakozás (Donate)
  • Hely keresése (FindLocation)
  • Fizetés kezdeményezése (InitiateCheckout)
  • Érdeklődő (Lead)
  • Vásárlás (Purchase)
  • Időzítés (Schedule)
  • Keresés (Search)
  • Próbaidőszak indítása (StartTrial)
  • Jelentkezés elküldése (SubmitApplication)
  • Feliratkozás (Subscribe)
  • Tartalom megtekintése (ViewContent)

Amennyiben többet szeretnél megtudni a Facebook Pixel Alapeseményekről, és a beállításáról, akkor jelezd kommentben, és egy részletesebb külön útmutatót is készítek csak a Facebook Pixel Alapesemények tudnivalóiról.

Facebook Egyéni Események (Facebook Custom Events)

A Facebook Egyéni Események (angolul Facebook Custom Events) pedig azok a Facebook Pixel Eventek, amik nincsenek a Facebook által erőre definiálva, de minden Facebook hirdető létrehozhat bármilyen egyéb olyan Képpont Eseményt, ami számára üzleti értékkel bír.

Szóval amennyiben van egy olyan felhasználó tevékenység, akció a weboldaladon, amit te értékesnek tartasz, de nem látod az előbb felsorolt 17 Képpont Alapesemény között, akkor arra vagy azokra az eseményekre tudsz létrehozni Facebook Egyéni Eseményeket is.

A Facebook Custom Eventek a Facebook Standard Eseményekkel szemben nem használhatók a Facebook konverziós kampányok esetén mint optimalizációs események, ugyanis önmagában a Facebook algoritmusa „nem érti”, hogy milyen események. Ugyanakkor ezek az Egyéni Események is használhatók konverzióra optimalizált hirdetések esetén, csak előtte Facebook Egyéni Konverziókat kell belőlük létrehozni. A Facebook Egyéni Események az Alapeseményekhez hasonlóan támogatják az event paraméterek használatát, így több adatot be lehet velük küldeni, amikor az adott Pixel Esemény aktiválásra került.

A Facebook Egyéni Események a Standard Eseményekhez hasonlóan használtók Egyéni Célközönségek létrehozására, amikból aztán Lookalike és Remarketing Célközönségeket tudsz létrehozni. Ehhez nem szükséges Egyéni Konverziót csinálni belőlük.

Hogy pár példát is mondjunk az Egyéni Pixel Eseményekre, ilyeneken keresztül például rögzíthetjük, ha valaki az oldalon legörgetett (Scroll Custom Event), vagy egy adott meghatározott időt, például 1 percet eltöltött az oldalon. Így ha például ezekből az Pixel Eseményekből csinálunk egy Custom Audience-et, akkor egy sokkal értékesebb remarketing listánk lesz, hiszen ezek a felhasználók biztosan jobban érdeklődtek termékeink, szolgáltatásaink iránt, mint azok, akik egyből elkattintottak az oldalról.

Amennyiben több infóra vagy kíváncsi az Egyéni Pixel Event-ek kapcsán, akkor jelezd a kommentek között, és írunk egy külön cikket róluk.

Facebook Egyéni Konverziók (Facebook Custom Conversions)

Noha a Facebook Egyéni Konverziók már nem Pixel Események, fontosnak tartom, hogy erre is kitérjünk egy kicsit, mivel sokan összekeverik a Facebook Egyéni Konverziókat, az Egyéni Eseményekkel meg az Alap Pixel Eseményekkel is.

A Facebook Egyéni Konverziók (angolul Facebook Custom Conversions) egy speciális Facebook Konverzió típus Facebookon, ami révén konverziókat definiálhatsz a weboldaladon, ha legalább egy Alap Pixelkód be van állítva és a PageView (Oldalmegtekintés) Pixel Esemény megfelelően mér. Facebook Egyéni Konverzió létrehozható Facebook Pixel Alapeseményből Egyéni Eseményből, vagy bizonyos URL szabályok meghatározásából is.

Például valamennyire a Custom Conversion-ök használhatóak a Pixel Alapesemények, meg Pixel Egyéni Események kiváltására is. Például ahelyett, hogy egy Lead Pixel Eseményt állítanál be az oldalon, ha tudod, hogy milyen URL-re jutnak azok, akik egy feliratkozós vagy bármilyen e-mail formot kitöltenek, akkor készíthetsz ebből az URL-ól egy Egyéni Konverziót az URL szabály meghatározásával.

Így innentől kezdve erre az Egyéni Konverzióra is tudsz Facebook hirdetés kampányt optimalizálni,  és a Facebook arra fog törekedni, hogy minél több lead-et hozzon be neked minél alacsonyabb költségen.

De az Egyéni Konverziókban még azért nagyobb potenciál van, hiszen ahogy említettem FB Képpont-alapeseményekből és Egyéni Esmeményekből is lehet Facebook Egyéni Konverziókat csinálni. Például az Esemény paraméterek felhasználásával létrehozhatsz olyan Egyéni Konverziókat, amik csak azokat a vásárlásokat tartalmazzák, akik legalább 50 ezer forint értékben vásároltak, és használhatod ezt az Egyéni Konverziót is, mint optimalizációs esemény.

Vagy ha éppen ruhákat árulsz a webshopodban, akkor érdemes lehet külön egy Custom Conversion-t létrehozni a ‘Női ruha Vásárlás’-ra, egyet pedig a ‘Férfi ruha Vásárlás’-ra. Így ha egy női kampányt indítasz el, akkor a ’Női ruha vásárlás’-t állítanád be mint Egyéni Konverziós esemény’-t, ami a Facebook algoritmust segítheti a hirdetésed optimalizációjában.

Facebook Pixel események létrehozása és beállítása

Alapvetően három módja van a Facebook Pixel létrehozásának, beállításának és testreszabásának. Használhatód a Partner Integráció módszert, a Facebook Eseménybeállítót, vagy éppen az általunk amúgy preferált és javasolt Google Tag Manager-es módszert is.

Amennyiben a Facebook Pixel bekötését, beállítását inkább a profikra bíznád, és kiszerveznéd az egészet, akkor itt tudod velünk felvenni a kapcsolatot.

Facebook Pixel Eventek létrehozása Partner Integrációval

Amennyiben valamelyik népszerű nemzetközi webshop motort, e-kereskedelmi platformot, vagy CMS-t használod, akkor a Facebook Partner Integráció funckióját használva is tudod a Facebook Pixelt és a Facebook Pixel Alapeseményeket létrehozni, bekötni és beállítani.

A legjobb a Partner Integrációs módsterben az, hogy eléggé „hülye biztos’, szóval semmit nem kell a Facebook Pixel technikai részleihez érteni a megfelelő beállításához.

A nagy hátránya az, hogy eléggé lekorlátoz abban hogy a Facebook Pixel implementációt az adott weboldalodhoz testre szabd. A Facebook Pixel-ed gyakorlatilag egy fekete dobot lesz, és nem lesz felette kontrolod. Szóval, ha van egy Pixel Esemény, ami a Partner Integrációval nem lett létrehozva, akkor meg vagy lőve, mert nem igazán tudsz új Pixel Eventeket létrehozni. Amennyiben egy bug van a FB Pixel implementációban, akkor nem igazán tudod te azt személyesen javítani, mert nem férsz hozzá a kódhoz.

Itt láthatod, hogy a Facebook jelenleg melyik platformmal és rendszerrel támogatja a Partner Integrációs Facebook Pixel beállítást:

Facebook Pixel Events - Supported Partner Integrations

Facebook Képpont Események beállítása Eseménybeállítóval

A Facebook Eseménybeállító használatát csak abban az esetben javasolnánk, ha nem tudod a Partner Integrációt használni és a Google Tag Manager meg nagyon bonyolultnak tűnik (amúgy nem az.)

Ez úgy működik, hogy a Facebook Eseménykezelőt megnyitva az adott Facebook Pixel-ra kattintasz, majd a Beállítások fülön legörgetsz az Eseménybeállítás részig, majd itt az Eseménybeállító eszközra kattintasz.

Facebook Pixel Eventek beállítása

Azt fontos kiemelni, hogy ez a metódus nem fogja az Pixel alapkódot a weboldaladra elhelyezni. Szóval, mielőtt nekiállnál a Facebook Eseménybeállítóval bűvészkedni, bizonyosodj meg arról, hogy az alap Facebook Pixel bekötése és beállítása megfelelően megtörtént.

Amennyiben már elhelyezted a Facebook Pixel Alapkódot az oldaladon, akkor írd be a mezőbe a weboldalad URL-jét, és elkezdheted a Facebook Eseménybeállítóval a megfelelő Facebook Pixel Eseményeket konfigurálni.

De ahogy említettük, ezt a módszert csak akkor javasoljuk, amikor tényleg nagyon tartasz a Google Tag Managertől, ha nincs egy fejlesztő, aki segítene tudna, és a partner integrációs megoldás sem működik.

Ennek oka, hogy a Facebook Pixel Eseménybeállító használata lehet tényleg egyszerűnek tűnik, de ennél a módszernél van annak a legnagyobb esélye, hogy mérési problémák lépnek fel, mert ez közel sem tökéletes módszer az egyes Pixel Eventek beállítására. Ennek hatása pedig elég drasztikus is lehet a Facebook hirdetéseid teljesítményére.

Facebook Pixel Események beállítása Google Tag Managerrel

A harmadik opció a Facebook Pixel Események Google Tag Managerrel történő létrehozása és beállítása. Ez az a módszer, amit mi is javasolunk.

Ebben az esetben teljes kontrollal bírsz a teljes Facebook Képpont implementáció felett, csak ezzel a módszerrel tudsz Egyéni Eseményeket létrehozni, vagy a tetszőleges paramétereket is hozzáadni az Eseményekhez. Ha meg valami nem működik megfelelően, akkor Google Tag Manager-ben pl. az Előnézet mód használatával, fejlesztői segítség nélkül magad is megvizsgálhatod és akár javíthatod is a bugot, ami a Facebook Pixel Esemény hibáját okozza.

A Google Tag Manageres módszer hátránya az, hogy valamiféle Google Tag Manager tudás azért kell hozzá, és bizonyos esetben egy jó GTM dataLayer beállítás kell hozzá, hogy a megfelelő adatokhoz hozzáférj.

Amennyiben ezt az utat választanád, és a legpontosabb és legrészletesebb adatokkal akarod a Facebook hirdetési fiókodat ellátni, de profi segítségre van szükséged a Facebook Pixel mérés Google Tag Managerrel való beállításában, akkor itt tudod velünk felvenni a kapcsolatot.

Facebook Pixel Események tesztelése és hibajavítása

Amint létrehoztad és beállítottad a Facebook Pixel Alapeseményeidet, Egyéni Eseményeidet és Egyéni Konverzióidat, a best practice az, hogy teszteld, hogy az adott Pixel Események a megfelelő adatokat küldik be a Facebooknak.

Az eszközök, amiket most be fogunk mutatni akkor is használhatók természetesen, ha egy hibát vagy bugot veszel észre valamilyen Pixel Event-tel, hiszen ezek az eszközök jelezni fogják sok esetben, hogy konkrétan mi a hiba az adott Pixel Eseménnyel vagy Egyéni Konverzióval.

Eseménykezelő Áttekintés és Diagnosztika fül

Amikor megnyitod a Facebook Vállalkozáskezelőben az Eseménykezelőt (angolul Events Manager), akkor egyből az Áttekintés lapot fogod látni, ahol egy gyors áttekintést fogsz tudni kapni a jelenleg aktív Pixel Eseményekről és hogy van-e bármilyen probléma velük. A lenti példában például azt láhatod, hogy az AddToCart Pixel eseménynek valamilyen mérési hibája lehet.

Facebook Eseménykezelő - Facebook Pixel Események áttekintése

A Pixel Események adatait más mérési szoftverek mint például a Google Analytics adataival is összehasonlíthatod. Ha mindkettő például kb. ugyanannyi oldalmegtekintést mutat, akkor biztos lehetsz abban, hogy az implementációd kb. korrekt. (Noha az iOS14 frissítéssel már az eltérés is megmagyarázható.)

A Diagnosztika tabra menve további infókat találhatsz az adott Pixel Esemény mérési problémáiról:

Facebook Pixel Events Diagnostics

Itt láthatod, hogy az adott mérési problémát mi okozza, megjelölheted megoldottnak, ha például a probléma nem is probléma, megtekintheted az érintett URL-ket, vagy a problémát a fejlesztődnek is elküldheted.

Pixel Események tesztelése Facebook Eseménykezelőben

A második opció a Pixel események ellenőrzésére és hibajavítására az, ha a Facebook Eseménykezelő Esemény tesztelő funkcióját használjuk. Ezt eléred, ha az Események tesztelése fülre váltasz.

Facebook Pixel Események tesztelése

Ahogy látható, itt egyszerre tudod a cookie alapú Pixel Eseményeket és a Szerver alapú Pixel Eseményeket tesztelni. Most csak a cookie, tehát böngésző alapú Események tesztelésére térünk ki röviden. A szerver alapú Eseményeket akkor kell tesztelni, ha a Konverziók API-val is állítottál be eseményeket.

Add meg a weboldalad címet, és kattints a ’Webhely megnyitása’ gombra. Amint a weboldalad megnyílik, szimulálj olyan felhasználói tevékenységeket, amelyeknek aktiválniuk kell a Pixel Eseményeket, amiket tesztelni szeretnél. A Facebook Eseménytesztelő pedig ezeket a Pixel aktiválódásokat logolni fogja és a teszt alatt vagy utána megnézheted, hogy milyen adat került beküldésre a tesztben.

Ahogy a lenti képen látható, akár be is kattinthatsz az egyes Képpont Eseményekbe és megnézheted, hogy milyen paraméterek és értékek kerültek beküldésre, és hogy bármilyen hiba volt-e valamilyen beküldött értékkel.

Facebook Pixel Eventek tesztelése

Facebook Pixel Helper a Pixel Eventek tesztelésére

Noha mint látható a Facebook is elég jó belső tool-okat ad a Pixel Események tesztelésére, a mi kedvenc eszközünk egy külső Facebook eszköz, amihez még Facebook Vállalkozáskezelő hozzáférés sem kell. Ez a Facebook Pixel Helper nevű Chrome böngésző kiegészítő.

Ez egy teljesen ingyenes Chrome extension, ami bármilyen számítógépre telepíthető, és ahogy az adott weboldalad nézegeted és kattintgatsz, a Pixel Helper real time megmondja, hogy milyen Pixel Események aktiválódnak, és milyen adatokat küldenek be.

Elég informatív a Pixel Helper a hibák, bugok, rossz implementációk kapcsán is. Például a következő példában látható, hogy a Facebook Pixel Helper egy hibát vett észre az AddToCart Pixel Alapesemény kapcsán:

Facebook Pixel Helper - Hiba - AddToCart data

Amint a képen látható, a probléma amit a Facebook Pixel Helper észrevett, hogy a value paraméter nem megfelelően van beküldve, hiszen a ’Ft’-ot nem kéne hozzáadni az értékhez.

Amennyiben további részletek érdekelnek a Facebook Pixel Helper használatával kapcsolatban, akkor nézd Pixel Helper-ről a cikkünket, ahol részletesen is belemegyünk a Facebook Pixel Helper használatába.

Facebook Pixel Események – Összefoglalás

Remélhetőleg sikerült egy áttekintést nyújtanunk a Facebook Pixel Eseményekről. Ha valamelyik résztéma jobban érdekel, vagy valami nem volt érhető, nyugodtan tedd fel nekünk kommentbe a kérdést, és amint lehet, megválaszoljuk.

Amennyiben meg szeretnéd, hogy a Pixel Esemény implementációdban segítséged nyújtsunk, vagy az egészet csak kiszerveznéd, itt tudod velünk felvenni a kapcsolatot.

Facebook Pixel Eventek – Gyakorian Ismételt Kérdések

Hogyan lehet Facebook Pixel Eseményeket létrehozni?

Alapvetően három opciód van a Facebook Pixel Események létrehozására és beállítására. Amennyiben a CMS-ed, vagy webshopmotorod egy népszerű, nemzetközi platform, akkor Partner Integrációval elég gyorsan meg tudod csinálni. A második lehetőséged, hogy manuálisan bekötöd a Facebook Pixel alapkódot, majd ezt követően az Eseménybeállítóval próbálod az adott Pixel eventeket beállítani. De a legjobb megoldás, amit mi ajánlanánk, hogy a Google Tag Managerrel hozd létre és állítsd be a Facebook Pixel eseményeidet, mert ebben az esetben van a legnagyobb kontrollod a teljes implementáció felett.

Hogyan lehet Facebook Pixel Eseményeket törölni?

Ez attól függ, hogy az adott Pixel Eseményeket milyen módszerrel hoztad létre. Amennyiben az Eseménybeállító eszközzel hoztad őket létre, akkor ott az Eseménykezelőn belül lehet a Pixel eseményeket törölni. Amennyiben Google Tag Manageren belül állítottad be az egyes Pixel Event-eket, akkor a Google Tag Manager Tag-eket kell törölni, amik az adott Pixel Eseményeket aktiválják.

A Facebook Pixel Eseményem nem működik, vagy hibás. Mit tudok most tenni?

Alapvetően itt négy hibajavítási opciód van, ha a Facebook Pixel eseményeid nem aktiválódnak, vagy rossz adatot küldenek be a Facebooknak.
1. Használhatod a Facebook Eseménykezelő Eseménytesztelő eszközét, ami lehetővé tesz, hogy teszteld a Pixel Eseményeket a weboldaladon, ezeket rögzíti a teszt alatt, így megnézheted, hogy milyen adatok kerültek beküldésre, ha egyáltalán beküldésre kerültek.
2. A másik lehetőséged, hogy a Facebook Events Manager Diagnosztika tab-jára mész, ahol az összes aktív Pixellel kapcsolatos probléma fel lesz sorolva.
3. A harmadik lehetőség, hogy a Facebook Pixel Helper Chrome kiegészítőt használod. Ehhez még az adott cég Facebook Vállalkozáskezelő fiókjához sem kell hozzáférned.
Amennyiben a Google Tag Managerrel hoztad létre és telepítetted a Facebook Pixel Eseményeidet, akkor a Google Címkekezelő Előnézet módjában bármilyen Pixel Esemény Tag-et tesztelhetsz, és láthatod azt is, ha nem aktiválódik egy Tag, az miért van.